Zobacz temat - [R400] Pasek klinowy zerwany, w czym problem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Pasek klinowy zerwany, w czym problem

mikronezja - Nie Maj 22, 2011 23:31
Temat postu: [R400] Pasek klinowy zerwany, w czym problem
witam

dzisiaj w trasie (na szczęście niedaleko domu) szlak trafił pasek klinowy, tzn nie zerwał się tylko zsunął, bo wyjąłem go spod machy w jednym kawałku,


pytanie jest typu jakie są konsekwencje zerwania (lub jak w moim przypadku zsunięcia się) paska klinowego w czasie jazdy?
oczywiście nie mam ładowania, wspomagania i hamulców (poza ręcznym) ale pytanie czy będę musiał odpowietrzać te układy czy coś się może poprzestawiać? czy wystarczy wymienić pasek i wszystko powinno hulać jak poprzednio?

pytanie też jakiej długości powinien być pasek klinowy (jaki jest oryginalnie) bo nie wiem czy nie miałem za długiego i dlatego się zsunął - r400sdi 105KM z klimą '98r

kasjopea - Nie Maj 22, 2011 23:40

http://www.roverki.pl/por...ch-serii-l.html
mikronezja - Nie Maj 22, 2011 23:49

co do rodzaju paska to już wiem :]
w wersjach bez klimatyzacji ma oznaczenie "6 PK 1180", natomiast w wersjach z klimatyzacją "6 PK 1460"

szoso - Pon Maj 23, 2011 06:30

mikronezja napisał/a:
czy będę musiał odpowietrzać te układy czy coś się może poprzestawiać? czy wystarczy wymienić pasek i wszystko powinno hulać jak poprzednio?

wystarczy wymienić pasek
mikronezja napisał/a:
bo nie wiem czy nie miałem za długiego i dlatego się zsunął - r400sdi 105KM z klimą '98r

jeśli masz założony odpowiedni pasek to może być napinacza

faecd - Pon Maj 23, 2011 06:46

kup odpowiedni, zaloz i porzadnie napnij!!!


jezeli spadl tzn ze prawie w ogole nie byl napiety!!!!!!!

szoso - Pon Maj 23, 2011 07:04

faecd napisał/a:
porzadnie napnij!!!

a co on może napinać jak jest samonapinacz :wink:

kasjopea - Pon Maj 23, 2011 09:24

mikronezja napisał/a:
co do rodzaju paska to już wiem :]
w wersjach bez klimatyzacji ma oznaczenie "6 PK 1180", natomiast w wersjach z klimatyzacją "6 PK 1460"
No to oznaczenie właśnie wskazuje jak długość, a o to pytałeś przecież.
Brt - Pon Maj 23, 2011 14:18

konsekwencji żadnych nie bedzie ... pasek napędza pompę obiegu płynu chłodniczego też, wiec jazda bez tego paska grozi zatarciem silnika (można na zimnym silniku przejechać z 1 - 2km co najwyzej)

A co do zsunięcia sie paska, to sprawdź własnie ten napinacz, czy czasem nie jest "zukosowany" ... jeśli tak, to masz napinacz do wymiany. Zamienniki SKF są dostępne poniżej 300 PLN.

faecd - Pon Maj 23, 2011 17:47

szoso420 napisał/a:
a co on może napinać jak jest samonapinacz


yyyyy a to w dieslach nie ma najnormalniej napinacza manuala. W benzynie jedynie pasek rozrzadu jest napinany automatycznie lub i tez nie. Natomiast dwa dodatkowe paski, od altka-klimy oraz od pomypy wspomagania sa napinane napinaczami manualnymi :)

Brt - Pon Maj 23, 2011 21:17

w serii L jest automatyczny napinacz .... czyli sprężyna z rolką za jedyne kilka(set) PLN ;)
faecd - Pon Maj 23, 2011 21:40

to w sumie lepiej jak w benzynie gdzie napinacz ten kosztuje okolo 200zl, tani zamiennik znalazlem (najtanszy) za 99zl! :P