Zobacz temat - [R75] Problemy ze sprzęgłem, terkotanie w silniku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problemy ze sprzęgłem, terkotanie w silniku

dario040 - Pon Maj 30, 2011 14:23
Temat postu: [R75] Problemy ze sprzęgłem, terkotanie w silniku
WITAM,jestem już ok dwóch tygodni po wymianie sprzęgła(valeo),wysprzęglika( z landka),no i cóż wszystko niby ok ,natomiast sprzęgło jest baaardzo twarde i trzeba je bardzo łagodnie puszczać bo przy abyt szybkim puszczeniu sprzęgła silnik "zrywa " już się pomału do tego przyzwyczaiłem,jednak w\g mnie nie jest to normalne mechanik twierdzi że to wina braku regulacji,bo pompka sprzęgła nie jest oryginalna tylko z bmw po przeróbce( sam ją wymieniałem)
I druga sprawa bardzo dziwna:silnik na biegu jałowym wydawał dziwne dzwięki(głośne terkotanie ,raz głośniej ,raz ciszej)po lekkim dodaniu gazu wszystko wracało do normy tzn silnik pracował cicho i równo, wszystko ustało ! dziś rano odpaliłem auto silik chodzi równo tak jak przedtem,wyjechałem z parkingu po kilkuset metrach włączyłem klimę i... szok po chwili zapala się kontrolka akumulatora i auto przy niskich obrotach traci wspomaganie !! !,wyłączam klimatyzacje i wszystko wraca do normy !! ! kontrolka aku gaśnie i wszytko ok : ki diabeł ?
całkiem niedawno wymieniałem wszystkie płyny, oleje, filtry
Proszę o jakieś porady ,sugestie,i dziękuję za odp.

Rowan - Pon Maj 30, 2011 15:34

dario040, może masz rozwalone koło na wale i się pasek ślizga. Dlatego nie ma ładowania i wspomagania jak właczysz klime i dostanie obciążenia. Co do Sprzęgła, to nawet na oryginalnej pompce nie ma regulacji... A co do twardości, to Valeo niestety, ale jest twarde :neutral:
longer86 - Pon Maj 30, 2011 16:01

może coś z paskiem? mocno naciągnięty, a jak to przy włączeniu klimy to może sprężarka stawia opór?
dario040 - Pon Maj 30, 2011 16:40

Rowan napisał/a:
dario040, może masz rozwalone koło na wale i się pasek ślizga. Dlatego nie ma ładowania i wspomagania jak właczysz klime i dostanie obciążenia. Co do Sprzęgła, to nawet na oryginalnej pompce nie ma regulacji... A co do twardości, to Valeo niestety, ale jest twarde :neutral:


Pasek nie piszczy ,nic przy nim nie robiłem i jak to sprawdzić ,że koło na wale jest rozwalone
Co do sprzęgła to już się pogodziłem ,że będę miał lewą nogę jak atleta :roll:

apples - Pon Maj 30, 2011 18:20

dario040 napisał/a:
WITAM,jestem już ok dwóch tygodni po wymianie sprzęgła(valeo),wysprzęglika( z landka),no i cóż wszystko niby ok ,natomiast sprzęgło jest baaardzo twarde i trzeba je bardzo łagodnie puszczać bo przy abyt szybkim puszczeniu sprzęgła silnik "zrywa " już się pomału do tego przyzwyczaiłem,jednak w\g mnie nie jest to normalne mechanik twierdzi że to wina braku regulacji,bo pompka sprzęgła nie jest oryginalna tylko z bmw po przeróbce( sam ją wymieniałem)
Tu znajdziesz odpowiedz http://forum.roverki.eu/v...=494811#494811. Pisałem o tym również. Mechanik opowiada głupoty, ponieważ oryginalna pompka również nie ma regulacji. Sprzęgło musi się dotrzeć lub/i trzeba dobrze odpowietrzyć lub/i trzeba sprawdzić dodatkowo poduszki silnika, ponieważ jak padnie ta na podłużnicy to efekt będzie identyczny jak w przypadku problemu ze sprzęgłem.
dario040 napisał/a:
I druga sprawa bardzo dziwna:silnik na biegu jałowym wydawał dziwne dzwięki(głośne terkotanie ,raz głośniej ,raz ciszej)po lekkim dodaniu gazu wszystko wracało do normy tzn silnik pracował cicho i równo, wszystko ustało ! dziś rano odpaliłem auto silik chodzi równo tak jak przedtem,wyjechałem z parkingu po kilkuset metrach włączyłem klimę i... szok po chwili zapala się kontrolka akumulatora i auto przy niskich obrotach traci wspomaganie !,wyłączam klimatyzacje i wszystko wraca do normy ! kontrolka aku gaśnie i wszytko ok : ki diabeł ?
Koło pasowe wału. http://forum.roverki.eu/v...p=438392#438392 i http://forum.roverki.eu/v...p=401251#401251


Następnym razem zanim założysz nowy temat użyj funkcji Szukaj lub przejrzyj Workshop Manual ROVERki.pl. :wink:

dario040 - Wto Maj 31, 2011 13:36
Temat postu: koło pasowe
znalazłem coś takiego ,myśle że będzie ok
http://moto.allegro.pl/no...1635576242.html
Proszę o wasze zdanie w tym temacie
pozdrawiam

apples - Wto Maj 31, 2011 17:06

dario040 napisał/a:
Proszę o wasze zdanie w tym temacie
Jeśli MALO to takie jak moje. Póki co OK. http://forum.roverki.eu/v...p=523822#523822
Rowan - Wto Maj 31, 2011 18:28

dario040, zanim wymienisz, sprawdź czy to napewno ono, bo w ciemno to wiesz...
automechanik - Wto Maj 31, 2011 22:12

Zgadzam się z Rowan, . Dla mnie podejrzana jest sprężarka, mogła się zatrzeć i blokuje pasek, który zaczyna sę ślizgać po kole pasowym wału nie napędzając alternatora i pompy wspomagania układu kierowniczego.

[ Dodano: Wto Maj 31, 2011 22:12 ]
Ten terkot mógł pochodzić ze sprężarki.
Obym nie miał racji :neutral:

apples - Wto Maj 31, 2011 22:39

Rowan napisał/a:
dario040, zanim wymienisz, sprawdź czy to napewno ono, bo w ciemno to wiesz...
Dokładnie. Mój link miał na celu pokazanie tylko co sprawdzić i jak wygląda rozwalone koło pasowe wału korbowego.
automechanik napisał/a:
. Dla mnie podejrzana jest sprężarka, mogła się zatrzeć i blokuje pasek
Tez może być.
automechanik napisał/a:
który zaczyna sę ślizgać po kole pasowym wału nie napędzając alternatora i pompy wspomagania układu kierowniczego.
Tylko tu już problem. Klimatyzację napędza krótki pasek, a pozostałe podzespoły drugi pasek. Jedno i drugie jest na dwóch "niezależnych" bieżniach koła pasowego zhermetyzowanych gumą. Jeżeli zatarła się sprężarka klimatyzacji to pasek od klimatyzacji będzie ślizgał się po swojej bieżni nie wpływając na pozostałe elementy silnika. W tym przypadku może być jedynie odczuwalny spadek mocy. Jeżeli rozhermetyzowało się koło pasowe wału to jedna bieżnia obraca się pod obciążeniem niezależnie od drugiej (mało prawdopodobne). Bieżnia paska sprężarki klimatyzacji jest skręcana z wałem korbowym, a bieżnia pozostałych elementów połączona z bieżnia paska klimatyzacji gumą i po rozhermetyzowaniu mimo specjalnej blokady na obręczy koła pasowego obraca się lub zatrzymuje w zależności od obciążenia silnika. Tylko taka opcja jest możliwa. :wink:
automechanik - Wto Maj 31, 2011 22:49

Przepraszam nie zwróciłem uwagi , że to CDT.
Jednak pasek w takiej sytuacji przyhamuje silnik co spowoduje objawy opisane przezdario040,

apples - Wto Maj 31, 2011 22:51

automechanik napisał/a:
Jednak pasek w takiej sytuacji przyhamuje silnik co spowoduje objawy opisane przezdario040
No nie wiem.



dario040, napisz wreszcie co jest :grin:

dario040 - Sro Cze 01, 2011 12:24
Temat postu: koło pasowe ?
apples napisał/a:
automechanik napisał/a:
Jednak pasek w takiej sytuacji przyhamuje silnik co spowoduje objawy opisane przezdario040
No nie wiem.



dario040, napisz wreszcie co jest :grin:


Dzisiaj trochę pojeżdziłem i sprawa wygląda tak: nic nie stuka ,niema głośnej pracy silnika ,pracuje równo bez wibracji jeżdzę na wyłączonej klimie i podczas jazdy z opuszczonymi szybami słychać cichutkie popiskiwanie (słychać je wyrażniej gdy mijam jakieś zaparkowane auta lub obok zabudowań ,wiadomo echo)
gdy włącze klimę też niema żadnych odgłosów jedynie pozostał efekt świecącej się kontrolki aku i występuje zanik wspomagania po wyłączeniu klimy wszystko wraca do "normy"

apples - Sro Cze 01, 2011 12:27

dario040, proponuję abyś jak najszybciej to sprawdził. Jeżeli to koło pasowe wału to może wycierać obudowę łańcucha rozrządu, a wtedy koszty naprawy wzrastają oraz może doprowadzić do wycieku oleju z silnika.
automechanik - Sro Cze 01, 2011 23:03

dario040 napisał/a:
dy włącze klimę też niema żadnych odgłosów jedynie pozostał efekt świecącej się kontrolki aku i występuje zanik wspomagania po wyłączeniu klimy wszystko wraca do "normy"

A co z obrotami silnika czy nie spadają do tego stopnia że alternator nie ładuje..

dario040 - Czw Cze 02, 2011 11:03

nie, obroty silnika nie spadają
automechanik - Pią Cze 03, 2011 10:06

Zrzuć pasek napędzający sprężarkę i sprawdż co się dzieje po włączeniu klimatyzacji.
Obroty silnika mogą niespadać bo silnik ma dość mocy a pozatym ma ustalone obroty biegu jałowego przez sterownik silnika,( te popiskiwanie to albo pasek albo sprzęgło sprężarki)
Sprawdż jak ci radził apples, koło pasowe

dario040 - Pią Cze 03, 2011 10:55

automechanik napisał/a:
Zrzuć pasek napędzający sprężarkę i sprawdż co się dzieje po włączeniu klimatyzacji.
Obroty silnika mogą niespadać bo silnik ma dość mocy a pozatym ma ustalone obroty biegu jałowego przez sterownik silnika,( te popiskiwanie to albo pasek albo sprzęgło sprężarki)
Sprawdż jak ci radził apples, koło pasowe


nie mam 100 % pewności bo koło pasowe wyddaje się ok (nie wydaje się żeby coś tam było lużne, czy wybite))ale coraz bardziej wydaje mi się prawdopodobne że to sprężarka klimy ,paska jeszcze nie zrzucałem ,ale objaw jest taki , że gdy jadę na zwykłej wentylacji manualnej to wszystko w porządku kontrolka aku i brak wspomagania pojawia się dopiero po włączeniu klimy automatycznej ,czyli chyba to sprężarka ,teraz już to cichutkie popiskiwanie jakby od paska też zanikło co o tym sądzisz ?,dzięki za pomoc

automechanik - Pią Cze 03, 2011 22:27

dario040, widzę , że jesteś z Tychów, podjedż do Chrzanowscy s zoo na Piłsudskiego 23, może jutro do 15-tej. Jeśli powiesz że masz problem z klimatyzacją to trafisz do mnie :grin:
dario040 - Pon Cze 06, 2011 11:30

automechanik napisał/a:
dario040, widzę , że jesteś z Tychów, podjedż do Chrzanowscy s zoo na Piłsudskiego 23, może jutro do 15-tej. Jeśli powiesz że masz problem z klimatyzacją to trafisz do mnie :grin:



witam ,po kilkudniowej nieobecnośći na forum ,jakby problemów było mało to jeszcze awaria kompa z którą sie nareszcie uporałem dlatego też od soboty się nie odzywałem, co do Twojego ostatniego postu to dzisiaj już nie dałbym rady żeby podjechać więc może jutro? ,jeżli tak to napisz o której godzinie mółbym podjechać
Dziękuję za odp