|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214i] Wymiana chłodnicy - jaki płyn ??
tomi83 - Sro Cze 01, 2011 15:41 Temat postu: [R214i] Wymiana chłodnicy - jaki płyn ?? Witam,
wymieniłem dziś chłodnicę na nową, wyczytałem, że całego płynu z mojego silnika nie da się spuścić bez wyjmowania termostatu Ja swojego nie wyjąłem, więc co nieco starego płynu zostało ... Stary płyn miał kolor żółto-pomarańczowy, nowy kupiłem petrygo. Pytanko moje jest takie czy dolać petrygo do starego płynu (o tym starym oprócz koloru nie wiem nic)
leszczu - Sro Cze 01, 2011 15:48
Możesz dolać.
kamax_19 - Sro Cze 01, 2011 15:48
Spokojnie możesz dolać nic się nie stanie bo te płyny są mieszalne
tomi83 - Sro Cze 01, 2011 16:35
To jeszcze jedno pytanko Z wlaniem nowego płynu czekać aż silnik będzię zupełnie zimny czy może być letni przy wlewaniu??
leszczu - Sro Cze 01, 2011 16:39
Lepiej jak będzie zimny.
tomi83 - Sro Cze 01, 2011 16:52
leszczu napisał/a: | Lepiej jak będzie zimny. |
Oks, thx W asterce wymieniałem przy -10*C, więc silnik ostygł szybko, dziś muszę poczekać bo cieplej
Kacor - Sro Cze 01, 2011 21:48
Ja doradzę nie mieszać płyny, nie jest to droga inwestycja a wszystko ma swoją żywotność, na zimę i tak pewnie dolejesz koncentratu.
Dolewaj oczywiście na zimnym, ogólnie zasada jest taka że większość (jeśli nie wszystko) należy robić na zimnym.
kamax_19 - Czw Cze 02, 2011 18:43
Kacor, Wiadomo żeby nie mieszać powiedzmy 2L tego i 2L innego ale jak kolega ma resztę innego płynu to o trochę nie chodzi....
Harry - Czw Cze 02, 2011 20:32
i tak całego nie spuści,bo zawsze coś w bloku zostanie. jeżeli jest mało to można wymieszać
Kacor napisał/a: | na zimę i tak pewnie dolejesz koncentratu. |
nie można wlewac samego koncentratu,gdyż sam ma bardzo słaba temp. zamarzania
Cytat: | Eksperci z laboratorium badawczego ORGANIKA S.A. odpowiadają:
Czysty koncentrat płynu do chłodnic zamarza już w temperaturze -14°C! Tak zachowuje się Glikol Monoetylenowy - podstawowy surowiec używany do produkcji płynów chłodniczych. Dlatego też w okresie zimowym, kiedy temperatury często spadają poniżej -20°C, bezwzględne jest jego rozcieńczenie. Bezpieczna temperatura płynu chłodniczego stosowanego w samochodach w naszym klimacie to -35°C, gwarantuje ją rozcieńczenie koncentratu wodą w proporcji 1:1.
Maksymalnie niską, gwarantowaną temperaturę krystalizacji otrzymamy z rozcieńczonego koncentratu płynu do chłodnic na poziomie ok. -51°C (patrz tabela rozcieńczeń). Dlatego też na większości opakowań koncentratów płynów do chłodnic widnieje napis - produkt używać wyłącznie w stanie rozcieńczonym. |
[ Dodano: Czw Cze 02, 2011 21:32 ]
Kacor napisał/a: | ogólnie zasada jest taka że większość (jeśli nie wszystko) należy robić na zimnym. |
oleju na zimnym nie spuścisz, tak samo płymu do wspomagania nie sprawdzisz
|
|