|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214Si 97r.] Cieknie, cieknie i nie chce przestać...
ADI-mistrzu - Wto Cze 07, 2011 15:10 Temat postu: [214Si 97r.] Cieknie, cieknie i nie chce przestać... Witam!
Mam takie dość irytujący już mnie problem, mianowicie cieknie mi olej przekładniowy ze skrzyni, ale nie wiem skąd
Obstawiałem simering lewej (od pasażera) półośki bo jakiś taki wilgotny był na końcu do skrzyni, więc wymieniłem. Ciekło dalej.
Potem pomyślałem że może to z impulsatora, więc go wykręciłem, obydwa oringi zregenerowałem i uszczelniłem cały impulsator (także go wyczyściłem). Ciekło dalej.
Po dokręcałem śrubki w całej skrzyni.... cieknie dalej.
Czułem się jak ginekolog bo nie mam kanału a do wejścia półośki a tym bardziej impulsatora dostęp badziewny
Teraz obstawiam że może cieknie z mechanizmu zmiany biegów, ale nie jest on przypadkiem na tyle wysoko że cieknąć nie powinno?
Ktoś słyszał o przypadku aby stamtąd uciekał olej?
Może ktoś ma pomysł co jeszcze sprawdzić?
Lokalizacja jest na tyle trudna, że kapie z poduszki skrzyni biegów (jak się patrzy od przodu, to z prawej krawędzi), więc olej jakoś ścieka, ale nie wiem skąd...
Już tak mnie ten problem irytuje...
bonus89 - Wto Cze 07, 2011 15:16
ADI-mistrzu napisał/a: | Teraz obstawiam że może cieknie z mechanizmu zmiany biegów, ale nie jest on przypadkiem na tyle wysoko że cieknąć nie powinno?
Ktoś słyszał o przypadku aby stamtąd uciekał olej?
Może ktoś ma pomysł co jeszcze sprawdzić? |
Mi własnie tamtędy się lało, przy cęgiełku od ruchów na boki
ADI-mistrzu - Wto Cze 07, 2011 15:18
Co zrobiłeś z tym ?
bonus89 - Wto Cze 07, 2011 15:22
Nic, i pewnie dlatego skrzynia mi się rozsypała dam Ci rade, jeśli już zaczęła Ci huczeć to daj sobie spokój, pożyje max kilka miesięcy. Jeżeli jeszcze nie zaczęła to bierz się za to szybko
ADI-mistrzu - Wto Cze 07, 2011 15:36
Tzn ? Huczeć nie huczy, ale brać się za nią tzn co? Co w niej pada?
bonus89 - Wto Cze 07, 2011 15:39
tzn. wymieniać ten oring i dolewać oleju, bo jak zacznie huczeć z braku oleju to jej dni są policzone
ADI-mistrzu - Wto Cze 07, 2011 15:57
Oleju dolewam, spokojnie
Tylko, że jak niby wymienić ten oring
Trzeba jakoś to "machadełko" wyjąć aby oring wymienić, a jak widać na zdjęciu, niema gdzie go wyjąć:
bonus89 - Wto Cze 07, 2011 16:02
chyba trzeba skrzynie wyciągnąć, u mnie było już troszke za późno ale jak szukałem to nigdzie nie mogłem takiego konkretnie znaleźć, trzeba by na wymiar gdzieś szukać
ADI-mistrzu - Sro Cze 08, 2011 09:35
Tak patrzę, dziś także cieknie ale nie widać aby z tego machadełka
Co tam jeszcze może być ?
bonus89 - Sro Cze 08, 2011 10:36
u mnie właśnie z tego ciekło
leszczu - Sro Cze 08, 2011 10:41
Może masz gdzieś pęknięta skrzynie
Trzeba dokładnie obejrzeć.
ADI-mistrzu - Pon Cze 13, 2011 19:29
Impulsator dalej świnił i to z takiego miejsca gdzie nie sądziłem że to w ogóle jest łączone
Jak jest gwint to poniżej jego jest na plastikowa krawędź i widać czarną linię oleju na łączeniu kołnierza z tą krawędzią.
O dziwo to są 2 oddzielne części których nie dałem rady rozłączyć. Teraz zgrzewam to na stałe i mam nadzieję że przestanie świntuszyć.
Kacor - Pon Cze 13, 2011 19:59
nie nie nie kolego ten impulsator jest raczej klejony bo sam dziś próbowałem go rozkręcić by dostać się do simeringów(2) które są w środku bo 1 wogóle nie miałem a 2 pękł. wymień ten impulsator albo jakoś wymieć te simeringi i powinno być ok. też miałem wyciek w tym miejscu, założyłem oringi dokładnie trzy i jak narazie jest dobrze.
Jak zgrzejesz no to poleci Ci do środka tam gdzie obraca się impulsator z kulką przy magnesie bo to bankowo nie załatwi sprawy ^^
Dokładnie to jest simering który wyjąłem ze środka, sprężynka już się gdzieś zapodziała.
ADI-mistrzu - Pon Cze 13, 2011 20:45
Jak ty go wydłubałeś ?
Przecież przez ten otwór jeden i drugi to nie przejdzie, trzeba by go rozłupać a to raczej nie wchodzi w grę.
A nowy impulsator sensu niema skoro stary działa.
Spróbowałem go jeszcze wygotować w wodzie z sodą, może się zregeneruje wystarczająco.
g_ruchol - Pon Cze 13, 2011 21:07
witam mi cieknie tak samo chyba ze skrzyni na półosi od strony pasażera i dzisiaj zdjąłem skrzynie wymienie simeringi mam jedno pęknięcie ale zastanawia mnie że mam wytarte trzy rowki na obudowie skrzyni w miejscu gdzie jest koło zamachowe mam pytanie czy to jest takie oryginalnie czy koło zamachowe mi trze?
Kacor - Pon Cze 13, 2011 21:38
ADI-mistrzu, jednego simeringu już wogóle nie miałem więc sądze że ktoś wcześniej coś kombinował a 2 był w stanie jak na foto więc wyjęcie go malutkim płaskim śrubokrętem nie było ciężkie przez ten otwór.(dookoła simeringów jest metalowa ramka która zostaje w środku ale nie przeszkadza do założenia oringów) Tak jak pisałem na miejsce 2 simeringów włożyłem 2 oringi w miarę dopasowane do środka i jeden nałożyłem przy plastikowej zębatce na rurkę(oryginalnie tam nic chyba nie ma ale pasuje dobrze) tak więc są teraz 3 oringi i znikł mi problem przecieku. Licznik też już działa znakomicie. Zobaczymy jak długo.
Mam nadzieję że dosyć szybko zrobiłem te naprawki i skrzynia nie ucierpiała za mocno.
Jeśli twierdzisz że impulsator działa bo pokazuje prędkość to jest to półśrodek bo powinien jeszcze być szczelny więc działa w połowie, jeśli masz dostęp do używanych części to myślę że to naprawdę niewielki koszt, chyba że uszczelnisz to racja, nie ma co wymieniać mi trochę szkoda skrzyni
g_ruchol - Pon Cze 13, 2011 21:48
witam mi cieknie tak samo chyba ze skrzyni na półosi od strony pasażera i dzisiaj zdjąłem skrzynie wymienie simeringi mam jedno pęknięcie ale zastanawia mnie że mam wytarte trzy rowki na obudowie skrzyni w miejscu gdzie jest koło zamachowe mam pytanie czy to jest takie oryginalnie czy koło zamachowe mi trze? prosze o pomoc
ADI-mistrzu - Pon Cze 13, 2011 21:55
Kacor a dlaczego skrzynia miała by ucierpieć? Z powodu braku oleju? Ja do swojej dolewam co jakiś czas, na suchej jeździć nie będę
Jak olej podejdzie pod rotor magnetyczny w impulsatorze to nic stać się nie powinno, elektronika jest za plastikiem i do niej niema dostępu.
Wziąłem uszczelniłem go i zobaczę czy pocieknie, jak nie to będę bardzo zadowolony, jak tak to poszukam tego dołu impulsatora, np. z zepsutych.
Kacor - Pon Cze 13, 2011 22:06
g_ruchol niestety ja nie potrafię Ci pomóc.
a wracając do rozmowy z ADI to ja starałem się uszczelnić dobrze impulsator timi oringami bo mi ciekło w na łączeniu tych zaznaczonych elementów
może dlatego że były często rozbierane bo naprawiałem wyrobiony impulsator i zatrzask się trochę rozszerzył plus te nieszczelne oringi i wylatywał mi olej.
U Ciebie pewnie tam już nie będzie ciekło a zgrzałeś tamten element we wcześniejszym poście ?
ADI-mistrzu - Wto Cze 14, 2011 07:48
No ten biały zgrzałem, wezmę jeszcze silikonem to złącze właśnie na zatrzaskach oblepię.
Zaraz to poskładam i zobaczę co wyjdzie z tego.
|
|