Zobacz temat - [R200] Wymiana hamulców?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Wymiana hamulców?

kamilosbos - Sro Cze 08, 2011 19:44
Temat postu: [R200] Wymiana hamulców?
Witam
Posiadam roverka 1.4 103km i przymierzam się do odnowienia moich hamulców.
Z przodu mam tarcze, nie wiem jakiej firmy były już takie jak kupiłem auto i jakieś klocki też nie znam marki.
Autko za dobrze nie hamuję;/

Poczytałem trochę i z tego co wyczytałem to zastanawiam się nad jakimiś nawiercanymi, wentylowanymi?
Warto? Myślałem nad Zimmeranem i klockami Ferodo DS Performance.
Z tyłu mam bębny bez abs i myślałem żeby kupic piastę i założyc tarcze.
Warta taka inwestycja?
Czy mogę na przód założyc 282mm i czy muszę wkońcu wymieniac zaciski?

Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.

PS. Na hamulce jestem w stanie wydac ok 1000-1300zł.

kumilek23 - Sro Cze 08, 2011 19:56

kamilosbos napisał/a:

Czy mogę na przód założyc 282mm i czy muszę wkońcu wymieniac zaciski?
jeśli teraz masz tarcze niewentylowane to takie muszą pozostać, wentylowane są grubsze i jak będziesz chciał takie zamontować to musisz wymienić również zacisk

[ Dodano: Sro Cze 08, 2011 19:56 ]
a z tyłem to nie wiem ale wydaje mi się, że trzeba by było belkę całą wymienić i doprowadzić przewody od hydrauliki, ale tego nie przerabiałem więc tutaj niech ktoś kompetentniejszy nawinie :wink:

kamilosbos - Sro Cze 08, 2011 20:30

aha, czyli zaciski do wymiany.
To teraz jakie tarcze i klocki i jak z tym tyłem ?

Bordos - Sro Cze 08, 2011 20:38

Z tyłem możesz kupić same piasty pod tarcze + zaciski + linki ręcznego. Piasty całe, nie a nie tyko ta część z łożyskiem. Jak kupisz cała belkę z tarczami i zaciskami, to Ci raczej niczego nie zabraknie. Przerabiałem to i się da. Tyle, że tarcze i klocki nowe :)

A na przód podobnie, zaciski kupujesz do tego tarcze i klocki w rozmiar do zacisków i działa:)

Pamiętaj, tylko, żeby dokładnie oczyścić powierzchnię przylegania tarcz, bo będą biły.



Pozdrowienia kolego

kamilosbos - Sro Cze 08, 2011 21:12

Czyli muszę całą belkę z tyłu wymienic?
Na allegro wszystko z bębnami widzę.

Bordos - Sro Cze 08, 2011 22:09

Nie musisz wymieniać belki, możesz okręcić od belki piasty, nie musisz belki wymieniać całej.
kamilosbos - Sro Cze 08, 2011 22:45

Znalazłem coś takiego tylko że ja znowu nie mam abs

http://allegro.pl/piasta-...1649195398.html

leszczu - Czw Cze 09, 2011 16:59

kamilosbos napisał/a:
To teraz jakie tarcze i klocki

Ja polecam tarcze i klocki firmy Ate. Mam i nie narzekam. :grin:

kamilosbos - Czw Cze 09, 2011 18:18

A może coś z wyższej półki?
Może zostawic ten tył jak był i kupic coś konkretnego na przód?

lucas202 - Czw Cze 09, 2011 19:39

a ja z czystym sumieniem moge polecic tarcze firmy MIKODA polskiej produkcji. Kupowałem na przod i na tył i 17 000km i jak na razie zadnych oznak zuzycia. :lol:
MelGibson - Sob Cze 11, 2011 02:19

A ja nie polecam klocków ATE są za miękkie i bardzo pylą na przodzie miałem z nimi takie doświadczenie. Natomiast polecam Green Stuff świetny klocek.
obis83 - Sob Cze 11, 2011 09:49

Co do zmiany tarcz hamulcowych na wentylowane czy też większe lub jak piszesz z bębnowych z tyłu na tarczowe polecam jedynie w takim przypadku jeśli planujesz znaczne modyfikacje w silniku. Lecz przy oszałamiających 103 KM w zupełności starczą ci tarcze zwykłe z przodu i zaciski z tyłu! :)

Jeśli chodzi o firmę polecam Boscha klocki i tarcze na dwa koła kupiłem za 324 zł

tomo63 - Sob Cze 11, 2011 11:44

Wymianę przodu na wentylowane polecam, bo sam tak zrobiłem.
Tyłu natomiast nie polecam, bo koszty swapu wysokie, po swapie wyższe koszty eksploatacji, różnica w hamowaniu żadna z tego co wiem, a ręczny tylko z nazwy - kół podczas jazdy zblokować się praktycznie nie da :/

kepor - Sob Cze 11, 2011 12:46

tomo63 napisał/a:
różnica w hamowaniu żadna z tego co wiem, a ręczny tylko z nazwy - kół podczas jazdy zblokować się praktycznie nie da :/


Troszkę się mylisz. Mam z tyłu tarcze i obracam się na suchym asfalcie bez problemu. Kwestia sprawnego układu ale mimo wszystko w tym przypadku nie opłaca się robić swapa bo nieopłacalny stosunek ceny do poprawy.

Wiem bo jeździłem roverkiem z tym i z tym

tomo63 - Sob Cze 11, 2011 13:18

kepor napisał/a:
Troszkę się mylisz. Mam z tyłu tarcze i obracam się na suchym asfalcie bez problemu. Kwestia sprawnego układu

No mogę przyznać rację, bo Ty masz ZR, a z tego co wiem w starszych rocznikach (RF =<97) to jest już bardzo różnie. A ciężko dostać belkę od ZR z tarczami, bo też nie wszystkie miały tarcze jak się nie mylę.

kamilosbos - Nie Cze 12, 2011 16:46

Dzięki za odpowiedzi.

Dam sobię spokój z tyłem. Zostawię jak jest.
Klocki kupic green stuff czy red stuff?

Myślałem nad tymi tarczami zimmermana:

http://allegro.pl/tarcze-...1647862281.html

co wy o nich sądzicie?

kangaroo69 - Nie Cze 12, 2011 17:07

Wyglądają nieźle , tylko faktycznie z tą przeróbką nieco gorzej. Sam miałem kupować nowe zaciski ale na allegro były tylko do zwykłych tarcz i zresztą już regenerowane. Zostawiam stare, pomaluje je tylko i może uszczelki wymienię jak kiepskie będą ;) a tarcze zamówiłem Delphi razem z klockami, nie wiem czy to dobry wybór bo nikt oprócz jednego sprzedawcy ich nie miał, ale skusiło mnie to że praktycznie całe zawieszenie mam tej firmy. A jeśli już w temacie hamulców, to panowie czy warto toczyć tylne tarcze? Grubość mają jeszcze max...?
kumilek23 - Nie Cze 12, 2011 17:38

kangaroo69 napisał/a:
tarcze zamówiłem Delphi razem z klockami
miałem tylko klocki tej firmy w bmw, dość szybko się skończyły...
kangaroo69 napisał/a:
czy warto toczyć tylne tarcze?
jak hamulec gitara to po co ruszać :?:
kamilosbos napisał/a:
Klocki kupic green stuff czy red stuff?
i to i to są klocki wzmacniane (tuningowe :razz: ) redy EBC są chyba droższe trochę, moim zdaniem to się chyba nie opłaca bo trzy razy taniej kupisz zwykłe klocki a te droższe skrócą drogę hamowania nie znacznie, jeszcze jak masz abs i się załączy to praktycznie w ogóle nie skrócą :razz: w końcu nie ma tej mocy aż tak dużo żeby wzmacniać układ hamulcowy zaprojektowany fabrycznie, no chyba że dla efektu wizualnego i punktów lansu... :razz:
maniaq - Nie Cze 12, 2011 20:25

Podstawowe pytanei - CO chcesz osiagnac dlubiac w hamulcach, co masz zamiar robic tym autem ?

Prawdopodobbnie masz lite tarcze z przodu, wiec warto pomyslec o wentylowanych - spory wybor od R25 i ZR-ow, albo nad wiekszymi 282 z ZS-a 180 i ZR160.

Tarcze nawiercane, nacinane lepiej odporwadzaja cieplo, ale szybciej scinaja klocki.

Klocki sportowe czesto potrzebuja rozgrzania dla osiagniecia efektywnego hamowania, wiec pytanie jak zamierzasz uzywac auta :) od tego zacznijmy.

kangaroo69 - Nie Cze 12, 2011 20:51

kumilek23, Jak założę to wszystko to zobaczymy :wink: Miały być Lukasy ale sprzedawca powiedział że piszczą :???: za te pieniądze? :/
kamilosbos - Sro Cze 15, 2011 22:49

Często mam tak że jak jadę dosyc szybko 120-140km/h i hamuje gwałtownie to bardzo kierownicą trzęsie i wogóle słabe hamulce są.

A często się zdarza że trzeba gwałtownie zachamowac.

Nie robię hamulców do lansu :)

[ Dodano: Pon Cze 13, 2011 21:59 ]
I powiedzcie mi jeszcze od jakiego auta mam kupic zaciski żebym mógł założyc tarcze wentylowane?
Od MG ZR160 ? Jakiegoś innego rovera 600np?

[ Dodano: Sro Cze 15, 2011 22:49 ]
Sorry za kolejny post ale bardzo proszę o odpowiedż na pytanie jak z tymi zaciskami.

leszczu - Czw Cze 16, 2011 17:55

Od MG ZR powinny pasować, bo z tego co wiem wszystkie miały wentylowane tarcze. oprócz chyba ZR 105.
Tomi - Czw Cze 16, 2011 21:06

Ale mieszacie...

MG ZR (z wyjątkiem wersji 160) mają takie same hamulce jak Rover 200. W MG ZR można spotkać zarówno tarcze pełne lub wentylowane z przodu, jak i tarcze lub bębny z tyłu.

Jeśli autor wątku chce sobie poprawić hamulce, to niech nie myśli o sportowych wydumkach (na pełne tarcze) tylko zmieni zaciski na wersje wentylowaną, a najlepiej na wentylowane 282 (z MG ZR 160 lub MG ZS 180). Do tego możesz zainwestować w przewody w oplocie. Trzeba pamiętać, że przeskok na duże tarcze najczęściej wiąże się z wymianą kół.

[ Dodano: Czw Cze 16, 2011 21:06 ]
leszczu napisał/a:
Od MG ZR powinny pasować, bo z tego co wiem wszystkie miały wentylowane tarcze. oprócz chyba ZR 105.


W MG ZR są wersje z wentylowanymi i pełnymi...

machi12 - Nie Sie 07, 2011 11:51

Bordos napisał/a:

Pamiętaj, tylko, żeby dokładnie oczyścić powierzchnię przylegania tarcz, bo będą biły.

Witam możecie mi to "narysować" czyli rozszerzyć wypowiedź ?
Mam problem że mi biją tarcze :/ przetaczałem je a one dalej biją.

empi - Sro Sie 24, 2011 09:37

odkopię trochę temat.

Kupiłem ostatnio nowe klocki Bosha, a tera mnie kusi kupić zaciski od wentylowanych i zmienić tarcze na wentylowane, i tu moje pytanie: Czy te zaciski różnią się tylko szerokościa? i te nowe klocki co kupiłem będą pasować do zacisków dedykowanych do tarcz wentylowanych??

Kozik - Sro Sie 24, 2011 21:18

empi napisał/a:
Kupiłem ostatnio nowe klocki Bosha, a tera mnie kusi kupić zaciski od wentylowanych i zmienić tarcze na wentylowane, i tu moje pytanie: Czy te zaciski różnią się tylko szerokościa? i te nowe klocki co kupiłem będą pasować do zacisków dedykowanych do tarcz wentylowanych??


klocki będą pasować ale jeśli chcesz wentylowane to musisz zmienić jarzma i zaciski

michfra88 - Czw Gru 08, 2011 20:10

Koledzy podepnę się pod temat... Czy te tarcze podejmą bez problemu do mojego R200 1.4 8v i czy warto je brać?
http://allegro.pl/trw-tar...1926169433.html

kipy - Czw Gru 08, 2011 20:29

michfra88 a jakie masz u siebie tarcze wentyl czy lite ??
michfra88 - Czw Gru 08, 2011 20:51

nie wiem właśnie wiem tylko tyle, że mam ABS....
kipy - Czw Gru 08, 2011 22:11

to sprawdź i będzie wiadome czy podejdą :) jeśli masz lite to kupujesz tarcze lite a jak masz wentylowane to wentylowane klocki są takie same w litych i wentylowanych.
michfra88 - Czw Gru 08, 2011 23:16

rozumiem, że "podwójna" tarcza to wentylowana a pojedyncza to lita tak? ;)
Kozik - Pią Gru 09, 2011 07:50

tak
raf222 - Sro Gru 14, 2011 10:12

Witam,
Jeżeli można przyłączę się do tematu. Niedawno wymieniałem w swoim R420 tarcze+klocki i chciałbym się podzielić z Wami pewną uwagą. Lite tarcze w tak dużym samochodzie jakim jest R420 to straszna porażka konstruktorów naszych Roverków. Na początku użytkowania nowych hamulców wszystko było ok, niestety po około miesiącu podczas ostrego hamowania dawało się odczuć drżenie kierownicy, teraz po dłuższym już czasie kierownica drży nawet przy powolnym dojeżdżaniu do skrzyżowania. Według mnie wina leży właśnie po stronie litych tarcz hamulcowych, które podczas tarcia bardzo słabo odprowadzają ciepło i w rezultacie się odkształcają, dlatego z własnego doświadczenia proponuję wymienić tarcze lite na wentylowane.

empi - Sro Gru 14, 2011 11:44

a jakiej firmy miałeś te tarcze? pewnie firmy krzak

2. Jak się odkształcają to często przez wjechanie w jakąś kałuże gdy są właśnie mocno rozgrzane.

3. Zgadzam się, że dobrze jest zmienić zaciski + tarcze na zestaw wentylowany, bo poprostu z rozgrzewaniem niema wtedy wiekszych problemów. Kolejna sprawa to najlepiej brać tarcze sprawdzonych firm: brembo,trw, bosch itp

Ciufa - Sro Gru 14, 2011 12:06

raf222 napisał/a:
Niedawno wymieniałem w swoim R420 tarcze+klocki i chciałbym się podzielić z Wami pewną uwagą. Lite tarcze w tak dużym samochodzie jakim jest R420 to straszna porażka konstruktorów naszych Roverków. Na początku użytkowania nowych hamulców wszystko było ok, niestety po około miesiącu podczas ostrego hamowania dawało się odczuć drżenie kierownicy, teraz po dłuższym już czasie kierownica drży nawet przy powolnym dojeżdżaniu do skrzyżowania.

przez ile kilometrów docierałeś tarcze i w jaki sposób ?

Kozik - Sro Gru 14, 2011 23:31

Ciufa napisał/a:
przez ile kilometrów docierałeś tarcze i w jaki sposób ?


nie wiem czy ma to aż tak wielkie znaczenie bo jak ja wymieniałem moje pierwsze tarcze jeszcze lite to docierałem je bez ścierania oleju i dotarłem je w ciągu paru minut m.in. 2 razy hamując ze 160km/h do zera, tarczom nic się nie stało i dopiero po przebiegu ok 25 tys km zaczęły się odkształcać i tłukło kierownicą przy hamowaniu, wtedy wymieniłem cały komplet na wentylowane.
te lite tarcze tak solidnie docierane były firmy TRW

empi - Czw Gru 15, 2011 19:22

ostatnio robiłem swapa u siebie na wentylwoane to jak sie nie myle to w instrukcji tarcz brembo pisało, zeby przez pierwsze 200 km hamować raczej delikatnie. Tzn tak, żeby nie korzystać z ABS, a skoro tak piszą to pewnie coś w tym jest :)
raf222 - Czw Gru 15, 2011 22:49

Ja wkładałem tarcze Boscha i klocki Ate, czyli jeszcze nie tak najgorzej. Przyznam szczerze, że zapomniałem o docieraniu, ale nie jeżdżę bardzo ostro to i tarcze nie miały się kiedy porządnie spocić. Jeżeli chodzi o teorię kałuży i rozgrzanej tarczy to zgadzam się, że taki szok nie jest dla tarczy zbyt zdrowy, tylko że w sytuacji, gdy muszę ostro hamować na deszczu to po prostu hamuję, bo inaczej do wymiany będę miał znacznie więcej gratów niż tylko hamulce...
Tribiani - Nie Cze 16, 2013 23:36

Cześć. Ja miałem dziś nie-złą przygodę :( - Jadąc sobie normalnie 80 na godzinę lewy przedni hamulec zaczął popiskiwać. Po paru minutach na kierownicy pojawiły się drgania. Auto zaczęło słabo przyspieszać i pozostało juz się mi tylko zatrzymać. Po wyjściuz auta podszedłem do koła i zobaczyłem dymek, a do tego nieźle śmierdziało.

Hamulec nie odbił i teraz cały czas jest tarcie o tarczę. W grę wchodzi oczywiście wymiana tarczy i klocków.

Czy mogę zastosować w Rover 214i 75KM tarcze brembo http://allegro.pl/brembo-...3305909005.html i klocki sparco http://allegro.pl/klocki-...3268626969.html
czy to dobre połączenie? Czy te szczęki http://allegro.pl/szczeki...3260660195.html mogą do tego wszystkiego pasować i oczywiście do modelu auta?

Czy te 3 części nie będą w jakiś sposób się ze sobą gryzły przy montażu i czy nie będę musiał jakoś zmieniać felg bądź coś innego? Chcę szybko i łatwo zmienić z bubla na coś Bardzo dobrego.

P.S. Nie chodzi mi o lans. Chcę po prostu mieć dobre hamulce. :wink:

robsson78 - Pon Cze 17, 2013 09:50

Tribiani napisał/a:
Chcę szybko i łatwo zmienić z bubla na coś Bardzo dobrego.

Wyczuwam nadmiar gotówki ;) ale dobre hamulce to podstawa i bezpieczeństwo.
Pytanie było inne ale hamulec zblokował się prawdopodobnie przez uszkodzoną osłonkę gumową tłoczka a nie przez to że "to bulel".

[ Dodano: Pon Cze 17, 2013 09:50 ]
Tribiani napisał/a:
Czy te szczęki http://allegro.pl/szczeki...3260660195.html mogą do tego wszystkiego pasować

To znaczy do czego ? Szczęki są na tył a reszta na przód.
Podejżewam że na przednią oś będziesz musiał jeszcze wymienić zaciski pod te tarcze ale niech się wypowie ktoś z większą wiedzą.
Jak chcesz szczęki to znalazłem TU napisz, może coś opuści.

Ciufa - Pon Cze 17, 2013 10:55

jak dotrzec hamulce
Tribiani - Pon Cze 17, 2013 18:51

No tak chodziło mi o zaciski a nie nie szczęki. Ale może wystarczy zacisków nie zmieniać tylko je oczyścić na tę chwilę.

Te zaciski co mi podałeś to na tył są. Ja mam z tyłu bębny i tam są w dobrym stanie hamulce.

Więc ta tarcza brembo i klocki sparco będą raczej pasować do szczęk?
:-)
P.S. Jestem małym laikiem jeśli chodzi o te sprawy z wymianą i dopasowaniem. Ale kto pyta ten Wie :)

robsson78 - Wto Cze 18, 2013 17:35

Tribiani napisał/a:
Ale może wystarczy zacisków nie zmieniać tylko je oczyścić na tę chwilę.
Poprzez oczyszczenie nie zmienisz wielkości zacisków jeśli stare nie będą pasować.

Tribiani napisał/a:
Te zaciski co mi podałeś to na tył są.

Podałem Ci link z szczękami nie z zaciskami. Zgadza się szczęki sa na tył.

Tribiani napisał/a:
Więc ta tarcza brembo i klocki sparco będą raczej pasować do szczęk?

W Twoim przypadku tarcza i klocki są na przednią oś a szczęki na tylną więc nie będą pasować do siebie.

Tribiani napisał/a:
P.S. Jestem małym laikiem jeśli chodzi o te sprawy z wymianą i dopasowaniem. Ale kto pyta ten Wie :)


flow - Sob Lis 28, 2015 12:58

Odkopię trochę temat.

Mam dylemat, czy wymieniac zaciski przednie na wentylowane czy wystarczy regenerować te, które mam (przód, tył). Tarcze i klocki są nówki, a mimo wszystko przy hamowaniu z większych prędkości (160km/h) autem strasznie telepie. Dodam, że mam zamiar zwiększyć moc auta, ale nieznacznie (wtryski od sdi, mapki), czyli będzie jakoś do 150KM

bociannielot - Sob Lis 28, 2015 13:06

flow napisał/a:
Odkopię trochę temat.

Mam dylemat, czy wymieniac zaciski przednie na wentylowane czy wystarczy regenerować te, które mam (przód, tył). Tarcze i klocki są nówki, a mimo wszystko przy hamowaniu z większych prędkości (160km/h) autem strasznie telepie. Dodam, że mam zamiar zwiększyć moc auta, ale nieznacznie (wtryski od sdi, mapki), czyli będzie jakoś do 150KM

na razie zostaw jak jest, te telepanie to równie dobrze mogą byc krzywe alusy, jak chcesz zmieniac to na 282 (większe), wentylowane tak dużo nie dają, poza tym Ty nie masz w ZR w serii wentylowanych?

flow - Sob Lis 28, 2015 13:27

bociannielot napisał/a:
flow napisał/a:
Odkopię trochę temat.

Mam dylemat, czy wymieniac zaciski przednie na wentylowane czy wystarczy regenerować te, które mam (przód, tył). Tarcze i klocki są nówki, a mimo wszystko przy hamowaniu z większych prędkości (160km/h) autem strasznie telepie. Dodam, że mam zamiar zwiększyć moc auta, ale nieznacznie (wtryski od sdi, mapki), czyli będzie jakoś do 150KM

na razie zostaw jak jest, te telepanie to równie dobrze mogą byc krzywe alusy, jak chcesz zmieniac to na 282 (większe), wentylowane tak dużo nie dają, poza tym Ty nie masz w ZR w serii wentylowanych?


Właśnie chodzi mi o te większe wentylowane (z ZR 160).

Harry - Nie Lis 29, 2015 12:13

jezeli masz bicie to moga byc krzywe tarcze, piasta ,felgi
NoPE - Nie Lis 29, 2015 16:44

Ja z litych przeszedłem na wentylowane i różnica w hamowaniu po dotarciu jest natychmiast odczuwalna. Lekkie wciśnięcie i auto nurkuje. Być może jest to efekt zregenerowania zacisków (płynna praca), nowych klocków i tarcz. Wiem na pewno, że siła nie słabnie przy częstym hamowaniu jak miało to miejsce przy litych tarczach. Tak więc nie żałuję przesiadki.

Przy hamowaniu z dużych prędkości (150km/h) też mi delikatnie wibruje kierownica i z tego co napisał Harry to pozostają tylko piasty, bo tarcze i łożyska są nowe, a koła proste, bo po regeneracji. Opony też bym odrzucił - wyważone Falkeny z 2014r.

bociannielot - Pon Lis 30, 2015 13:27

NoPE napisał/a:
Być może jest to efekt zregenerowania zacisków (płynna praca), nowych klocków i tarcz.
dokładnie tego to jest efekt, jeśli zmieniłeś tylko lite na wentylowane