Zobacz temat - [R 216 Si] Problem z tylnimi hamulcami
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 216 Si] Problem z tylnimi hamulcami

RadZiu7 - Pon Cze 13, 2011 21:43
Temat postu: [R 216 Si] Problem z tylnimi hamulcami
Witam kolegów,
skończył mi się przegląd i zawitałem na stację diagnostyczną. Okazało się, że hamulce z tyłu prawie wogóle nie hamują (tarcze i klocki są). Zabrałem się za rozkręcanie, żeby zobaczyć co tam sie dzieje. Odkreciłem pierwszy zacisk od strony kierowcy (dwie głowne śruby + ta od.. linki recznego?). Ponaciskałem pedał, tłoczek elegancko wyszedl wszystko cacy, ale nie ma mocy zeby go wcisnać spowrotem. Wlazł jakiś kawałek i już nie idzie dalej... Próbowałem go wypychac i od nowa zacząć wciskać, ale dalej nic... Mój sprzęt do zaciskania się wygina i ręka nawet nie daje rady :P Jakiś pomysł co to może być? Z tym tłoczkiem i wogóle tymi hamulcami? Coś źle zrobiłem? :) Aha dodam, że korek od zbiorniczka odkreciłęm :)
P.S. Na przeglądzie wyszło też, że ręczny na tej stronie słabiej łapie. Jak go podkręcić z jednej strony? Bo z obydwu to wiem, że za ręcznym :)
Dzieki za pomoc :)

automechanik - Wto Cze 14, 2011 06:35

Te tłoczki się wkręca a nie wciska. Jeśli hamulec ręczny jet słabszy na jednym zacisku to być może nie działa prawidłowo sprzęgiełko w tłoczku
RadZiu7 - Wto Cze 14, 2011 11:20

Myślałem, że z przodu są wkręcane, a z tyłu wciskane?

Z TEGO co widze, to nie wygląda on na wkręcany ;>

kowalainen - Wto Cze 14, 2011 20:34

Tak jak automechanik pisze, z przodu wciskane, z tyłu wkręcane.
automechanik - Sro Cze 15, 2011 06:40

RadZiu7, jśli już znalazłeś taki zestaw naprawczy to go zastosuj. Wymienisz uzczelnienia, wkręcisz tłoczek czy tłoczki i będziesz się cieszył ręcznym :grin:
RadZiu7 - Sro Cze 15, 2011 17:27

Dziś powkręcałem te tłoczki :P Zarówno z jednej, jak i z drugiej strony bezproblemowo się wkręcały. Zajrzałem również pod uszczelke i w środku i wyglądają jak nowe, zero rdzy, brudu, "czyste srebro" :D + jakieś smary ofc. Uszczelki też wyglądają ok, to je troche tylko z syfu ogarnąłem. Nasmarowałem również prowadnice. Pojechałem na przegląd i znow okazało się, że hamulce ledwo co hamują (Oba: przód 2,3 ; tył 0.7) Dla ciekawostki dodam, że podkręciłem ręczny "pod popielniczka" i wyszło, że na recznym hamuje w miare (1,4) coprawda, tylko jedno koło ale to już osobna historia. Najpierw zajmijmy się nożnym.. Jakies pomysły?
P.S. Odpowietrzyłem hamulce (ale tylko z tyłu.. :X )

yorker - Czw Cze 16, 2011 00:13

RadZiu7 napisał/a:
Odpowietrzyłem hamulce (ale tylko z tyłu.. :X )


odpowietrza się układ cały, nie ma czegoś takiego jak odpowietrzanie tylnych hamulcy :wink:

też przerabiałem walkę z hamulcami. Rok temu po kolei rozbierałem wszystkie zaciski na części pierwsze, powód: słabe hamowanie i do tego jeszcze nie odbijały prawidłowo tłoczki. Od razu zakupiłem zestawy naprawcze bez śrub pływających (bo te były ok). Powymieniałem uszczelki,gumki które wyglądały strasznie, poczyściłem tłoczki, nasmarowałem śruby. Pojechałem na przegląd i jest ok. Dodam jeszcze, że prawie wcale nie miałem ręcznego z jednej strony(rozsypał mi się ten malutki mechanizm wewnątrz zacisku). Była jeszcze opcja, którą wyczytałem na forum, że to może przewody hamulcowe, ale sprawdziłem i są ok. U mnie nie jest idealnie ale teraz hamuję :wink:
Polecam kupić zestawy naprawcze i też rozebrać zaciski, dokładnie im się przyjrzeć.

automechanik - Czw Cze 16, 2011 03:25

No przecież pisałem wymień i pisałem że nieprawidłowo działa sprzęgięlko w tłoczku.yorker, dobrze Ci radzi. Układ hamulcowy w Twoim aucie jet diagonalny, dlatego musi być odpowietrzany cały, ponieważ jedna sekcja pompy hamulcowej obsługuje koło LP i PT, a druga PP i LT.
kowalainen - Czw Cze 16, 2011 20:31

W jakim stanie tylne tarcze, mierzyłeś jakiej są grubości? Co do ręcznego, to albo coś z zaciskiem, albo jedna z linek się naciągnęła.
RadZiu7 - Nie Cze 19, 2011 16:24

automechanik napisał/a:
Układ hamulcowy w Twoim aucie jet diagonalny, dlatego musi być odpowietrzany cały, ponieważ jedna sekcja pompy hamulcowej obsługuje koło LP i PT, a druga PP i LT.


Ok, to odpowietrze cały układ. Kolejność opowietrzania LP -> PT -> PP -> LT?

kowalainen napisał/a:
W jakim stanie tylne tarcze, mierzyłeś jakiej są grubości? Co do ręcznego, to albo coś z zaciskiem, albo jedna z linek się naciągnęła.


Tarcze maja 9mm, nie wiem czy to dużo czy mało? A klocki prawie nowe.
A z ręcznym to zauważyłem, że przy regulacji pod popielniczką są krzywo linki. I jak zaciągam to za prawą linke juz ciągnie a lewa jeszcze ma luz. Dopiero na ostatnich ząbkach zaczyna się lewa też naciągać. Jak/gdzie ją naciagnąć żeby je wyrównac?

kowalainen - Nie Cze 19, 2011 19:59

Cytat:
Tarcze maja 9mm, nie wiem czy to dużo czy mało? A klocki prawie nowe.


Są gładkie, czy pofalowane? Nówki mają 10mm a min. grubość to 8mm. Ja miałem 8-9 mm, nie równa powierzchnia i hamulce były słabe. Po wymianie tarczy i klocków żyleta :lol:

Cytat:
A z ręcznym to zauważyłem, że przy regulacji pod popielniczką są krzywo linki. I jak zaciągam to za prawą linke juz ciągnie a lewa jeszcze ma luz. Dopiero na ostatnich ząbkach zaczyna się lewa też naciągać. Jak/gdzie ją naciagnąć żeby je wyrównac?


To albo zacisk nie pracuje, albo linka naciągnięta. Jednej linki nie naciągniesz, trzeba wymienić. Najlepiej jakby ktoś zaciągał ręczny, a Ty byś obserwował zacisk.