|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620Ti] Prędkość maksymalna ?
Marshall7 - Czw Cze 16, 2011 20:15 Temat postu: [R620Ti] Prędkość maksymalna ? Witam
Mam kolejne pytanie
Ostatnio jadąc autostradą stwierdziłem ze przegonię roverka maksymalnie przez chwilę. Pokazał 200 i... koniec. Z bólem rozkulałem go do 210 i tutaj pojawia sie pytanie: puszczając pedał gazu samochód jakby mocy dostał - co go mogło przydławić ?? Kilkakrotnie powtórzyłem i za każdym razem było to samo muł przy 200 a podczas puszczania gazu kopa dostawał.
Druga część pytania może z tym powiązana.... jak chcę szybko ruszyć i dodam od razu dosyć dużo gazu to od razu jakby mu zapłon odcieło - gaśnie. Jak gazu popuszczę i dawkuję mu wolniej to wszystko jest ok ki zapierdziela jak powinien. /co może być przyczyną
Tomi - Czw Cze 16, 2011 22:28
Ja swojego nie sprawdzałem, ale po tym z jaką łatwością doszedł ze 160 do 210 (później musiałem zwolnić, bo znajomi by się zgubili) szacuję, że doszedł by do 240-250 km/h.
W kwestii problemów z szarpaniem. Miałem raz podobnie i długo z tym walczyłem. Okazało się, że zawór od sterowania turbiną pod wpływem temperatury (od turbiny) stwardniał i pękł. Powodowało to, że turbina ładowała wszystko, a nie tylko 0,6bara. Efekt był taki, że pompa i wtryski nie wyrabiały i przy maksymalnym wciśnięcu gazu zamiast ciągnąć do przodu robił ca jakiś czas "kangury".
szoso - Pią Cze 17, 2011 06:44
według danych jest to 230km/h
auta nowe nie są więc nie każdy jest w stanie tyle polecieć
Marshall7 - Pią Cze 17, 2011 07:50
Tomi napisał/a: |
W kwestii problemów z szarpaniem. Miałem raz podobnie i długo z tym walczyłem. Okazało się, że zawór od sterowania turbiną pod wpływem temperatury (od turbiny) stwardniał i pękł. Powodowało to, że turbina ładowała wszystko, a nie tylko 0,6bara. Efekt był taki, że pompa i wtryski nie wyrabiały i przy maksymalnym wciśnięcu gazu zamiast ciągnąć do przodu robił ca jakiś czas "kangury". |
Gdzie znajduje sie ten zawór Jak to sprawdzić??
[ Dodano: Pią Cze 17, 2011 08:48 ]
szoso420 napisał/a: | według danych jest to 230km/h
auta nowe nie są więc nie każdy jest w stanie tyle polecieć |
Miałem kiedyś zajechaną toyotę celice i wyciągała do samego końca tyle ile w instrukcji podano, podobnie miałem w fordzie mondeo. Tutaj mam znacznie mniejszy przebieg więc nie sądzę, aby wiek był tutaj przyczyną.
[ Dodano: Pią Cze 17, 2011 08:50 ]
Tomi napisał/a: | Ja swojego nie sprawdzałem, ale po tym z jaką łatwością doszedł ze 160 do 210 (później musiałem zwolnić, bo znajomi by się zgubili) szacuję, że doszedł by do 240-250 km/h.
|
Rozumiem, ze na 5 biegu
Tomi - Pią Cze 17, 2011 08:04
szoso420 napisał/a: | według danych jest to 230km/h
auta nowe nie są więc nie każdy jest w stanie tyle polecieć |
Przyspieszenie od 160 do 210 zajęło dosłownie parę sekund i samochód zrobił to bardzo ochoczo. Chciał przyspieszać dalej... tylko znajomi zniknęli we wstecznym lusterku
[ Dodano: Pią Cze 17, 2011 09:04 ]
Marshall7 napisał/a: | Tomi napisał/a: |
W kwestii problemów z szarpaniem. Miałem raz podobnie i długo z tym walczyłem. Okazało się, że zawór od sterowania turbiną pod wpływem temperatury (od turbiny) stwardniał i pękł. Powodowało to, że turbina ładowała wszystko, a nie tylko 0,6bara. Efekt był taki, że pompa i wtryski nie wyrabiały i przy maksymalnym wciśnięcu gazu zamiast ciągnąć do przodu robił ca jakiś czas "kangury". |
Gdzie znajduje sie ten zawór Jak to sprawdzić?? |
Wyciągnij obudowę filtra powietrza, wyciągnij te grube przewody od intercollera (dostęp jest łatwy). Będziesz miał banalny dostęp do turbiny. Sprawdź te cienkie przewody gumowe przy turbinie, jak i luz wirnika w turbinie (od strony zimnej, gdyż po zdjęciu przewodów gumowych będziesz miał go na wierzchu).
Marshall7 napisał/a: | Tomi napisał/a: | Ja swojego nie sprawdzałem, ale po tym z jaką łatwością doszedł ze 160 do 210 (później musiałem zwolnić, bo znajomi by się zgubili) szacuję, że doszedł by do 240-250 km/h.
|
Rozumiem, ze na 5 biegu |
To była jego największa zaleta. Nie trzeba go było kręcić. Wystarczyło 3 tyś. obrotów i z każdego biegu odjeżdżał. Piorunujące wrażenie dla pasażerów, ponieważ jadąc tym autem odnosiło się wrażanie, że robi to z olbrzymią łatwością i lekkością.
Marshall7 - Pią Cze 17, 2011 08:09
Piszesz w czasie przeszłym... już go nie masz ?
Tomi - Pią Cze 17, 2011 08:19
Marshall7 napisał/a: | Piszesz w czasie przeszłym... już go nie masz ? |
Miałem go z 5 lub 7 lat temu
Zresztą samochód grał również w pierwszej serii serialu "Oficer"
Marshall7 - Pią Cze 17, 2011 09:05
Mam takie same alumy
Czyli coś ewidentnie mi nie chodzi tak jak powinno. To moze być kwestia tego ciśnienia bo jak wcisnąłem mu do dechy to sie zamulił i na 210 koniec a przy puszczeniu się odmulał
Pokombinujemy...
Perez - Nie Cze 19, 2011 19:50
Może masz tak jak ja, że masz za słabą pompę paliwa, albo uszkodzony regulator ciśnienia? Ja jak regulowałem auto i ustawiłem za duże ciśnienie na wtryskach to osiągnąłem ten sam efekt, czyli muł po wciśnięciu głębiej pedału gazu i ostry wygar przy odpuszczeniu go.
Marshall7 - Sro Cze 22, 2011 08:35
Może... Powoli sukcesywnie wykluczam różne usterki wiec może kiedyś dojdę do tego...
Z drugiej strony czuję też spadek mocy przy wyższych obrotach. Nie szarpie ale powyżej jakiś 4,5 tys czuć że słabiej idzie.....
To może być pompa ?
Perez gdzie regulowałeś roverka
Perez - Sro Cze 22, 2011 10:18
Sam reguluje
Marshall7 - Sro Cze 22, 2011 17:00
Czyli jak będę w Twoim rejonie to możemy się ustawic na jakąś regulację??
Perez - Sro Cze 22, 2011 18:04
Nie jestem mechanikiem i dlatego. Nie podejme się regulacji czyjegoś auta
Marshall7 - Sro Cze 22, 2011 18:44
ok to jak możesz napisz mi jakiego sprzętu do tego używasz. Może być PW jeśli tutaj nie chccesz
Poza tym jakieś 80% mechaników nie potrafiłoby zrobić tego co Ty więc......
Perez - Sro Cze 22, 2011 18:59
Stroi się pewnie komputerem, a ja mam założony ręczny regułator ciśnienia paliwa i stroilem tym regulatorem, ale nie polecam, bo teraz sam wracam do serii, potem chcę kupić MBĆ, bo wczoraj czytałem troche o tym i chcę podnieść doladowanie. Stroic komputer Rovera podobno bardzo trudno, ale myślę, że w tym temacie powinni się wypowiedzieć bardziej kompetentnie niż ja. Marian mówił, że może mi auto wystroic komputerem, ale nie wiem ile w tym prawdy, poza tym Marian raczej już się nie bierze za stare auta.
Marshall7 - Sro Cze 22, 2011 19:16
Ja kupiłem kompa za 5 tys i się okazało że śmiga ze wszystkim poza roverem .....
Przydaje się teraz do innych samochodów a ja muszę jeździć do innych.... niedoinformowanie kosztuje..
Perez - Sro Cze 22, 2011 19:30
Rovera stroi się T4, ale kosztuje więcej niż 5 tysięcy. Poza tym po co kupowałes komputer za 5 tysięcy do samochodu wartego niewiele więcej
Marshall7 - Sro Cze 22, 2011 19:59
Kurde ... dychę za roverka dałem...
apropos kompa to otwieram warsztat szamochodowy i stąd ten pomysł.
'_
Bez obaw ... ja tam nic nie robię mam mechaników. Tak czyl siak komp się przydaje...
thorm - Sob Wrz 22, 2012 18:42
max to 250 km /g przy 6974 obr na 5biegu
[ Dodano: Sob Wrz 22, 2012 19:42 ]
620 ti 2bieg 100km/h-6716 3bieg 100km/h-4769 3bieg 100km/h-3767 4bieg 100km/h-2767 5bieg100km/h-2789
wykaz skrzyni biegów C6FTUT porównywalna skrzynia do tego modelu to B6BFT tylko na tej skrzyni 250km/h jest przy 7700odr
wymieniona skrzynia w roverku od 620 ti nie wiem jaka ale bez torsena krutszą ma jedynkę ale na 4 biegu przy 2000 tys ob licznik pokazuje 70 km/g a radar policyjny 74km kosztowało 100 i 4punk na 5 bieg 50km/g 800 obrotów ledwo jedzie na skrzyni c6ftu było 50km/g przy 1000 obr
Chudeck - Sob Wrz 22, 2012 23:46
moj 230 leciał bez problemu,pozniej sie meczarnia zaczyna...jechałem pełnym samochodem(tj 5 osób) do tego troche w bagazniku i butla z gazem.
|
|