Zobacz temat - [420Di] Przybywa oleju
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [420Di] Przybywa oleju

yosot - Sob Cze 18, 2011 09:01
Temat postu: [420Di] Przybywa oleju
Witam!
Od jakiegoś czasu ubywa w zbiorniku płynu chłodzącego, ostatnio więcej. Nie widać nigdzie wycieku. Wczoraj zauważyłem podczas kontroli oleju poziom ponad max, sporo. Wskazuje to na uszkodzenie uszczelki, czy może coś innego? Który warsztat polecacie? Jestem z Końskich - świętokrzyskie.

szoso - Sob Cze 18, 2011 09:10

to może być chłodnica oleju, w pierwszej kolejności
uszkodzenie uszczelki w tym silniku to rzadkość

yosot - Sob Cze 18, 2011 19:07

Jak to sprawdzić?

[ Dodano: Sob Cze 18, 2011 20:07 ]
Można samemu sprawdzić chłodnicę oleju, czy dać do mechanika? Nie daje mi spokoju myśl o tym, że to jednak uszczelka!

adamos - Nie Cze 19, 2011 18:37

Mam taki sam silnik i ten sam rocznik tylko, że jak mi poszła chłodniczka to mi ubywało oleju a znów płynu przybywało no i straszny problem z wypłukaniem całego układu chłodzącego. Na początku myślałem,że to uszczelka ale niestety po ściągnięciu głowicy wyszło na to,że wszystko było OK. Chyba, że Ci pękła głowica na kanale wodno-olejowym ale to są tylko moje przypuszczenia :neutral:
yosot - Nie Cze 19, 2011 18:59

Czyli jak pójdzie chłodnica oleju, to następuje ubytek oleju? U mnie płynu ubywa, dużo, na 100 km spada od max do min. Obserwuję to od dłuższego czasu, ale dawniej tak dużo nie ubywało. Poza tym nie stwierdziłem żadnych zmian w pracy silnika - śmiga tak jak po kupnie przed 4-erema latami, żadnych ubytków mocy, pali malutko. Nie wiem co dalej robić, teraz to się wystraszyłem, na razie nie jeżdżę, doradźcie co robić, nie chcę czegoś popsuć, to jest dobre auto.
adamos - Nie Cze 19, 2011 19:34

no chyba, że ta chłodniczka pękła w takim miejscu,że rzeczywiście w tym układzie się dostaje woda do oleju. Sprawdź na miarce czy nie ma na niej żadnych kropelek wody. Jeśli właśnie masz takie objawy to głowica i uszczelka powinna być OK. Na pewno gdy tylko stwierdzisz płyn w oleju to będzie go trzeba cały wylać i sprawdzić chłodniczkę, jest to łatwiejsze i tańsze niż rozbieranie głowicy wraz z wymianą uszczelki
yosot - Nie Cze 19, 2011 20:46

Takie coś właśnie na bagnecie widać. Trudno będzie sprawdzić tą chłodniczkę?
adamos - Nie Cze 19, 2011 21:36

ja osobiście tego nie robiłem ale mechanik mi to zrobił w jeden dzień. Rozebrał dospawał odłamek, który mi się urwał i wstawił. Wyczyścił cały układ i gnot. Ja za to wszystko razem z robotą zapłaciłem 150. No i jeśli stwierdziłeś wodę na bagnecie lepiej nie jeździj bo to wiesz czym się może skończyć
yosot - Sob Sie 13, 2011 21:41

Nie jeżdżę. Tak myślę, że jeśli uległaby awarii chłodnica oleju, olej dostawałby się do obiegu wody, a nie odwrotnie, ponieważ olej ma dużo wyższe ciśnienie. Ale tylko tak myślę.

[ Dodano: Pią Cze 24, 2011 11:25 ]
Na gorącym silniku po odkręceniu korka wlewu oleju widać na nim kropelki wody, na bagnecie też. Twarz mi blednie, włos mi rzednie!

[ Dodano: Sob Sie 13, 2011 22:41 ]
Już po wymianie uszczelki pod głowicą (jednak). Wymienione uszczelniacze.