|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Chcę kupić ROVERka - Zakup Rover 75 Touer lub MG-ZT-T - kilka pytań
moto-museum.com - Wto Cze 28, 2011 08:04 Temat postu: Zakup Rover 75 Touer lub MG-ZT-T - kilka pytań Witam miłośników Rovera.
Po wakacjach planuję zmienić auto, jedną z opcji są kombiaki: Rover 75 Touer lub MG ZT-T. Auto będzie użytkowane dość intensywnie (ok. 100km/codziennego jeżdżenia + wakacje po EU).
Mam w związku z potencjalnym zakupem kilka pytań:
1. Silnik - Wersje 1.8 wykluczam. Raczej diesel. Ewentualnie V6+LPG - czy gaz to dobry pomysł i czy są jakieś większe różnice pomiędzy 2.0 a 2,5.
2. Silniki Rover vs MG - czy większe moce są związane z inna elektroniką/programem, czy różnice są głębsze ?
3. Bagażnik - Może to trochę dziwne pytanie, ale czy wykładki pod wykładziną można zdemontować i w ten sposób zwiększyć wysokość bagażnika ?
4. Zawieszenie - Czy MG-ZT będzie zestrojone bardziej sportowo niż Rover 75 ?
5. Nadwozie - czy jest w pełni ocynkowane i czy są jakieś problemy z korozją ?
6. Lifting - Czy są jakieś większe różnice w wersjach po liftingu (2004/2005) poza zmianami zewnętrznymi ? (słyszałem taką tezę, że jakość wykonania i materiały są gorsze w wersjach po-liftingowych ze względu na oszczędności i słabą kondycję firmy w tym okresie)
Mam jeszcze ogromną prośbę. Czy ktoś z Warszawy posiadający takie auto poświęciłby chwilę czasu na demonstrację i pogadankę ? Byłoby to niezmiernie cenne i zwiększyło moje rozeznanie w temacie. Z góry dziękuję
Pozdrawiam,
Sebastian
Piotrass - Wto Cze 28, 2011 16:33
moto-museum.com napisał/a: | 4. Zawieszenie - Czy MG-ZT będzie zestrojone bardziej sportowo niż Rover 75 ? |
Zależy na jaką wersję zawieszenia trafisz. Specyfikacje zawieszenia masz na karteczce widocznej po podniesieniu tylnej kanapy. Strona za kierowcą. Mi zawieszenie MG ZT bardzo odpowiada, przy odpowiedniej jeździe daje dużo radości i sprawdza się na coraz to lepszych polskich drogach.
moto-museum.com napisał/a: | Nadwozie - czy jest w pełni ocynkowane i czy są jakieś problemy z korozją ? |
Nawet na Roverkach z 1999 roku brak jakichkolwiek oznak korozji. Jedynie rdza pojawia się na przednich sankach lub tylnych elementach zawieszenia.
moto-museum.com napisał/a: | (słyszałem taką tezę, że jakość wykonania i materiały są gorsze w wersjach po-liftingowych ze względu na oszczędności i słabą kondycję firmy w tym okresie) |
Nie zauważyłem różnicy jakościowej w materiałach po lifcie. Jedynie to prawdziwe drewno montowane było do końca roku modelowego 2001. Jeszcze kilka smaczków po lifcie zmieniło się na gorsze. Zerknij tutaj: http://www.the75andztclub...ead.php?t=34369
Dydo - Wto Cze 28, 2011 19:16 Temat postu: Re: Zakup Rover 75 Touer lub MG-ZT-T - kilka pytań
moto-museum.com napisał/a: |
1. Silnik - Wersje 1.8 wykluczam. Raczej diesel. Ewentualnie V6+LPG - czy gaz to dobry pomysł i czy są jakieś większe różnice pomiędzy 2.0 a 2,5.
|
Z tym pytaniem podbij do Markzo - jego ojciec śmiga R75 2,5 v6 w gazie, więc z pewnością dużo się dowiesz. Jednak z tego co Markzo mówił to 75 z 2,5 v6 radzą sobie dobrze z gazem. A różnica ponad 20 KM przy tej wadze z pewnością jest odczuwalna, tak myślę, ale ręki uciąć nie dam i w sumie więcej nie powiem, bo nie miałem styczności z jednym i drugim silnikiem, więc tutaj pełne pole do manewru dla osób, które coś wiedzą na ten temat.
moto-museum.com - Sro Cze 29, 2011 07:45
Dzięki za odpowiedzi Panowie.
Ciekawy wątek z forum UK. Tak to właśnie księgowi "psują" auta...
Mam jeszcze pytanko natury ogólnej - jakiej klasy auta mogę się spodziewać po 75/ZT ? Chodzi mi o ogólne wrażenia z eksploatacji i jakość. Czy bardziej idzie to w stronę "nie witamy się, bośmy się widzieli rano w serwisie...", czy jest szansa ganiać w miarę bezproblemowo od przeglądu do przeglądu (auto które ewentualnie bym kupował będzie raczej z górnego obszaru cennikowo/rocznikowego).
Piotrass - Sro Cze 29, 2011 09:19
R75/MG ZT cierpi na kilka przypadłości które na 100% ukażą się podczas Twojej eksploatacji lub już ukazały się u poprzedniego właściciela. Zapoznaj się z tym tematem: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=15124 Jeśli usterki które się pojawią, zostaną porządnie naprawione, nie maja raczej prawa pojawić się w najbliższym czasie.
Markzo - Sro Cze 29, 2011 13:06
Dydo napisał/a: | moto-museum.com napisał/a:
1. Silnik - Wersje 1.8 wykluczam. Raczej diesel. Ewentualnie V6+LPG - czy gaz to dobry pomysł i czy są jakieś większe różnice pomiędzy 2.0 a 2,5.
Z tym pytaniem podbij do Markzo - jego ojciec śmiga R75 2,5 v6 w gazie, więc z pewnością dużo się dowiesz. Jednak z tego co Markzo mówił to 75 z 2,5 v6 radzą sobie dobrze z gazem. A różnica ponad 20 KM przy tej wadze z pewnością jest odczuwalna, tak myślę, ale ręki uciąć nie dam i w sumie więcej nie powiem, bo nie miałem styczności z jednym i drugim silnikiem, więc tutaj pełne pole do manewru dla osób, które coś wiedzą na ten temat. |
Gaz jesli zalozy go fachowiec a nie magister drut-trytytka-mlotek bedzie dziala bardzo dobrze, instalacja to koszt ok 3000zl (polecam zestaw stag + magicjet).
przez ostatnie pare dni mialem 75 na wyłączonść i zrobiłęm blisko 1000km, spalanie lpg przy jezdzie normalnej, czasem kick-down do konca wyszlo 13l lpg. Klima prawie caly czas wlaczona. Jesli kupisz manuala powinienes spalić z 1-2l mniej, nie oszukujmy się, nie jest to DSG a starsza skrzynia (u nas siedzi 5 biegowy automat - japonskie jatco). Jednak jeśli miałbym coś polecić to właśnie 2.5KV6 z aftomatem, chyba najmniej problematyczna opcja. Dosc sporo jezdzilem z kuzynki mezem (passat 1.9TDI ten 115KM cyz cos) no i po gorkach w bieszczadach nie dawal rady dotrzymac kroku.
moto-museum.com napisał/a: | 2. Silniki Rover vs MG - czy większe moce są związane z inna elektroniką/programem, czy różnice są głębsze ? |
Ktoś hamował ZT190 i nie miał tych 190KM, roznice z tego co sie orientowałem wynikaja z programu i elementów wydechu, choc tego nie jestem do konca pewien, poniewaz np kolektory wydechowe wygladaja na takie same.
moto-museum.com napisał/a: | Mam jeszcze pytanko natury ogólnej - jakiej klasy auta mogę się spodziewać po 75/ZT ? Chodzi mi o ogólne wrażenia z eksploatacji i jakość. Czy bardziej idzie to w stronę "nie witamy się, bośmy się widzieli rano w serwisie...", czy jest szansa ganiać w miarę bezproblemowo od przeglądu do przeglądu (auto które ewentualnie bym kupował będzie raczej z górnego obszaru cennikowo/rocznikowego). |
Obecnie 75tka ma przejechane ok 195 000km, ok 50kkm u nas i wsio na gazie. Juz 2 lata ja mamy i moge powiedziec, ze nie jest to auto ani drogie w eksploatacji ani problematyczne. Więcej wydalismy na gadzety (felgi, el fotele, roleta, kierownica) niz na ekslopatacje No i nigdy nie zdarzylo sie, zeby auto nie wrocilo o wlasnych silach do domu Szczerze polecam, kawał dobrej fury.
sknerko - Sro Cze 29, 2011 13:15
Markzo napisał/a: | No i nigdy nie zdarzylo sie, zeby auto nie wrocilo o wlasnych silach do domu Szczerze polecam, kawał dobrej fury. |
No moje też choć ja mam mniejszy motor 2.0V6, nawet z padniętym wysprzęglikiem do chaty dojechałem. przez 3 lata wydałem na eksploatacje 2000pln nakulałem 40kkm.
i wydałem to prawie wszystko teraz nie dawno po trzech latach użytkowania z czego za sam wysprzęglik z wymiana 1000pln. Reszta to wachacze tuleje i oleje, filtry.
Markzo - Sro Cze 29, 2011 13:44
sknerko napisał/a: | No moje też choć ja mam mniejszy motor 2.0V6 |
poza pojemnoscia to te same motory
SlawekG - Sro Cze 29, 2011 13:50
Szczęściarze Ja kupiłem w kwietniu R75 2KV automat. Ładny granatowy kolorek, skóry, podgrzewane fotele, ASR, sprowadzony bezpośrednio z Niemiec 214Kkm 1999r i wyszedł mnie on z wszystkimi opłatami 13tys. Oczywiście na początku wymiana wszystkich płynów eksploatacyjnych i w maju założyłem do niego gaz sekwencyjny. Kolejne 3 koła ale takie było założenie przy kupnie benzyny. Trzy miesiące szukałem dobrego diesla ale... Tych co oglądałem nie chce mi się komentować. W tzw. międzyczasie zrobiłem - we własnym zakresie i przy pomocy mądrości tego forum - wszystkie zamki drzwi oraz siłowniki VIS które oczywiście nie działały. Na gazie zdążyłem przejechać ok 1000 km - spalanie 14 l/100 km - trzy tygodnie temu padła mi skrzynia . Cóż było począć? Kupno innej skrzyni i wymiana z olejem - kolejne 1700 zł. Auto wczoraj odebrałem i ... mam cichą nadzieję, że teraz zrobię 100000 km bezawaryjnie . Ale pewnie życie zweryfikuje moje nadzieje . Na dzień dzisiejszy auto kosztowało mnie ok 18,5 Kzł więc - jeżeli chodzi o koszty - wcale nie tak mało.
sknerko - Sro Cze 29, 2011 14:03
SlawekG napisał/a: | Na dzień dzisiejszy auto kosztowało mnie ok 18,5 Kzł więc - jeżeli chodzi o koszty - wcale nie tak mało. |
przestań ja za swój zapłaciłem 3 lata temu 21,5k pln i dołożyłem 2k i nie jęczę. Ale mój jest za to jednym z najmniej palących PB KV6 na forum
SlawekG - Sro Cze 29, 2011 14:25
Nie jęczę tylko podaję faktyczne koszty na jakie musi być przygotowany każdy chcący kupić używane auto. Szukanie auta 10-cio letniego które przejechało 200 tys i przejedzie następne 100 tys km bez awarii i wkładu finansowego można włożyć między bajki. A naiwnym życzyć powodzenia.
sknerko - Sro Cze 29, 2011 14:55
SlawekG napisał/a: | Nie jęczę tylko podaję faktyczne koszty |
nie mówiłem ze Ty jęczysz, tylko że ja nie jęczę
Adrian - Czw Cze 30, 2011 10:40
moto-museum.com napisał/a: | Mam jeszcze ogromną prośbę. Czy ktoś z Warszawy posiadający takie auto poświęciłby chwilę czasu na demonstrację i pogadankę ? Byłoby to niezmiernie cenne i zwiększyło moje rozeznanie w temacie. Z góry dziękuję |
Przyjedź w niedzielę na cotygodniowego spota. Więcej szczegółów TUTAJ . Nie kojarzę by ktoś z obecnie przyjeżdżających miał kombiaka, ale "zwykłe" R75 i MG ZT będą pewnie do obejrzenia.
moto-museum.com - Pon Lip 04, 2011 09:21
Dzięki za info o spotach. Spróbuję wpaść, choć najbliższe weekendy jestem w rozjazdach - będę monitował stosowne wątki na forum.
Kombiaka spróbuje obadać w jakimś komisie - jednego już nawet oglądałem na Skrze, ale sprzedawca był tak samo odstraszający jak auto toteż oględziny były pobieżne.
Wstępnie umawiam się też z jednym z forumowiczów na oględziny ZT-T, z tym że trochę boję się sportowego charakteru tego auta i wszystkich konsekwencji z tym związanych. Tym niemniej auto bardzo ciekawe.
W każdym razie dzięki za wszystkie odpowiedzi - o temacie myślę, zbieram informacje
W czasie wakacji jeśli będę w 3M, chciałbym obejrzeć takie auto:
http://otomoto.pl/rover-7...-C19153427.html
Może ktoś je już oglądał i może coś więcej powiedzieć - opis jest typowo komisowo/handlarski więc spodziewać się można wszystkiego...
Pozdr,Seba
mike-l - Pon Lip 04, 2011 09:33
Czy dobrze widzę...chyba zderzaki i progi w innym odcieniu niż buda?
Hehe w danych auta podali 123 tyś km a w opisie 115 tyś km przebiegu! Oczywiście podgrzewanych foteli nie ma (bo to welur oraz brak przycisków), kierownica na pewno nie wielofunkcyjna (tylko radio), manualna klima
moto-museum.com - Pon Lip 04, 2011 09:42
Ciężko wykryć na zdjęciach ewentualne babole lakiernicze, jeśli nie jest to coś ewidentnego - jak krzywe krawędzie, spasowanie lub lakier w znacząco różniącym się odcieniu.
W tym przypadku pewności nie ma, dopóki się nie sprawdzi na żywo.
Co do różnic w opisie - standard jeśli chodzi o handlarzy i komisy. Mam nadzieje że chociaż zdjęcia są tego konkretnego auta, co też nie jest wcale takie oczywiste
piter34 - Czw Lip 07, 2011 12:55
Markzo napisał/a: | Ktoś hamował ZT190 i nie miał tych 190KM, roznice z tego co sie orientowałem wynikaja z programu i elementów wydechu, choc tego nie jestem do konca pewien, poniewaz np kolektory wydechowe wygladaja na takie same. |
Różnica jest w układzie dolotu i w wałku ssącym. Było o tym na forum kiedyś.
Markzo napisał/a: | przez ostatnie pare dni mialem 75 na wyłączonść i zrobiłęm blisko 1000km, spalanie lpg przy jezdzie normalnej, czasem kick-down do konca wyszlo 13l lpg. Klima prawie caly czas wlaczona. Jesli kupisz manuala powinienes spalić z 1-2l mniej, nie oszukujmy się, |
Nadzwyczajnie niskie spalanie gazu.
U mnie po mieście 14 litrów benzyny z hakiem, a najmniejsze zanotowane spalanie (trasa) to 10,1 litra
Markzo - Czw Lip 07, 2011 15:25
piter34 napisał/a: | Różnica jest w układzie dolotu i w wałku ssącym. Było o tym na forum kiedyś. |
Możesz coś wiecej powiedziec? nigdy nie udało mi sie dotrzec do informacji nt. innego wałka i dolotu, co konkretnie jest innego w dolocie? w samym kolektorze czy moze rurach?
piter34 napisał/a: | Nadzwyczajnie niskie spalanie gazu.
U mnie po mieście 14 litrów benzyny z hakiem, a najmniejsze zanotowane spalanie (trasa) to 10,1 litra |
on caly czas tak pali, poza 14 przy ciezszej niz moja nodze taty raczej nie wychodzi no chyba, ze 4 osob na pokladzie, gaz do dechy i jazda na maxa po dosc kretej drodze
piter34 - Pią Lip 08, 2011 07:51
Markzo napisał/a: | on caly czas tak pali |
Wilka z lasu nie chcę wywoływał, ale przy dobrze wyregulowanej instalacji gazowej zużycie gazu powinno być o 20-30% wyższe niż zużycie benzyny w analogicznych warunkach.
Jeśli R75 2.5 pali nie więcej niż 14 litrów gazu (czyli ok. 11,5 litra benzyny), to jego kierownik musi mieć naprawdę lekką nogę
Markzo napisał/a: | Możesz coś wiecej powiedziec? nigdy nie udało mi sie dotrzec do informacji nt. innego wałka i dolotu, co konkretnie jest innego w dolocie? w samym kolektorze czy moze rurach? |
Wałek ma inne krzywki, czyli inne fazy otwarcia zaworów, a dolot jest pewnie "odpowiednio" zmodyfikowany. Szczegółów nie znam, ale pamiętam, że źródłem tych informacji jest angielskie forum MG.
U mnie jest 190 KM, więc kombinować nie muszę
Markzo - Pią Lip 08, 2011 10:09
piter34 napisał/a: | Wilka z lasu nie chcę wywoływał, ale przy dobrze wyregulowanej instalacji gazowej zużycie gazu powinno być o 20-30% wyższe niż zużycie benzyny w analogicznych warunkach.
Jeśli R75 2.5 pali nie więcej niż 14 litrów gazu (czyli ok. 11,5 litra benzyny), to jego kierownik musi mieć naprawdę lekką nogę |
albo sprawny VIS i skrzynie
piter34 napisał/a: | Wałek ma inne krzywki, czyli inne fazy otwarcia zaworów, a dolot jest pewnie "odpowiednio" zmodyfikowany. Szczegółów nie znam, ale pamiętam, że źródłem tych informacji jest angielskie forum MG.
U mnie jest 190 KM, więc kombinować nie muszę |
to z wałkami to pewna inforamcja? to czemu w UK nikt nie wsadza wałków z ZT do ZS? tylko zamienniki np: piper'a? moze podzielisz sie gdzie sie do takich informacji dokopałeś a co znaczy "odpowiednio" zmodyfikowany? kolektor ssący jest inny? dolot w tych autach jest mega krótki, na fotkach wszystko wyglada tak samo jak w 75, zmienili doprowadzenie powietrza do filtra? sam filtr jest inny?
piter34 - Pią Lip 08, 2011 10:17
Markzo napisał/a: | albo sprawny VIS i skrzynie |
11,5 litra jest do uzyskania, ale, jak napisałem, przy lekkiej nodze i cyklu "niemiejskim" (oraz przy sprawnym VIS, skrzyni i innych podzespołach)
Markzo napisał/a: | to z wałkami to pewna inforamcja? |
Tak.
Na bardzo szybko na naszym forum tutaj, a tutaj i tutaj na brytyjskim.
Co do montażu w MG ZS, problemem pewnie jest ECU, przepustnica i inne "detale".
Markzo - Pią Lip 08, 2011 10:32
piter34 napisał/a: | 11,5 litra jest do uzyskania, ale, jak napisałem, przy lekkiej nodze i cyklu "niemiejskim" (oraz przy sprawnym VIS, skrzyni i innych podzespołach) |
nie mam potrzeby wciskania komukolwiek kitu, tak pali i już, nie bede sie na niego przeciez gniewał
piter34 napisał/a: | Tak.
Na bardzo szybko na naszym forum tutaj, a tutaj i tutaj na brytyjskim.
Co do montażu w MG ZS, problemem pewnie jest ECU, przepustnica i inne "detale". |
no to widze, trzeba zaczac szukac waleczkow z ZT hmm a przepustnica? jest wieksza niz standardowe 67mm? moze moglbys zrobic fotki np airboxa czy samego filtra, przepustnicy, moze ją zmierzyć? nie ukrywam, ze jesli sa tam jakies roznice, ktore wplywaja na moc to temat mnie bardzo interesuje
piter34 - Pią Lip 08, 2011 10:39
Markzo napisał/a: | nie mam potrzeby wciskania komukolwiek kitu, tak pali i już, nie bede sie na niego przeciez gniewał |
Ja pamiętam, jak się gniewałem na mojego R214, że mało pali na LPG. Jak się okazało, mieszanka była uboga.
Markzo napisał/a: | moze moglbys zrobic fotki np airboxa czy samego filtra, przepustnicy, moze ją zmierzyć? |
Fotki mogę zrobić, ale w przyszłym tygodniu (jak mi dodatkowo przypomnisz na maila
Markzo - Pią Lip 08, 2011 10:44
piter34 napisał/a: | Fotki mogę zrobić, ale w przyszłym tygodniu (jak mi dodatkowo przypomnisz na maila |
spoko, przypomne sie
poczytałem troche i jednak wychodzi na to, ze ZT190 ma inna przepustnice niz ZS i 75tka... zmierzyłbyś swoja?
piter34 - Pią Lip 08, 2011 11:04
Markzo napisał/a: | poczytałem troche i jednak wychodzi na to, ze ZT190 ma inna przepustnice niz ZS i 75tka... zmierzyłbyś swoja? |
Nie bardzo wiem jak
Wymontowywać nie będę, bo nie mam warunków/czasu/umiejętności
W tym wątku piszą, że w MG ZT i R75 średnica (chyba wewnętrzna) to 70 mm. Z kolei tutaj, że w MG ZS jest 68 mm (wewn.).
Spróbuj porównać numery przepustnic w EPC.
Markzo - Pią Lip 08, 2011 11:49
no w zs jest te 67mm, czyli tak jak pisza, zmierze w 75tce jak? zdjac fure do przepustnicy i suwmiarka zmierzyc
moto-museum.com - Sro Sie 31, 2011 07:16
Odświeżam i zarazem kończę wątek
Od około miesiąca cieszę się Roverkiem CDTi Tourer '2004 - jest to auto o które pytałem we wcześniejszych postach ( http://otomoto.pl/rover-7...-C19153427.html - ogłoszenie cały czas aktywne, choć od dawna nie aktualne).
Po przejechaniu ok. 3kkm i odbytej wyprawie wakacyjnej utwierdziłem się co do słuszności zakupu, mimo że wiązał się z 2x wyprawą do Gdyni. Oczywiście jest parę rzeczy do zrobienia, ale ogólny stan auta b.dobry.
Pozdrawiam zatem, jako "kompletny" user forum, a dalsze pytania i opisy zapewne niebawem w odpowiednim dziale
maryba - Sob Kwi 14, 2012 08:45
poratulować , drugie auto najładniejsze w klubie ( zaraz po moim hiehehihehie.
|
|