Zobacz temat - [Rover 416]- Problem z czujnikiem podciśnienia
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 416]- Problem z czujnikiem podciśnienia

mirasomo - Czw Cze 30, 2011 23:39
Temat postu: [Rover 416]- Problem z czujnikiem podciśnienia
Witam. Mam następujące pytanie. Miał ktoś kiedyś problem z czujnikiem podciśnienia w roverku? Jakie były objawy? co wymienialiście? Proszę o odpowiedź.
slax - Pią Lip 01, 2011 11:47

Silnik ciężko odpala, przerywa, w końcu po chwili gaśnie, w starszych roberkach jakoś z przed 97-98 roku czujnik ten zintegrowany jest z komputerem - w razie awarii trzeba wymieniać cały ECU, natomiast w nowszych czujnik jest już "osobno" poza komputerem i można wymienić sam czujnik. Sprawdź na początek przewody podciśnienia idące do komputera/czujnika pod względem drożności.
Jeśli coś pokręciłem to proszę mnie poprawić
pozdrawiam

darek_wp - Pią Lip 01, 2011 20:49

slax, :ok:

[ Dodano: Pią Lip 01, 2011 20:49 ]
slax napisał/a:
Sprawdź na początek przewody podciśnienia idące do komputera/czujnika pod względem drożności


i szczelności

mirasomo - Sob Lip 02, 2011 15:12

Sprawdziłem. Mam drugi komputer Ecu tylko mam takie pytanie. Bo sam komputer nie wystarczy. Czy można zgrać komputer z immobilajzerem z innego rovera 416 za pomocą tesbooka T4?
darek_wp - Sob Lip 02, 2011 20:29

mirasomo napisał/a:
Czy można zgrać komputer z immobilajzerem z innego rovera 416 za pomocą tesbooka T4?

Można i nawet trzeba - inaczej nie zapalisz.

piogrys - Nie Lip 03, 2011 22:13
Temat postu: ja tez mam pytanie
czy moge wlutowac do ecu czujnik podcisnienia z innego ecu?
tam sa chyba tylko 3 lub cztery nozki do przylutowania

ADI-mistrzu - Nie Lip 03, 2011 22:55

Czemu nie, jeśli sprawny i taki sam (lub zmiennik) to oczywiście.
darek_wp - Pon Lip 04, 2011 12:30

piogrys napisał/a:
czy moge wlutowac do ecu czujnik podcisnienia z innego ecu?


Jak najbardziej tak :ok:

Artu - Pon Lip 04, 2011 16:49

Weź jeszcze pod uwagę to, że cała płytka jest pociągnięta środkiem zabezpieczającym przed wilgocią, utlenianiem i tego rodzaju pierdołami - po lutowaniu zabezpiecz to z powrotem jak należy :wink:
mirasomo - Wto Lip 05, 2011 21:02

Czyli można z innego ecu wlutować a tamten czujnik co jest? trzeba się go poźbyć ? Boje się że wyrwanie go uszkodzi komputer
slax - Wto Lip 05, 2011 21:22

mirasomo, ale na początek upewnij się czy aby na pewno winny jest ów czujnik
mirasomo - Sro Lip 06, 2011 13:53

Byłem na diagnostyce i wykryło mi błąd właśnie czujnika podciśnienia w dolocie

[ Dodano: Sro Lip 06, 2011 13:53 ]
Zastanawiam się też czy to może jednak być sonda lamba bo jesli tyle mi spala.
A mieliście kiedyś problem ze sondą? Czy objawem jest tylko duże spalanie? Mi spala około 16 litrów więc drugie tyle. Czy na diagnostyce mógł mi wyjść inny błąd niż rzeczywiście jest.
Zastanawia mnie fakt że jak byłem na diagnostyce to tylko na zapłonie dało się podpiąć do auta. Na zapalonym silniku nie dało się sprawdzić nie łączył się komputer. Za tydzień dostaję wypłatę więc jadę do byłego serwisu rovera w krakowie i jeszcze raz go podepnę.
Moje pytanie. Miał ktoś z was takie jaja z tym spalaniem, szarpaniem, jak stoi z dwa tygodnie problem z odpaleniem, gaśnie. Mieliście podobnie?

slax - Sro Lip 06, 2011 14:45

A pod jaki komputer się podłączałeś, poszukaj Testbooka t4 w twojej okolicy, Co do sondy to może być jeśli masz takie spalanie, podjedź sobie jeszcze na stacje diagnostyczną i zrób analize spalin , jeśli będą złe to też może wskazywać na sondę
mirasomo - Pon Lip 18, 2011 07:08

właśnie teraz zamierzam jechać na testbooka T4 powinno wykryć dobrze

[ Dodano: Pon Lip 18, 2011 07:08 ]
Analiza spalin zrobiona nic nie wykryło:) Ale... przelutowałem czujnik podciśnienia i wszystko prawie jest w porządku samochód mniej spala, nie gaśnie i juz tak bardzo nie szarpie obroty nie falują. Nawet nie widać wody w tłumiku jak to było do tej pory. Ale przy niskich obrotach gdy szybko wćisne pedał gazu to dalej poszarpuje. Co to może być? Ja osobiście myślę że może być przepustnica zasyfiona. aha jeszcze pytanie. Przed wymiana czujnika podciśnienia był bład tego czujnika. Czy po przelutowaniu trzeba ten błąd kasować? Wydaje mi się że roverek sam się nauczył pracy na nowym czujniku. Proszę pomóżcie

slax - Pon Lip 18, 2011 11:09

Siema, przeczyść przepustnice i silnik krokowy, do tego wykonaj adaptacje przepustnicy ( kluczyk w pozycje zapłon -> 5 razy gaz w podłogę -> następnie dopalasz silnik i zostawiasz odpalony tak długo aż załączy się wentylator chłodnicy), co do błędu, to raczej należało by go wykasować ( sam się nie skasuje), wydaje mi się ,że błąd w pamięci ECU też może powodować niedomaganie autka
dawidd - Wto Lip 19, 2011 15:28

raz odłączyłem tps'a przy włączonym silniku i później ciągle auto gasło na sprzęgle. Dopiero skasowanie błędu usunęło problem wiec komp raczej cię nie ominie. Zaciekawił mnie opis adaptacji przepustnicy - tak podaje rave czy to prywatne dojście do takich wniosków?
mirasomo - Nie Lip 24, 2011 07:34

A jeszcze jedno pytanie. Miał ktoś z was taką przypadłość że gdy chce ostro ruszyć, ostro daje gaz to samochód jakby zgasł nie słychać silnika. Dopiero po puszczeniu gazu słychać jak pracuje co to może być? Samochód mam od 2 lat od tego czasu nie zmieniałem kabli WN czy to może być to? Ostatnio jak dotknąłem kabel idący od cewki do aparatu zapłonowego to mnie kopnął. Proszę o odpowiedź.
darek_wp - Nie Lip 24, 2011 11:07

mirasomo napisał/a:
Ostatnio jak dotknąłem kabel idący od cewki do aparatu zapłonowego to mnie kopnął


Najwyższy czas wymienić przewody zapłonowe bo padną w najmniej odpowiednim momencie.

dawidd - Pon Lip 25, 2011 22:34

kable do wymiany. Świece, kapulka, palec były wymieniane? Jeżeli nie to tez trzeba zmienić.