Zobacz temat - [R214Si] szarpanie silnikiem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214Si] szarpanie silnikiem

Elumix - Czw Lip 07, 2011 13:40
Temat postu: [R214Si] szarpanie silnikiem
Witam

Mam problem z moim Rover'kiem. Rover 214Si 1.4 16v 95r Kanciak.

Od jakiegoś czasu samochód dziwnie się zachowuje, często szarpie. Gdy samochód jest na biegu jałowym to obroty delikatnie skaczą. Jak ruszam to zaczyna szarpać, na drugim biegu też szarpie. Tzw żabka. Chyba mi ucieka płyn, choć nie dawno wymieniałem termostat, stamtąd był wyciek. Co może być przyczyną ? Nie dawno wymieniałem świece, kompletny rozrząd. Został mi do wymiany czujnik temperatury, problem z temperaturą na desce rozdzielczej. Czy to może być uszczelka pod głowicą ?

Jeszcze jeden mankament z autkiem, dokładnie z odpaleniem, nie odpala za pierwszym razem pokręci chwile i odpali. Jeśli auto stoi dłużej a pada dość mocno, wtedy pojawia się ów problem.

Proszę o pomoc.

Z góry dziękuje.

Kozik - Czw Lip 07, 2011 15:51

masz prawdopodobnei problemy z zapłonem, może być uwalona cewka wysokiego napięcia. odkręć świece i oceń jak wyglądają, ewentualnie wrzuć fotę świec na forum to zobaczymy, ja osobiście przyczepiłbym się do cewki, ewentualnie kopułka może wariować ale skoro po deszczu to cewka
Adrian - Czw Lip 07, 2011 16:28

Elumix napisał/a:
Nie dawno wymieniałem świece

Zatem wymień jeszcze kopułkę i palec. Jak to nie pomoże to kable WN. Jeśli po tych zakupach będzie dalej problem to wymień cewkę.

Co do wycieku to podstawą jest znalezienie miejsca z którego cieknie. Nieszczelny układ to problemy z wariującą temperaturą i czasami dziwne wskazania na desce.

Wszystko potrzebne informacje znajdziesz na Forum, więc polecam poświęcić trochę czasu, użyć wyszukiwarki i poczytać.

bandieta - Pią Lip 08, 2011 09:58
Temat postu: Re: [R214Si] szarpanie silnikiem
Elumix napisał/a:
Witam
Został mi do wymiany czujnik temperatury


I to on bedzie winny temu, ze masz wspomniane "zabki". Zanim wymienisz palec, kopulke i kable polecam go sprawdzic ... albo wymienic jak nie wiesz jak - pamietaj ze sa 2, jeden na deske drugi do kompa.

Elumix - Pią Lip 08, 2011 11:12

Dziękuje za wszystkie sugestie. Jestem laikiem jeśli chodzi o motoryzację - uczę się ;)

bandieta napisał/a:
Elumix napisał/a:
Witam
Został mi do wymiany czujnik temperatury


I to on bedzie winny temu, ze masz wspomniane "zabki". Zanim wymienisz palec, kopulke i kable polecam go sprawdzic ... albo wymienic jak nie wiesz jak - pamietaj ze sa 2, jeden na deske drugi do kompa.


Jeśli faktycznie jest to winna czujnika temperatury ?
To który czujnik będzie się przyczyniał do ów żabek ? ten od wskazań na desce ?
czy kompa ?

z góry dziękuje.

leszczu - Pią Lip 08, 2011 14:56

Elumix napisał/a:
To który czujnik będzie się przyczyniał do ów żabek ? ten od wskazań na desce ?
czy kompa ?

Pewnie, że od kompa. :wink:
Opis sprawdzenia go masz na stornie klubowej, lub poszukaj na naszym forum. :grin:

sew87 - Wto Lip 26, 2011 12:14

a jaki kolor on ma bo sa 2
leszczu - Wto Lip 26, 2011 18:29

sew87 napisał/a:
a jaki kolor on ma bo sa 2

Brązowy jest od kompa, a niebieski od wskazań na liczniku. :wink:

sew87 - Wto Lip 26, 2011 19:54

a u tomateam jest koloru czarnego czy mi sie zdaje tylko
leszczu - Wto Lip 26, 2011 19:58

Kolorem się nie kieruj jak kupujesz nowy. Ja ci tylko podaje jak było w oryginale. :wink:
sew87 - Wto Lip 26, 2011 21:17

aha i montuje je za ktory kolor zielony czy niebieski ? je sie wykreca czy jak ?
leszczu - Sro Lip 27, 2011 20:29

Kolega który czujnik temp. chcesz wymienić ??
sew87 - Pon Sie 01, 2011 19:19

ten co idzie do kompa czy steruje nim

[ Dodano: Pon Sie 01, 2011 19:19 ]
ok czujnik doszedl brazowy i teraz pytanie jak go wymienic czy sobie sam dam rade czy jak ? pomozcie

leszczu - Pon Sie 01, 2011 19:33

Dasz radę samemu. Po prostu odkręcasz stary, tylko delikatnie, bo wiesz, że to plastik i szybko wkładasz nowy, bo inaczej zacznie ci płyn lecieć. :/
Aha i jeszcze jedno dostałeś z tym czujnikiem nową uszczelkę ??

Lewis - Pon Sie 01, 2011 19:40

no uwazaj przy wykrecaniu i nie rob na goracym silniku bo ci rece poparzy troche ci tego plynu ucieknie :twisted:
sew87 - Pon Sie 01, 2011 19:40

aha ok , nie nie dostalem ?a gdzie moge dostac pod to uszczelke?
leszczu - Sro Sie 03, 2011 12:24

sew87 napisał/a:
?a gdzie moge dostac pod to uszczelke?

Ja wiem. W jakimś sklepie motoryzacyjnym.

sew87 - Sro Sie 03, 2011 21:11

to ma byc gumowa? bo metalowa byla w zestawie
Elumix - Sob Wrz 03, 2011 14:44
Temat postu: [R214Si] szarpanie silnikiem
Witam

Po sprawdzeniu podzespołów, które zasugerowali koledzy.

Wymieniłem:

Świecie, kopułkę, palec, kable WN, czujnik temperatury, a także wyczyściłem silniczek krokowy. Kopułka i palec były totalnie zniszczone, kable też nie były w najlepszym stanie.

Nie mam teraz problemów z szarpaniem silnika podczas jazdy, ale nie biegu jałowym - nagrzanym silniku występuje delikatne falowanie, szarpanie obrotów.

Nagrałem krótki film, który ukazuje ów problem.

http://www.youtube.com/watch?v=Hqw-TIQDlMc

Proszę kolegów o rady jak można problem wyeliminować.

Pozdrawiam

Lewis - Sob Wrz 03, 2011 17:32

przeczysc jeszcze wezyk podcisnienia paliwa tez tak mi lekko skakały po przeczyszczeniu ustało :]
Elumix - Sob Wrz 17, 2011 22:19

Przeczyściłem wężyk podciśnienia paliwa, tak jak radził kolega Lewis. Niestety dalej mi falują obroty, a na dodatek zaczęło szarpać silnikiem. Nie mam już pojęcia co może być przyczyną ?

[ Dodano: Sob Wrz 17, 2011 22:19 ]
Dalej problemu nie mogę rozwiązać z pracą silnika, a od wczoraj silnik pracuje mi na trzech cylindrach. Czy to może być wina cewki wysokiego napięcia ? Czy szukać przyczyny gdzie indziej ?

Kozik - Pon Wrz 19, 2011 08:36

Elumix napisał/a:
a od wczoraj silnik pracuje mi na trzech cylindrach. Czy to może być wina cewki wysokiego napięcia ?


z tego co wiem to masz jedną cewkę a rozdzielaniem iskry steruje kopułka, czyli do sprawdzenia kopułka, kable i świece alee...

pisałeś, że ubywa Ci płyn, czy dalej ubywa, czy auto kopci na biało? jeśli tak to może znaczyć że woda dostaje się do cylindra i dlatego auto szarpie i pali na 3 cylindry

wtedy może być problem z uszczelką kolektora ssącego lub uszczelką pod głowicą, w ekstremalnych przypadkach pęknięta głowica

Elumix - Sro Paź 12, 2011 16:09

Wymieniłem: kable, świece, kopułkę, palec.

Po wymianie obudowy termostatu płyn mi już nie ubywa. Auto nie kopci na biało. Wczoraj przy grzebaniu przy cewce zaczęły działać wszystkie cylindry.

Tak jak napisał w drugim poście kolega Kozik, że może jest uwalona cewka wysokiego napięcia. Jakie powinno być napięcie na cewce podczas zapłonu ?

Problem rozwiązany. Przyczyną była cewka wysokiego napięcia.

[ Dodano: Sro Paź 12, 2011 16:09 ]
Zbyt szybko się pochwaliłem, problem powrócił. Silnik chodzi na trzech cylindrach do tego doszło jeszcze gaśniecie auta podczas jazdy. Wczoraj natomiast na biegu jałowym obroty wskoczyły powyżej 1500. Ne mam pojęcia co może być przyczyną.

Wymieniłem:

Kable, świece, kopułka, palec, cewka, przeczyściłem silniczek krokowy.

Problem, którego nie mogę rozwiązać doprowadza mnie do białej gorączki :/

Proszę o rady.