|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416 1,6b 95r] iskry z akumulatora i gotującą się woda
adamszuniewicz - Czw Lip 07, 2011 21:36 Temat postu: [R416 1,6b 95r] iskry z akumulatora i gotującą się woda Witam
Pozwólcie Panowie i ewentualnie Panie, że przedstawię problem.
Ok miesiąca temu zagotował mi się płyn, odczekałem 30minut odpaliłem i dojechałem.( jak odkręciłem korek to płyn się zagotował).
Wczoraj zrobiłem autem 50km, zgasiłem a po 10h przy próbie odpalenia auto padło, dokręciłem klemę, stuknąłem w rozrusznik-odpalił.
Dziś tak samo zrobiłem 50 km zgasiłem auto, po 10h auto padło. Powtórzyłem czynności i nic ale zauważyłem że w momencie przekręcenia kluczyka lecą mi iskry z klemy"+". Generalnie działo się tak że raz zapaliły się kontrolki na desce, rozrusznik raz/dwa razy uderzył i nic, a następnym razem nie paliły się kontrolki( tylko te od otworzonych drzwi i maski). Podjechał gość podpiął mi auto na kable- odpalił. Przejechałem 40 metrów czujnik temperatury na maxa w górę, przekręciłem nawiew i tak dojechałem do domu. Odkręciłem więc korek aby sprawdzić czy woda znowu się zagotowała, ale w zbiorniczku była zimna,a górna rurka nad chłodnicą tak gorąca że nie dało się dotknąć!
Czy te dwie rzeczy mają jakiś związek?? O co może w ogóle chodzić? Szczerze powiedziawszy zaczynam mieć dość bo co moment coś mi w nim pada
Dodatkowo chciałbym dodać, że wiatrak chłodnicy słyszałem tylko raz w życiu, właśnie miesiąc temu jak odpiąłem czujnik ( na forum napisano mi że to czujnik od komputera, odpowiedzialny za temp ) Za pomoc z góry Wam dziękuję, zwłaszcza teraz gdy tylko autem mogę dojechać do pracy. Pozdrawiam
baksik28 - Pią Lip 08, 2011 07:52
Sprawdz termostat, wymien akumulator na jakis inny i popatrz czy przewody idace do rozrusznika sa dobrze przykrecone.
ArekL - Pią Lip 08, 2011 09:41
Dokładnie od tego trzeba zacząć. Sprawdź te przewody, ewentualnie oczyść a walkę z układem chłodzenia zacznij od wymiany korka albo termostatu.
adamszuniewicz - Sob Lip 09, 2011 09:45
hmm a jeśli można wiedzieć jest gdzieś na forum opisane jak wykręcić termostat??Bo nie znalazłem;/
[ Dodano: Sob Lip 09, 2011 10:45 ]
dokładnie jak się do niego dostać
Adrian - Sob Lip 09, 2011 18:20
adamszuniewicz napisał/a: | jest gdzieś na forum opisane jak wykręcić termostat??Bo nie znalazłem |
Słabo szukasz. Wpisz w wyszukiwarkę, np: wymiana termostatu i coś na pewno znajdziesz.
darek_wp - Sob Lip 09, 2011 21:54
adamszuniewicz napisał/a: | w momencie przekręcenia kluczyka lecą mi iskry z klemy"+". |
odkręć klemę, wyczyść z nalotu i tlenków klemę i biegun aku i skręć porządnie
adamszuniewicz napisał/a: | raz zapaliły się kontrolki na desce, rozrusznik raz/dwa razy uderzył i nic, a następnym razem nie paliły się kontrolki |
to są następstwa złego styku klemy na akumulatorze i/lub słabego styku masy między aku i nadwoziem
adamszuniewicz napisał/a: | w zbiorniczku była zimna,a górna rurka nad chłodnicą tak gorąca że nie dało się dotknąć |
najbardziej prawdopodobna przyczyna to uszkodzenie termostatu
adamszuniewicz napisał/a: | Czy te dwie rzeczy mają jakiś związek?? |
raczej nie
adamszuniewicz napisał/a: | Dodatkowo chciałbym dodać, że wiatrak chłodnicy słyszałem tylko raz w życiu |
bo też i tak właśnie jest - trzeba naprawdę zdrowo dać silnikowi w kość aby włączył się wentylator (nie licząc jego pracy przy włączonej klimie)
przy okazji nie zaszkodzi sprawdzić stan aku i jakość pracy alternatora
adamszuniewicz - Nie Lip 10, 2011 17:03
Właściwie to klemę odkręciłem wtedy ale była czysta, może to połączenie z nadwoziem faktycznie jest brudne pójdę sprawdzić dziś. Mam nadzieję że to termostat, bo nastraszył mnie mechanik że to uszczelka pod głowicą ale nie wierzę mu więc zmieniam mechanika:)
Pojawił się natomiast nowy objaw, a nawet dwa, przekręciłem kluczyk w stacyjce i podszedłem do silnika, i było słychać jakby pstrykanie w silniczku krokowym i jakby przy komputerze. A drugi objaw to padnięty akumulator czyli jakby coś mi prąd zabierało, bo auto od czasu awarii nie było ruszane.
We wtorek idę do serwisu, o rezultatach napiszę; tymczasem i tak dzięki bardzo za pomoc.
darek_wp - Nie Lip 10, 2011 21:18
adamszuniewicz napisał/a: | Pojawił się natomiast nowy objaw, a nawet dwa, przekręciłem kluczyk w stacyjce i podszedłem do silnika, i było słychać jakby pstrykanie w silniczku krokowym i jakby przy komputerze. |
Przy sprawnym aucie jest to normalne.
adamszuniewicz napisał/a: | A drugi objaw to padnięty akumulator czyli jakby coś mi prąd zabierało, bo auto od czasu awarii nie było ruszane. |
Nie pozostaje nic innego jak zaopatrzyć się w miernik i po kolei sprawdzać instalację - alternator i ładowanie, rozrusznik (czy sie nie przywiesił i cały czas nie pobiera prądu), i poszczególne obwody wyłaczając bezpieczniki i sprawdzając pobór pradu przy wyłączonej stacyjce.
|
|