Zobacz temat - [k-series] obracajaca sie tuleja cylindra
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [k-series] obracajaca sie tuleja cylindra

t15690b - Pią Lip 08, 2011 21:50
Temat postu: [k-series] obracajaca sie tuleja cylindra
czyszcząc dziś tłoki po hgfie odkryłem że druga tulej od strony rozrządu obraca się wokół własnej osi raczej tak nie powinno być? czy ktoś już miał z tym doświadczenie??? wiem że to się uszczelnia wiem jak ale może nie trzeba? rozbierać miski olejowej itd... bo już cały tydzień walczę z silnikiem i niedługo normalnie oszaleje i po prostu mi sie nie chce... może ktoś ma jakiś pomysł :)
ADI-mistrzu - Pią Lip 08, 2011 22:21

Uu... lepiej abym nie miał racji, ale przypadkiem przy HGF nie uzyskałeś wysokiej temperatury silnika?

Jeśli tak to możliwe że blok rozhartowałeś :???:

t15690b - Czw Lip 21, 2011 14:00

Problem rozwiązany, tuleja w moim silniku z 2000 roku jest wklejana na paście hylomar, ja zastosowałem reinzplast + 300 stopni niebieski, roboty z tym sporo bo trzeba zdjąć korbowód, wyjąć tłok, wkleić tuleję , użyłem do tego starej ale splanowanej głowicy by tuleja osiadła równo, tuleje trzeba wsadzać od razu z tłokiem i korbowodem, by nie bardzo ruszać tym całym ustrojstwem, połozyć na bloku głowicę bez uszczelki, korbowód osadzić na wale i lekko skręcić, przykręcić magistrale i dokręcić lekko głowice ja to zrobiłem 10Nm no i czekam 1 dzień tak dla pewności, następnie wszystko trza poskładać, u mnie okazało się jeszcze że 4 gar jest mega porysowany, bo skrzywił się lekko korbowód i tłok tarł cylinder... teraz walczę z tym tematem... :) , w zeszłym roku za naprawę silnika zapłaciłem 2,5 koła, bez rachunku, a facet spieprzył silnik dokumentnie... teraz wziąłem się za to sam, te silniki lepiej naprawiać samemu i mieć dużo czasu, rave i forum :)

[ Dodano: Czw Lip 21, 2011 15:00 ]
zapomniałem dodać, że śruby korbowodów dokręca się siłą 20 Nm i 45 stopni obrotu, śruby "dają" za sprężynujące wiec najlepiej jak by były nowe, ale ja użyłem starych i po zadaniu odpowiedniego momentu daje to jakieś 55 Nm, trzeba to robić z czuciem, żeby nie przeciągnąć śrub, sprawdzałem to na własnej skórze, pomysł ze starą głowicą sprawdził się znakomicie, dwie wklejone tuleje cylindrów są teraz idealnie z płaszczyzną bliku przedtem tak nie było :( , jutro wielki dzień odpalenie.... ciekawe czy po drodze coś schrzaniłem :)

Kozik - Pią Lip 22, 2011 08:39

t15690b, sporo pracy włożyłeś, zapodaj efekty na forum :)
t15690b - Sob Lip 23, 2011 22:12

Odpaliłem! za 2 kręceniem :) ! zmodyfikowałem też układ chłodzenia i dałem termostat PRC, przejechałem dziś 20 km :) na razie działa :) zobaczymy dalej
wymieniłem w silniku
2 tuleje cylindrów jedna nowa, jedna używana honowana wklejone na paście rainzplast +300
1 korbowód używany
2 tłoki
16 hydro popychaczy
układ chłodzenia termostat PRC
uszczelki, głowicy kolektorów
simeringi wałków rozrządu
pasek rozrządu
no i cała głowica była robiona

ps. przerażało mnie odkręcenie koła pasowego i jak to zrobić, więc wymyśliłem tak, zdjąłem po obu stronach osłony blaszane pomiędzy skrzynią biegów a silnikiem, wrzuciłem 5, a pomiędzy zęby koła zamachowego wcisnąłem... dwa klucze od szlifierki kątowej tak żeby się zablokowały o silnik i osłonę skrzyni biegów, ale aby nie naruszyły dolnej części silnika, świetnie się do tego nadają i 205 Nm poszło gładko, klucz 22 miał 1m długości :) jak już się ogarnę i ochłonę to coś skrobnę i dam foty jak wklejałem tuleje, robiłem wszystko sam.. 3 tygodnie bez auta, ale żadnemu partaczowi już nie dam dotknąć tego silnika

Hrabia - Nie Lip 24, 2011 15:24

t15690b, właśnie przerabiam ten temat. Napisz jak trzyma rainzplast? Nie dostaje się płyn do oleju? Napisz też w jaki sposób nałożyłeś to na tuleje.
t15690b - Nie Lip 24, 2011 19:35

jak przejadę kilka setek to będę mógł coś powiedzieć, wyciągasz tuleję z bloku, dajesz ją do honowania, a następnie na uskok w tulei nakładasz rainzplast czekasz 10 minut i wkładasz ją do bloku, ja docisnąłem to starą splanowaną głowicą i tyle, a warto się "uzbroić" w gumowy miękki młotek
Hrabia - Czw Lip 28, 2011 22:20

Było już te parę setek? Czekam na info bo jurto odbieram uszczelkę i chcę wziąć się za robotę :)
t15690b - Nie Lip 31, 2011 16:21

600 i nic się nie dzieje
kangaroo69 - Czw Wrz 06, 2012 18:54

Witam :wink:
Odkopie temat bo jak dla mnie bieżący :wink: W moim R 200 podczas testów okazało się że nie ma kompresji na II i IV tłoku od strony rozrządu, tak więc podjąłem się tego sam i rozbebeszyłem drania :smile: Wczoraj polałem naftą po tłokach i co dziwne dziś rano trochę jej ubyło ale na I i IV :/ Nie bardzo wiem dlaczego tak więc chciałbym wyjąć tłoki i sprawdzić na których ewentualnie wymienić pierścionki...no ale ...zbrakło mi nasadki :razz: Tak więc chciałbym się Was poradzić jaka to nasadka bo jutro chcę kupić :?: I tak przy okazji to na co szczególnie zwrócić uwagę, jak sprawdzić pierścienie :?: A i no jeszcze jedna wielka prośba :grin:
t15690b, - Kolego, jak wkleić tą tuleję :?: jak przekręciłem wałem to pierwsza o d strony rozrządu wyszła mi z tłokiem :neutral:
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź :wink:
Dobra nasadkę już mam :razz: głowicę odebrałem i szukam śrub do rozpołowienia, z marnym skutkiem bo gwint drobny :/ i tej pasty dostać nie mogę...ehh...może być coś innego ??
Następny edit:
Co jest nie tak :?: To wytarcie spowodowane jest luzem na panewkach, czy nie przyklejoną tuleją :?:

flapjck1 - Pon Wrz 10, 2012 17:20

przytarcie to spowodowane raczej spuchnietym silnikiem po przegrzaniu

co do kleju do tulej: szukaj produktu o nazwie hylomar ( niebieski ) w zoltej tubce, do dostania w sklepach z czesciami do land roverow bez klopotu ew. na angielskim ebayu, koszt w pl ok 20-25 pln + wysylka

ps: po co ci sruby do rozpolowienia?

kangaroo69 - Pon Wrz 10, 2012 20:52

Klej znalazłem u nas w sklepie, facet miał i chyba nie bardzo wiedział co to jest bo za pół ceny wyrwałem :wink: Myślisz że była to jednorazowa przygoda, niby na tym otarciu średnica się nie zmieniła a przynajmniej na tyle żebym to suwmiarką wychwycił :?: Pierścienie pomierzyłem, wszystko tak jak książka każe, czekam na klucz dynamometryczny i składam :wink: A śruby potrzebne mi były (u Tomiego zamówiłem), bo jak zdjąłem szkielet trzymający wałki rozrządu to okazało się że sporo jest poprzeciąganych i nie bardzo jest co dokręcać :???:
flapjck1 - Wto Wrz 11, 2012 00:22

suwmiarka owalizacji nie wychwycisz, do tego sie stosuje srednicowki

osobiscie bym spolerowal ten tlok na przytarciu i zlozyl ;) jak ma chodzic to bedzie chodzil

kangaroo69 - Wto Wrz 11, 2012 08:12

flapjck1 napisał/a:
suwmiarka owalizacji nie wychwycisz, do tego sie stosuje srednicowki

W sumie racja :wink: Dzięki za odpowiedź, nie wiele osób w tym temacie cokolwiek robi i ciężko o pomoc :smile:

ADI-mistrzu - Wto Wrz 11, 2012 08:26

flapjck1 napisał/a:
...osobiscie bym spolerowal ten tlok na przytarciu i zlozyl ;) jak ma chodzic to bedzie chodzil

Spolerować tłok!?!?!?! :shock:
Dla mnie to bez sensu, bo nie spowoduje że tłok nie będzie już się ścierał o ściankę cylindra, a po za tym na gładkiej powierzchni olej nie bardzo się trzyma.
Ja bym raczej zrobił mu nowe rysy w miejscu przytarcia aby olej tak tam nie spływał.

flapjck1 - Wto Wrz 11, 2012 16:02

dobra, zle to ujalem, chodzilo mi o to zeby przeszlifowac tlok w miejscu przytarc w poziomie
kangaroo69 - Sob Wrz 15, 2012 21:10

Ok, na razie akcja operacja udała się :razz: Kompresja przywrócona, przynajmniej do wartości 13,5 na każdym cylindrze :smile: Zobaczymy jak to będzie dalej :smile: Pozdrawiam :!:
cortez - Wto Kwi 01, 2014 06:33

Mam pytanie jakim sposobem wyjmowałeś te tuleje które jeszcze trzymały ??
jacek0012 - Czw Lip 03, 2014 22:50

Czesc Cortez, widze temat z 2012 roku wiec ciężko o jakies info,.. jak u Ciebie postep z remontem silnika?? dołączam się do tematu ponieważ mam tez problem z tuleja cylindra, obraca się i nie wiem co z nia robic? ogolnie to dlaczego chcesz wyciagac tuleje które się trzymają??

Pozdrawiam

sknerko - Pią Lip 04, 2014 08:04

W k-serii wklejone są podobno tylko w freelanderach a w pozostałych są na wcisk i jak są szczelne a się obracają to raczej nie powinno mieć znaczenia ale się nie znam na tyle żeby tu wyrocznią być w tej sprawie.
Habilis - Czw Gru 18, 2014 19:59

Witam

Czy ma ktoś dostęp do tulei silnika? Potrzebuję jedną, ponieważ zostało wykryte mikropęknięcie.

Pozdrawiam

MultecFSO - Czw Gru 18, 2014 20:17

Na allegro jest pełno. Nowa to koszt 200zł. Używka z tłokiem ok. 100.