Zobacz temat - [R75] Klocki hamulcowe - nierówne zużycie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Klocki hamulcowe - nierówne zużycie

kris-tofer - Nie Lip 17, 2011 11:59
Temat postu: [R75] Klocki hamulcowe - nierówne zużycie
Witam
Zauważyłem, że na przednim prawym kole klocki hamulcowe i tarczę mam dużo bardziej zużyte niż na kole lewym przednim.
Nic na prawym kole nie jest zapieczone, koło samo kręci się swobodnie.
Może ktoś miał podobny przypadek i wie jak rozwiązać problem?
Na kołach tylnych klocki i tarcze są zużyte w taki sam sposób.
Dzięki za podpowiedzi.

tronsek - Nie Lip 17, 2011 12:17

kris-tofer napisał/a:
Zauważyłem, że na przednim prawym kole klocki hamulcowe i tarczę mam dużo bardziej zużyte niż na kole lewym przednim.
Jest to raczej normalne zjawisko. Prawe koło jeździ przy poboczu (czasami zaczepia pobocze), a ta strona jezdni jest zawsze bardziej zanieczyszczona niż środek jezdni. Zatem prawe koło będzie zawsze bardziej zanieczyszczone piachem, pyłem, który ma znaczący wpływ na przyśpieszone ścieranie tarcz i klocków.
W samochodach, które nie mają kontrolek zużycia klocków, zaleca się sprawdzanie ich grubości właśnie na przednim prawym kole.

kris-tofer - Nie Lip 17, 2011 12:19

Ty ale wcześniej czegoś takiego nie zauważyłem, co więcej w drugim moim samochodzie też się tak nigdy nie działo. Rover nie ściąga przy hamowaniu, nic się nie dzieje złego, oprócz tego właśnie, że prawe koło szybciej zużywa tarczę i klocek.
tronsek - Nie Lip 17, 2011 12:30

kris-tofer napisał/a:
nic się nie dzieje złego
No właśnie. Szybsze zużycie byłoby możliwe, gdyby zacisk dawał większą siłę, ale wtedy auto by ściągało przy hamowaniu. Ewentualnie na kołach różne tarcze i klocki różnej twardości, ale nie sądzę abyś miał tak założone.
Sprawdź na stacji diagnostycznej siłę hamowania kół przednich.

kris-tofer - Nie Lip 17, 2011 12:34

tronsek napisał/a:
Ewentualnie na kołach różne tarcze i klocki różnej twardości, ale nie sądzę abyś miał tak założone.

nie nie, wszystko jednym kompletem zakładane

tronsek napisał/a:
Sprawdź na stacji diagnostycznej siłę hamowania kół przednich.

sprawdzę przy najbliższej okazji

Joa - Wto Lip 19, 2011 20:06

up
kris-tofer - Wto Lip 19, 2011 20:08

właśnie jestem po wymianie tarcz i klocków hamulcowych z przodu, okazuje się, że z prawej strony tłoczek wciskał się znacznie gorzej niż lewej, co oznaczałoby, że jest zapieczony. Z sobotę planuję wszystko jeszcze raz rozebrać, wypchnąć tłoczek i przesmarować go jakąś pastą do tłoczków. Problem w tym, że nigdy nie wymieniałem płynu - co pewnie trzeba będzie zrobić i nigdy nie odpowietrzałem hamulców...
Problem z tym jakiś znaczny? na co zwrócić uwagę i od którego koła zaczynać?

MaReK - Wto Lip 19, 2011 23:48

A gdzie będziesz to robił i z kim ;)
Bo jak coś, to ja się piszę na pomoc ;)

Komplikacji chyba nie. Wymiana płynu i odpowietrzanie od najdalszego koła, czyli pewnie prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód. Trzeba tylko pomocnika do pompowania i trzymania pedału.

kris-tofer - Pon Lip 25, 2011 12:59

Myślałem, że zrobię to w sobotę, ale nie wiem jak to z czasem będzie, więc jak miałbym to robić w następnym tygodniu w Warszawie to dam Ci znać to pogadamy, przy okazji coś się odpowietrzy :)

[ Dodano: Sro Lip 20, 2011 11:04 ]
będę musiał tłoczki powypychać, żeby je przesmarować, bo jeden na pewno jest zapieczony - co okazuje się być przyczyną nadmiernie zużytego klocka na prawym kole.
Widzę, że jest tam jakaś uszczelka na tłoczku, w ogóle to jest taka możliwość, żeby wypychać tłoczki z zacisków?

[ Dodano: Pon Lip 25, 2011 12:59 ]
przeglądnąłem wszystkie tłoczki pod uszczelkami, powypychałem je i przesmarowałem, żaden nie ujawnił śladów zużycia, jedynie tylne były na samych końcach od strony klocków ze śladami korozji więc wyczyściłem i pomalowałem farbą w tym miejscu gdzie się tłoczek z klockiem styka.
Pojeżdżę tak i zobaczę czy ten prawy przedni nadal będzie się szybciej ścierał.