|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [iDT] interfejs diagnostyczny za 40zl i działa !!!
RUDiCK - Sro Lip 27, 2011 09:01 Temat postu: [iDT] interfejs diagnostyczny za 40zl i działa !!! Witam
Pisze informacyjnie bo moze kogos to zainteresuje. Do odczytu podstawowych parametrów wystarczy zwykły Euroscan ELM 327 1.4B z allegro za ok 40zl. Wiem bo sam zakupilem. Odczytuje to samo co opisywany na tym forum Ötzen mobydic 3200 czyli:
RPM, cisnienie, ilość powietrza temperature i pare innych rzeczy.
Wiem bo sam kupilem i dziala
- nie ma sensu przepłacac, oczywiscei kodów błedu sie nie odczyta i nie skasuje sie Check Engine ale tego mysle ze mobydic tez nie zrobi.
Krzysi3k - Sro Lip 27, 2011 09:23
Kolega się podpinał czymś takim do mnie to ciśnienie doładowania 2,25 bara pokazywało
sknerko - Sro Lip 27, 2011 09:38
Bo z dieslami to ELM327 w pełni gada od 2004 roku bodajże
Krzysi3k - Sro Lip 27, 2011 09:47
Całą resztę parametrów pokazywało dobrze
RUDiCK - Sro Lip 27, 2011 09:52
Krzysi3k napisał/a: | Kolega się podpinał czymś takim do mnie to ciśnienie doładowania 2,25 bara pokazywało |
czytam troche te wasze posty tu na forum bo sam jestem zainteresowany chip tuningiem i z tego co mi pokazuje to pomiary sa jak najbardziej miarodajne, jak bede mial troche czasu to zczytam moje parametry przy roznych obrotach i wstawie tu, będziesz mógł zweryfikować.
sknerko napisał/a: | Bo z dieslami to ELM327 w pełni gada od 2004 roku bodajże |
Ja mam samochod z marca 2003r i tak jak pisalem, u mnie dziala, dodam ze jest kupe roznego oprogramowania do tego interfejsu i nie wszystkie chodza, ale jak sie zanjdzie odpowiedni program to wszystko smiga.
sknerko - Sro Lip 27, 2011 10:08
RUDiCK napisał/a: | a mam samochód z marca 2003r i tak jak pisałem, u mnie działa, |
no nie do końca bo z błędami rady nie daje a po 2004 z błędami i check engine tez da radę
RUDiCK - Sro Lip 27, 2011 10:14
sknerko napisał/a: | no nie do końca bo z błędami rady nie daje a po 2004 z błędami i check engine tez da radę |
masz rację, ale czytając posty tu na forum to mobydic 3200 ktory jest duzo drozszy i nie jest dostepny w polsce robi dokladnie to samo co wspomniny przezemnie ELM, wiec uznalem ze taka informacja kogos zainteresuje.
Krzysi3k - Sro Lip 27, 2011 10:17
Sam się zastanawiam nad kupnem czegoś takiego (kasa niewielka), a czasem mogłoby się przydać
Tylko właśnie to ciśnienie doładowania robiło cyrki, 2,25 bara
kruszan - Sro Lip 27, 2011 10:30
Krzysi3k napisał/a: | Sam się zastanawiam nad kupnem czegoś takiego (kasa niewielka), a czasem mogłoby się przydać
Tylko właśnie to ciśnienie doładowania robiło cyrki, 2,25 bara |
nie wiem jak jest w waszych bolidach, ale u mnie podłączając się pod kompa za kilkanaście tyśków, po przygazowaniu też pokazywał 2,1 - 2,2 bara, więc nie wiem
RUDiCK - Sro Lip 27, 2011 10:33
Krzysi3k napisał/a: | Sam się zastanawiam nad kupnem czegoś takiego (kasa niewielka), a czasem mogłoby się przydać
Tylko właśnie to ciśnienie doładowania robiło cyrki, 2,25 bara |
Nie chce wprowadzac cie w błąd (sprawdze to jeszcze dokladnie), ale u mnie jak pamietam cisnienie doladowania pokazywako cos okolo 100kPa czyli ok 1bara, ale nie do konca jestem pewny, bo sprawdzalem wtedy dane z przepływki i wiem ze na biegu jalowym przy 4000obr/min mialem 100g/s i obawiam sie czy ta moja przeplywaka nie jest do d..y.
Krzysi3k - Sro Lip 27, 2011 10:47
No to rzeczywiście trochę mało, powinno być ze 160g/s...
sknerko - Sro Lip 27, 2011 12:00
Krzysi3k, to może być wina firmware w tym ELM327 i z nowszym pokaże ci już ok
GREG. - Sro Lip 27, 2011 12:25
Krzysi3k napisał/a: | Tylko właśnie to ciśnienie doładowania robiło cyrki, 2,25 bara |
Kolego dobrze ci pokazal bo z tego co kiedys czytalem czujnik pokazuje takze cisnienie atmosferyczne(okolo 1bar bo w kolektorze to cisnienie juz jest i jest mierzone) +to co turbo nabije ponad wiec tak mniej wiecej wychodzi wlasnie 2,25bara(mysle ze nic nie pomieszalem)
Krzysi3k - Sro Lip 27, 2011 13:10
GREG., czyli przy ciśnieniu 1000 hPa pokazuje doładowanie 1,25 bara? To by miało sens
GREG. - Sro Lip 27, 2011 14:03
Krzysi3k, Dokladnie tak
Alexi - Czw Lip 28, 2011 17:10
GREG. napisał/a: | Kolego dobrze ci pokazal bo z tego co kiedys czytalem czujnik pokazuje takze cisnienie atmosferyczne(okolo 1bar bo w kolektorze to cisnienie juz jest i jest mierzone) +to co turbo nabije ponad wiec tak mniej wiecej wychodzi wlasnie 2,25bara(mysle ze nic nie pomieszalem) |
Dobrze gada (pisze) polać mu. Zwykły WAG dla Alfu JTD i Fiat Ecu Scan też pokazuje ponad 2 bary. Czyli atmosferyczne plus turbo.
gwidon1701 - Czw Maj 03, 2012 15:19
Testował ktoś jeszcze ten kabelek ?
ARTUR1983 - Czw Maj 03, 2012 19:54
Pasowałoby jeszcze podać kto testował na jakim aucie dzięki czemu niektórzy nie kupią tego na darmo bo się dowiedzą że nie działa.
Alexi - Sob Maj 05, 2012 11:32
No tu zdaje się widać kto i na czym testował? Ja tylko mogę dodać że działa z Saabem 93 2.0 Turbo jakby kogoś interesowało.
mentos - Sob Maj 05, 2012 21:21
Jeszcze fajna sprawa jest wersja elm 327 na bluetooth i podpinanie się z telefonu. Na androida jest sporo softu. Z tego co sprawdziłem to diagnozuje praktycznie te same parametry co soft na PC. Udało mi się połączyć programem OBD Car Doctor. Najważniejsza zaleta jest brak konieczności targania laptopa na parking.
Alexi - Pon Maj 07, 2012 10:05
No ja mam właśnie taki na BT i Nokie z symbianem na którym też mam jakiś programik... Działa jak komputer pokładowy.
Mundekk - Pią Cze 08, 2012 23:09
Odczytam dzięki temu kabelkowi kąt wtrysku w roverze 25 idt z 2000 roku?
Jak jest w końcu z tymi wskazaniami turbo? Opinie były podzielone, może ktoś teraz powiedzieć czy wyniki z kabelka są miarodajne i można dzięki niemu ustawić dobrze ciśnienie?
Remigiusz - Sob Cze 09, 2012 02:13
Si i jeszcze raz Si
Jordan87 - Wto Cze 12, 2012 19:44
Dzisiaj zapisałem sobie log kąta wtrysku z trasy dom-praca i wyszła mi ciekawa sprawa. Albo mam słabo napięty pasek albą kąt podczas jazdy zmienia mi się od -2st do nawet +9st.
Będę musiał to sprawdzić.
Co do przepływomierza, to dziś pożyczyłem od innego roverkowicza inny, też już wiekowy ale i tak już na starcie osiąga średnio o 15g/s więcej 9maksimum na nim jakie osiągnąłem 122g/s
Remigiusz - Wto Cze 12, 2012 23:11
Jordan87, Kat na większych obrotach rośnie co jest normalne idzie nawet do +14°
SyntaX - Sro Cze 13, 2012 06:12
Może ktoś podać jaki konkretnie interfejs kupił i działa, od jakiego sprzedawcy Allegro.
Jordan87 - Sro Cze 13, 2012 14:39
Ja mam ELM 327, sprzedawca według mnie nie ma znaczenia
sknerko - Sro Cze 13, 2012 14:51
ELM327 ważne żeby był w najnowszej wersji teraz chyba jest 1.4b
Bumelant - Sro Cze 13, 2012 15:48
Ma znaczenie sprzedawca bo jest dużo podróbek. Co ciekawe moje i vvc i nie vvc łączyło się tylko z wersja 1.3 od krakowskiego sprzedawcy - żaden inny mi nie działał
Jordan87 - Sro Cze 13, 2012 20:09
To ja chyba mam podróbke
Najtańszy na allegro i w dodatku prosto z chin przez co długi okres oczekiwania
Kupiony od dj_clvegaz
sknerko - Sro Cze 13, 2012 21:47
ja mam też najtańszy jaki był wtedy, ale kupiony w Polsce od gościa z Poznania i tylko musiałem jakieś zaawansowane ustawienia podłubać jak pisze w instrukcji do kabla żeby zaczął gadać z R75, z Freelem nie zagadał wcale ale on ponoć niekompatybilny z ELM jest
farek - Wto Cze 19, 2012 12:21
rozumiem, że dla SDi jest on bezużytyczny?
pawel90 - Wto Cze 19, 2012 16:14
Mam prośbę, przeglądałem forum już kilkanaście razy w celu poszukiwania sprzętu do kasowania błędów w moim Roverku 25 2.0 TDI 00r i nie mogę nic znaleźć. Możliwe, że jestem tak odporny na wiedzę z tego forum, ale czy ktoś mógłby mi powiedzieć czy tym da radę kasować błędy u mnie ?
Raptile - Wto Cze 19, 2012 16:20
da rade t4
pawel90 - Wto Cze 19, 2012 17:08
T4 jak rozumiem to komputer Testbook T4, którego wartość przekraczałaby wartość mojego Gucia (R25) chodzi mi o coś co mógłbym kupić w przyzwoitej cenie powiedzmy do 300 zl?
bociannielot - Czw Cze 21, 2012 14:37
pawel90 napisał/a: | T4 jak rozumiem to komputer Testbook T4, | tak, ale nie tylko t4 kasuje błędy, zdaje się że KTS boscha też, generalnie z Twojego rocznika mało który komp jest w stanie to zrobić - u mnie w okolicy jest aż jeden mechanik dysponujący takim sprzętem
Pływak - Czw Cze 21, 2012 14:43
Skoro to 2.0 TDI to może da radem VAG'iem?
bociannielot - Czw Cze 21, 2012 15:08
Pływak napisał/a: | Skoro to 2.0 TDI to może da radem VAG'iem? |
Mundekk - Pią Lip 20, 2012 19:39
Jakiego oprogramowania używacie? Które pozwala na odczytanie kąta wtrysku?
Firq - Nie Lip 29, 2012 15:47
dołanczam się do pytania Mundekk,
czyli Elem 327 z alledrogo i jakie oprogramowanie na kąt wtrysku w IDT
gwidon1701 - Nie Sie 05, 2012 16:14
Również byłbym wdzięczny gdyby ktoś napisał jakie oprogramowanie jest potrzebne do odczytu kąta wtrysku w IDT.
SyntaX - Nie Sie 05, 2012 20:12
Ja wszystkie parametry w Landku TD4 2002 i 2006r czytam programem Scan Master ELM.
iDT powinien też bez problemu odczytać.
Mam dokładnie taki interfejs:
http://allegro.pl/fva-pro...2537575724.html
gwidon1701 - Nie Sie 05, 2012 20:49
Dzięki wielkie za odpowiedź , interfejs na razie pożyczę od znajomego ale z grubsza ma taki sam jak ten na aukcji lecz bez tej naklejki mam nadzieję że podejdzie .
stachubaz - Nie Sie 12, 2012 19:57
Dla posiadaczy starszych aut. Z komputerem M.E.M.S w R420D połączycie się interfejsem VISA EUROSCAN. Jedyny minus to że kabelek potrzebuje 2 portów COM (ciężko znaleźć takiego laptopa). Program odpalany z DOS z obsługą Live data i kasowaniem błędów.
Remigiusz - Nie Sie 12, 2012 20:25
stachubaz, w SD nie trzeba kasować błędów bo komputer ich na stale nie zapamiętuje Wystarczy zapłon wyłączyć i błąd znika Działa to trochę jak system SRS
Dobrze wiedzieć ze da sie tez live data odczytać.
Mógł byś jeszcze dodać co pokazuje za parametry jakich czujników na Live Data ?
mentos - Pon Wrz 03, 2012 08:33
Niestety są parametry, których mi zabrakło, np:
temperatura paliwa
ciśnienie paliwa
Ten pierwszy na pewno jest przez pompę mierzony. Jestem ciekawy czy testbook je podaje.
Remigiusz - Pon Wrz 03, 2012 10:17
mentos, Nie wiem skąd masz dostać te informacje o temp i ciśnieniu paliwa jak na to nie ma czujników
mentos - Pon Wrz 03, 2012 10:24
Starsze pompy wtryskowe maja tak jak w tym opisie wymiany:
http://roverki.pl/zrob-to...ch-serii-l.html
W vp44 jest zaszyty z czujnikiem obrotu i mam wrażenie, ze u mnie z jego sygnałem jest coś nie tak, bo auto jest wrażliwe na zmianę temperatury paliwa.
Remigiusz - Sob Lut 16, 2013 19:52
Vp37 ma w Vp30 tego nie ma w środku przynajmniej pierwszy raz o tym słyszę żeby było.
[ Dodano: Sob Lut 16, 2013 19:51 ]
Dodaje filmik jak się podłączyć za pomocy USB i Digimoto do IDT:
http://youtu.be/GiVrSbTdq6o
|
|