|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 800 - [R820] coupe główny wałek skrzyni poleciał...
Matexx - Nie Lip 31, 2011 10:32 Temat postu: [R820] coupe główny wałek skrzyni poleciał... Witam wczoraj jechałem do fajnego klubu w kilka osób.. ale niestety Galeon odmówił jazdy 25km od domu nie dało się jechać.. Wróciłem na holu do domu i były nici z zabawy...
a wiec.. jadąc nagle coś zaczeło mocno ocierać charczeć póxniej coraz głośniej na każdym biegu, a na sam koniec przeskakiwać... i koniec.. mhm filmik nagrałem co teraz się dzieje...
Podejrzenia były przeguby ale przecież one momentalnie się nie psują?.. to było nagle.. pod spodem zasyfione olejem są pół osie od strony skrzyni, Ja podejrzewam ze to napęd. biegi normalnie wskakują itd.. sprzęgło działa.. no chyba że docisk padł.. no ale tego to nie wiem.. zaraz biore auto na podnośnik do góry.. i zobacze co się dzieje gdy koła będą w powietrzu.;(
http://www.youtube.com/watch?v=lQbMFR3nyRI
Tomek1212 - Nie Lip 31, 2011 10:52
Jestem prawie pewien, że rozleciał się dyferencjał. Jeżeli masz zwykły (nie torsen) to prawdopodobnie poleciały satelitki, a dokładnie wałki na których są osadzone. Jedna z wielu typowych usterek tej skrzyni.
Jeżeli masz torsen to też mogło go omielić, jednak jest to troche rzadziej spotykane.
Działa ci prędkościomierz gdy silnik wkręca sie na obroty na biegu, a auto nie jedzie ?
Ta usterka nie pojawiła się przypadkiem gdy wcisnąłeś głębiej pedał gazu ?
Matexx - Nie Lip 31, 2011 11:01
a wiec tak... Podobno tu jest Torsen .. sprawdzałęm w zime..
wgl jak go kupiłem to prędkościomierz tak działał że gdy przyspieszałem to wskazówka opadała na dół... a gdy puściłem gaz to wtedy działał ... wiec impulsator wyjąłem nie chciałem aby się jeszcze on popsuł...
mhm jak jechaliśmy to nawet na minimalnych obrotach było słychać..y=ten metaliczny dzwięk..
Tomek1212 - Nie Lip 31, 2011 12:25
No tak, ale to chyba stało się nagle.
Zależnie od tego czy przyspieszasz czy hamujesz silnikiem to z goła odmienne siły działają na skrzynię biegów w tym również dyferencjał. W przypadku mocnego zużycia elementów ustalających dyferencjał (łożyska, czopy wałków, osadzenia łożysk itp) możliwa jest sytuacja z prędkościomierzem opisana w poprzednim poście. Bardzo możliwe, że powstałe luzy w skrzyni biegów przyczyniły się do tej głównej usterki.
Podsumowując, nie przekonasz się dopóki nie zdemontujesz skrzyni biegów.
Matexx - Sob Sie 06, 2011 15:02
mhm Witam.. po tygodniu...niestety musiałem wyjechać na tydzień.. i mnie nie było..
Tak więc na razie wyjęta jest skrzynia biegów olej spuszczony choć dużo go tam nie było.. .. na dnie litrowego słoika..
Plan jest na ogół taki, zastanawiając się czy naprawić go czy tez nie doszliśmy do wnioski że warto.. choć gdyby buda była zgnita lub pojawiła by się rdza nie bawił bym się już w to.. ale ze względu że nie ma rdzy nigdzie.oraz olej w silniku bardzo dobrze trzyma a turbina nie ma luzów... postanowiłem że jak juz go zrobie to bedzie już wszystko zrobione co bede chciał:
Przede wszystkim rozkręcenie skrzyni i sprawdzenie co dolega z dyfrowi...oraz umycie jej i całej komory silnika...
Jak juz robić to oczywiscie sprzęgło (mysle nad jakimś z sportowym może?z UK)
-Akumulator do tyłu.
-Stożek rury z kwasówki zamiast węży gumowych.. (przepustnica intelcooler)
-mbc + Zegar doładowania
-blow off
-o rzeczach takich jak tarcze i klocki to oczywiscie też wymiana...
-jakieś lepsze przewody
-świece
-wywalic katalizator..
Okres czasu to do końca zimy juz go zrobić. Auto mam gdzie trzymać wiec mi to nie będzie przeszkadzało.. na razie mam czym jeździć.. wiec mysle teraz nad zarobieniem pięniązków na te wydatki.. Gdy zacznę diagnozować skrzynie wrzuce turiolal jak rozebrac i złozyć ją.. ze zdjeciami. Pozdrawiam..
Zdjęcie po wymontowaniu skrzyni
Skrzynia i klucz kwadrat do korka
Olej:((
Tomek1212 - Sob Sie 06, 2011 16:25
Matexx napisał/a: |
Jak juz robić to oczywiscie sprzęgło (mysle nad jakimś z sportowym może?z UK) |
Sprzęgło kup zwykłe, dobrej firmy (LUK, SACHS, VALEO). W zupełności wystarczy.
Matexx napisał/a: |
-Akumulator do tyłu. |
A to w jakim celu ? Żeby był niepotrzebny spadek napięcia na kilku metrach kabla ?
Matexx napisał/a: |
-Stożek rury z kwasówki zamiast węży gumowych.. (przepustnica intelcooler) |
To rozumiem w ramach tuningu wizualnego ? Do tego załóż jeszcze szklaną maskę, aby było widać te odpustowe świecidełka.
Matexx napisał/a: |
-blow off
|
To chyba również w ramach tuningu wizualnego jak również akustycznego ...
Matexx napisał/a: |
-jakieś lepsze przewody |
Mowa o przewodach zapłonowych ? Najlepiej załóż Janmor albo Sentech. W nocy będziesz miał dodatkowe efekty świetlne. Doskonale będzie się komponować z przeźroczysta maską i rurami z nierdzewki. Dodatkowo będziesz miał od czego odpalić cygara.
Matexx napisał/a: |
-wywalic katalizator..
| No to chyba jedyny punkt z całej tej listy, który naprawdę może przyczynić się poprawie osiągów.
Matexx - Sob Sie 06, 2011 17:42
mhm przecież dobra co można jeszcze zrobić aby przyczynić do poprawy osiągów??
mbc o Tym nie wspomniałeś./?... ale chyba da?
Nie mówię o Turbinie bo na razie działa ale jeżeli śmigło siądzie to zakładam T28..
Tomek1212 - Sob Sie 06, 2011 20:36
Narazie zrób te skrzynie żeby auto jeździło i postaraj się aby zbliżyć się parametrami do serii, bo po tylu latach pewnie dawno jej nie trzyma. To już będzie dużo.
Przy aucie przednionapędowym nie ma większego sensu bawić się w podnoszenie mocy bądź momentu, no chyba że założysz opony dwa razy szersze i będziesz chciał zrobić auto do jazdy na wprost i to tylko na torze.
To nie są szczególne udane silniki, aby bawić się w jakieś bardziej zaawansowane modyfikacje.
MBC możesz założyć, ja jednak jestem przeciwnikiem takich rozwiązań.
Matexx - Nie Sie 07, 2011 11:37
mhm.. a więc dzisiaj rozebrałem skrzynie..
miałem mało czasu wiec na szybko..
Po lekkim rozpołowieniu widać było zjechany główny wał co są zębatki poszczególnych biegów. Jak się okazało padło łożysko na dyfrze i on się przesuwał wycierając nawet inne łożysko oraz kawałek obudowy.. i dyfer zjechał ten główny wałek....
Prędkościomierz nie działał powód peknięta plastikowa zęmbatka napędzająca impulsator w skrzyni..
I pytanie czy tutaj jest torsen? jak tak to jaki typ??
foty..
Tomek1212 - Nie Sie 07, 2011 12:19
Jest torsen, ale nie pamiętam który typ. Wygląda na to, że sam dyfer jest cały. Jeżeli jest tak jak mówie, to najtaniej bedzie ci kupić zwykła skrzynie i przełożyć sam dyfer do nowej.
Matexx - Nie Sie 07, 2011 18:28
właśnie tak pomyslałem.;D:).. dobrze że dyfer cały.;D:)
rozumiem że skrzynka podejdzie od :
Rover 200 400 600 800 z silnikiem benzynowym.;) nie chce innych przełożeń z diesla..
Honda Acord 2.0...
Tomek1212 - Nie Sie 07, 2011 19:32
Skrzynia napewno podejdzie od rovera 220 420 620 i 820, oczywiście wszystko benzyna. Jedynie to to może być wysprzęglik na linkę a nie hydrauliczny no i prędkościomierz również na linkę zamiast czujnika elektronicznego, jednak jedno i drugie da się przełożyć. Z małych silników serii K skrzynie są inne. Nie wiem jak sprawa wygląda w Hondzie, ale z tego co wiem to tam był hondowski silnik więc i skrzynia inna.
Perez - Nie Sie 07, 2011 23:54
Tomek1212 napisał/a: | Skrzynia napewno podejdzie od rovera 220 420 620 i 820, oczywiście wszystko benzyna. |
Skrzynia podejdzie Ci z 620, ale tylko Ti, w 620 z silnikiem Hondowskim jest skrzynia od Hondy i jest zdecydowanie inna, przede wszystkim silnik Hondy jest założony odwrotnie, bo kręci się w drugą stronę.
Masz zdecydowanie Toresena, jeżeli chcesz rozpoznać który typ to czytaj to: http://forum.roverki.eu/v...e0407e083128d18
Tomek1212 - Pon Sie 08, 2011 01:26
No fakt, zapomniałem o tym napisać. Wydawało mi się oczywistym, ze skrzynia z silnika Hondy nie podejdzie.
Pyros - Sro Sie 10, 2011 18:04
Nie wiem czy wypada mi się tu reklamować ale mam na sprzedaż skrzynie pg1 z torsenem typ B.
Matexx - Sob Sie 13, 2011 13:54
mhm po tak długim czasie wróciłem znowu z delegacji... Dzięki za info ze skrzyniami..
Pyros ja o tym wiem ze masz skrzynie na sprzedaż znalazłem ja tydzien temu na allegro.;) ale poszukam zwykłej... ponieważ torsen jest nie uszkodzony;)
roiven - Wto Sie 23, 2011 10:35
Ja też sie bawie w przekładke akumulatora i nie będzie spadków nawet bedzie lepiej niż jest, kabel plusowy 50mm2 5metrów masowy 20mm2 1m, klemy skręcane, zacisk do połączenia kabla plusowego z kablami od rozrusznika i puchy bezpieczników do tego większy solidnijszy konektor oczkowy od tego zacisku od strony grubego plusowego, kable będą ocynowane na końcach nałożony konektor oczkowy i zaciśnięty specjalną zaciskarką elektrycy nie mają takich dużych tylko do 20mm2 mi zaciskał gościu z budowy oni mają takie grube przewody bo 50mm2 to zazwyczaj kabel spawalniczy,no i do całego kabla mam peszel, akumulator mam nowy DEKA 648 MF jest teraz w promocji z 650 na 585zł w stanach 70 miesięcy gwarancji dają, mam do sprzedania akuś 62ah 8-mio miesięczny ale to w odpowiednim dziale zamieszcze,
jak przełoże aku do tyłu to bede mieć miejsce na stożek K&N RE-0910, jak juz nie bedzie seryjnej puchy filtra powietrza bedzie miejsce na zawór upustowy properfekt typ 1 tylko jeszcze sobie trójnik do niego dorobie, stozek obuduje przegrodami aluminiowymi, badnij jak ten ze stanów ma pod maską 305koni http://rovervitesse.com/
stożek do turbo jak najbardziej to nie 1.4 czy 1.8 bez doładowania że rozkminiają czy bedzie poprawa czy nie u nas po drodze jest turbo i intercooler a blow-off daje na przyśpieszeniu bo przy każdym następnym biegu turbina jest juz rozpędzona no i lepsza żywotność tarcze polecam black diamond combi (nawiercane i nacinane naraz) i klocki ebc yellow jeżdże od maja na tym komplecie megasuper
nie wiem co tomek ma do uturbionych silników rovera kultowa jednostka zawory powlekane sodem (jak w corvette) każdy silnik ma swoje wady ale anglicy twierdzą że t16 mógłby miec conajmniej 250 koni przy tej samej żywotności ja mam 2.0 sport 200koni i silnika nigdy bym nie zamienił na żaden inny 200 koni ani na bmw 2,5 192KM ani na impreze gt 2.0turbo 200KM ani na nissana 200SX 2.0turbo ani na eclipse gsx awd, wszystkie inne silniki tracą moc spują się trzeba kase ładować i spalanie mają większe, ja moim jeżdzą ponad dwa i pół roku wypadałoby wreszcie wymienić tą uszczelke kolektora ssącego i to wszystko
co do przewodów to wymieniałem ponad rok temu a zamiast katalizatora mam tłumik przelotowy droższy od strumienicy ale i lepszy
jak ktoś bedzie montował mbc to poróbcie fotki moze też sie skusze przed zimą ja moge fotki porobić odnośnie przekłądki akusia i montażu stożka i blow offa ale wszystko jest w trakcie prac mysle że do 3tygodni wszystko bedzie zrobione
jak wygląda sytuacja ze skrzynią?
Matexx - Wto Sie 23, 2011 18:53
roiven Dzięki za informacje;)
jak skończysz to powrzucaj foty chętnie zobacze.;)..
U mnie na razie prace stoją
ja na razie wypatruje skrzynke. Już chyba nawet znalazłem.;)..
heh... od 1 się wezme za nią.;)
Raptile - Sro Sie 24, 2011 20:49
up
Matexx - Sro Sie 24, 2011 21:00
a Więc skrzynia rozłożona.. i tryby lekko przetarte z oleju torsen też...
foty..
Torsen Typ B
wgl plan to taki kupic skrzynke PG1 benzynową.. zwykłą jeżeli nie znajde nic w miare taniego to jeżeli da się zmienić tryby ze skrzyni z diesla to kupuje PG1 z diesla.;)
xtek - Czw Sie 25, 2011 19:02
Ta moja skrzynia jest na 95% od benzyniaka, wiec by spasowalo
Matexx - Czw Wrz 01, 2011 22:47
xtek, już kupiłem.;)...
a wiec skrzynia Kupiona od R200 anglika.. po przebiegu 44 tys mil.. od kolegi z forum.;)
temat do niej rozkładanie.;)
http://forum.roverki.eu/v...p=655145#655145
mhm zauważyłem róznice między tą moja a tą z 1.8 zwykłą..
Plan taki.;)
- zmienienie kołnierza na mój z 2.0
- zmiana łożysk z kołnierza 1.8 do 2.0
- reszta skrzyni obudowa zostaje ta z 1.8
- wałki i tryby z 1.8
- zembatka z dyfru normalnego zakładam na torsena
Łożyska stwierdzam zę są z 1.8 bardzo dobre.. nie to co u mnie...
wgl sa róznice miedzy PG1 zwykłą a z Torsenem..
np.:
po lewa wałek z skrzyni z Torsenem po prawo ze zwykłej.. z Torsenem ma mosiężna podkładke a zwykła plastikową.. jaką zamontować??
kolejna rzecz...które monotwać??
to po lewo z torsenem to po prawo zwykła...
kolejna rzecz z torsenem łożysko to na wał główny ma 13 tych tulejek a zwykła 10..
jaka róznica>??.. ja zakładam tą z 10.. tamtą łozysko ściorane jest...
i oczywiscie z Torsenem łożyska na końcu na wałku głównym były dwa a na zykłej jedno szersze ale węższe niż te dwa.;).. to tyle..
tronsek - Sob Wrz 03, 2011 19:35
UP
Matexx - Sob Wrz 03, 2011 19:45
a więc prace ruszył..
Kołnierz z 2.0 umyty...
dół skrzyni od 1.8 wyczyszczony..
mhm odkręciłem dzisiaj zembatki od dyferenciałów ponieważ moja została drastycznie potraktowana gdy to łożysko mi padło...
ta na dole z 1.8 ta na górze z mojego...
po lewo otwarty dyfer ze starą zembatką
po prawo torsen z zembatką od 1.8
a więc czekam na odpowiedzi co dałem wcześniejszym poscie.,..
wgl... łożyska na dyfer w jakiej są cenie?....
ta plastikowa zembatka od prędkościomierza co zakałada się na dyfer coś nie pasuje z otwartego do torsena ... wiecie gdzie moge dorwać na torsena??
|
|