Zobacz temat - przepustnica i filtr powietrza
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - przepustnica i filtr powietrza

narkil - Nie Lip 31, 2011 19:51
Temat postu: przepustnica i filtr powietrza
Witam,
w moim roverze przepustnica otwiera się częściowo (45 stopni), myślę nad zmianą na taką która otwiera się całkowicie, stad pytanie: czy wpłynie to na spalanie ? jeśli tak to na jakim poziomie będzie różnica?

Drugie pytanie to czy wymiana filtru powietrza na sportowy bądź stożkowy wpływanie na spalanie?
jeśli nie, lub nieznacznie, to przy którym filtrze zyskam więcej mocy?

pozdrawiam i proszę o pomoc

bonus89 - Nie Lip 31, 2011 20:31

narkil napisał/a:
w moim roverze przepustnica otwiera się częściowo (45 stopni), myślę nad zmianą na taką która otwiera się całkowicie, stad pytanie: czy wpłynie to na spalanie ? jeśli tak to na jakim poziomie będzie różnica?

Jeśli wpłynie na spalanie to bardzo nieznacznie, a wiadomo że mocy jak za 100zł dojdzie odczuwalnie więcej.
narkil napisał/a:
Drugie pytanie to czy wymiana filtru powietrza na sportowy bądź stożkowy wpływanie na spalanie?
jeśli nie, lub nieznacznie, to przy którym filtrze zyskam więcej mocy?

To też nie wpłynie na spalanie, ale nie ma większego sensu bo zupełnie nic to nie da oprócz dźwięku, który najlepszy też nie zawsze jest, lepiej zostać przy seryjnym papierowym.
O dolocie i filtrze można myśleć dopiero przy większym grzebaniu w silniku, do serii wystarczający, aż nad to jest seryjny dolot i filtr

narkil - Nie Lip 31, 2011 21:49

bonus89 napisał/a:
narkil napisał/a:
w moim roverze przepustnica otwiera się częściowo (45 stopni), myślę nad zmianą na taką która otwiera się całkowicie, stad pytanie: czy wpłynie to na spalanie ? jeśli tak to na jakim poziomie będzie różnica?

Jeśli wpłynie na spalanie to bardzo nieznacznie, a wiadomo że mocy jak za 100zł dojdzie odczuwalnie więcej.


orientujesz się może gdzie poza allegro dostanę taką przepustnice?

bonus89 - Nie Lip 31, 2011 21:59

a tak się składa że jeśli pasuje od 2setki to mam takową, tylko czujnik położenia musiał byś sobie ze starej przekręcić
Kozik - Pon Sie 01, 2011 09:41

narkil, jak już chcesz coś koniecznie zrobić z dolotem to proponuję Ci wymienić przepustnice na taką która Ci się otworzy na maksa tak jak pisał bonus89, proponuję założyć wkładkę K&N w standardowy dolot powietrza zamiast filtra papierowego. Różnica jest odczuwalna
Pływak - Pon Sie 01, 2011 09:47

Miałem w kanciaku wkładkę JR i jedyna odczuwalna różnica to ta w portfelu...
Krzysi3k - Pon Sie 01, 2011 10:19

Najlepiej porobić testy na hamowni i wszystko wyjdzie :)
Na plecach ciężko odczuć 2KM w tą czy w tamtą stronę...

leszczu - Pon Sie 01, 2011 15:19

narkil, od razu szukaj przepustnicy metalowej, żebyś w przyszłości nie miał problemów z zawieszającymi obrotami. :wink:
ADI-mistrzu - Pon Sie 01, 2011 17:50

narkil, nie zmieniaj filtra, to nic Ci nie da, szkoda kasy, wymień jedynie przepustnicę najlepiej na metalową, ale jak trafisz na plastik to tez tragedii niema, aby się tylko w 100% otwierała.
narkil - Pon Sie 01, 2011 19:04

skoro nie wpływa to na spalanie, na pewno przepustnicę wymienię, ale czy zna ktoś z was jakiś sklep internetowy w którym można kupić taką metalową?
leszczu - Pon Sie 01, 2011 19:11

Najtańszą jaką znalazłem. :wink:
http://moto.allegro.pl/ro...1743310367.html
http://moto.allegro.pl/mg...1721440801.html
http://moto.allegro.pl/ro...1744115855.html

narkil - Sro Sie 10, 2011 18:25

dzięki bardzo za pomoc ; )

[ Dodano: Sro Sie 10, 2011 18:25 ]
Przed chwila wymieniles przepustnice, ale jak odpalam siamochod to silnik sam wchodzi mi na wysokie obroty. Musze naciagnac linke od gazu, ale to raczej nie jest problemem.
czy ktos wie co jest powodem tego zachowania?

leszczu - Sro Sie 10, 2011 19:04

narkil napisał/a:
czy ktos wie co jest powodem tego zachowania?

Za mocno naciągnięta linka gazu.

narkil - Sro Sie 10, 2011 20:08

linka od gazu jest luzna, wiec watpie, ale zaraz sprawdze.
zauwazylem jeszcze ze przy dolnej lewej srubie jest jakies uzadzenie podpiete, przez co przeupstnica nie jest dokladnie docisnieta i moze byc nieszczelna, moze to to?

[ Dodano: Sro Sie 10, 2011 19:55 ]
jednak to uzadzenie, a raczej jakis splot kabli ktory sie trzymal na przepustnicy, usunalem to, przepustnica jest szczelna i jest ok.
teraz tylko kwestia tego ze jalowy bieg jest na niecalych 2000 obrotow, po prostu wyregulowac to srobka?

[ Dodano: Sro Sie 10, 2011 20:08 ]
z tym juz tez sobie poradzilem, pozostaje tylko kwestia naciagniecia linki od gazu gdyz jest zdecydowanie luzniesza teraz, ale tego juz nie mam pojecia jak zrobic.
pomoze ktos?

leszczu - Sro Sie 10, 2011 20:15

narkil napisał/a:
z tym juz tez sobie poradzilem, pozostaje tylko kwestia naciagniecia linki od gazu gdyz jest zdecydowanie luzniesza teraz, ale tego juz nie mam pojecia jak zrobic.
pomoze ktos?

Linkę regulujesz za pomocą czarnego plastikowego kwadraciku który jest zamocowany na uchwycie przepustnicy.

narkil - Sro Sie 10, 2011 20:21

no to sam się domyśliłem ale ten kwadracik mam już na maksa, nie ma innego sposobu?
tylko nowa linka?

leszczu - Sro Sie 10, 2011 20:24

Poczekaj, rozumiem, że wstawiłeś przepustnice od Poldka ??
narkil - Sro Sie 10, 2011 20:26

http://moto.allegro.pl/ro...1744115855.html
tę wstawiłem, jedna z tych które wysłałeś

leszczu - Sro Sie 10, 2011 20:28

Powinna pasować bez problemu, a może linkę źle przyczepiłeś.
narkil - Czw Sie 11, 2011 00:05

no właśnie nie, jak spojrzysz na tę przepustnice która kupiłem,
masz jakby dwie "szyny" do linki, i każda kończy się po innej stronie,
ja musiałem włożyć link do tej mniejszej, gdyż ta większa kończyła się po tej stronie po której dochodzi linka do przepustnicy.
no i ta "szyna" do której włożyłem linkę jest o wiele krótsza od tej w oryginalnej przepustnicy.

[ Dodano: Sro Sie 10, 2011 21:53 ]
http://img01.allegroimg.p...9/68/1755896890
tak wygląda moja oryginalna przepustnica

[ Dodano: Czw Sie 11, 2011 00:05 ]
chodzi po prostu o to, że linka od gazu ma luz, i jakoś go chcę się pozbyć, a te czarną kostkę mam już na maksa, słyszałem o kasowaniu luzu linki, ale nie mam pojęcia jak to się robi dokładnie.

leszczu - Czw Sie 11, 2011 20:47

narkil, zrób najlepiej kilka fotek i mi pokaż, bo jak na razie nie wiem o co dokładnie biega.
tomek0000147 - Sro Paź 12, 2011 21:55

Witam ma rover 1,4 16v i chcialbym podnies moc:)i chcialem przepustnice zamontowac od 2,0 ale nie wiem czy pasuje?? i chcialbym wiedziec czy mozna jakos inaczej podniesc moc po przez czesci mechaniczne?
ADI-mistrzu - Sro Paź 12, 2011 23:54

http://forum.roverki.eu/v...r=asc&start=240

Proszę bardzo, poczytaj od tej strony moje posty a będziesz wszystko wiedział. Co do mechaniki to nic za bardzo nie zrobisz, możesz jedynie układ zapłonowy przerobić, dać cewkę na cylinder i wywalić rozdzielacz, podnosi nieco Nm.

Pozdrawiam

tomek0000147 - Czw Paź 13, 2011 19:46

A tam chopaki mówili cos o wkladkach sportowa k&N co to jest i na czyn to polega??
ADI-mistrzu - Czw Paź 13, 2011 19:51

k&N to filtr o wyższej przepustowości powietrza, z wałkami rozrządu nie wiem, jak chcesz się aż tak bawić to spróbuj założyć zmienną fazę już.
flapjck1 - Czw Paź 13, 2011 21:27

jest do kupienia nowa parka kolek regulowanych do rovera - tylko 500 pln
ADI-mistrzu - Czw Paź 13, 2011 21:32

flapjck1 te na śrubkę skręcane? Ja tam im nie ufam, jakoś tak mało wytrzymale wyglądają :razz:
flapjck1 - Czw Paź 13, 2011 21:45

ee tam, przeciez tam nie wiadomo jakich sil nie ma
tomek0000147 - Czw Paź 13, 2011 22:04

A mam taki problem z pompa od wspomagania ze nie raz tak chreczy co to moze byc??
ADI-mistrzu - Czw Paź 13, 2011 23:38

Rolka napinacza, do wymiany, jest pod pompą wspomagania.
Markzo - Pią Paź 14, 2011 00:24

flapjck1 napisał/a:
ee tam, przeciez tam nie wiadomo jakich sil nie ma

do kv6 podchodza? ;>

tomek0000147 - Pią Paź 14, 2011 17:05

Bylem u mechanika i powiedzial ze jest pompa do wymiany bo tam jakis zawor przeposzcza.
A jak krece kierownica to plyn tak wyglada jak by sie gotowal.

Kozik - Pią Paź 14, 2011 18:14

tomek0000147 napisał/a:
A jak krece kierownica to plyn tak wyglada jak by sie gotowal.


a może jest zapowietrzona pompa?

tomek0000147 - Pią Paź 14, 2011 20:45

a jak ja sie ja od powietrza???
flapjck1 - Pią Paź 14, 2011 22:29

Markzo napisał/a:
flapjck1 napisał/a:
ee tam, przeciez tam nie wiadomo jakich sil nie ma

do kv6 podchodza? ;>


nawet jesli to potrzebujesz ich 4ech :P

Kozik - Sob Paź 15, 2011 14:47

tomek0000147 napisał/a:
a jak ja sie ja od powietrza???


kręcisz do końca w prawo potem do końca w lewo parę razy, gasisz silnik aż płyn się uspokoi potem znowu kręcisz i w końcu się odpowietrzy