Zobacz temat - Wydzielone: Kolejna dyskusja o mocach, momentach, turbinkach
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - Wydzielone: Kolejna dyskusja o mocach, momentach, turbinkach

svenson - Pią Sie 05, 2011 06:03
Temat postu: Re: Pożegnanie - rozczarowanie - sprzedany
werdew napisał/a:

Niby 190 kucyków, a byle diesel objeżdżał go jak chciał.


No chłopie a czego się spodziewałeś po 2.5l silniku bez turbiny?
Dwulitrowy diesel Rovera (ten 116KM) ma 260Nm dostępne zapewne poniżej 2000 obr. i nie ma opcji żebyś na krótkim odcinku to ścignął wolnossakiem.

Tomi - Pią Sie 05, 2011 07:22
Temat postu: Re: Pożegnanie - rozczarowanie - sprzedany
svenson napisał/a:
werdew napisał/a:

Niby 190 kucyków, a byle diesel objeżdżał go jak chciał.


No chłopie a czego się spodziewałeś po 2.5l silniku bez turbiny?
Dwulitrowy diesel Rovera (ten 116KM) ma 260Nm dostępne zapewne poniżej 2000 obr. i nie ma opcji żebyś na krótkim odcinku to ścignął wolnossakiem.


hehe... znowu zacznie się dyskusja. Jeśli chcesz dyskutować odpowiedz sobie na jedno pytanie:
Rover 220SDi (240Nm) - ok. 10s. do setki
Rover 220 Turbo (240Nm) - ok. 6.5 s. do setki.

Kozik - Pią Sie 05, 2011 07:25

Tomi napisał/a:
Rover 220SDi (240Nm) - ok. 10s. do setki
Rover 220 Turbo (240Nm) - ok. 6.5 s. do setki.



hehe tylko 220 turbo ma dwa razy więcej koni i nie jest wolnossący ;p

Pływak - Pią Sie 05, 2011 07:48
Temat postu: Re: Pożegnanie - rozczarowanie - sprzedany
Tomi napisał/a:

hehe... znowu zacznie się dyskusja. Jeśli chcesz dyskutować odpowiedz sobie na jedno pytanie:
Rover 220SDi (240Nm) - ok. 10s. do setki
Rover 220 Turbo (240Nm) - ok. 6.5 s. do setki.

Od kiedy 220SDi ma 240NM?

sobrus - Pią Sie 05, 2011 08:00

Niemożliwe, żeby byle diesel objeżdżał KV6, skoro zwykła K-Seria objeżdża byle diesla.
No chyba że mówimy o jakimś nowoczesnym dieslu typu 2.0 170KM, ale to nie jest "byle diesel". A i tak bym nie uwierzył :)

Passat ze średnim silnikiem TDI 2.0 110KM ma 11.8s do setki, praktycznie każdy Rover go objedzie. Zostaje wersja 140KM (bez rewelacji ma 9.8) i 170KM.

xtek - Pią Sie 05, 2011 08:13

SUPERCHIPPED L SERIES v KV6 190

I did these charts from Superchips web site graphs for the Superchipped 45/ZS L series and a standard KV6 in 190bhp tune.

They don't tell the whole story because the diesel is about 10% higher geared, but demonstrate that diesel is not the poor relation of petrol power it once was. For 95% of everyday driving, a tuned L series will deliver excellent performance. Naturally, for the fastest 0-60 time, and better performance above 90mph, or for top speed then of course 190 petrol horses wins. But it is at the expense of fuel consumption (20mpg v 50mpg), and insurance costs. I certainly wouldn't consider any petrol ZS unless I could afford to run the ZS180. The lesser engined petrol models don't compare to a tuned L series.

http://tuning-diesels.com/Lseries/2545.htm




A to porownianie bylo robione, kiedy 45 miala 120KM, co zdecydowanie nie jest szczytem mozliwosci.

szoso - Pią Sie 05, 2011 08:14

Pływak napisał/a:
Od kiedy 220SDi ma 240NM?

ma 210

Pływak - Pią Sie 05, 2011 08:30

szoso napisał/a:

ma 210

http://img.zryte.pl/o_rly_13417.jpg
;)

Dobra niech ktoś w porę zamknie ten temat bo nic dobrego nie wróży :mrgreen:

xtek - Pią Sie 05, 2011 08:33

Pływak napisał/a:
Dobra niech ktoś w porę zamknie ten temat bo nic dobrego nie wróży


Przeciez po to jest forum, zeby rozmawiac ;) Najwieksza glupota jest zamykanie tematow na forum, bo i po co? Taka cenzura. A to juz i tak dzial off-topic, wiec... ;)

szoso - Pią Sie 05, 2011 08:49

xtek napisał/a:
Najwieksza glupota jest zamykanie tematow na forum, bo i po co?

jak temat prowadzi donikąd, rozmówcy sobie ubliżają to dlaczego by takich tematów nie zamykać według ciebie?
zauważyłem że ty też ostatnio dosyć nerwowo reagujesz patrząc na twoje wypowiedzi :wink:

Pływak - Pią Sie 05, 2011 08:49

xtek napisał/a:

Przeciez po to jest forum, zeby rozmawiac ;) Najwieksza glupota jest zamykanie tematow na forum, bo i po co? Taka cenzura. A to juz i tak dzial off-topic, wiec... ;)


Największa głupota to n-ta dyskusja na temat benzyna vs diesel, która jeszcze nigdy do niczego dobrego nie doprowadziła bo w temacie wypowiadają się w większości krzykacze, którzy nawet nie wiedzą jaka zależność jest między mocą, a momentem i później pojawiają się różne bzdury jakoby słaby klekot bez problemu objechał 50% mocniejsze auta bo przecież momentu ma więcej :mur:

maciej - Pią Sie 05, 2011 08:57

O czym kto lubi dyskutować lub "dyskutować"... ;)

Zgodnie z "życzeniem" - wydzieliłem, nadałem "odpowiedni" temat - jak ktoś chce znów podyskutować na ten sam temat, niech dyskutuje, a jak nie to nie musi... ;)

[ Dodano: Pią Sie 05, 2011 09:57 ]
svenson napisał/a:
Dwulitrowy diesel Rovera (ten 116KM) ma 260Nm dostępne zapewne poniżej 2000 obr. i nie ma opcji żebyś na krótkim odcinku to ścignął wolnossakiem.

Zapominasz o kwestii przełożeń. ;)

I co znaczy "krótki odcinek", bo dla 416 "krótki odcinek" kończy się na 4000 rpm - potem większość diesel'i o podobnej mocy odpada, bo muszą zmienić bieg, a ja dopiero dostaję kopa i dalej utrzymuję się powyżej 4000 rpm, więc moment, zrównoważony przełożeniami !! już nie gra takiej roli, a kolejne zmiany biegów już wypadają podobnie. :D

To nie takie proste, jak się wydaje - tylko porównać moc albo tylko porównać moment. ;)