|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [Rover200 1,8 VVC] Wymień olej!!! WYKRES dyno
Kozik - Wto Sie 09, 2011 08:44 Temat postu: [Rover200 1,8 VVC] Wymień olej!!! WYKRES dyno Korzystając z możliwości hamowania swojego Roveru testuję różne ustawienia i modyfikacje.
Przyszedł czas na wymianę oleju, więc czemu by nie sprawdzić jak się ma wymiana oleju do zmiany mocy i momentu obrotowego w silniku
Samochód przejechał na oleju MOBIL SUPER 2000 10W40 około 7500-8000km (TEST 3 i TEST4)
Zalałem LIQUI MOLY 10W40 5L MoS2, przejechałem około 50km i hamowanko (TEST 1 i TEST2)
Wyniki skrajne i takie co pokazały się tylko raz zostały odrzucone.
Wiem że olej Lioui Moly jest dobry, ale nie wiem czy wzrost momentu zrobiła sama wymiana oleju czy wymiana oleju+wymiana na lepszy.
tak czy inaczej jak wynika z poniższego wykresu warto zmieniać olej
[ Dodano: Wto Sie 09, 2011 09:44 ]
jak widać z powyższego wykresu nie tylko wynik końcowy czyli maxy są wyższe ale całe przebiegi są wyższe
flapjck1 - Wto Sie 09, 2011 14:42
jeszcze troche i dojdziesz do tych obiecywanych 145
Bumelant - Wto Sie 09, 2011 18:48
Dobra rada zrób test na 95pb a może być zaskoczenie. Tylko nowy adapt zrób na tym paliwie. Ja to widzę u siebie tak chociaż nie było to zmierzone - kultura pracy owszem na 98 lepsza o niebo ale chyba najmocniejszy jest na 95 - zresztą była już dyskusja na ten temat. Jak masz możliwość częstych rolek to można to jednoznacznie w końcu sprawdzić.
Firq - Wto Sie 09, 2011 21:33
Kozik, czym hamujesz auto g-techem
xtek - Wto Sie 09, 2011 21:37
Firq napisał/a: | Kozik, czym hamujesz auto g-techem |
Przeciez widac, ze to jest wykres z hamowni.
dobryziom - Wto Sie 09, 2011 22:32 Temat postu: Re: [Rover200 1,8 VVC] Wymień olej!!! WYKRES dyno
Kozik napisał/a: |
jak widać z powyższego wykresu nie tylko wynik końcowy czyli maxy są wyższe ale całe przebiegi są wyższe |
te minimalne różnice nie wynikają ze zmiany oleju tylko warunków atmosferycznych głownie temp wilgotności i ciśnienia ale oczywiście warto lać dobry olej i co ważniejsze regularnie zmieniać
Tomek1212 - Wto Sie 09, 2011 22:47
Kozik, czekamy aż opublikujesz wpływ poziomu płynu do spryskiwaczy na przebieg krzywej mocy i momentu obrotowego ...
Remigiusz - Wto Sie 09, 2011 22:58
Temp prawie taka sama była może o 5° stopni wyższa jak widać na wykresie Ale coś w tym jest
Kozik - Sro Sie 10, 2011 06:47
Bumelant napisał/a: | Dobra rada zrób test na 95pb a może być zaskoczenie. Tylko nowy adapt zrób na tym paliwie. Ja to widzę u siebie tak chociaż nie było to zmierzone - kultura pracy owszem na 98 lepsza o niebo ale chyba najmocniejszy jest na 95 - zresztą była już dyskusja na ten temat. |
może się skuszę zobaczymy
flapjck1 napisał/a: | jeszcze troche i dojdziesz do tych obiecywanych 145 |
Tomek1212 napisał/a: | Kozik, czekamy aż opublikujesz wpływ poziomu płynu do spryskiwaczy na przebieg krzywej mocy i momentu obrotowego ... |
może faktycznie pomoże płyn
dobryziom napisał/a: | te minimalne różnice nie wynikają ze zmiany oleju tylko warunków atmosferycznych głownie temp wilgotności i ciśnienia ale oczywiście warto lać dobry olej i co ważniejsze regularnie zmieniać |
powiem Ci że niekoniecznie bo auto było hamowane wiele razy przy różnych warunkach i nigdy tych Nm nie przeskoczyło co przeskoczyło po wymianie oleju, zawsze było w granicach 158-160Nm
Te wyniki które wstawiłem dla porównania to były wyniki najlepsze jakie wcześniej osiągnąłem, a te po wymianie oleju to chyba dwa skrajne były wyrzucone z czego jeden ten słabszy był identyczny jak ten słabszy co na wydruku jest.
dobryziom - Sro Sie 10, 2011 08:22
ewentualnie druga możliwosc naciag przypiecia do rolek...
|
|