Zobacz temat - [R620]wkręca się tylko do 2tyś. obrotów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620]wkręca się tylko do 2tyś. obrotów

trzebina - Wto Sie 09, 2011 13:58
Temat postu: [R620]wkręca się tylko do 2tyś. obrotów
Od jakiegoś czasu mam problem z silnikiem. Nie znalazłem na forum co by mogło pasować do mojej usterki. A mianowicie. Autko do 2 tyś. obrotów na każdym biegu wkręca się bez problemów. Przy tej granicy zaczyna szarpać. Szarpnie kilka razy i dalej jedzie jak strzała. Przy spadku obrotów sytuacja się powtarza. Niedawno wymieniłem rozrząd i przy okazji czujnik położenia wału. Przepustnica sprawna. Filtry wymienione. A wyprzedzić niczego się nie da. Co to może być :???:
szoso - Wto Sie 09, 2011 14:20

trzebina napisał/a:
Co to może być

http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html

Koju - Wto Sie 09, 2011 15:43

Witam ziomka :) jak masz jakieś problemy to wal na PW zawsze możemy się gdzieś spotkać i razem pomyślimy - "zepsujemy" :P
Jak odczytasz błędy daj znać.

Pozdrawiam

rami1000 - Wto Sie 09, 2011 21:18

przy 2 tys załącza się turbo
bob1987 - Sro Sie 10, 2011 17:54

rami1000 napisał/a:
przy 2 tys załącza się turbo

Nic bardziej mylnego... Turbosprężarka pracuje cały czas od momentu odpalenia silnika, przy ~ 2000obr/min osiąga pełną wydajność :P Nie ma takiej sytuacji kiedy nie jest "załączona"...

A co do problemu z szarpaniem - radziłbym dobrze sprawdzić wiązkę elektryczną, wyczyścić kostki, posprawdzać kable itp

pzdr

Koju - Sro Sie 10, 2011 20:34

bob1987 napisał/a:
przy ~ 2000obr/min osiąga pełną wydajność

Prostujesz kolegę a sam piszesz rzeczy które odbiegają dużo od rzeczywistości ;)
Zaciągnijcie więcej informacji o pracy turbiny za nim coś naskrobiecie :)

zimek-1985 - Sro Sie 10, 2011 23:32

Koju, bob1987, ma poniekont racje.Turbo działa cały czas. a przy pewnych obrotach osiąga największą moc. Turbosprężarka pozwala sprężać powietrze dostarczane do cylindrów w silniku. Im bardziej powietrze jest sprężone, tym więcej mieszanki paliwowo-powietrze może ulec spaleniu i tym większą moc rozwija silnik. Wydajność turbiny zależna jest od jej obrotów,a te z kolei od ilości spalin przepływających przez gorącą część turbiny. W momencie kiedy silnik jest poniżej określonej liczby obrotów to wytwarza zbyt niskie ciśnienie w kolektorze wylotowym i turbina nie potrafi się odpowiednio rozpędzić, a co za tym idzie ciśnienie turbiny nie jest wystarczająco duże, żeby dać jak to się mówi kopa. Turbina rozpędza sie do pewnej ilości obrotów i wiecej juz nie wyda. Dlatego czasami mamy efekt tzw. tubro dziury
Koju - Czw Sie 11, 2011 05:56

ziomek-1985,wróć do mojego poprzedniego postu i przeczytaj cytat do którego się odniosłem ;)
Po za tym ładna literatura :)

bob1987 - Czw Sie 11, 2011 21:06

w którym niby miejscu to co napisałem odbiega od rzeczywistości ? Taka jest charakterystyka silnika SDI i zamontowanej w nim sprężarki.Przy około 2000obr/min (mowa o pracy pod obciążeniem) silnik generuje wystarczającą ilość spalin (pod odpowiednim ciśnieniem i opuszczających kolektor wydechowy z odpowiednią prędkością) aby skutecznie napędzić wirnik turbosprężarki i tym samym turbo zaczyna tłoczyć powietrze pod ciśnieniem większym niż atmosferyczne.

Ciągle coś się nie zgadza ?

Koju - Pią Sie 12, 2011 05:39

bob1987 napisał/a:
przy ~ 2000obr/min osiąga pełną wydajność

bob1987 napisał/a:
Przy około 2000obr/min (mowa o pracy pod obciążeniem) silnik generuje wystarczającą ilość spalin

bob1987 napisał/a:
tym samym turbo zaczyna tłoczyć powietrze pod ciśnieniem większym niż atmosferyczne.



Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie ;)
Charakterystyka doładowania jest zmienna i nie da się określi danego pułapu obrotów w jakim doładowanie osiąga powiedzmy seryjne 0,9 bara.

bob1987 - Pią Sie 12, 2011 16:24

Jestem świadomy faktu że charakterystyka doładowania jest zmienna dlatego też napisałem ~ 2000obr/min (czyli około 2000obr/min jak by ktoś nie zrozumiał ;) ).

Sorry kolego trzebina za zaśmiecenie topic'u
pzdr

Koju - Sob Sie 13, 2011 07:35

Odnośnie problemu kolegi trzebina,trochę wczoraj razem pogrzebaliśmy a problem nie wyeliminowany.Auto zbiera się dobrze w każdym zakresie obrotów a przy 2 k obojętnie na którym biegu "stoi" w miejscu przez kilka sekund nie reaguje pedał gazu,potem szarpnie ze 2 razy i wkręca się prawidłowo.
Z błędów dostaliśmy tylko 82 - skasowany nie powraca.Sam wtryskiwacz sprawdzony rezystancja prawidłowa.
Jedziemy dalej słynna wiązka,oczywiście po zdjęciu pokrywy silnika już widać dwa przetarcia zaraz za kostką :/ zrobione lecz nie sprawdzona wiązka w całości,być może przyczyny trzeba szukać dalej w przewodach.
Mała partyzantka z zaślepieniem EGR-u bez zmian.
Cięgno wastegate pracuje prawidłowo bez żadnych oporów.
Jakieś sugestie co może jeszcze powodować tą usterkę ?

trzebina - Sob Sie 13, 2011 18:02

Tak przy okazji. Podczas sprawdzania wiązki znalazłem przewód z wtyczką okrągłą leżącą sobie luźno. Przewód jest czerwony i nie znalazłem miejsca gdzie mógł być wpięty. Może ktoś wie od czego to jest i może to jest przyczyna mojego problemu? (Przewodzik na zdjęciu) :bezradny:
karolkos - Nie Sie 14, 2011 01:01

To jest przewód od sprężarki klimatyzacji
trzebina - Nie Sie 14, 2011 06:13

To on nie musi być podpięty?. Klimatyzacja działa bez zarzutu bez tego przewodu. Dodam że klima nie jest oryginalna tylko ją ktoś dołożył.
karolkos - Nie Sie 14, 2011 10:42

W orginalnej klimie przewód ten wychodzi z wiązki silnika i podpięty jest do sprężarki klimy do wtyczki o takim samym kolorze
trzebina - Sob Paź 15, 2011 19:04

Witam właśnie odebrałem autko i chodzi jak laleczka. Przyczyną mojego kłopotu była pompa paliwowa. Regeneracja pompy wszytko działa. :rotfl:
Koju - Nie Paź 16, 2011 10:21

Zostaw jakieś info kto regenerował co wymieniał i koszta będzie dla potomnych ;)
trzebina - Nie Paź 16, 2011 19:03

Mechanika pojazdowa Szmit Teodor, Zakrzew k/Radomia. Jak twierdził wymienił wszystko w pompie koszt 600zł. Zajmują się tylko dieslami. Autko postało trzy dni ale wyleczyli go z "czkawki". Miłe panie w biurze potrafią podnieść na duchu "klienta".