|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620]wkręca się tylko do 2tyś. obrotów
trzebina - Wto Sie 09, 2011 13:58 Temat postu: [R620]wkręca się tylko do 2tyś. obrotów Od jakiegoś czasu mam problem z silnikiem. Nie znalazłem na forum co by mogło pasować do mojej usterki. A mianowicie. Autko do 2 tyś. obrotów na każdym biegu wkręca się bez problemów. Przy tej granicy zaczyna szarpać. Szarpnie kilka razy i dalej jedzie jak strzała. Przy spadku obrotów sytuacja się powtarza. Niedawno wymieniłem rozrząd i przy okazji czujnik położenia wału. Przepustnica sprawna. Filtry wymienione. A wyprzedzić niczego się nie da. Co to może być
szoso - Wto Sie 09, 2011 14:20
trzebina napisał/a: | Co to może być |
http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html
Koju - Wto Sie 09, 2011 15:43
Witam ziomka jak masz jakieś problemy to wal na PW zawsze możemy się gdzieś spotkać i razem pomyślimy - "zepsujemy"
Jak odczytasz błędy daj znać.
Pozdrawiam
rami1000 - Wto Sie 09, 2011 21:18
przy 2 tys załącza się turbo
bob1987 - Sro Sie 10, 2011 17:54
rami1000 napisał/a: | przy 2 tys załącza się turbo |
Nic bardziej mylnego... Turbosprężarka pracuje cały czas od momentu odpalenia silnika, przy ~ 2000obr/min osiąga pełną wydajność Nie ma takiej sytuacji kiedy nie jest "załączona"...
A co do problemu z szarpaniem - radziłbym dobrze sprawdzić wiązkę elektryczną, wyczyścić kostki, posprawdzać kable itp
pzdr
Koju - Sro Sie 10, 2011 20:34
bob1987 napisał/a: | przy ~ 2000obr/min osiąga pełną wydajność |
Prostujesz kolegę a sam piszesz rzeczy które odbiegają dużo od rzeczywistości
Zaciągnijcie więcej informacji o pracy turbiny za nim coś naskrobiecie
zimek-1985 - Sro Sie 10, 2011 23:32
Koju, bob1987, ma poniekont racje.Turbo działa cały czas. a przy pewnych obrotach osiąga największą moc. Turbosprężarka pozwala sprężać powietrze dostarczane do cylindrów w silniku. Im bardziej powietrze jest sprężone, tym więcej mieszanki paliwowo-powietrze może ulec spaleniu i tym większą moc rozwija silnik. Wydajność turbiny zależna jest od jej obrotów,a te z kolei od ilości spalin przepływających przez gorącą część turbiny. W momencie kiedy silnik jest poniżej określonej liczby obrotów to wytwarza zbyt niskie ciśnienie w kolektorze wylotowym i turbina nie potrafi się odpowiednio rozpędzić, a co za tym idzie ciśnienie turbiny nie jest wystarczająco duże, żeby dać jak to się mówi kopa. Turbina rozpędza sie do pewnej ilości obrotów i wiecej juz nie wyda. Dlatego czasami mamy efekt tzw. tubro dziury
Koju - Czw Sie 11, 2011 05:56
ziomek-1985,wróć do mojego poprzedniego postu i przeczytaj cytat do którego się odniosłem
Po za tym ładna literatura
bob1987 - Czw Sie 11, 2011 21:06
w którym niby miejscu to co napisałem odbiega od rzeczywistości ? Taka jest charakterystyka silnika SDI i zamontowanej w nim sprężarki.Przy około 2000obr/min (mowa o pracy pod obciążeniem) silnik generuje wystarczającą ilość spalin (pod odpowiednim ciśnieniem i opuszczających kolektor wydechowy z odpowiednią prędkością) aby skutecznie napędzić wirnik turbosprężarki i tym samym turbo zaczyna tłoczyć powietrze pod ciśnieniem większym niż atmosferyczne.
Ciągle coś się nie zgadza ?
Koju - Pią Sie 12, 2011 05:39
bob1987 napisał/a: | przy ~ 2000obr/min osiąga pełną wydajność |
bob1987 napisał/a: | Przy około 2000obr/min (mowa o pracy pod obciążeniem) silnik generuje wystarczającą ilość spalin |
bob1987 napisał/a: | tym samym turbo zaczyna tłoczyć powietrze pod ciśnieniem większym niż atmosferyczne.
|
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie
Charakterystyka doładowania jest zmienna i nie da się określi danego pułapu obrotów w jakim doładowanie osiąga powiedzmy seryjne 0,9 bara.
bob1987 - Pią Sie 12, 2011 16:24
Jestem świadomy faktu że charakterystyka doładowania jest zmienna dlatego też napisałem ~ 2000obr/min (czyli około 2000obr/min jak by ktoś nie zrozumiał ).
Sorry kolego trzebina za zaśmiecenie topic'u
pzdr
Koju - Sob Sie 13, 2011 07:35
Odnośnie problemu kolegi trzebina,trochę wczoraj razem pogrzebaliśmy a problem nie wyeliminowany.Auto zbiera się dobrze w każdym zakresie obrotów a przy 2 k obojętnie na którym biegu "stoi" w miejscu przez kilka sekund nie reaguje pedał gazu,potem szarpnie ze 2 razy i wkręca się prawidłowo.
Z błędów dostaliśmy tylko 82 - skasowany nie powraca.Sam wtryskiwacz sprawdzony rezystancja prawidłowa.
Jedziemy dalej słynna wiązka,oczywiście po zdjęciu pokrywy silnika już widać dwa przetarcia zaraz za kostką zrobione lecz nie sprawdzona wiązka w całości,być może przyczyny trzeba szukać dalej w przewodach.
Mała partyzantka z zaślepieniem EGR-u bez zmian.
Cięgno wastegate pracuje prawidłowo bez żadnych oporów.
Jakieś sugestie co może jeszcze powodować tą usterkę ?
trzebina - Sob Sie 13, 2011 18:02
Tak przy okazji. Podczas sprawdzania wiązki znalazłem przewód z wtyczką okrągłą leżącą sobie luźno. Przewód jest czerwony i nie znalazłem miejsca gdzie mógł być wpięty. Może ktoś wie od czego to jest i może to jest przyczyna mojego problemu? (Przewodzik na zdjęciu)
karolkos - Nie Sie 14, 2011 01:01
To jest przewód od sprężarki klimatyzacji
trzebina - Nie Sie 14, 2011 06:13
To on nie musi być podpięty?. Klimatyzacja działa bez zarzutu bez tego przewodu. Dodam że klima nie jest oryginalna tylko ją ktoś dołożył.
karolkos - Nie Sie 14, 2011 10:42
W orginalnej klimie przewód ten wychodzi z wiązki silnika i podpięty jest do sprężarki klimy do wtyczki o takim samym kolorze
trzebina - Sob Paź 15, 2011 19:04
Witam właśnie odebrałem autko i chodzi jak laleczka. Przyczyną mojego kłopotu była pompa paliwowa. Regeneracja pompy wszytko działa.
Koju - Nie Paź 16, 2011 10:21
Zostaw jakieś info kto regenerował co wymieniał i koszta będzie dla potomnych
trzebina - Nie Paź 16, 2011 19:03
Mechanika pojazdowa Szmit Teodor, Zakrzew k/Radomia. Jak twierdził wymienił wszystko w pompie koszt 600zł. Zajmują się tylko dieslami. Autko postało trzy dni ale wyleczyli go z "czkawki". Miłe panie w biurze potrafią podnieść na duchu "klienta".
|
|