Zobacz temat - [r200] Ciśnienie w oponach 175 65 14
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200] Ciśnienie w oponach 175 65 14

amarant89 - Wto Sie 09, 2011 18:02
Temat postu: [r200] Ciśnienie w oponach 175 65 14
Witam, tak jak w temacie jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w oponach 175/65 14 na przodzie i tyle?
Raptile - Wto Sie 09, 2011 18:07

pakuj 2.4 przod 2.3 tyl ;)
maxplayer - Wto Sie 09, 2011 18:24

Wedle instrukcji 2,1 przód 2,1 tył
kangaroo69 - Sob Sie 13, 2011 22:00

WITAM :) zeby nie pisac nastepnego tematu ,w kolach 195/50/r 15 jakie byc powinno?
Raptile - Sob Sie 13, 2011 22:49

maxplayer, i jeżdzij na flakach ;) w 195/50 tyle samo zapakuj ;)

[ Dodano: Sob Sie 13, 2011 22:49 ]
ja u siebie jezdze przod 2.5 tyl 2.4

Kozik - Wto Sie 16, 2011 08:18

kangaroo69 napisał/a:
,w kolach 195/50/r 15 jakie byc powinno?


ja pompuję po 2,8 i na dziurach czuję się bezpiecznie ;) opony Toyo proxes t1r (dość miękkie)

szoso - Wto Sie 16, 2011 08:30

Kozik napisał/a:
ja pompuję po 2,8

chyba oszalałeś :wink:

Kozik - Wto Sie 16, 2011 08:59

szoso, mocno czuć koleiny ale przy wpadnięciu w dziurę jadę dalej a nie wymieniam koła, niestety w moich rejonach albo tam gdzie jeżdżę jest ich sporo i są nieoczekiwane często. Jeżdżę szybko więc nie sposób każdej dziury ominąć ;)
Brt - Wto Sie 16, 2011 09:32

swoje "toyki" też pompowałem na ponad 2,5 i nie narzekałem ... a na torze to miałem na przodzie 3,0 pompowane ;) ... zdecydownaie stabilniej się auto wtedy zachowywało :ok: ale w realnych warunkach w dieslu pompowanie 2,5 na przód to nic szczególnego :ok: ... bellę (215/45/17) też dość mocno pompuję :ok:
violinerpl - Czw Kwi 11, 2013 20:44

Raptile napisał/a:
pakuj 2.4 przod 2.3 tyl ;)


Czyli ile pakować powietrza skoro instrukcja sugeruje wszędzie 2,1 a ja miałem 2.4 w każdym? Ile POWINNO być?

Julek - Czw Kwi 11, 2013 20:59

cos w okolicach 2.4-2.5 ja bym pakowal;p
Brt - Czw Kwi 11, 2013 22:00

Julek ... Ty masz cieżki silnik na przedniej osi i pakowanie 2,4 - 2,5 jest uzasadnione (sam podobnie pompowałem swojeg R) ... w dużo lżejszym benzyniaku ja bym jednak trochę niższe ciśnienia dawał ... 2,1 - 2,2 :ok:
robsson78 - Pią Kwi 12, 2013 11:21

JA zawsze pompuję 2,0-2,1 i przyznam że zdziwiłem się że ktoś pompuje w okolicach 2,5-do 3,0. Nawet w dieslu.
Jako ciekawostkę dopiszę że kiedyś w zimne zimowe dni napompowałem 2,1 a za kilka tygodni kiedy zrobiło się gorąco pojechałem sprawdzić ciśnienie bo coś twardo mi się jeździło po kostce i o dziwo miałem w okolicy 2,3-2,4. Myślę że ma to związek ze zmianą temperatury. Ciekawe czy wzrasta ciśnienie podczas jazdy po rozgrzaniu opony ?

bundylp - Pią Kwi 12, 2013 11:34

Oczywiście, że się zmienia. Wraz ze wzrostem temperatury ciśnienie powietrza w oponach raczej rośnie

ciśnienie w oponach


Cytat:
Nigdy nie należy regulować ciśnienia w oponie, gdy jest nagrzana wskutek pracy. Należy pamiętać, że większe opony stygną nawet przez 8 godzin a wzrost ciśnienia spowodowany rozgrzaniem powietrza w czasie pracy dochodzi do 15-20%. Pomiar ciśnienia, gdy opona jest nagrzana jest obarczony zbyt dużym błędem.

szoso - Pią Kwi 12, 2013 11:46

tylko czekać aż ktoś napisze, żeby pakować 4,0 :haha:

ludzie, to samochody osobowe a nie dostawcze :lol:

Raptile - Pią Kwi 12, 2013 15:25

ja tam gruz woze w Zs-e ( 2.5 przod 2.4 tyl) opona 205/50r16
robsson78 - Pią Kwi 12, 2013 16:24

Dla tych co lubią twarde. ;)
Cytat:
podczas jazdy koło nagrzewa się a ciśnienie powietrza w oponie rośnie. I tak ciśnienie z 2 barów przy temperaturze 20° C po podgrzaniu koła do 80° C rośnie do wartości 2,66.

Pawkaz - Pią Kwi 12, 2013 17:34

Ja zawsze pompuje 2.2 do opon 205/60r16, ale po przeczytaniu wątku będę pompował 2.5
Remigiusz - Pią Kwi 12, 2013 17:43

Tez proponuje 2.5 bar na przod i tył, lepiej się tez toczy opona przez to i spalanie jest trochę mniejsze ale również stabilność jest polepszona.

Problem jest ze w naszych Dieslach na 2,2 przód i 2,1 na tył wygląd jak by flak był na seryjnych według Rave oponach :wink:

Jest tam tez taka adnotacja ze na większe prędkości powyżej 160km/h zaleca się o 0,2bara więcej dodać czyli na jakieś 2,4bara przód i 2.3 bara na tył.

Ale uważam ze 2.5 czy 2.6bara jest całkiem ok i komfort się polepsza :wink: Znam tez kolegę co ma w R25 na 205/45R16 coś 2,8bara i tez sobie chwali :wink: