Zobacz temat - [R75] PGaśnie + szarpanie powyżej 3000 obrotów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] PGaśnie + szarpanie powyżej 3000 obrotów

Black_Eryk - Pią Sie 12, 2011 06:14
Temat postu: [R75] PGaśnie + szarpanie powyżej 3000 obrotów
Dzisiaj rano jechałem do pracy na zimnym silniku wszystko było ok, po około 20km wleciałem na autostradę i jadąc prędkością około 140km/h nagle go zamuliło, włączyły się ASR'y zwolnił do 100km.

Podczas jazdy nie da się przekroczyć 3000 obrotów na żadnym z biegów. Na postoju jak się wciśnie pedał w podłogę i się go w ogóle nie puszcza to najpierw obrotomierz dochodzi do 5000 potem spada do 3000 i tak pozostaje z czym że przy tych 3000 słychac jakies takie pierdzenie w wydechu i nierówno pracuje między 2900 a 3100 obrotów przy cały czas wciśniętym pedale. Ze skrzyżowania strasznie ciężko ruszyć bo jak tylko dodam gazu przy włączonym biegu to chce gasnąć, tak jakby brakowało mu mocy, a gdybym chciał pojechać z prędkością która przekroczy 3000 obrotów to zgaśnie.

Gdy stoi na postoju i nie gazuje się go do tych 3000 obrotów to silnik pracuje równomiernie.


Bardzo proszę o pomoc, co to może być i czy oddać auto do mechanika , czy elektryka??

automechanik - Pią Sie 12, 2011 07:16

Wygląda na to że sterownik silnika wszedł w tryb awaryjny. Najlepiej byłoby podjechać na testbooka T4. Jesteś prawdopodobnie z Jaworzna sądząc po rejestracji. Najbliżej to Dąbrowa Górnicza.
sknerko - Pią Sie 12, 2011 08:03

e tam zaraz Testbook, postarac sie o ELM327, silnik benzynowy diagnozuje z powodzeniem a koszt przeważnie połowa tego co jedno podłączenie Testbooka T4 a łatwiej znaleźć
haszczyc - Pią Sie 12, 2011 08:52

jak coś to ja mam ELM327 z Tychów nawet daleko byś nie miał tylko że nie wiem czy ono dobrze działa gdyż był ostatnio u mnie 21matys podłączyliśmy się ale błędów nie miał choć poduszka kierowcy mu świeciła na desce może dlatego że miał rocznik 2000 ... sam nie wiem inne parametry typu temperatury pokazywał itp
sknerko - Pią Sie 12, 2011 08:59

działa tylko ze sterownikiem silnika, modułu komfortu, poduszek powietrznych, abs nie diagnozuje niestety ale jemu do silnika wystarczyć powinien
automechanik - Pią Sie 12, 2011 09:23

ELM łączy się tylko z silnikem i często nie odczytuje wszystkich błędów,z pozostałymi sterownikami nie łączy się.

[ Dodano: Pią Sie 12, 2011 09:08 ]
zajrzyj na ten adres
Opis: Warsztat rekomendowany przez klubowiczów. Mają komputer diagnostyczny do Rovera.
Adres: ul. Perla 10, 41-300 Dąbrowa Górnicza
Telefon, faks: tel. (32) 261-76-71

[ Dodano: Pią Sie 12, 2011 09:23 ]
Black_Eryk, piszesz że zapaliła się kontrolka ASR , elm nie połączy się ze sterownikiem ABS-u a jest on częścią systemu kontroli trakcji, dlatego obstaję przy testbooku, tym bardziej że przy okazji można wgrać zaktualizowane oprogramowanie i trochę pomieszać w konfiguracji ( np. domykanie szyb, automatyczne włączanie świateł po odpaleniu silnika, zmiana języka komputera, czas świecenia świateł po wyłączeniu zapłonu itp.)

sknerko - Pią Sie 12, 2011 09:28

zapaliła sie trakcja bo jak sterownik w chodzi w tryb awaryjny to zapala sie trakcja. Ja tak mam przy dołożonym immo jak zadziała to steronik wchodzi w tryb awaryjny na chwilę i trakcję też mi zapala.
automechanik - Pią Sie 12, 2011 09:29

sknerko, napisz przy użyciu jakiego programu łączy sie ze sterownikiem komfortu i poduszek powietrznych.
Mam elm-a i używam scantool, pcmscan i nie udało mi się połączyć z niczym innym jak z silnikiem.

sknerko - Pią Sie 12, 2011 09:32

zgadzam sie ze najlepiej testbook ale z reguły jest do niego daleko i jest drogo za podłączenie a najczęściej za włączenie dodatków też wołają kasę

[ Dodano: Pią Sie 12, 2011 09:32 ]
automechanik napisał/a:
napisz przy użyciu jakiego programu łączy sie ze sterownikiem komfortu i poduszek powietrznych.

a gdzie napisałem ze sie łączy i diagnozuje te rzeczy? bo jakoś nie widzę :arrow: tylko silnik

automechanik - Pią Sie 12, 2011 09:39

Black_Eryk, sprawdż jaki masz ciśnienie spalin na wydechu. Taka praca silnika może być spowodowana rozsypaniem się katalizatora i przytkaniem wydechu.

[ Dodano: Pią Sie 12, 2011 09:39 ]
sknerko, sknerko, o 8.59 :grin:

sknerko - Pią Sie 12, 2011 09:42

sknerko napisał/a:
działa tylko ze sterownikiem silnika, modułu komfortu, poduszek powietrznych, abs nie diagnozuje niestety ale jemu do silnika wystarczyć powinien

podświetliłem ci tekst w cytacie abyś przeczytał jeszcze raz ze zrozumieniem :wink:

automechanik - Pią Sie 12, 2011 09:49

sknerko, (zgadzam sie ze najlepiej testbook ale z reguły jest do niego daleko i jest drogo za podłączenie a najczęściej za włączenie dodatków też wołają kasę).
Byłem wczoraj u PHJOWI i kasuje 100zł, za wszystko

[ Dodano: Pią Sie 12, 2011 09:49 ]
sknerko, no fakt :oops:

sknerko - Pią Sie 12, 2011 09:50

no wiem bo ja mam do niego rzut beretem ale to PHJOWI a na śląsku to nie wiem jak jest. A już w Komornikach w byłym serwisie gdzie mam tez blisko są ceny jak na Batorym.
automechanik - Pią Sie 12, 2011 09:54

sknerko, ALe mogło to być napisane (Działa tylko ze sterownikiem silnika. Modułu komfortu, poduszek powietrznych i abs-u nie obsługuje.) Wtedy było by jaśniej i możnaby odczytać ze zrozumieniem. :wink:
sknerko - Pią Sie 12, 2011 09:58

no Ok, ale ja nie jestem polonistą tylko elektronikiem :grin:
automechanik - Pią Sie 12, 2011 10:04

sknerko, my tu gadu gadu a Black_Eryk, się nie odzywa.
No kończę, bo czas do roboty, do następnej miłej pogawędki, która jak myślę pomoże założycielowi postu. :papa:

haszczyc - Pią Sie 12, 2011 10:08

Black_Eryk, jeśli byś był zainteresowanym T4 w Dąbrowie Górniczej to daj znać dlatego że może pojedziemy wszyscy razem z forum znajdzie się parę osób i może jakiś rabat nam dadzą ;) sam też nie chce tam jechać choć pasuje mi bo mam w menu język włoski itp ;) ale z tego co czytałem oni tam kompletnie się na tym nie znają co włączyć co wyłączyć ;)
Black_Eryk - Pią Sie 12, 2011 15:46

Sorki że nie odpisywałem bo nie miałem dostępu do kompa, ale kolega z pracy mi czytał przez telefon, to co piszecie.

Niestety jestem z Jastrzębia Zdroju

Jestescie wspaniali ;) dziekuję za pomoc i naprowadzenie na ścieżkę działania z taką usterką.

Podjechałem do najbliższego elektromechanika i wykasował mi błędy , roverek dostał potem po garach na autostradzie i po przejechaniu 120km nic sie nie dzieje, ale błędy dalej wyskakują. Najprawdopodobniej przytkany katalizator - coś z niego syczy ( na wydechu w połowie auta )


Podaje listę błędów:

- wypadanie zapłonu drugiego cylindra
- uboga mieszanka
- zmienne fazy rozrządu (albo coś innego ale z fazami rozrządu bo nie umiem rozczytać pierwszego słowa)


Powiedzcie mi czy Roverek zaczął jeździć przez to że zostały skasowane błędy i się cos odblokowało?
Jeśli tak to jak skasować samemu błędy? - czy kupując ten układ ELM327 da się ??

[Jak wcześniej chciałem mu dac po garach to się nie udawało i gasł.]

Syczy mi jeszcze jakiś twardy wężyk[chyba jakis z podciśnienia] który jest przy grodzi za kolektorem ssącym , gdy go mocniej przegazuje.


pozdrawiam
Krystian

SeniorA - Pią Sie 12, 2011 16:03

sprawdziłbym czujnik położenia wału (wtyczkę , przewody i czy jest dobrze przykręcony) no i koniecznie przewód uszczelnić.
automechanik - Sob Sie 13, 2011 00:05

Pisałem o katalizatorze, skasowanie błędów spowodowało wyjście silnika z trybu awaryjnego i możliwość wprowadzenia go na wyższe obroty skutkiem czego spaliny przedmuchały i przeczyściły, przynajmniej częściowo katalizator i układ wydechowy.
Nieszczelny przewód podciśnieniowy powoduje zubożenie mieszanki stąd błąd na diagnostyce.
A zmienne fazy rozrządu, no myśle że chyba chodzi o VIS czyli zmienne fazy dolotu albo inaczej o system ze zmienną długością dolotu .
(Rezonans, zjawiska falowe,indukcja) i pomyśleć że dotyczy to zasysania powietrza przez silnik. A kiedyś wystarczył gażnik i kawałek dolotu

Black_Eryk - Sob Sie 13, 2011 13:54

Jeszcze raz dziękuje

A jak samemu można kasować błędy, bez urządzeń diagnostycznych , albo jak wyjść z takiego trybu serwisowego w który weszło moje auto ?? , może wyłączenie akumulatora coś da , a jeśli tak to an ile go odłączyć??

Przydało by się wiedzieć następnym razem.

pozdrawiam

dukat11 - Sob Sie 13, 2011 13:57

Black_Eryk napisał/a:
A jak samemu można kasować błędy, bez urządzeń diagnostycznych , albo jak wyjść z takiego trybu serwisowego w który weszło moje auto ?? , może wyłączenie akumulatora coś da , a jeśli tak to an ile go odłączyć??


To zależy od rodzaju błędu. Przy niektórych jeśli usunie się przyczynę samochód sam wraca do normalnego trybu. Przy innych komputer diagnostyczny jest konieczny.

sknerko - Nie Sie 14, 2011 18:24

Black_Eryk napisał/a:
A jak samemu można kasować błędy,

właśnie ELM327 silnikowe błędy skasujesz i auto wyjdzie z trybu awaryjnego