Zobacz temat - [420sdi]problem z odpalaniem jak zimny
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [420sdi]problem z odpalaniem jak zimny

robert970 - Sro Sie 17, 2011 20:41
Temat postu: [420sdi]problem z odpalaniem jak zimny
WITAM.MAM PROBLEM Z ODPALANIEM ZIMNEGO AUTA,CZYM NIŻSZA TEMPERATURA TYM GORZEJ PONIŻEJ MINUS 10 NIE MA JUŻ SZANS!AKUMULATOR DAJE PRĄD ROZRUSZNIK KRĘCI A AUTO NIE CHCE ODPALIĆ DOPIERO PO KTÓRYMŚ RAZIE.WYMIENIŁEM JUŻ AKUMULATOR,ŚWIECE,SPRAWDZIŁEM PRĄDY ITP,NASTĘPNIE WYMIANA CZUJNIKA POŁOŻENIA WAŁU I REGENERACJA POMPY I DALEJ JEST PROBLEM,PALI TYLKO JAK SILNIK CIEPŁY(NA DOTYK)JAK AUTO POSTOI PRZEZ NOC JUZ JEST PROBLEM I TO NAWET LATEM.JEŻELI KTOŚ MA JAKIĘŚ RADY,LUB SIĘ SPOTKAŁ Z TAKIM PROBLEMEM PROSZĘ O POMOC POZD.ROBERT.MÓJ NR GG W RAZIE POTRZEBY 7518567
Jugol - Sro Sie 17, 2011 20:48

Po pierwsze nie krzycz !!
Po drugie jest na tym forum opcja : szukaj.
Po trzecie ustaw kąt wtrysku.

Remigiusz - Sro Sie 17, 2011 21:38

robert970, Jak wymieniłeś wszystko to pozostaje kat wtrysku :wink:
robert970 - Sro Sie 17, 2011 23:15

spróbuję gdzieś to ustawić kąt wtrysku ale to może potrwac trochę bo są wakacje i trzeba troche czekac na mech :neutral: dz remi za rade

[ Dodano: Czw Sie 18, 2011 00:15 ]
jeszcze jedno pytanie mam bo wyczytałem że może być wina za małej dawki rozruchowej pompy.czy jest możliwosc ustawienia tego czy tylko przy regeneracji to sie robi?

szoso - Czw Sie 18, 2011 08:09

robert970 napisał/a:
jeszcze jedno pytanie mam bo wyczytałem że może być wina za małej dawki rozruchowej pompy.czy jest możliwosc ustawienia tego czy tylko przy regeneracji to sie robi?

to jest właśnie ten kąt wtrysku
dziwne że po regeneracji pompa nie została wykalibrowana, powinni ją ustawić na stole

lewyhwdp - Czw Sie 18, 2011 10:12

czasem czujnik polozenia walu , jak sie rypie to problem z odpalaniem
robert970 - Czw Sie 18, 2011 10:55

czujnik położenia wału wymieniłem ,przed wymianą auto wariowało na obrotach ,troche ciężej palił,po wymianie CPW obroty ok a auto dalej nie pali:(
szoso - Czw Sie 18, 2011 11:00

sprawdź błędy, to bardzo prosty zabieg a może pomóc
http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html

fuego_30 - Sob Sie 20, 2011 16:09
Temat postu: Też to przerabiałem
Jeśli pompa jest zużyta to ciężko zapala na ciepłym, całkiem dojechana problemy na ciepłym i zimnym. Tak więc tym co regenerowali ci pompę to nakopać do D.... Spróbuj dodać zaworek zwrotny pomiędzy filtrem paliwa a gruszką. Jeśli to nie pomaga spróbuj odpalać pryskając w kolektor ssący samostart. Jeżeli dalej nic, a na komputerze (diagnostyce) wszystko O.K ( kąt wtrysku, dawka, temperatura silnika, brak innych błędów) to właśnie wykluczyliśmy układ wtryskowy jako winowajce. Jeśli odpali ci z tzw. kota (podanie gorącego powietrza w dolot) to prawdopodobnie kompresję masz za słabą. A moc masz jak należy czy słaby z wolną reakcją na gaz ?
robert970 - Pon Sie 22, 2011 21:15

witam.zaworek zwrotny już mam od jakiegoś czasu,nie było żadnego efektu,w kolektor ssacy jak pryskałem zimą to odpalał,tyle że nie próbowałem go tak ciągle odpalać tylko kilka razy.na diagnostyce nie byłem dawno,ponad rok już,ostatnio jak mi obroty wariowały.wymieniłem wtedy czujnik położenia wału,ale odpalanie na zimnym jak było zostało:(we wrzesniu pojadę do mech żeby mi sprawdził ten kąt wtrysku.Moc mam raczej dobrą,i reakcję na gaz mogło by być lepiej ale nie ma co narzekać nie młode auto.nie wiem czy już pisałem ale strasznie kopci jak wcisnę mu pedał dobrze jak wyprzedzam,może to ma cos wspólnego z tym odpalaniem jak zimny?
mirwin - Wto Sie 23, 2011 10:34

A przekaźnik do świec masz sprawny?
Koju - Wto Sie 23, 2011 14:43

mirwin napisał/a:
A przekaźnik do świec masz sprawny?

robert970 napisał/a:
WYMIENIŁEM JUŻ AKUMULATOR,ŚWIECE,SPRAWDZIŁEM PRĄDY ITP,

Jeżeli kolega wymienił świece i sprawdził napięcia to raczej przekaźnik jest sprawny :P

lewyhwdp - Wto Sie 23, 2011 21:09

kopci wiec moze byc nieszczelnosc w dolocie (intercooler albo ktorys waz dziurawy, lub za slabo scisnieta opaska
robert970 - Czw Wrz 29, 2011 18:05

ustawiony kąt wtrysku tzn zwiększona dawka przy odpalaniu narazie odpala ok na strzał :roll: zobaczymy przy niższych temperaturach.odezwie się jak bedzie się coś działo:) :idea:
wertetab - Pią Paź 07, 2011 08:46

Witam klubowiczów, dołączę pytanie do tego tematu.
Wymieniłem ostatnio świece żarowe i przy wymianie okazało sie że mam uszkodzony przekaźnik od świec (upalone styki). Po wymianie na nowy przekaźnik okazało się że po przekręceniu kluczyka podawane jest napięcie na świece, świece sie grzeją i dalej proces ten nie ustaje. Świece się nie wyłączają, tak jakby się przekaźnik zawiesił, ale jest nowy. Nie mam pojęcia co jest nie tak. Obecnie mam zamontowany stary przekaźnik który niezałącza mi świec, i przez to muszę z rana nieźle piłować auto, żeby odpalić. Ma ktoś jakiś pomysł na rozwiązanie problemu.

mirwin - Pią Paź 07, 2011 09:11

Widocznie nowy przekaźnik jest zły, trzeba zareklamować.
szoso - Pią Paź 07, 2011 13:41

jeśli świece grzeją cały czas to przekaźnik jest zwarty, nawet nowy może być lipny
robert970 - Pon Lis 21, 2011 17:37

:No i tego się bałem!!!!Przymrozki przyszły i znowu problem z tym że troszkę inny auto odpali na sekundę i gaśnie i tak ze 10 razy,albo i więcej ,odpali tylko jak mu dodam gazu i to nie za każdym razem.W między czasie wymieniłem jeszcze czujnik temperatury cieczy chłodzącej,ten po lewej str silnika.Nie mam pojęcia co dalej,mechanik odsyła do elektryka,a elektryk do mechanika!jest ktoś kto może coś doradzić?
szoso - Sro Lis 23, 2011 09:46

może masz za małą dawkę paliwa
staffer - Sro Lis 23, 2011 10:33

Mój beznyniak ma podobnie - rozrusznik kręci normalnie, słychać jakby silnik miał odpalić, po czym od razu gaśnie.
Po przytrzymaniu gazu przez 10 sec na nieco wyższych obrotach trzyma.
U mnie jest to spowodowane powoli padającym akumulatorem - jak zrobię normalną trasę do pracy (35km) i autko zostawię w garażu (nieocieplonym, ale jednak lepiej niż pod chmurką) to rano pali od strzału.

robert970 - Sro Lis 23, 2011 12:43

być może mój aku ma już prawie 5 latek,ale już tyle rzeczy wymieniłem w aucie że zanim następne coś kupię to sprawdzę na innym aku najpierw,tylko kto mi pożyczy na noc dobre aku???
staffer - Sro Lis 23, 2011 14:32

Jakie dystanse robisz autem? Może wystarczy zrobić dłuższą traskę, żeby podładować akumulator?

Alternatywnie dla aku może być jeszcze alternator

robert970 - Czw Lis 24, 2011 16:49

dystanse robię rózne krótkie i długie i nawet jak zostawię po dłuższej jeżdzie auto na godz to już jest problem odpala ale dosłownie na sekundę i gasnie i tak bez końca dopóki nie dam mu gazu w trakcie kręcenia rozrusznikiem.???
mirwin - Pią Lis 25, 2011 10:07

5 lat aku w dieslu to szmat czasu. Ze względu na wiek trzeba wymienić. Spróbuj go jeszcze naładować w domu dobrym prostownikiem i wtedy sprawdzić, czy trzyma. Jesli nie to koniecznie wymienić.
robert970 - Pon Lis 28, 2011 17:45

witam aku naładowałem ok 12 godz odpalił za pierwszym razem ale mrozu nie było,dwa dni minęły i znowu nie pali za pierwszym razem.aku chyba do wymiany,tak myslę???
mirwin - Wto Lis 29, 2011 08:31

Jeszcze możesz sprawdzić, czy nie masz gdzieś zwarcia i prąd ucieka z aku. Po prostu odłącz "-" na noc od akumulatora i rano po podłączeniu zobacz czy normalnie kreci, jesli nie to wymień go.
szoso - Wto Lis 29, 2011 08:33

najlepiej sprawdzić aku pod obciążeniem i wszystko będzie wiadomo, takie przyrządy mają sklepy sprzedające akumulatory
robert970 - Czw Gru 01, 2011 12:22

witam.byłem sprawdzić aku w sklepie zajmującym się sprzedażą i okazało się że jest zapuszczony dosyć tzn gęstość elektrolitu nie taka i podczas odpalania traci na chwilę swoją moc przed i po odpaleniu na przyrządzie pokazywało ok tylko podczas odpalania napięcie spadało z 20 na 8(jakoś tak) mam spróbować naładować go jeszcze raz ale dłużej co najmniej 20 h to jest jakieś ładowanie konserwacyjne czy coś w tym stylu i wtedy zobaczyć czy trzyma.dowiedziałem się też że aku trzeba przynajmniej raz w roku podładować,ja go nigdy nie ładowałem i dlatego może być to przyczyną.próbuję dalej......
szoso - Czw Gru 01, 2011 12:45

robert970 napisał/a:
mam spróbować naładować go jeszcze raz ale dłużej co najmniej 20 h to jest jakieś ładowanie konserwacyjne czy coś w tym stylu

to zależy od prostownika jaki masz, jakie ma funkcje
20h to żeby aku ci nie strzelił czasami

robert970 - Czw Gru 08, 2011 11:52

witam dzisiaj to już mi ręce opadły!aku doładowałem ok 20 godz i to nic nie pomogło!mało tego dzisiaj nie mogłem za nic odpalić nawet z gazem dopiero po 10 min odpaliłem ale autem tak częsło że myślałem że bude rozwali,jak mu przygazowałem to na biało kopcił z tyłu przeszło mu po paru minutach O CO TU CHODZI???
sknerko - Czw Gru 08, 2011 14:23

Miałem w R200SDI takie same kłopoty jak ty i winny był przekaźnik świec żarowych raz sobie działał raz nie, wymieniłem i jak ręka odjął, dwa lata już będzie jak pali jak marzenie (wiem bo sprzedałem go w rodzinie)
bizon - Czw Gru 08, 2011 18:46

sknerko napisał/a:
winny był przekaźnik

Niby robert970, pisal ze elektryka sprawdzona.
Ale jesli dalej masz takie podejrzenia, pusc na krotko sobie diode (+do swiec, - masa) tak zebys ja widzial we wnetrzu kabiny. bedziesz mial druga kontrolke swiec, ale ta bedzie pokazywac sygnal za przekaznikiem

robert970 - Pon Gru 12, 2011 13:08

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: witam :rotfl: w koncu zaczełem sam trochę grzebać przy aucie i stał się cud nie wiem co dokładnie pomogło bo wywaliłem zaworek zwrotny wymieniłem filtr paliwa i wężyki i jak narazie pali nawet jak w nocy mróz :rotfl: do minus 5,zobaczymy przy większych ale poprawa jest 100procentowa :lol:
bizon - Pon Gru 12, 2011 15:25

na dole filtra jest zaworek, mozna w zimie co jakis czas popuscic troche paliwa, bo juz przy pierwszych przymrozkach moze wytracic sie parafina i zapychac filtr
robert970 - Nie Sty 01, 2012 22:59

tak przy okazji jeszcze to filtr niby mechanik wymieniał ponad rok temu a na filtrze rok produkcji znalazłem 2006!!!!!!nie wiem czy mech mi założył stary filtr czy nie wymienił wcale?mechanicy to wielka porażka nie obrażając prawdziwych mechaników z daleka od tych oszustów :evil:

[ Dodano: Nie Sty 01, 2012 22:59 ]
chyba największym problemem w moim przypadku jest ropa bo znowu czasami się zdarzy że nie odpali za pierwszym razem,wydaje mi się że mam wodę w baku i problem w filtrze paliwa.może zna ktoś sposób żeby się pozbyć wody z baku bez wykręcania go.to że muszę zmienić cpn to już wiem.