Zobacz temat - [R620Si LPG] Nie chce zapalić na benzynie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620Si LPG] Nie chce zapalić na benzynie

mirek_20 - Pią Sie 19, 2011 14:20
Temat postu: [R620Si LPG] Nie chce zapalić na benzynie
Witam
Problem jest taki:
Gdy samochód stoi przez powiedzmy noc, rano idę i pali jak nowy.
Mam instalację gazową więc tak jest ustawione, że zapalam na benzynie a później zazwyczaj ręcznie przełączam na gaz.
Jeżeli natomiast trochę pojeżdżę to tak się zdarza (coraz częściej) że jak zgaszę samochód i za parę min lub za chwilę chcę włączyć to mam z tym problem.
Gdy zmienię na gaz, to na gazie pali elegancko.
Na benzynie za którymś razem załapie.
Zdarza się to coraz częściej.
Tak jakby nie dostawał benzyny,
Filtr paliwa wymieniony, świece wymienione.
Proszę o pomoce z tym tematem.
PZDR

automechanik - Pią Sie 19, 2011 14:58

Przyczyna to najprawdopodobnie pompa paliwa, pracuje cały czas i przy niskim poziomie paliwa może się przegrzewać i blokować, ewentualnie zawieszają się szczotki.
mirek_20 - Nie Sie 21, 2011 10:14

hmm, w takim razie muszę więcej tankować
kiedyś dobry znajomy (mechanik) doradził aby w baku było tak około1/3 zbiornika paliwa
żeby pompa pracowała zanurzona w nim
no nic, zatankuję więcej i zobaczę
natomiast te zawieszające się szczotki to gdzie? w silniczku pompy?

KRYS - Nie Sie 21, 2011 13:58

problem to raczej - przekaźnik pompy paliwa

na chłopski rozum

jeżeli nie słychać charakterystycznego "dynks" po zgaśnieciu check engine to auto nie odpali - wtedy musi odstać i po jakimś czasie znowu pali

wymień ten przekaźnik lub przelutuj jego wszystkie luty i będzie ok

mirek_20 - Pon Sie 22, 2011 08:43

przekaźnik powiadasz?!
powiedz mi jeszcze tylko gdzie go znajdę.
mam jeszcze tydzień wakacji to się postaram tym zająć

KRYS - Wto Sie 23, 2011 00:28

zaprawde powiadam przekaźnik!!

manual accorda ściągnij na forach hondy poczytaj i wysoko nad przekaźnikami w kabinie znajdź

automechanik - Wto Sie 23, 2011 06:52

KRYS, ty to musisz mieć super słuch (muzyk jakiś czy co?) skoro słyszysz pracę przekażnika.
Zwróć uwagę, żemirek_20, napisał że po nocy pali jak nowy i jak to się ma do przekażnika ?
Nawet prorocy "zaprawdę powiadam" się mylą. :grin:

KRYS - Wto Sie 23, 2011 18:27

automechanik,

automechanik napisał/a:
KRYS, ty to musisz mieć super słuch


akurat ten przekaźnik słychać

automechanik napisał/a:
po nocy pali jak nowy


i to są typowe objawy dla main relay

jak nie wiesz to głupot nie pisz i nie wprowadzaj w błąd panie "mechanik"

mirek_20,
szukaj w google pod hasłem "main relay honda"
typowa usterka w hodach.

automechanik - Sro Sie 24, 2011 04:11

to nie przekażnik pompy tylko główny,trochę zmyliła mnie Twoja wypowiedż, ale przypomniałem sobie że w tym aucie nie ma przekażnika pompy jako takiego, pompę uruchamia przekażnik główny odpowiedzialny również za połączenie ze sterownikiem silnika. Aby stwierdzić czy to pompa czy przekażnik wystarczy sprawdzić czy w trakcie pracy rozrusznika nie zanika iskra.
Nie chciałem nikogo wprowadzić w błąd podałem po prostu jedną z możliwych przyczyn, i nie było to żadną głupotą

mirek_20 - Nie Maj 20, 2012 10:04

KRYS masz rację.
Zapomniałem o tej usterce bo jakiś czas było ok, ale ostatnio zaczyna się powtarzać.
Ja mam automat, więc jak gaśnie przycisk S na tablicy i jest ten jak napisałeś "dynks" to pali, jak go nie ma to za Chiny. Więc włączam i wyłączam zapłon aż będzie "dynks" i jest ok.
A zatem to pewnie ten przekaźnik.