Zobacz temat - [Rover 416] NIE ODPALA
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 416] NIE ODPALA

kariniak - Pią Sie 19, 2011 19:14
Temat postu: [Rover 416] NIE ODPALA
Mam problem z samochodem, nie chce odpalić i nie zawsze jest to rano, zdarza się również w ciągu dnia, nie jest tez zależne od pogody i nie dzieje się codziennie. Mechanik stwierdził ze należy wymienić świece, potem był wymieniany filtr paliwa i filtr powietrza.- ze względu na to iż już był czas najwyższy na to. Mimo wszystko nadal się tak dzieje, a mechanik nie ma już pomysłu.(i to nawet dwóch nie wpadło na żaden pomysł). Stwierdzili jednocześnie ze nie jest to cewka zapłonowa. Jeden tylko kazał zwracać uwagę czy przy zapalaniu słychać pompę paliwa... i nie zawsze ja słychać... ale co z tym zrobić....:( BARDZO PROSZĘ O POMOC MOŻE KTOŚ BĘDZIE MIAŁ POMYSŁ
mam Rovera 400 silnik 1.6 z 1999r

slax - Sob Sie 20, 2011 11:12

Sprawdź jeszcze czujnik temperatury od komputera, mimo wszystko spróbowałbym podmienić cewkę na inną,może byćod poloneza nawet. Pompy paliwa nie sprawdzisz bez jej demontażu, a d tego z kolei trzeba zdemontować zbiornik paliwa
leszczu - Sob Sie 20, 2011 11:59

Jak nie słychać pompy, to masz już przyczynę.
Do tego może jeszcze dojść kopułka albo palec. :wink:

kariniak - Sob Sie 20, 2011 18:32

dziękuje, spróbuje wszystko to posprawdzać ale jak ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to proszę o radę bo jest to bardzo stresujące :/

[ Dodano: Sob Sie 20, 2011 19:32 ]
A jaki wpływa ma czujnik temperatury na zapalanie?
Generalnie jak wygląda sytuacja:
1) wsiadam, przekręcam kluczyk słychać pompę - odpala
2) wsiadam, przekręcam kluczyk nie słychać pompy
a) odpala
b) odpala na chwile (ok 3-4 sek) po czym gaśnie i już nie odpala dopóki pompa nie zassie paliwa (ok 2 min)
Problem w tym że większość razy trafiam na ostatni przypadek.

Czy ktoś jest w stanie mi objaśnić jak działa ta pompa, kiedy się załącza a kiedy nie?

darek_wp - Sob Sie 20, 2011 21:00

Pompa paliwa jest sterowana z komputera samochodu. Po pierwszym przekręceniu kluczyka na pozycję 2 pracuje przez kilka sekund uzupełniając poziom i ciśnienie paliwa w układznie zasilania silnika. Do kolejnego uruchomienia pompy dochodzi w 2 przypadkach:
1. kluczyk był ponownie przekręcony na pozycję 0 i miną pewien czas (ok 2-3 min) od poprzedniego uruchomienia pompy
2. pompa dostaje zasilanie w związku z rozpoczęciem pracy przez wał korbowy (włączenie rozusznika) i podaniem impulsów z czujnika położenia wału do komputera samochodu.

kariniak napisał/a:
A jaki wpływa ma czujnik temperatury na zapalanie?


Wartość temperatury odczytana z czujnika przez komputer samochodu jest przekazywana do regulacji składu mieszanki przez silnik krokowy. Im nizsza temperatura tym bogatszą mieszankę ustawia komputer (bardziej otwarty krokowy i więcej powietrza dodane do paliwa).
Przy uszkodzeniu czujnika temperatury mieszanka może być za bogata - problemy z odpalaniem na ciepłym silniku lub zbyt uboga - problemy przy zimnym silniku.