Zobacz temat - [R75] Silnik dławi się
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Silnik dławi się

kamil652 - Pią Sie 19, 2011 22:51
Temat postu: [R75] Silnik dławi się
Witam

ostatnio chciałem ruszyć dynamicznie i okazało się dla mnie coś dziwnego . Po dodaniu gazu do dechy samochód wystartował ,ale przy 3500 tys dostał jak by zadławienia i następnie przy 4500 . Czuć 2 razy jak by się blokował . czy to system trakcji ? od 2 biegu jak daję gaz w dechę idzie normalnie

automechanik - Sob Sie 20, 2011 07:05

Sprawdż jak zachowa się przy wyłączonej kontroli trakcji.
kamil652 - Sob Sie 20, 2011 07:56

nie mam wyłącznika ( guziczka )
automechanik - Nie Sie 21, 2011 23:58

No to wygląda że nie masz kontroli trakcji. Ten wyłącznik to jeden z komponentów układu kontroli trakcji.
Ale może chodzić o reakcje sterownika silnika na (odczyt z czujnika położenia wału)wysokie obroty silnika przy(odczyt z abs-u) niewysokiej prędkości pojazdu, czyli o bardzo małym obciążeniu silnika, zbliżonym do takiego na wolnych obrotach. Niektóre sterowniki nie pozwalają na wprowadzanie na wysokie obroty nieobciążonego silnika i albo następuje odcięcie zapłonu(benzynowe) albo ograniczenie wtrysku diesle.

21matys - Wto Sie 23, 2011 06:24

automechanik napisał/a:
Ale może chodzić o reakcje sterownika silnika na (odczyt z czujnika położenia wału)
a czy uszkodzenie czujnika objawia sie też tym ze silnik wchodzi na obroty jedeynie do 3800 i to na kazdym biegu i nawet na luzie??
automechanik - Wto Sie 23, 2011 07:54

Uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego powoduje wprowadzenie silnika w tryb awaryjny ale w tym przypadku silnik nie osiąga tych obrotów o których piszesz.
W Twoim przypadku winny może być zawór regulacyjny pompy czujnik ciśniena pompy, ewentualnie problem z turbiną, czy nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia doładowania.

[ Dodano: Wto Sie 23, 2011 08:54 ]
21matys, powyższe dotyczyło oczywiście Twojego pytania

21matys - Wto Sie 23, 2011 08:47

automechanik napisał/a:
W Twoim przypadku winny może być zawór regulacyjny pompy czujnik ciśniena pompy, ewentualnie problem z turbiną, czy nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia doładowania.

fakt ze przy dodawaniu gazu słychać delikatne syczenie... podejżewam ze simeringi na turbo przepuszczają. bo jest mokre... a jeśli chodzi o zawór regulacyjny pompy, czujnik ciśnienia pompy, oraz nieprawidłowy sygnałz czujnika doładowania, to czy można to jakoś"garażowo" sprawdzić czy działają poprawnie czy trzeba podłączać pod kompa?? jezeli tak to ostatnio podłączałem pod ELM327 u kolegi haszczyc i zero błędów.... odczytywał tam jakieś parametry pracy silnika ale błędów nie odczytał. ... hmm.. zastanawiam sie czy cos nie jest pokombinowane z kompem.. jakieś objejścia bo ostatnio zauwazyłem ze był naprawiany i nie podłączona jest do niego jakaś wtyczka ale na to bede musiał poświcić osobny post bo pare foto musze wrzucić