Zobacz temat - win32 - Land Rover Freelander
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Nasze auta - win32 - Land Rover Freelander

win32 - Nie Sie 21, 2011 13:14
Temat postu: win32 - Land Rover Freelander
Witajcie,
Ciekawych świata , lub lubiących czytać o projektach innych chciałem zaprosić do zapoznania się z 4-letnią historią mojego pojazdu którą można znaleźć pod adresem

:arrow: http://lrfreak.wordpress.com/

Znalazły się tam też artykuły i FAQ które pewnie kilka osób zna, gdyż były już obecne w sieci ale pod w inny miejscu :) . Są tam też częściowe koszty bardziej kluczowych remontów w tym Modelu, które mam nadzieję ułatwią wybór i eksploatacje dopiero rozpoczynającym przygodę z brytyjską marką.

Pozdrawiam Kolegów :)
EDIT:
W związku z propozycją Kasjopei dotyczącą przeniesienia tematu do działu nasze auta, wrzucam skrót informacji do pierwszego Posta celem dopasowania do innych :)

Model: Land Rover Freelander SW, MY 2000, EU
Silnik:: Rover 2.0 TCiE L-Series Diesel.

:arrow: Mechanika:
-Silnik po kompletnym przeglądzie, wymianie uszczelnień itp.
-Nowy zestaw sprzęgła (Tarcza, docisk, wysprzęglik)
-Nowa Nagrzewnica
-Nowe sprzęgło wiskotyczne
-Nowe podpory wału HD (GKN)
-Nowe Krzyżaki
-Kompletny remont tylnego dyferencjału
-Naprawione i wzmocnione mocowania tylnego wózka
-Nowe tuleje tylnego zawieszenia
-Nowe tuleje wahaczy przednich
-Kompletny remont układu hamulcowego przód/tył

:arrow: Modyfikacje:
-Zestaw oświetlenia dodatkowego Hella (6x 55W)
-Zestaw instrumentów dodatkowych VDO (ciś. i temp. oleju, ciś. doładowania, ładowanie aku.)
-Odpowietrzenia dyferencjału, skrzyni IRD, skrzyni biegów wyprowadzone pod maskę
-Dodatkowe oświetlenie bagażnika
-Podłokietnik z rocznika '01
-Wzmocniona osłona silnika (6 mm blacha ryflowana) w miejscu fabrycznej
-Osłona zbiornika paliwa Mantec (8mm duraluminium)
-Dodatkowy niezależny system elektryczny (w trakcie)
-Ogrzewanie paliwa i filtrów Stanadyne/Arctic Fox (w trakcie)
-Drabinka dostępowa Safety Devices na dach z edycji G4 Challenge '03
-Bagażnik dachowy wyprawowy Safety Devices z edycji G4 Challenge '03
-Oświetlenie robocze boczne i tylne VisionX LED w trakcie

:arrow: Plany:
-Osłona Wydechu Mantec
-Osłona silnika Mantec
-Nowe IRD
-Wyciągarka Moore 12000 LBS + Lina syntetyczna - całość ukryta w zderzaku.
-Webasto ThermoTop C

Generalnie autko buduje w oparciu o najlepsze rozwiązania z obu edycji eventowych - G4 Challenge i Camel Trophy '98.

Kozik - Nie Sie 21, 2011 21:58

fajna stronka, jakiś miesiąc temu wpadłem na pomysł zrobienia czegoś podobnego ale z braku czasu projekt się przesunął, jak coś ulepię to też wrzucę link ;)
win32 - Wto Sie 23, 2011 22:09

Wielkie dzięki za miłe słowa (tu i w komentarzach) :) , miło mi również że moje auto może być między waszymi (chociaż jest troszkę inne :P ) - Dzięki Kasjopea za propozycje i przeniesienie. - Dorzuciłem do pierwszego postu streszczenie działań.

Dzisiaj doszły też kolejne akcesoria i modyfikacje :
- Osłona
- Podłokietnik
- Podniesione odpowietrzenia
- Nowe linki hamulca ręcznego.

http://lrfreak.wordpress....ujemy/#more-468

Markzo - Wto Sie 23, 2011 22:48

podoba mi się to co robisz w swoim fredku, estetyka, staranność, dokładność, dbałość o każdy detal, tak jak z tymi śrubkami ;) pełen szacuneczek, aż miło się patrzy na takie traktowanie samochodziku :) coś dla odmiany od typowo polskiego drutowania " byle działało" :ok: oby tak dalej :)
win32 - Sro Sie 24, 2011 10:43

Co prawda mówią już o mnie "świr" co śrubki w ASO kupuje :lol: , ale co mi tam - Staram się :D , chociaż nie zawsze się udaje tak jak by się chciało... ;) i czasem trzeba poprawić fabrykę (vide śruby przelotowe odkręcające się razem z nakrętkami zgrzanymi do podwozia).
SyntaX - Sro Sie 24, 2011 12:32

Maniak prawdziwy maniak a najgorsze jest to że i ja się zaczynam zarażać.
Upolowałem właśnie oryginalny zegarek 5mm grubości Land Rover.
Rano pozdejmowałem boczki i zlikwidowałem trzeszczenie poprzez wymianę wszystkich spinek.

Osłona pod silnik wymontowana, w ciągu 2-3 dni powinni mi przygotować blachę.
Potem już tylko wiercenie i skręcanie tego wszystkiego.
W bagażniku czeka już nowy pasek i odkładam kasę na chłodnice klimy.
(Uczcijmy lisa minutą ciszy)

Win32 może chcesz fotki z modyfikacji podświetlenia klawiszy w środku.
Robione na ledach 3mm 12V Bardzo ładnie wygląda zarówno w dzień jak i w nocy.

Mam też porobione fotki z rozbierania dolotu i czyszczenia EGR.
Jak byś chciał dodać do FAQ to pisz.

borek88 - Czw Sie 25, 2011 21:38

win32, jako ze bardzo fajne to wszystko u ciebie
chętnie wesprę merytorycznie przy montazu webasto (ja montowałem thermo top E)
nie pomoge tylko w podłaczeniu przwodow wzbudzajacych nawiew bo sam mam koło kostki kabelki dwa od rezystora nawiewu i musze jechcac do elektryka moze on mi powie w ktore sie wpiac
ale reszta dosc prosta

win32 - Pią Sie 26, 2011 10:04

Hej :)
Z pomocy przy montażu webasto chętnie skorzystam - wentylator to akurat nie porblem, bo swoje chcę zrobić jako dodatkowe ręczne ogrzewanie.

Przy montażu webasto najwięcej wątpliwości mam odnośnie podpięcia węży do układu chłodzenia - Freelek ma trochę pokręcone rozwiązania bo w obieg jest wpięta jeszcze chłodnica przekładni kątowej i spalin od EGRu.

Jako że ten model nie przewidywał webasto - to paliwko chcę wziąć dołączanym trójnikiem przed filtrem paliwa żeby nie robić w baku dodatkowego ujęcia - tam jest przelot bezpośrednio do baku (pompa wtryskowa sama bierze paliwo z baku).

montaż chcę wykonać tak jak w edycji CT z wykorzystaniem istniejących otworów tak jak na fotce poniżej :


Niestety brak jest informacji o prowadzeniu węży wodnych :( .

Po konsultacji z Anglikami twierdzą oni że ujęcie paliwa przed filtrem zda egzamin (z racji jednej pompy FIP) , natomiast odnośnie podpięcia układu wodnego zasugerowano mi coś takiego (rysunek dla lepszego wyobrażenia :



Wyjście z webasto -> dolny przewód nagrzewnicy (wejście ciepłego chłodziwa na rysunku) a zdjęty wąż z nagrzewnicy do wlotu Webasto.
Pytanie tylko czy pompka od pieca nie blokuje przepływu chłodziwa gdy nie używamy webasto ?

Syntax - odnośnie EGRu pewnie się odezwę, chociaż mamy zupełnie inne układy - ale zasada chyba powinna być zachowana taka sama ?

Odnośnie osłony silnika - to mój ryfel dostaje wypowiedzenie w niedługim czasie - powoli zaczyna się poddawać aluminiowa rama która była podstawą dla firmowej osłony. Zastępuje ją produktem Manteca :twisted:



EDIT:
A z nowości moja skrzynia z bagażnikiem G4 Challenge dotarła do Polski i została zwolniona przez Celników :mrgreen: :mrgreen: - Teraz tylko odebrać z magazynu i zakładać :twisted:

SyntaX - Pią Sie 26, 2011 14:05

Win32 tak sobie głośno myślę ile skrzynek browca bym musiał Tobie dostarczyć byś mi taką osłonkę wspawał i jak długo byśmy trzeźwieli po robocie :mrgreen: bo tą co mi zrobili miałem ochotę im wcisnąć otworem odbytniczym do głowy przy pomocy solidnych butów trekingowych. :evil:
Stanąłem na niej i się złożyła, na szczęście kasę oddali.

win32 - Pon Sie 29, 2011 21:31

Ta na zdjęciu powyżej to nie moja robota - To produkt manteca używany na eventy. Ale w przeciągu dwóch miesięcy powinienem się pozbywać swojej (będę zakładał Manteca) to możemy się dogadać ;) rama trochę się poddaje już, ale wkład z ryfla jest OK i powinien pasować do twojej ramy.

Wrzucę fotę przy okazji.

[ Dodano: Nie Sie 28, 2011 22:06 ]
Mały up:
http://lrfreak.wordpress.com/oslona-baku-mantec/

Instalacja osłony Baku :mrgreen: :twisted:

[ Dodano: Pon Sie 29, 2011 22:30 ]
:mrgreen: Udało się!! po blisko 4 latach szukania wreszcie jest.
Dzisiaj odebrałem bagażnik SD z magazynu celnego.


Pojazd niekoszerny - ale do LRa nie weszło :twisted:

Oryginał z 2003 - w tej samej skrzyni objechał pół świata. Najpierw opuścił Anglię w 2003 roku i popłynął do U.S na Event G4 - gdzie przeleżał następne 8 Lat w magazynach. Odnajdujemy go w roku 2011 gdzieś w małym miasteczku w Karolnie Północnej . Odkupuję go wraz z drabinką, wynajmuję agenta który zajmie się formalnościami obsługą i formalnościami na miejscu.
I tak mój "kruk" rusza w drogę powrotną do Europy. Przebywa ponad 1000 km przez 5 amerykańskich stanów : Karolina północna -> Wirginia -> Maryland -> Pensylwania -> Nowy Jork gdzie ląduje w kontenerze i wypływa do Rotterdamu. Stamtąd trafia do Hamburga , potem do Gdyni i wreszcie do Warszawy... :grin: , już nie mogę się doczekać efektu końcowego

Trochę to niewiarygodne że to całe przedsięwzięcie się udało. Milion rzeczy mogło pójść po drodze źle , zaangażowanych było wiele osób (3 agencje transportowe, 2 celne), koszty też urosły w trakcie... Ale już jest tutaj :mrgreen: .

Wniosek : Jeżeli bardzo się czegoś chce - uda się to zdobyć :twisted:


Wszystkie te lata zniósł bardzo dobrze , przyjechał w rewelacyjnym stanie z pełnym wyposażeniem :)

Teraz pozostaje wykonać mocowania dla moich lamp ,anten i zakładać na auto :mrgreen:

Remigiusz - Pon Sie 29, 2011 22:18

win32, Fajna strona i twoja Freedka jest naprawdę deluxe :mrgreen: Modyfikacje pierwsza klasa, takim czymś bym pośmigał :wink:

[ Dodano: Pon Sie 29, 2011 23:18 ]
Mam pytanie jeszcze, czy tobie wskaźnik doładowania brzęczał jak nie miałeś trójnika z rezystorem :?:

win32 - Pon Sie 29, 2011 22:33

Tak, brzęczał. To jest chyba kwestia turbiny ect, bo ten dźwięk słychać nawet na pustym węzyku. Potrzebujesz Restryktor i ewentualnie mały filtr z cienkiej warstwy waty. Miałem to nawet opisane w instrukcji do zegara żeby włożyć kawałek pod końcówkę .

Zrobiłem jak pisali i nie halasuje a wskazania i czas reakcji są prawidłowe.

Remigiusz - Pon Sie 29, 2011 22:54

win32, Bo ja kurcze zgubiłem mój restryktor i teraz mi hałasuje :neutral: Z ta wata jeszcze wypróbuje :wink:

A wata może być z patyczków do uszu :?:

win32 - Wto Wrz 13, 2011 21:30

Generalnie może to być wszystko co wytłumi wibracje z silnika - wata z patyczków może być - ale chyba ciut za mało.
Najlepiej wziąć sobie jedną warstwę z takich wacików kosmetycznych czy jak to się tam nazywa :wink: , układasz ją w króćcu i jest OK :smile:

EDIT:
Wszystko poskładane :mrgreen: :mrgreen:






Troszkę szczegółów i więcej zdjęć na blogu :
http://lrfreak.wordpress....pilog/#more-547

EDIT 13.09.2011

Idziemy z tematem ostro do przodu :twisted: . Jesień za pasem , sporo do zrobienia, a cały czas wychodzą jeszcze nowe kwiatki. :shock:

W związku z tym możecie poczytać o:

:arrow: Instalacji osprzętu Safety Devices i modyfikacjach z tym związanych.
:arrow: Montażu podłokietnika i jego modyfikacji pod dodatkowe sterowanie.

In minus czeka mnie wywalenie uszczelki od tylnej klapy i kompleksowe zrobienie tego raz a dobrze. Bo uszczelka zachowuje się tak że obawiam się o mechanizm (który jest ledwie 4 letni ) albo o kolejną szybę.
Jak robić to raz a dobrze - więc decyzja podjęta - obie uszczelki do kosza...
A Co potrzebujemy do takiej zabawy w 5 drzwiowym aucie MY ’00?
- Uszczelkę główną CKE500032
- Uszczelkę zbierającą CKE101140
- Matę wygłuszającą/ekran wodny główny ELD100671
- Matę uszczelniającą/ekran wodny mały AWR5166
- 6 x uchwyt montażowy listwy dekoracyjnej bocznej DCE100560
- 5 x kołek montażowy listwy dekoracyjnej górnej DYC101470
- 4 x kołek montażowy tapicerki z uszczelką EYH 100420

Dodatkowo kolorytu dodaje fakt że do każdego numerka są dopisane 3 magiczne literki „GEN” (innych części nie ma :bezradny: ) – kto kupował części do(Land) Rovera wie co oznaczają…

O efektach dam znać

SyntaX - Sro Wrz 14, 2011 10:25

GEN - Generalnie do du..y ale innych części Pan nie dostanie :rotfl:
O wielki guru pokłony chylę nad Twoją robotą.
Co do osłony to się chyba dogadaliśmy.
Udało mnie się dostać rarytas - Oryginalny europejski podnóżek za 50zł.
Konserwacja podwozia zrobiona zgodnie z Twoimi zaleceniami.
Poprawiony odpływ skroplin z klimy a na bardzo wilgotne dni zrobiłem patent w postaci wyciągu z wentylatorka od kompa.
Dałem go tam gdzie z tyłu w bagażniku jest kratka wentylacyjna.
Oczywiście osobny wyłącznik.
Przyda się też jak jadę na rybki co by w całym aucie karpiem nie waliło :)
:rotfl:
Doradź mistrzu jakie oponki całoroczne zapodać z przodu mam Hankook ATA Dyna Pro i jestem zadowolony. Na tylnej osi są Uniroyal Strret Racing 4x4 i je pasowało by zmienić.
Oponki chcę mieś taki co w małe błotko i nieduże zaspy śnieżne można wjechać.

A teraz prawdziwy hicior.
Wymieniłem świece na szybko-grzejne NGK i dorwałem przy okazji coś ekstra.
Ogrzewacz miski olejowej - będzie w sam raz na zimę.
Cena - 220zł.
Ma to to osobny układ elektryczny z wyłącznikiem i termostatem.

win32 - Sro Wrz 14, 2011 16:43

Cytat:
GEN - Generalnie do du..y ale innych części Pan nie dostanie

:hahaha: :mrgreen: . Generalnie jakościowo są naprawdę ok , tylko czasem cena zabija... ale sprawę ratuje prywatny import z U.K - mało że ceny na ogół niższe to nie masz marży krajowego sprzedawcy - na większych częściach/zakupach się opłaca.

Osłonę jak tylko zdejmę i podmienię na Manteca to zaraz dam ci znać.

Jeżeli chodzi o opony to proszę kolegi dwa wyjścia widzę
BFGoodrich All Terrain TA/KO :
225/70/16 lub 215/70/16

General Grabber AT2 :
215/65/16 , 215/70/16

Na 225/70 zyskasz ok 1'' prześwitu (prawdziwego) - przydaje się , na 215/70 będzie to oo 0,5''
Ewentualnie możesz się postawić na 205/80/16 Cooper Discoverer to jest mniej więcej 1,5 cala wyżej. Fajne gumy, w U.K polecają. jeżeli zależy ci na prawdziwym Lifcie bez rzeźby.
Na BFG pół świata jeździ i sobie chwalą, Grabbery mają nieco miękkszą mieszankę i cut lepiej się trzymają na mokrym/śliskim - ale nie jest to jakaś dramatyczna różnica. Wybór między tymi dwoma to kwestia rozmiaru : Grabber nie ma wersji 225/70 natomiast BFG 215/65 (standard LR na 16'').
Ewentualnie jak chcesz tanio to polecam Matadora Izarda - dostałem je jako nowe z autem - są na nim prawie 4 lata - bieżnika jeszcze sporo, fajnie jeżdzą po śniegu i piachu - w jakieś super błoto nie trafiłem - ale też nie narzekałem...

Generalnie jak dużo błota to w MT trzeba iść.

Odnośnie miski to dorwałeś grzałkę DEFA do bloku silnika ?
Generalnie odnośnie takiego grzania to miska olejowa przydaje się bardziej na dalekiej północy - u nas IMO lepiej robi ogrzewanie filtra paliwa + oleju , bo tam tworzą się zatory.
Do ogrzania miski olejowej z racji połączenia jej z blokiem silnika trzeba dużo mocy i trochę czasu bo po metalu błyskawicznie się ciepło rozchodzi.

Pokaż patent ? :mrgreen:

SyntaX - Czw Wrz 15, 2011 17:33

Tak to grzałeczka do bloku silnika :) Dokładnie to co piszesz
Dorwałem zupełnie przypadkiem z auta do kasacji.
Ma się kumpli w Norwegii :)
Na auto spada kula śniegowa wielkości ciężarówki.

Co do oponek to ja mam felgi 15 i na razie z kasa krucho by zamienić na 16
Ale powoli przymierzam się do zakupu 16 z oponami letnimi.
Obecnie mam oponki Hankook Dyna Pro ATA które naprawdę świetnie się spisują.
Poczytałem o nich na forach i je oceniają naprawdę dobrze.

win32 - Czw Wrz 15, 2011 20:54

Na 15'' też ci BFG wejdzie :) 205/75/15 , 215/75/15 nawet fajniejsze bo z większym profilem = więcej gumy = mniej obrywa zawias i twój kręgosłup na dziurach i fajniej po terenie jeździ.

Kup pan sobie dobre AT i zapomnij o marnowaniu kasy na zmiany opon i dwa komplety ;) . rok jeżdzę na A/T i ani razu na zimówkę nie patrzyłem :mrgreen:

Remigiusz - Czw Wrz 15, 2011 20:57

Jak wygląda ta grzałka do tej miski olejowej. Takie coś bardzo sprytne jest :wink:
win32 - Pią Wrz 16, 2011 09:53

To nie do miski tylko do bloku silnika :) . Wkręcasz toto w zaślepkę z tyłu bloku, ma zasilanie sieciowe 230V - wersja dla TD4 ma 550 W.
http://wup.defa.com/en/wu...preheaters.html

generalnie to pomysł skandynawski, a sprawdza się wszędzie tam gdzie w nocy temperatura jest w okolicach -30 i więcej. W Skandynawii / Kanadzie mają miejsca parkingowe ze słupkami zasilającymi (gniazdka 230 /125 V z timerem) do tego.



Ogrzewa toto blok silnika, płyn itp
W Polsce największy problem to fakt że nie masz tego gdzie podłączyć na parkingu pod blokiem ;) - a jak masz garaż to traci sens.



Wersja na miskę to wielka mata grzewcza przyklejana do miski mocy 250-1000 Watt również na 220V (na zdjęciu jest na 125V) Takie coś robi np Arctic Fox.

Remigiusz - Pią Wrz 16, 2011 10:28

Ahh do TD4 myślałem ze to jest dla L-serie tez :wink:
SyntaX - Pią Wrz 16, 2011 12:22

Zima to się tylko boje o to ze mi przedłużacz podpierdzielą :)
Auto stoi praktycznie pod blokiem w jednym miejscu i jest z sąsiadami uzgodnione że "ma tu stać i basta" Generalnie zabezpieczamy sobie wjazd na ten skrawek parkingu tak że jeden staje tak że inni nie wjadą i mamy do sobie kontakt.
Jak dojeżdżam do bloku daję cynk sąsiadowi i mi auto swoje ustawia tak bym wjechał .
Straż miejska to sami swoi więc się nie czepiają tego.

Patent mam taki zrobiony ze wyprowadziłem sobie gniazdko natynkowe na zewnątrz bloku (Ile było załatwiania w spółdzielni to nie pytajcie- koszmar) i jest podpięte pod rozdzielnię w domu.
Chce odkurzyć auto lub coś podłączyć przed blokiem to pstrykam na rozdzielni i ma tam prąd.

win32 - Pią Wrz 16, 2011 13:26

Patent z gniazdkiem ciekawy ;) . Remi pod L-Serię też jest. Toto można dokupić prawie do każdego auta...

Ale rachunek to ci to nabije :twisted: .
Ja idę w stronę grzania paliwa i filtrów (maty Arctic Fox'a) + Webasto ThermotopC

Remigiusz - Pią Wrz 16, 2011 14:51

No jest do płynu chłodniczego na waz ale gdzie ja to wkręcę blok silnika :razz:
SyntaX - Pią Wrz 16, 2011 16:26

A co powiesz na takie oponki.
http://www.oponeo.pl/dane...195-80-r15-96-s
Cena nie jest straszna i zachęca tym ze na przodzie mam identyczny bieżnik Hankook.

win32 - Nie Wrz 18, 2011 09:46

Amerykanie sporo na nich jeżdżą i są dość fajne - jednak wszystko zależy od tego jak bardzo zależy ci na trakcji poza drogą - chociaż faktem jest że jak dobrze nauczysz się radzić sobie z autem to i na szosówkach pójdzie po błocku...

Generalnie ja bym dołożył te 40 zł do opony i założył całoroczne grabbery AT2 205/75/15 i przestał przejmować się zmianą opon.

Mam w Irlandii znajomego który śmiga na nich przez cały rok - w razie potrzeb zakłada kolce i ogień :twisted:

SyntaX - Pon Wrz 19, 2011 08:11

win32 Widzę że szukasz klatki bezpieczeństwa.
Masz chłopie zaparcie :ok:

win32 - Pon Wrz 19, 2011 11:35

Taa :mrgreen: :twisted: - zrobimy full specyfikację CT :mrgreen:
Szczęśliwie klatki są normalnie produkowane (i są to dokładnie te same modele co CT) z tego co znalazłem - pozostaje tylko pytanie jak długo i za ile ?









Rury 35 mm , 10 punktów mocowania do nadwozia - norymy ISO i TUV. Nie upośledza wnętrza samochodu - można ze wszystkiego korzystać :)

Markzo - Pon Wrz 19, 2011 14:03

a po co CI klatka w dupowozie? ;>
win32 - Pon Wrz 19, 2011 14:23

A kto powiedział że to dupowóz :P to duża zabaweczka do sprawiania przyjemności :mrgreen:

Podstawowa rzecz to fakt że auto robi się sporo sztywniejsze podczas jazdy po terenie, ale i na co dzień - to nadwozie samonośne bez ramy - więc jego usztywnienie robi na plus.
A inna inszość to fakt że kilka osób powiedziało że skoro już jestem na takim etapie modyfikacji eventowych to fajnie by było żeby go wykończyć w 100% w/g zamysłu LR.

Specyfikacje mam prawie całą odhaczoną - do włożenia zostały 2 osłony, wyciągarka i zawias. Tak więc skoro już tyle zrobiłem to niech i to będzie dla dopełnienia całokształtu :mrgreen: .

Oczywiście można było pójść i kupić disco albo defa - zrobić to samo i się cieszyć - Ale takich konfiguracji jest pełno na każdym spotkaniu fanów marki i to zbyt proste.
Takiej zabawy jak w moim przypadku do tej pory nikt się nie podjął (widziałem tylko wersje wyścigowe oparte na 1.8K - nawet jeden jest u nas, ale to inna liga i inny cel) - a to sprawia dodatkową frajdę, używając jako bazy auta wyśmiewanego przez środowisko motywacja i satysfakcja jest jeszcze większa :grin:

camaro17 - Wto Wrz 20, 2011 20:40

win32, po zamontowaniu klatki będziesz miał iście wyścigowego Landka :)
win32 - Pon Lis 28, 2011 21:40

UPDATE

Tej zimy kuchnia serwuje gorącego diesla ;D



grzała siedzi - wpięta w obieg przed "gruchą" i filtrem więc można na siłę przepchnąć ciepłe paliwo. Filterek oczywiście nowy (żeby nie było)
Moc :150 W
zapotrzebowanie :12.5 A
Max temperatura wyjściowa : 40*C
Wydajność 30l/h
Sterowana ręcznie z poziomu kabiny - tryb czuwania/off, aktywacja automatyczna poniżej temperatury paliwa 2*C , deaktywacja po osiągnięciu 35*C .

A tak przy okazji : moje IRD pierwszej serii po 200.000 Km



Wałek Ataku:


Na korku spustowym mały jeżyk, ale opiłki bardzo maleńkie i drobne - pyłek. Aż szkoda że jej życie skończy się za ok 30.000 km :( . Generalnie robota dość prosta - ciekło bo uszczelniacz był już płaski..
IRD dostało nowy olej , luzów na łożysku nie ma wielkich - po oczyszczeniu całości zaczęło troszkę luźniej chodzić - także flansza dokończy swą służbę razem z IRD.

:arrow: Innych rzeczy , to pompa oleju to złom - mimo że trzyma ciśnienia, (poza porannymi problemami ) cieknie z każdego możliwego miejsca jak zarzynany prosiak :evil: . Cóż - czeka ją resekcja...

FL ma też nowy wydech :


Końcowy i środkowy - bo poprzedni zostawiłem w lesie :twisted:

A i Skrzynia doczekała się nowej porcji MTF94.

sknerko - Wto Lis 29, 2011 09:05

Moim zdaniem nie widać nadmiernego zużycia. Zapytam tylko jaki olej tam lałeś? Bo ja jestem teraz po wymianie i mam oczywiście w skrzyni MTF94 a w IRD i dyfrze mobil o parametrach jak chce LR a poprzednio miałem Texaco też niby zgodne z zaleceniami i z IRD po 15kkm wylany został czarny jak smoła ale bez opiłków na szczęście. Pozostałe były czyste po tym przebiegu.
win32 - Wto Lis 29, 2011 10:29

Tutaj nie widać - ale minimalna ilość opiłków była, więc podkładki zaczynają się ścierać, łożysko we flanszy też jest na ostatnim etapie... Ale jak na IRD pierwszej serii 200K to niezły wynik :grin:

Olej to Tranself ELF'a 75W90. Mój miał 50K przebiegu i nie był czarny - taki rudawy bardziej.

SyntaX - Wto Lis 29, 2011 11:10

Co Wy tak wszyscy z tym MTF94 do skrzyni.
Drogie to jak diabli a to jest zwykły olej 75W80 tylko sygnowany logiem Land Rover.
To jest zwykłe 75W80 w specyfikacji API GL-4 czyli z dodatkami.
Co więcej w Anglii są inne warunki klimatyczne niż w Polsce.
Osobiście uważam (co już udowodniłem kilkunastu osobom) pokazując jak leciutko w porównaniu z nimi u mnie skrzynia pracuje że na Polskie warunki pogodowe należny lać dobry olej 75W90 w specyfikacji SAE GL-4+

Osobiście ja stosuję następujące oleje:
Tylny most - Elf Tranself EP 80W90
IRD - K2 75W90 GL-5 Nano
Skrzynia biegów - Kiedyś K2 jak wyżej a obecnie Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 z dodatkami uszlachetniającymi.
Jest to olej dedykowany do skrzyń koncernu Audi VW dedykowany do wysilonych skrzyń biegów. Fabrycznie lany do Passatów 2,5l Audi A6 i A8.

win32 - Wto Lis 29, 2011 11:53

Ty masz inną skrzynię :mrgreen: . PG1 jest dość czułe , i z jakiegoś powodu lubi MTFa (co nieraz było opisywane) miałem chwilę jakiś inny i było gorzej.

Napisali MTF to jest MTF - a że zapłacę za niego 45 zł /litr to mnie nie rusza :mrgreen:

Remigiusz - Wto Lis 29, 2011 13:03

Ehh tam MTF94 nie taki drogi :wink: Od firmy Carlube kosztuje MTF94 26zl/litr :razz:
sknerko - Wto Lis 29, 2011 18:45

SyntaX napisał/a:
Co Wy tak wszyscy z tym MTF94 do skrzyni.
Drogie to jak diabli a to jest zwykły olej 75W80 tylko sygnowany logiem Land Rover.
To jest zwykłe 75W80 w specyfikacji API GL-4 czyli z dodatkami.

Miałem zalane w skrzyni texaco o takich parametrach i przez 15kkm biegi wchodziły z lekkim oporem a trójka czasem zgrzytnęła. Wcześniej nie wiem jaki miałem olej ale takich rzeczy nie było. Teraz mam MTF94 i już ok. 1000km przejechane skrzynia pracuje jak nówka, 3 nie zgrzyta i biegi wchodzą jak marzenie.
SyntaX napisał/a:
Co więcej w Anglii są inne warunki klimatyczne niż w Polsce.

no i gdzieś czytałem że oni do skrzyni zalewają silnikowy 10W40 :razz:

win32 - Pon Kwi 29, 2013 09:19

Trochę zaniedbałem temat ;) a sporo się zmieniło.
Oto skrót telegraficzny:
:arrow: 14.04.2012 - Brit-Car.co.uk partnerem projektu i głównym dostawcą części. Od tego momentu wszystkie części przyjeżdżają z U.K
:arrow: 18.04.2012 - Cieknie z z systemu PAS (nowy zbiornik, przewód pompa-przekładnia). [zdjęcie]
:arrow: 26.04.2012 - Autko otrzymało progi z prawdziwego zdarzenia. Produkt amerykańskiej firmy D.A.P [zdjecie 1] [zdjęcie 2]
:arrow: 09.05.2012 - Progi D.A.P na miejscu [LINK]
:arrow: 23.05.2012 - Docierają amortyzatory Monroe Adventure, wraz ze sprężynami Dobinsons +30 mm stanowią główne elementy zawieszenia. [zdjęcie 1] [zdjęcie 2]
:arrow: 02.06.2012 - Do partnerów dołączają LRDirect.com i Devon4x4.com
:arrow: 05.06.2012 - Dociera pierwszy z trzech zestawów części do montażu zawieszenia [zdjęcie 1] , [opis]
:arrow: 06.06.2012 - Wymiana uszczelki tylnej klapy część 1 - rwanie starej i szykowanie nadwozia. [opis]
:arrow: 10.06.2012 - Wymiana uszczelki tylnej klapy część 2 - Kleimy i wykańczamy.[opis]
:arrow: 14.06.2012 - Docierają nowe listwy wykończeniowe tylnej klapy [zdjęcie 1] [zdjęcie 2] [opis]
:arrow: 21.06.2012 - Dociera drugi zestaw elementów montażowych zawieszenia. [zdjęcie], [opis]

To tak w skrócie. W tym momencie walczę z upychaniem dodatkowej elektryki, czekam na ostatni zestaw elementów montażowych nowego zawieszenia i zestaw wahaczy.
Według wstępnych ustaleń całość składamy na koniec Sierpnia lub początek Września.

Szczegóły na bieżąco pod adresem bloga :mrgreen:

pojazd zabezpieczono od spodu




[ Dodano: Pon Kwi 29, 2013 10:18 ]
Dawno mnie tu nie było ;)

Od ostatniego czasu FL ma włożone całe nowe zawieszenie z przyległościami... (+40 mm)


Dostał też nowe kółka 205/80/16 w miejsce fabrycznych 215/65/16


Co łącznie spowodowało poniesienie autka od ziemi o ~ 55 mm :mrgreen:

Dodatkowa elektryka ożyła przed zimą ;)


Patent z grzaniem paliwa przydał się kilka razy ostatniej zimy - dobry wynalazek

A na wiosnę , podsufitka poszła do tapicera, auto wygłuszono




po czym całe wnętrze rozebrano


Wstawiono nową podsufitkę

I klatkę Safety Devices do kompletu :twisted:











I pasy też są :)


Teraz będę atakował tapicera celem uszycia nowego wnętrza :mrgreen: , to taki skrócik kilku ostatnich miesięcy :)

greg-si - Pon Kwi 29, 2013 15:06

Fajnie, dopieszczanie widać trwa :)
win32 - Pon Kwi 29, 2013 20:29

Trwa nieprzerwanie od lat :mrgreen:
ArO - Wto Kwi 30, 2013 09:39

Pokaz całe autko podniesione o 40mm :)
win32 - Wto Kwi 30, 2013 10:12

Przed (na standardowych kołach)


Po (na standardowych kołach)


A tu z nowymi 205/80/16








Tutaj chyba najlepiej widać różnicę bo stoi obok standardowego :mrgreen: