|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Nasze auta - win32 - Land Rover Freelander
win32 - Nie Sie 21, 2011 13:14 Temat postu: win32 - Land Rover Freelander Witajcie,
Ciekawych świata , lub lubiących czytać o projektach innych chciałem zaprosić do zapoznania się z 4-letnią historią mojego pojazdu którą można znaleźć pod adresem
http://lrfreak.wordpress.com/
Znalazły się tam też artykuły i FAQ które pewnie kilka osób zna, gdyż były już obecne w sieci ale pod w inny miejscu . Są tam też częściowe koszty bardziej kluczowych remontów w tym Modelu, które mam nadzieję ułatwią wybór i eksploatacje dopiero rozpoczynającym przygodę z brytyjską marką.
Pozdrawiam Kolegów
EDIT:
W związku z propozycją Kasjopei dotyczącą przeniesienia tematu do działu nasze auta, wrzucam skrót informacji do pierwszego Posta celem dopasowania do innych
Model: Land Rover Freelander SW, MY 2000, EU
Silnik:: Rover 2.0 TCiE L-Series Diesel.
Mechanika:
-Silnik po kompletnym przeglądzie, wymianie uszczelnień itp.
-Nowy zestaw sprzęgła (Tarcza, docisk, wysprzęglik)
-Nowa Nagrzewnica
-Nowe sprzęgło wiskotyczne
-Nowe podpory wału HD (GKN)
-Nowe Krzyżaki
-Kompletny remont tylnego dyferencjału
-Naprawione i wzmocnione mocowania tylnego wózka
-Nowe tuleje tylnego zawieszenia
-Nowe tuleje wahaczy przednich
-Kompletny remont układu hamulcowego przód/tył
Modyfikacje:
-Zestaw oświetlenia dodatkowego Hella (6x 55W)
-Zestaw instrumentów dodatkowych VDO (ciś. i temp. oleju, ciś. doładowania, ładowanie aku.)
-Odpowietrzenia dyferencjału, skrzyni IRD, skrzyni biegów wyprowadzone pod maskę
-Dodatkowe oświetlenie bagażnika
-Podłokietnik z rocznika '01
-Wzmocniona osłona silnika (6 mm blacha ryflowana) w miejscu fabrycznej
-Osłona zbiornika paliwa Mantec (8mm duraluminium)
-Dodatkowy niezależny system elektryczny (w trakcie)
-Ogrzewanie paliwa i filtrów Stanadyne/Arctic Fox (w trakcie)
-Drabinka dostępowa Safety Devices na dach z edycji G4 Challenge '03
-Bagażnik dachowy wyprawowy Safety Devices z edycji G4 Challenge '03
-Oświetlenie robocze boczne i tylne VisionX LED w trakcie
Plany:
-Osłona Wydechu Mantec
-Osłona silnika Mantec
-Nowe IRD
-Wyciągarka Moore 12000 LBS + Lina syntetyczna - całość ukryta w zderzaku.
-Webasto ThermoTop C
Generalnie autko buduje w oparciu o najlepsze rozwiązania z obu edycji eventowych - G4 Challenge i Camel Trophy '98.
Kozik - Nie Sie 21, 2011 21:58
fajna stronka, jakiś miesiąc temu wpadłem na pomysł zrobienia czegoś podobnego ale z braku czasu projekt się przesunął, jak coś ulepię to też wrzucę link
win32 - Wto Sie 23, 2011 22:09
Wielkie dzięki za miłe słowa (tu i w komentarzach) , miło mi również że moje auto może być między waszymi (chociaż jest troszkę inne ) - Dzięki Kasjopea za propozycje i przeniesienie. - Dorzuciłem do pierwszego postu streszczenie działań.
Dzisiaj doszły też kolejne akcesoria i modyfikacje :
- Osłona
- Podłokietnik
- Podniesione odpowietrzenia
- Nowe linki hamulca ręcznego.
http://lrfreak.wordpress....ujemy/#more-468
Markzo - Wto Sie 23, 2011 22:48
podoba mi się to co robisz w swoim fredku, estetyka, staranność, dokładność, dbałość o każdy detal, tak jak z tymi śrubkami pełen szacuneczek, aż miło się patrzy na takie traktowanie samochodziku coś dla odmiany od typowo polskiego drutowania " byle działało" oby tak dalej
win32 - Sro Sie 24, 2011 10:43
Co prawda mówią już o mnie "świr" co śrubki w ASO kupuje , ale co mi tam - Staram się , chociaż nie zawsze się udaje tak jak by się chciało... i czasem trzeba poprawić fabrykę (vide śruby przelotowe odkręcające się razem z nakrętkami zgrzanymi do podwozia).
SyntaX - Sro Sie 24, 2011 12:32
Maniak prawdziwy maniak a najgorsze jest to że i ja się zaczynam zarażać.
Upolowałem właśnie oryginalny zegarek 5mm grubości Land Rover.
Rano pozdejmowałem boczki i zlikwidowałem trzeszczenie poprzez wymianę wszystkich spinek.
Osłona pod silnik wymontowana, w ciągu 2-3 dni powinni mi przygotować blachę.
Potem już tylko wiercenie i skręcanie tego wszystkiego.
W bagażniku czeka już nowy pasek i odkładam kasę na chłodnice klimy.
(Uczcijmy lisa minutą ciszy)
Win32 może chcesz fotki z modyfikacji podświetlenia klawiszy w środku.
Robione na ledach 3mm 12V Bardzo ładnie wygląda zarówno w dzień jak i w nocy.
Mam też porobione fotki z rozbierania dolotu i czyszczenia EGR.
Jak byś chciał dodać do FAQ to pisz.
borek88 - Czw Sie 25, 2011 21:38
win32, jako ze bardzo fajne to wszystko u ciebie
chętnie wesprę merytorycznie przy montazu webasto (ja montowałem thermo top E)
nie pomoge tylko w podłaczeniu przwodow wzbudzajacych nawiew bo sam mam koło kostki kabelki dwa od rezystora nawiewu i musze jechcac do elektryka moze on mi powie w ktore sie wpiac
ale reszta dosc prosta
win32 - Pią Sie 26, 2011 10:04
Hej
Z pomocy przy montażu webasto chętnie skorzystam - wentylator to akurat nie porblem, bo swoje chcę zrobić jako dodatkowe ręczne ogrzewanie.
Przy montażu webasto najwięcej wątpliwości mam odnośnie podpięcia węży do układu chłodzenia - Freelek ma trochę pokręcone rozwiązania bo w obieg jest wpięta jeszcze chłodnica przekładni kątowej i spalin od EGRu.
Jako że ten model nie przewidywał webasto - to paliwko chcę wziąć dołączanym trójnikiem przed filtrem paliwa żeby nie robić w baku dodatkowego ujęcia - tam jest przelot bezpośrednio do baku (pompa wtryskowa sama bierze paliwo z baku).
montaż chcę wykonać tak jak w edycji CT z wykorzystaniem istniejących otworów tak jak na fotce poniżej :
Niestety brak jest informacji o prowadzeniu węży wodnych .
Po konsultacji z Anglikami twierdzą oni że ujęcie paliwa przed filtrem zda egzamin (z racji jednej pompy FIP) , natomiast odnośnie podpięcia układu wodnego zasugerowano mi coś takiego (rysunek dla lepszego wyobrażenia :
Wyjście z webasto -> dolny przewód nagrzewnicy (wejście ciepłego chłodziwa na rysunku) a zdjęty wąż z nagrzewnicy do wlotu Webasto.
Pytanie tylko czy pompka od pieca nie blokuje przepływu chłodziwa gdy nie używamy webasto ?
Syntax - odnośnie EGRu pewnie się odezwę, chociaż mamy zupełnie inne układy - ale zasada chyba powinna być zachowana taka sama ?
Odnośnie osłony silnika - to mój ryfel dostaje wypowiedzenie w niedługim czasie - powoli zaczyna się poddawać aluminiowa rama która była podstawą dla firmowej osłony. Zastępuje ją produktem Manteca
EDIT:
A z nowości moja skrzynia z bagażnikiem G4 Challenge dotarła do Polski i została zwolniona przez Celników - Teraz tylko odebrać z magazynu i zakładać
SyntaX - Pią Sie 26, 2011 14:05
Win32 tak sobie głośno myślę ile skrzynek browca bym musiał Tobie dostarczyć byś mi taką osłonkę wspawał i jak długo byśmy trzeźwieli po robocie bo tą co mi zrobili miałem ochotę im wcisnąć otworem odbytniczym do głowy przy pomocy solidnych butów trekingowych.
Stanąłem na niej i się złożyła, na szczęście kasę oddali.
win32 - Pon Sie 29, 2011 21:31
Ta na zdjęciu powyżej to nie moja robota - To produkt manteca używany na eventy. Ale w przeciągu dwóch miesięcy powinienem się pozbywać swojej (będę zakładał Manteca) to możemy się dogadać rama trochę się poddaje już, ale wkład z ryfla jest OK i powinien pasować do twojej ramy.
Wrzucę fotę przy okazji.
[ Dodano: Nie Sie 28, 2011 22:06 ]
Mały up:
http://lrfreak.wordpress.com/oslona-baku-mantec/
Instalacja osłony Baku
[ Dodano: Pon Sie 29, 2011 22:30 ]
Udało się!! po blisko 4 latach szukania wreszcie jest.
Dzisiaj odebrałem bagażnik SD z magazynu celnego.
Pojazd niekoszerny - ale do LRa nie weszło
Oryginał z 2003 - w tej samej skrzyni objechał pół świata. Najpierw opuścił Anglię w 2003 roku i popłynął do U.S na Event G4 - gdzie przeleżał następne 8 Lat w magazynach. Odnajdujemy go w roku 2011 gdzieś w małym miasteczku w Karolnie Północnej . Odkupuję go wraz z drabinką, wynajmuję agenta który zajmie się formalnościami obsługą i formalnościami na miejscu.
I tak mój "kruk" rusza w drogę powrotną do Europy. Przebywa ponad 1000 km przez 5 amerykańskich stanów : Karolina północna -> Wirginia -> Maryland -> Pensylwania -> Nowy Jork gdzie ląduje w kontenerze i wypływa do Rotterdamu. Stamtąd trafia do Hamburga , potem do Gdyni i wreszcie do Warszawy... , już nie mogę się doczekać efektu końcowego
Trochę to niewiarygodne że to całe przedsięwzięcie się udało. Milion rzeczy mogło pójść po drodze źle , zaangażowanych było wiele osób (3 agencje transportowe, 2 celne), koszty też urosły w trakcie... Ale już jest tutaj .
Wniosek : Jeżeli bardzo się czegoś chce - uda się to zdobyć
Wszystkie te lata zniósł bardzo dobrze , przyjechał w rewelacyjnym stanie z pełnym wyposażeniem
Teraz pozostaje wykonać mocowania dla moich lamp ,anten i zakładać na auto
Remigiusz - Pon Sie 29, 2011 22:18
win32, Fajna strona i twoja Freedka jest naprawdę deluxe Modyfikacje pierwsza klasa, takim czymś bym pośmigał
[ Dodano: Pon Sie 29, 2011 23:18 ]
Mam pytanie jeszcze, czy tobie wskaźnik doładowania brzęczał jak nie miałeś trójnika z rezystorem
win32 - Pon Sie 29, 2011 22:33
Tak, brzęczał. To jest chyba kwestia turbiny ect, bo ten dźwięk słychać nawet na pustym węzyku. Potrzebujesz Restryktor i ewentualnie mały filtr z cienkiej warstwy waty. Miałem to nawet opisane w instrukcji do zegara żeby włożyć kawałek pod końcówkę .
Zrobiłem jak pisali i nie halasuje a wskazania i czas reakcji są prawidłowe.
Remigiusz - Pon Sie 29, 2011 22:54
win32, Bo ja kurcze zgubiłem mój restryktor i teraz mi hałasuje Z ta wata jeszcze wypróbuje
A wata może być z patyczków do uszu
win32 - Wto Wrz 13, 2011 21:30
Generalnie może to być wszystko co wytłumi wibracje z silnika - wata z patyczków może być - ale chyba ciut za mało.
Najlepiej wziąć sobie jedną warstwę z takich wacików kosmetycznych czy jak to się tam nazywa , układasz ją w króćcu i jest OK
EDIT:
Wszystko poskładane
Troszkę szczegółów i więcej zdjęć na blogu :
http://lrfreak.wordpress....pilog/#more-547
EDIT 13.09.2011
Idziemy z tematem ostro do przodu . Jesień za pasem , sporo do zrobienia, a cały czas wychodzą jeszcze nowe kwiatki.
W związku z tym możecie poczytać o:
Instalacji osprzętu Safety Devices i modyfikacjach z tym związanych.
Montażu podłokietnika i jego modyfikacji pod dodatkowe sterowanie.
In minus czeka mnie wywalenie uszczelki od tylnej klapy i kompleksowe zrobienie tego raz a dobrze. Bo uszczelka zachowuje się tak że obawiam się o mechanizm (który jest ledwie 4 letni ) albo o kolejną szybę.
Jak robić to raz a dobrze - więc decyzja podjęta - obie uszczelki do kosza...
A Co potrzebujemy do takiej zabawy w 5 drzwiowym aucie MY ’00?
- Uszczelkę główną CKE500032
- Uszczelkę zbierającą CKE101140
- Matę wygłuszającą/ekran wodny główny ELD100671
- Matę uszczelniającą/ekran wodny mały AWR5166
- 6 x uchwyt montażowy listwy dekoracyjnej bocznej DCE100560
- 5 x kołek montażowy listwy dekoracyjnej górnej DYC101470
- 4 x kołek montażowy tapicerki z uszczelką EYH 100420
Dodatkowo kolorytu dodaje fakt że do każdego numerka są dopisane 3 magiczne literki „GEN” (innych części nie ma ) – kto kupował części do(Land) Rovera wie co oznaczają…
O efektach dam znać
SyntaX - Sro Wrz 14, 2011 10:25
GEN - Generalnie do du..y ale innych części Pan nie dostanie
O wielki guru pokłony chylę nad Twoją robotą.
Co do osłony to się chyba dogadaliśmy.
Udało mnie się dostać rarytas - Oryginalny europejski podnóżek za 50zł.
Konserwacja podwozia zrobiona zgodnie z Twoimi zaleceniami.
Poprawiony odpływ skroplin z klimy a na bardzo wilgotne dni zrobiłem patent w postaci wyciągu z wentylatorka od kompa.
Dałem go tam gdzie z tyłu w bagażniku jest kratka wentylacyjna.
Oczywiście osobny wyłącznik.
Przyda się też jak jadę na rybki co by w całym aucie karpiem nie waliło
Doradź mistrzu jakie oponki całoroczne zapodać z przodu mam Hankook ATA Dyna Pro i jestem zadowolony. Na tylnej osi są Uniroyal Strret Racing 4x4 i je pasowało by zmienić.
Oponki chcę mieś taki co w małe błotko i nieduże zaspy śnieżne można wjechać.
A teraz prawdziwy hicior.
Wymieniłem świece na szybko-grzejne NGK i dorwałem przy okazji coś ekstra.
Ogrzewacz miski olejowej - będzie w sam raz na zimę.
Cena - 220zł.
Ma to to osobny układ elektryczny z wyłącznikiem i termostatem.
win32 - Sro Wrz 14, 2011 16:43
Cytat: | GEN - Generalnie do du..y ale innych części Pan nie dostanie |
. Generalnie jakościowo są naprawdę ok , tylko czasem cena zabija... ale sprawę ratuje prywatny import z U.K - mało że ceny na ogół niższe to nie masz marży krajowego sprzedawcy - na większych częściach/zakupach się opłaca.
Osłonę jak tylko zdejmę i podmienię na Manteca to zaraz dam ci znać.
Jeżeli chodzi o opony to proszę kolegi dwa wyjścia widzę
BFGoodrich All Terrain TA/KO :
225/70/16 lub 215/70/16
General Grabber AT2 :
215/65/16 , 215/70/16
Na 225/70 zyskasz ok 1'' prześwitu (prawdziwego) - przydaje się , na 215/70 będzie to oo 0,5''
Ewentualnie możesz się postawić na 205/80/16 Cooper Discoverer to jest mniej więcej 1,5 cala wyżej. Fajne gumy, w U.K polecają. jeżeli zależy ci na prawdziwym Lifcie bez rzeźby.
Na BFG pół świata jeździ i sobie chwalą, Grabbery mają nieco miękkszą mieszankę i cut lepiej się trzymają na mokrym/śliskim - ale nie jest to jakaś dramatyczna różnica. Wybór między tymi dwoma to kwestia rozmiaru : Grabber nie ma wersji 225/70 natomiast BFG 215/65 (standard LR na 16'').
Ewentualnie jak chcesz tanio to polecam Matadora Izarda - dostałem je jako nowe z autem - są na nim prawie 4 lata - bieżnika jeszcze sporo, fajnie jeżdzą po śniegu i piachu - w jakieś super błoto nie trafiłem - ale też nie narzekałem...
Generalnie jak dużo błota to w MT trzeba iść.
Odnośnie miski to dorwałeś grzałkę DEFA do bloku silnika ?
Generalnie odnośnie takiego grzania to miska olejowa przydaje się bardziej na dalekiej północy - u nas IMO lepiej robi ogrzewanie filtra paliwa + oleju , bo tam tworzą się zatory.
Do ogrzania miski olejowej z racji połączenia jej z blokiem silnika trzeba dużo mocy i trochę czasu bo po metalu błyskawicznie się ciepło rozchodzi.
Pokaż patent ?
SyntaX - Czw Wrz 15, 2011 17:33
Tak to grzałeczka do bloku silnika Dokładnie to co piszesz
Dorwałem zupełnie przypadkiem z auta do kasacji.
Ma się kumpli w Norwegii
Na auto spada kula śniegowa wielkości ciężarówki.
Co do oponek to ja mam felgi 15 i na razie z kasa krucho by zamienić na 16
Ale powoli przymierzam się do zakupu 16 z oponami letnimi.
Obecnie mam oponki Hankook Dyna Pro ATA które naprawdę świetnie się spisują.
Poczytałem o nich na forach i je oceniają naprawdę dobrze.
win32 - Czw Wrz 15, 2011 20:54
Na 15'' też ci BFG wejdzie 205/75/15 , 215/75/15 nawet fajniejsze bo z większym profilem = więcej gumy = mniej obrywa zawias i twój kręgosłup na dziurach i fajniej po terenie jeździ.
Kup pan sobie dobre AT i zapomnij o marnowaniu kasy na zmiany opon i dwa komplety . rok jeżdzę na A/T i ani razu na zimówkę nie patrzyłem
Remigiusz - Czw Wrz 15, 2011 20:57
Jak wygląda ta grzałka do tej miski olejowej. Takie coś bardzo sprytne jest
win32 - Pią Wrz 16, 2011 09:53
To nie do miski tylko do bloku silnika . Wkręcasz toto w zaślepkę z tyłu bloku, ma zasilanie sieciowe 230V - wersja dla TD4 ma 550 W.
http://wup.defa.com/en/wu...preheaters.html
generalnie to pomysł skandynawski, a sprawdza się wszędzie tam gdzie w nocy temperatura jest w okolicach -30 i więcej. W Skandynawii / Kanadzie mają miejsca parkingowe ze słupkami zasilającymi (gniazdka 230 /125 V z timerem) do tego.
Ogrzewa toto blok silnika, płyn itp
W Polsce największy problem to fakt że nie masz tego gdzie podłączyć na parkingu pod blokiem - a jak masz garaż to traci sens.
Wersja na miskę to wielka mata grzewcza przyklejana do miski mocy 250-1000 Watt również na 220V (na zdjęciu jest na 125V) Takie coś robi np Arctic Fox.
Remigiusz - Pią Wrz 16, 2011 10:28
Ahh do TD4 myślałem ze to jest dla L-serie tez
SyntaX - Pią Wrz 16, 2011 12:22
Zima to się tylko boje o to ze mi przedłużacz podpierdzielą
Auto stoi praktycznie pod blokiem w jednym miejscu i jest z sąsiadami uzgodnione że "ma tu stać i basta" Generalnie zabezpieczamy sobie wjazd na ten skrawek parkingu tak że jeden staje tak że inni nie wjadą i mamy do sobie kontakt.
Jak dojeżdżam do bloku daję cynk sąsiadowi i mi auto swoje ustawia tak bym wjechał .
Straż miejska to sami swoi więc się nie czepiają tego.
Patent mam taki zrobiony ze wyprowadziłem sobie gniazdko natynkowe na zewnątrz bloku (Ile było załatwiania w spółdzielni to nie pytajcie- koszmar) i jest podpięte pod rozdzielnię w domu.
Chce odkurzyć auto lub coś podłączyć przed blokiem to pstrykam na rozdzielni i ma tam prąd.
win32 - Pią Wrz 16, 2011 13:26
Patent z gniazdkiem ciekawy . Remi pod L-Serię też jest. Toto można dokupić prawie do każdego auta...
Ale rachunek to ci to nabije .
Ja idę w stronę grzania paliwa i filtrów (maty Arctic Fox'a) + Webasto ThermotopC
Remigiusz - Pią Wrz 16, 2011 14:51
No jest do płynu chłodniczego na waz ale gdzie ja to wkręcę blok silnika
SyntaX - Pią Wrz 16, 2011 16:26
A co powiesz na takie oponki.
http://www.oponeo.pl/dane...195-80-r15-96-s
Cena nie jest straszna i zachęca tym ze na przodzie mam identyczny bieżnik Hankook.
win32 - Nie Wrz 18, 2011 09:46
Amerykanie sporo na nich jeżdżą i są dość fajne - jednak wszystko zależy od tego jak bardzo zależy ci na trakcji poza drogą - chociaż faktem jest że jak dobrze nauczysz się radzić sobie z autem to i na szosówkach pójdzie po błocku...
Generalnie ja bym dołożył te 40 zł do opony i założył całoroczne grabbery AT2 205/75/15 i przestał przejmować się zmianą opon.
Mam w Irlandii znajomego który śmiga na nich przez cały rok - w razie potrzeb zakłada kolce i ogień
SyntaX - Pon Wrz 19, 2011 08:11
win32 Widzę że szukasz klatki bezpieczeństwa.
Masz chłopie zaparcie
win32 - Pon Wrz 19, 2011 11:35
Taa - zrobimy full specyfikację CT
Szczęśliwie klatki są normalnie produkowane (i są to dokładnie te same modele co CT) z tego co znalazłem - pozostaje tylko pytanie jak długo i za ile ?
Rury 35 mm , 10 punktów mocowania do nadwozia - norymy ISO i TUV. Nie upośledza wnętrza samochodu - można ze wszystkiego korzystać
Markzo - Pon Wrz 19, 2011 14:03
a po co CI klatka w dupowozie?
win32 - Pon Wrz 19, 2011 14:23
A kto powiedział że to dupowóz to duża zabaweczka do sprawiania przyjemności
Podstawowa rzecz to fakt że auto robi się sporo sztywniejsze podczas jazdy po terenie, ale i na co dzień - to nadwozie samonośne bez ramy - więc jego usztywnienie robi na plus.
A inna inszość to fakt że kilka osób powiedziało że skoro już jestem na takim etapie modyfikacji eventowych to fajnie by było żeby go wykończyć w 100% w/g zamysłu LR.
Specyfikacje mam prawie całą odhaczoną - do włożenia zostały 2 osłony, wyciągarka i zawias. Tak więc skoro już tyle zrobiłem to niech i to będzie dla dopełnienia całokształtu .
Oczywiście można było pójść i kupić disco albo defa - zrobić to samo i się cieszyć - Ale takich konfiguracji jest pełno na każdym spotkaniu fanów marki i to zbyt proste.
Takiej zabawy jak w moim przypadku do tej pory nikt się nie podjął (widziałem tylko wersje wyścigowe oparte na 1.8K - nawet jeden jest u nas, ale to inna liga i inny cel) - a to sprawia dodatkową frajdę, używając jako bazy auta wyśmiewanego przez środowisko motywacja i satysfakcja jest jeszcze większa
camaro17 - Wto Wrz 20, 2011 20:40
win32, po zamontowaniu klatki będziesz miał iście wyścigowego Landka
win32 - Pon Lis 28, 2011 21:40
UPDATE
Tej zimy kuchnia serwuje gorącego diesla
grzała siedzi - wpięta w obieg przed "gruchą" i filtrem więc można na siłę przepchnąć ciepłe paliwo. Filterek oczywiście nowy (żeby nie było)
Moc :150 W
zapotrzebowanie :12.5 A
Max temperatura wyjściowa : 40*C
Wydajność 30l/h
Sterowana ręcznie z poziomu kabiny - tryb czuwania/off, aktywacja automatyczna poniżej temperatury paliwa 2*C , deaktywacja po osiągnięciu 35*C .
A tak przy okazji : moje IRD pierwszej serii po 200.000 Km
Wałek Ataku:
Na korku spustowym mały jeżyk, ale opiłki bardzo maleńkie i drobne - pyłek. Aż szkoda że jej życie skończy się za ok 30.000 km . Generalnie robota dość prosta - ciekło bo uszczelniacz był już płaski..
IRD dostało nowy olej , luzów na łożysku nie ma wielkich - po oczyszczeniu całości zaczęło troszkę luźniej chodzić - także flansza dokończy swą służbę razem z IRD.
Innych rzeczy , to pompa oleju to złom - mimo że trzyma ciśnienia, (poza porannymi problemami ) cieknie z każdego możliwego miejsca jak zarzynany prosiak . Cóż - czeka ją resekcja...
FL ma też nowy wydech :
Końcowy i środkowy - bo poprzedni zostawiłem w lesie
A i Skrzynia doczekała się nowej porcji MTF94.
sknerko - Wto Lis 29, 2011 09:05
Moim zdaniem nie widać nadmiernego zużycia. Zapytam tylko jaki olej tam lałeś? Bo ja jestem teraz po wymianie i mam oczywiście w skrzyni MTF94 a w IRD i dyfrze mobil o parametrach jak chce LR a poprzednio miałem Texaco też niby zgodne z zaleceniami i z IRD po 15kkm wylany został czarny jak smoła ale bez opiłków na szczęście. Pozostałe były czyste po tym przebiegu.
win32 - Wto Lis 29, 2011 10:29
Tutaj nie widać - ale minimalna ilość opiłków była, więc podkładki zaczynają się ścierać, łożysko we flanszy też jest na ostatnim etapie... Ale jak na IRD pierwszej serii 200K to niezły wynik
Olej to Tranself ELF'a 75W90. Mój miał 50K przebiegu i nie był czarny - taki rudawy bardziej.
SyntaX - Wto Lis 29, 2011 11:10
Co Wy tak wszyscy z tym MTF94 do skrzyni.
Drogie to jak diabli a to jest zwykły olej 75W80 tylko sygnowany logiem Land Rover.
To jest zwykłe 75W80 w specyfikacji API GL-4 czyli z dodatkami.
Co więcej w Anglii są inne warunki klimatyczne niż w Polsce.
Osobiście uważam (co już udowodniłem kilkunastu osobom) pokazując jak leciutko w porównaniu z nimi u mnie skrzynia pracuje że na Polskie warunki pogodowe należny lać dobry olej 75W90 w specyfikacji SAE GL-4+
Osobiście ja stosuję następujące oleje:
Tylny most - Elf Tranself EP 80W90
IRD - K2 75W90 GL-5 Nano
Skrzynia biegów - Kiedyś K2 jak wyżej a obecnie Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 z dodatkami uszlachetniającymi.
Jest to olej dedykowany do skrzyń koncernu Audi VW dedykowany do wysilonych skrzyń biegów. Fabrycznie lany do Passatów 2,5l Audi A6 i A8.
win32 - Wto Lis 29, 2011 11:53
Ty masz inną skrzynię . PG1 jest dość czułe , i z jakiegoś powodu lubi MTFa (co nieraz było opisywane) miałem chwilę jakiś inny i było gorzej.
Napisali MTF to jest MTF - a że zapłacę za niego 45 zł /litr to mnie nie rusza
Remigiusz - Wto Lis 29, 2011 13:03
Ehh tam MTF94 nie taki drogi Od firmy Carlube kosztuje MTF94 26zl/litr
sknerko - Wto Lis 29, 2011 18:45
SyntaX napisał/a: | Co Wy tak wszyscy z tym MTF94 do skrzyni.
Drogie to jak diabli a to jest zwykły olej 75W80 tylko sygnowany logiem Land Rover.
To jest zwykłe 75W80 w specyfikacji API GL-4 czyli z dodatkami. |
Miałem zalane w skrzyni texaco o takich parametrach i przez 15kkm biegi wchodziły z lekkim oporem a trójka czasem zgrzytnęła. Wcześniej nie wiem jaki miałem olej ale takich rzeczy nie było. Teraz mam MTF94 i już ok. 1000km przejechane skrzynia pracuje jak nówka, 3 nie zgrzyta i biegi wchodzą jak marzenie.
SyntaX napisał/a: | Co więcej w Anglii są inne warunki klimatyczne niż w Polsce. |
no i gdzieś czytałem że oni do skrzyni zalewają silnikowy 10W40
win32 - Pon Kwi 29, 2013 09:19
Trochę zaniedbałem temat a sporo się zmieniło.
Oto skrót telegraficzny:
14.04.2012 - Brit-Car.co.uk partnerem projektu i głównym dostawcą części. Od tego momentu wszystkie części przyjeżdżają z U.K
18.04.2012 - Cieknie z z systemu PAS (nowy zbiornik, przewód pompa-przekładnia). [zdjęcie]
26.04.2012 - Autko otrzymało progi z prawdziwego zdarzenia. Produkt amerykańskiej firmy D.A.P [zdjecie 1] [zdjęcie 2]
09.05.2012 - Progi D.A.P na miejscu [LINK]
23.05.2012 - Docierają amortyzatory Monroe Adventure, wraz ze sprężynami Dobinsons +30 mm stanowią główne elementy zawieszenia. [zdjęcie 1] [zdjęcie 2]
02.06.2012 - Do partnerów dołączają LRDirect.com i Devon4x4.com
05.06.2012 - Dociera pierwszy z trzech zestawów części do montażu zawieszenia [zdjęcie 1] , [opis]
06.06.2012 - Wymiana uszczelki tylnej klapy część 1 - rwanie starej i szykowanie nadwozia. [opis]
10.06.2012 - Wymiana uszczelki tylnej klapy część 2 - Kleimy i wykańczamy.[opis]
14.06.2012 - Docierają nowe listwy wykończeniowe tylnej klapy [zdjęcie 1] [zdjęcie 2] [opis]
21.06.2012 - Dociera drugi zestaw elementów montażowych zawieszenia. [zdjęcie], [opis]
To tak w skrócie. W tym momencie walczę z upychaniem dodatkowej elektryki, czekam na ostatni zestaw elementów montażowych nowego zawieszenia i zestaw wahaczy.
Według wstępnych ustaleń całość składamy na koniec Sierpnia lub początek Września.
Szczegóły na bieżąco pod adresem bloga
pojazd zabezpieczono od spodu
[ Dodano: Pon Kwi 29, 2013 10:18 ]
Dawno mnie tu nie było
Od ostatniego czasu FL ma włożone całe nowe zawieszenie z przyległościami... (+40 mm)
Dostał też nowe kółka 205/80/16 w miejsce fabrycznych 215/65/16
Co łącznie spowodowało poniesienie autka od ziemi o ~ 55 mm
Dodatkowa elektryka ożyła przed zimą
Patent z grzaniem paliwa przydał się kilka razy ostatniej zimy - dobry wynalazek
A na wiosnę , podsufitka poszła do tapicera, auto wygłuszono
po czym całe wnętrze rozebrano
Wstawiono nową podsufitkę
I klatkę Safety Devices do kompletu
I pasy też są
Teraz będę atakował tapicera celem uszycia nowego wnętrza , to taki skrócik kilku ostatnich miesięcy
greg-si - Pon Kwi 29, 2013 15:06
Fajnie, dopieszczanie widać trwa
win32 - Pon Kwi 29, 2013 20:29
Trwa nieprzerwanie od lat
ArO - Wto Kwi 30, 2013 09:39
Pokaz całe autko podniesione o 40mm
win32 - Wto Kwi 30, 2013 10:12
Przed (na standardowych kołach)
Po (na standardowych kołach)
A tu z nowymi 205/80/16
Tutaj chyba najlepiej widać różnicę bo stoi obok standardowego
|
|