Zobacz temat - [Polonez 1.4 GTI 16V] Lekkie braki mocy...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [Polonez 1.4 GTI 16V] Lekkie braki mocy...

rafalrz1989 - Pon Sie 22, 2011 19:45
Temat postu: [Polonez 1.4 GTI 16V] Lekkie braki mocy...
Witam Wszystkich Forumowiczów.

Jestem tu nowy, ale poczytałem trochę forum i nie znalazłem nic co by było podobne do mojego przypadku. Zacznę od początku. Jestem w posiadaniu Poloneza Caro, w którym to zrobiłem SWAP z 1.6 GLI na 1.4 GTI. Tak więc obecnie jestem posiadaczem 14K4F w Polonezie. Od samego początku po swapie były problemy z mocą, dusił się, strzelał w dolot... Wymieniono świece na nowe Boscha, palec i kopułkę na nowe EPS, przewody WN nowe NGK. Lekko się poprawiła kultura pracy, jednakże nadal mocy nie było. Kolejna diagnoza - pompa paliwa. Wymieniona na używaną, ale 100% sprawną, wymontowaną z Poldka, w którym jeździła do końca. Nastąpiła znaczna poprawa mocy, samochód bez większego problemu zebrał się do 160km/h, jednakże nadal są lekkie kłopoty z mocą... Auto nie przyspiesza płynnie... Przy starcie na jedynce dokręca sie do 5000 i robi się muł, tak jakby wogóle nie dostawał paliwa, niestety gaśnie i trzeba chwilę odczekać, aż 'odbije' przekaźnik pompy paliwa by ponownie odpalić. Jeśli na jedynce wystartuje spokojnie, zmienię bieg powiedzmy przy 4000 to na dwójce mogę bez żadnego problemu dokręcić silnik do odcięcia, a od 5000 czuje wyraźny przypływ mocy. Na postoju również bez problemu dokręca się do odcięcia. Powyższe sytuacje przy poziomie paliwa w zbiorniku pomiędzy 1/2 a 1/4.

Teraz 2 pytania.
1. Co może odpowiadać za brak płynności przy przyspieszaniu?
2. Z jakiego powodu tylko na pierwszym biegu nie mogę dokręcić silnika do odcinki?

Z góry dziękuję i liczę na Waszą pomoc.

flapjck1 - Pon Sie 22, 2011 20:14

raczej ta sprawna pompa nie jest sprawna

sprawdz cisnienie paliwa - powinno byc 4ry bary za filtrem

rafalrz1989 - Pon Sie 22, 2011 20:24

W takim razie co... Silnik na pierwszym biegu potrzebuje więcej paliwa by dokręcić się do odcinki niż na kolejnych biegach ? I dlaczego ma być 4 bary jak pompa do PoldoRovera ma w specyfikacji 3.5 bara...
flapjck1 - Pon Sie 22, 2011 20:29

zeby auto sprawnie jezdzilo wystarcza teoretycznie 3
w roverkach pompy maja specyfikacje na 3,5 pompuja 4
teoretycznie zawor upuszcza wszystko powyzej 3 barow

mimo wszystko sprawdz cisnienie paliwa

rafalrz1989 - Pon Sie 22, 2011 20:36

To jeszcze jedna sytuacja z dzisiaj. Spokojny start na jedynce, na dwojce do 6000 (bez żadnego problemu), zapięcie i trójki i łuuuu... Nie jedzie. Puściłem gaz, po czym dałem spowrotem spód i już normalnie pojechał.
polofix - Pon Sie 22, 2011 21:51

rafalrz1989 napisał/a:
To jeszcze jedna sytuacja z dzisiaj. Spokojny start na jedynce, na dwojce do 6000 (bez żadnego problemu), zapięcie i trójki i łuuuu... Nie jedzie. Puściłem gaz, po czym dałem spowrotem spód i już normalnie pojechał.

na moje oko to filtr paliwa do wymiany to nr 1 podejrzany

rafalrz1989 - Pon Sie 22, 2011 22:08

polofix napisał/a:
rafalrz1989 napisał/a:
To jeszcze jedna sytuacja z dzisiaj. Spokojny start na jedynce, na dwojce do 6000 (bez żadnego problemu), zapięcie i trójki i łuuuu... Nie jedzie. Puściłem gaz, po czym dałem spowrotem spód i już normalnie pojechał.

na moje oko to filtr paliwa do wymiany to nr 1 podejrzany

Jest nowy. Firmy Champion.