Zobacz temat - [R214] problemy z kablami.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] problemy z kablami.

Bublus - Wto Sie 23, 2011 22:40
Temat postu: [R214] problemy z kablami.
Mam pewien problem z kablami, mianowicie dym smród spalona izolacja i goły kabel.

Wszystko zaczęło się jakieś 4 tyg temu kiedy to nagle padło mi w samochodzie radio, zegar oświetlenie wnętrza i zaświeciła się kontrolka otwartej klapy bagażnika (była ona oczywiście zamknięta). Po powrocie do domu wymieniłem bezpiecznik odpowiedzialny właśnie za radio zegar i oświetlenie (10A). Kontrolka zgasła radio chodziło zegar działał światło w środku w samochodzie też miałem.
2 dni temu problem się powtórzył. Znów wymieniłem bezpiecznik, ale teraz było pełno dymu smrodu a sam bezpiecznik też odszedł w niebyt. Dymiło mi się z tyłu radia toteż kiedy je wymontowałem zobaczyłem iż jeden z kabli biegnący od kostki którą wtyka się do radia ma całą stopioną spaloną izolację. Kabel ten miał kolor brązowy i prowadził do panelu bezpieczników wewnątrz samochodu (kończył sie na niej pojedynczą wtyczką).

Teraz moje pytanie wie ktoś co mogło się stać jaka jest tego przyczyna?
I do czego jest ten brązowy kabel biegnący w wiązce od radia do bezpieczników i kończący się tam pojedynczą wtyczką.


P.S. Po wypięciu tego kabla i włożeniu bezpieczników nadal objawy nie znikają.

colin1983 - Sro Sie 24, 2011 07:51

Do sprawdzenia wiązka tylnej klapy :razz:
leszczu - Sro Sie 24, 2011 09:06

Jak nic masz zwarcie w wiązce tylnej klapy i dlatego kable ci popaliło. Gdzie się znajduje ?? Jak naprawić ?? Wszystko masz na forum, wystarczy poszukać. :wink:
Bublus - Sro Sie 31, 2011 19:47

postaram się sprawdzić jak najszybciej. Widziałem iż sporo ludzi ma z tym problemy. Tylko trochę nie rozumiem co wspólnego ma tylna klapa z radiem (do którego wypalił się jeden z kabli, ten brązowy).
Pokopiemy zobaczymy :grin:

[ Dodano: Sro Sie 31, 2011 20:47 ]
Faktycznie wiązka jest dość mocno uszkodzona.
Zastanawiam się czy nie poszukać i nie dostać gdzieś nowej i wymienić.
Pasuje tam z R25? i jakie są mniej więcej tego koszty plus łatwo się to potem przeciąga?

leszczu - Czw Wrz 01, 2011 09:59

Bublus napisał/a:
Zastanawiam się czy nie poszukać i nie dostać gdzieś nowej i wymienić.

Lepiej napraw swoją. :wink:

PTE - Czw Wrz 01, 2011 14:21

Tak jak pisze leszczu, najlepiej i najtaniej naprawić swoją. Jeśli kupisz używaną, to i tak prędzej czy później będziesz musiał ją naprawiać. Lutownica w dłoń i do dzieła!
Fafnoscie - Pią Wrz 02, 2011 14:25

lutowanie całej wiązki zajeło mi niecałą godzine czasu (razem z zaizolowaniem itp.), a montowanie nowej wiązki wydaje mi się zabawy na cały dzień :P
Bublus - Sro Wrz 14, 2011 14:00

Wiązka wymontowana cała. Jak się okazało wcześniejszy właściciel też miał z tym problemy. 5 centymetrów poniżej tego gdzie mi kable popękały było już lutowane i skręcane.

Dlatego pomysł mam taki. Wytnę najprawdopodobniej nadwyrężone odcinki i w ich miejsce założę nowe lutując łącząc w miejscach gdzie nie pracują. To jest wersja jak będę miał więcej czasu jak nie to faktycznie polutuję i oplotę to taśmą samo-wulkanizującą.

Dziękuję za pomoc. Mam nadzieję iż to będzie to bo nie mam zbytnio czasu i środków by auto do elektryka oddawać.

[ Dodano: Sro Wrz 14, 2011 15:00 ]
Niestety to znowu ja.
Miało być tak pięknie, ale wyszło jak zawsze...
Polutowałem kable, zaizolowałem zarówno taśmą jak i koszulkami termokurczliwymi.
Problem niestety pozostał, lub zmienił miejsce swojego położenia.

Otwierając bagażnik zegar ma zwarcie przestaje działać a gdy włączy się światło w samochodzie to wyskakuje klapa bagażnika.

Poddaje się chyba oddaje samochód do elektryka. Sprawdzanie całej instalacji to już nie moja liga.

A może Wy macie jakieś pomysły co to może być.
P.S. Czujnik klapy bagażnika działa normalnie nie jest uszkodzony.