Zobacz temat - [R75] Gaśnie w trakcie jazdy, potem nie odpala - KV6
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Gaśnie w trakcie jazdy, potem nie odpala - KV6

slawkop - Nie Sie 28, 2011 09:18
Temat postu: [R75] Gaśnie w trakcie jazdy, potem nie odpala - KV6
pomozcie-juz trace cierpliwosc do mojego Roverka. Problem, ktory opisuje ponizej z biegiem czasu poglebial sie-mianowicie:

Samochod gasnie - juz od kilku tygodni od czasu do czasy zdazalo mu sie zgasnac. Jednak uznawalem, ze to cos z elektryka, rozlaczalem na chwile aku - potem odpalal (teraz juz wiem, ze rozlaczenie aku nic nie daje ).

Ostatnie 4 dni to masakra. Najpierw zgasł mi tuz za skrzyowaniem - odpalil po kilku probach.
Postawilem na parkingu. Po 2 godzinach - znowu problem z odpaleniem. W koncu odpalil. Przejechalem 400 metrow i znowu - zgasl jeszcze przed wyjazdem z osiedla. Tym razem nie odpalal 20 minut. Na szczescie mam nowy aku. W koncu odpalil. Na stale odlaczylem instalacje LPG-chce sprawdzic czy to moze ona "oddzialuje" mi na elektryke (jednak nie).
Jednak wczoraj na benzynie takze dwa razy mi zgasl - na szczescie odpalil prawie od razu.

Dzisiaj rano odpalil, pojechalem zatankowac Pb bo chcialem go sprawdzic na benzynie - przejechalem ok 2km - zgasl silnik w trakcie jazdy ale sila bezwladnosci jechal dalej i po kilkumetrach "zalapal" - przejechalem ok kilometra, zgasl.
Proby odpalenia nic nie daly (rozlaczenie aku takze nic nie dalo). Silnik zaczal sie wystudzac, ale mimo spadku temp - nie odpalil. Wlasnie go podholowalem pod blok.

Kilka uwag - po tym jak zgasnie wszystkie kontrolki sie pala, rozrusznik kreci bdb, jedna rzecz jest inna niz normalnie - po tym jak zgasl ale sila bezwladnosci w trakcie jazdy odpalil (czyli jakby na zapych) to kontrolka trakcji pali sie az do ponownego odlaczenia aku.

Prosze o rade




-przed chwila (po godzinnej przerwie) poszedlem go odpalic-odpalil, pochodzil minute i zgasl

nie moge go odpalic


sprawdzilem czujnik walka-schlodzilem go (byl zaledwie letni)-zalozylem z powrotem-nic

dobralem sie tez do wtyczki trakcji przy przepustnicy (otwarta), poruszalem wtyczka ale nic wiecej tam raczej nie zrobie-nic to nie dalo

forumowicz miehalek mial podobne objawy i byl to termostat oraz chlodnica oleju-
ja juz sam nie wiem
pomozcie

Aragorn - Pon Sie 29, 2011 09:15

...może u Ciebie jest uszkodzony czujnik wału a nie wałka rozrządu, objawy są zbliżone, dlatego ja u siebie wymieniłem niepotrzebnie czujnik wału zamiast wałka (ten wału jest poniżej filtra powietrza, ale jak masz skrzynię aut. to raczej dostać się do niego można tylko od spodu po zdjęciu pokrywy silnika)
slawkop - Pon Sie 29, 2011 19:41

Aragorn napisał/a:
...może u Ciebie jest uszkodzony czujnik wału a nie wałka rozrządu, objawy są zbliżone, dlatego ja u siebie wymieniłem niepotrzebnie czujnik wału zamiast wałka (ten wału jest poniżej filtra powietrza, ale jak masz skrzynię aut. to raczej dostać się do niego można tylko od spodu po zdjęciu pokrywy silnika)


mam manualna - czy czujnik walu jest pomiedzy cylindrami? czyli gdyby obrazowo to w "dolku" V?

SeeQu - Pon Sie 29, 2011 20:04

Może moja odpowiedź będzie banalna ale zerknij na filtr powietrza...
Miałem identyczną historie po zakupie auta i filtr był tak zabrudzony, że poprostu gasł z braku powietrza.

dzieju - Pon Sie 29, 2011 20:43

Nie masz do kogo podjechac zeby zrobic diagnostyke nawet elm ?
Aragorn - Pon Sie 29, 2011 21:00

slawkop napisał/a:
Aragorn napisał/a:
...może u Ciebie jest uszkodzony czujnik wału a nie wałka rozrządu, objawy są zbliżone, dlatego ja u siebie wymieniłem niepotrzebnie czujnik wału zamiast wałka (ten wału jest poniżej filtra powietrza, ale jak masz skrzynię aut. to raczej dostać się do niego można tylko od spodu po zdjęciu pokrywy silnika)


mam manualna - czy czujnik walu jest pomiedzy cylindrami? czyli gdyby obrazowo to w "dolku" V?


...pod przepustnicą będzie od niego wiązka i schodzi w dół do bloku silnika, trzeba zdemontować obudowę filtra powietrza by się do niego dostać od góry, mi się nie udało bo za ciasno przy skrzyni by wsadzić tam łapę może przy manualnej jest więcej miejsca (jeśli nie masz osłony pod silnikiem to dostęp łatwy od dołu wystarczy troszkę unieść auto na lewarku)