Zobacz temat - [Freelander] kody błędów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] kody błędów

mar_pula - Nie Sie 28, 2011 17:59
Temat postu: [Freelander] kody błędów
Witam

Jakiś czas temu mój Freelander stracił moc, tzn nie rozwija prędkości powyżej 120 km/h przy obrotach ok. 3000 obr/min.

Podpiąłem go do kompa diagnostycznego i wyskoczył mi błąd:

1470 - nieznany kod usterki

Po skasowaniu błędu wszystko jest ok, do pierwszego obciążenia silnika, rozpędzam samochód np. do 150 km/h zwalniam i po kilku minutach znowu jest "zamulony" + kod błędu 1470. I tak mogę w kółko ...

Jest ktoś w stanie podać czego ten błąd dotyczy ... ? Co mam wymienić ?

win32 - Nie Sie 28, 2011 18:31

Wujo google rzecze że kod to :

Cytat:
P1470 boost pressure control vacum transducer -
- engine in emergency program (RPM limitation)

Modulator sterujący turbiną jak na moje oko, chyba coś takiego było w TD4 zamiast mechanicznego zaworu.
to takie śmieszne cholerstwo z wężykami



Podpytaj dokładnie SyntaXa gdzie to siedzi - on ma lepsze rozeznanie w TD4 :wink:

A odnośnie mulenia to też bym zrobił podstawowy przegląd pt:
-Filtr paliwa (prozaiczne a dużo problemów robi)
-Szczelność rur dolotowych od turbiny do IC i z IC do kolektora.
-Pompa podająca paliwo w nadkolu.

W drugiej kolejności zainteresował bym się wężykami podciśnieniowymi i zbiornikiem podciśnienia - TD4 ma turbinę o zmiennej geometrii łopatek sterowanej podciśnieniowo.

mar_pula - Nie Sie 28, 2011 19:01

Dzięki

W TD4 są dwa takie zawory, przy turbinie i przy kolektorze ssącym ... ciekawe który obstawiać :/

Przewody wysokiego i niskiego ciśnienia są nowe, również nowe są filtry: paliwa, powietrza, oleju ...

win32 - Nie Sie 28, 2011 19:04

Przy kolektorze będzie EGR - celuj w ten przy turbinie.

Schemat pokazuje w bezpośrednim sąsiedztwie turbiny - ale nie wiem jak jest w rzeczywistości.


mar_pula - Nie Sie 28, 2011 19:19

Też tak myślę, wiem gdzie jest ten zawór (już go wcześniej podejrzewałem). A co myślisz o naprawie/czyszczeniu ... znalazłem coś takiego na forum BMW? Warto czy lepiej kupić drugi?
win32 - Nie Sie 28, 2011 19:27

Czy ja wiem - trochę rzeźba moim zdaniem (silikon, opaski) - jak masz chęć możesz spróbować , ale podejrzewam że to jest tak samo jak z EGR - pomaga na krótką metę i nie jest to trwałe rozwiązanie problemu ;)
SyntaX - Nie Sie 28, 2011 20:12

Czy ja wiem, nie jest to aż takie straszne.
Najczęściej zbiera się nagar w iglicy metalowego zaworu umieszczonego z boku kolektora dolotowego.

Zobacz szczelność węży podciśnienia.
Potem odkręć zawór z boku kolektora dolotowego i zobacz czy iglica w tym zaworze się otwiera.
Ja do tego celu używam pompki ręcznej podłączając wąż pot mały grzybek i robiąc podciśnienie.
Jeśli chodzi opornie to najlepszym wyjściem będzie użycie zmywacza do gaźników i po spryskaniu zostawienie wszystkiego na 4-5h.

Warto też odkręcić kolektor dolotowy i go dokładnie umyć tylko nie wodą !! !
Ja wykręcam czujnik i używam do mycia rozpuszczalnika oraz szczotki do mycia butelek.
Kładę kolektor w misce i szoruję.
Taka szczotka nic mu nie zrobi.

Tylko ubierz jakieś stare ciuchy bo będzie pryskało jak diabli.

Radzę zabrać się do tego teraz dopóki jest dobra pogoda i wszystko ładnie i szybko wyschnie.
Tylko jak odkręcisz kolektor to połóż czystą szmatkę na gniazda by syf tam nie wpadł.
Polecam tam też niejako przy okazji kupić zestaw uszczelek bo to już pora.
http://allegro.pl/land-ro...1788400389.html
http://allegro.pl/land-ro...1788400457.html

Potrzebne są po 4szt.

mar_pula - Nie Sie 28, 2011 20:35

Kolektor i zawór EGR już czyściłem, wymieniłem też uszczelki - zrobiłem to przy wymianie kolektora ...
A uszczelki warto szukać do BMW ... można nawet kupić po 7 zł/szt. :grin:

Mam pytanie, czy do tego elektrozaworu przy turbinie dostanę się od góry czy łatwiej będzie zdjąć osłonę i od spodu ?

..........
edit 01.09.2011

Już po problemie ... wymieniłem elektrozawór, tutaj przestroga dla potomnych, ja kupiłem używany za 80 zł (mogłem wcześniej poczytać) - nowy można kupić za ok. 90 zł - te zawory są "wsadzane" w dużej ilości samochodów ... trzeba szukać po nazwie producenta PIERBURG.

Rozebrałem również stary ... w nim nawet tłoczek nie chodził, cały był zasyfiony i zapchany, myślę, że spokojnie można taki elektrozawór wyczyścić i założyć ... powinien działać.