Zobacz temat - [Accord 2.0TD 99r] smar do przegubu wewnętrznego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [Accord 2.0TD 99r] smar do przegubu wewnętrznego

Kulmas - Pon Sie 29, 2011 08:30
Temat postu: [Accord 2.0TD 99r] smar do przegubu wewnętrznego
Witam

Mam pytanie odnośnie wymiany (dodania) smaru do przegubu wewnetrznego. byłem na kanale i zobaczyłem że mam wszystko zasmarkane w smarze przy przegubie wewnętrznym. Nie było tez opaski zaciskowej na osłonie więc nie ma co się dziwic że go wybryzgało. Nigdy nie robiłem takiej ,,operacji'' stąd moje pytanie: jak się do tego zabrać? czy przeba wyciągać przegub czy można odgiąć tą osłone i napchać do środka smaru? oraz jaki smar kupić i jaki jest szacowany jego koszt. Dodam że fajnie by było bez wyciągania przegubu bo taki ze mnie fachura że będę miał pewnie problem ze złożeniem, a jak złoże to i tak pewnie połowe częsci zostanie :) Ale oczywiście jeżęli trzeba to jakoś przeżyję. wizyta u "lekarza" tez odpada ze wzgledu na kryzys z którego się jeszcze nie ogarnąłem i poprostu mam konkretną suszę w portfelu. z góry dziękuję i pozdrawiam

Kozik - Pon Sie 29, 2011 08:36

opaski i smar można kupić za małe pieniądze w sklepie motoryzacyjnym myślę że do 30zł za wszsytko max, zmierz średnice przegubu gdzie potrzebujesz tą opaskę. Naładuj smaru, wyczyść zaolejone miejsca i zakładaj opaskę, ma być. Sprawdź czy nie nawaliło piasku do środka, jeśli tak to pasowałoby jednak wyciągnąć i wszystko wyczyścić

[ Dodano: Pon Sie 29, 2011 09:36 ]
ja raz na chwilę założyłem opaskę plastikową na osłonę przegubu i działała jakiś tydzień zanim zamontowałem metalową taką jak ma być :)

Kulmas - Pon Sie 29, 2011 08:42

dziękuje za szybka odpowiedź. aha więc wystarczy, że odciągnę osłone i ładować smar (no oczywiście jak tego piachu tam nie będzie) do środka. a ładować go jakąś konkretną ilością czy tyle ile wlezie?
Kozik - Pon Sie 29, 2011 08:55

Kulmas napisał/a:
a ładować go jakąś konkretną ilością czy tyle ile wlezie?


tego Ci profesjonalnie nie doradzę ale myślę że na aucie to nie uda Ci się za dużo go naładować ;)
pamiętaj by dokładnie wyczyścić miejsce gdzie siada na przegub osłona i trochę osłonę od wewnątrz ze smaru.
Niby nie powinna się zsunąć jak dobrze założysz i zaciśniesz opaskę ale lepiej jest przeczyścić ze smaru.

Kulmas - Pon Sie 29, 2011 11:15

a jeszcze mam pytanie odnośnie tego smaru. jaki powinienem użyć? czy można mieszać smary? bo niewiem jaki był wcześniej a teraz jak chcę dołożyć to żeby się coś tam nie scięło czy cuś.
Kozik - Pon Sie 29, 2011 11:34

Kulmas, tego Ci nie powiem bo nie wiem ale wydaje mi się że smary są podobne i mieszalne, dokładnych informacji udzielą Ci w sklepie motoryzacyjnym ;)
Kapussta23 - Pon Sie 29, 2011 11:43

Najodpowiedniejszy będzie smar grafitowy
Kulmas - Pon Sie 29, 2011 13:04

własnie wróciłem z motoryzacyjnego i Pan sprzedał mi smar do przegubów zawierający dwusiarczek molibdenu i powiedział mi że ten smar jest mieszalny z innymi i jest odpowiedni do uzupełnienia. Dokładnie to smar MolyWay Li 712. Cena 5zł

[ Dodano: Pon Sie 29, 2011 14:04 ]
hmm zastanawiam się czy jednak go nie wyczyścić jednak nie mam pojęcia jak wyjąć ten wewnętrzny przegub. ewentualnie jak sprawdzić czy jest w środku piasek lub jakis inny syf bo napewno prościej było by tylko dołożyć smaru. Palca wcisnąć i sprawdzić czy w smarze na paluchu sa drobinki piachu czy jak? naprawde znając mojem możliwości to coś spie...le :] nie mam pojęcia ile jeździłem bez opaski na osłonie (sama osłona jest w stanie idealnym). może kilka dni, miesięcy , lat :] smaru naprawde bardzo dużo wywaliło bo mam pół skrzyni uwalonej i nawet filtr paliwa od spodu jest od tego smaru.

Kozik - Pon Sie 29, 2011 13:12

Kulmas, jeśli w gumie jest jeszcze smar tzn że długo/szybko nie jeździłeś z rozwaloną opaską. Odchyl gumę i oczami sprawdź zawartość piasku, możesz włożyć palec i sprawdzić czy go nie ma. Jeśli jest to trzeba to wyciągnąć i umyć.
Jakbyś wyciągał to trochę roboty jest bo musisz wyciągnąć półoś i zrobić to na zewnątrz.
W zasadzie powiem Ci że mi się zdarzyło pare dobrych km zrobić z rozwaloną osłoną (tak konkretnie. I piasku nie było w środku.
Na 99procent wystarczy tylko że dowalisz smaru i założysz opaskę.
Jeśli piasek jest to na Twoim miejscu dałbym to komuś do zrobienia bo jak wyciągniesz półoś ze skrzyni to może wydobywać się olej ze środka, może być problem z odkręceniem łożyska koła itp
Powodzenia

Kulmas - Pon Sie 29, 2011 13:25

dzięki kolego za pomoc i pozdrawiam. punkcik oczywiście poleciał