Zobacz temat - [R420 D] Zimny silnik, ciężko odpala :(
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420 D] Zimny silnik, ciężko odpala :(

harpagon83 - Czw Wrz 01, 2011 07:07
Temat postu: [R420 D] Zimny silnik, ciężko odpala :(
Witam!
Problem pojawił się o zgrozo po wymianie rozrządu. Zgodnie z zaleceniem mechanika, dodaliśmy nawet zaworek zwrotny do przewodu pompy wtryskowej i niestety nic to nie dało :( Po dłuższym staniu odpala po 5-6 sek. Dodam, iż wcześniej kręcił na "pyk". A więc cofające się paliwo nie jest powodem trudnego odpalanie, a więc co teraz? Świece żarowe, kąt wtrysku? Pomóżcie! Dzięki z góry ;)

szoso - Czw Wrz 01, 2011 08:57

http://www.roverki.pl/por...jest-zimny.html :wink:
Tomi - Czw Wrz 01, 2011 09:02

Informacja z linku jest niekompletna, gdyż w tym przypadku mowa jest o Roverze 420D, w którym zastosowana jest pompa wtryskowa sterowana mechanicznie. Komputerem nie sprawdzi się kąta wtrysku.
harpagon83 - Czw Wrz 01, 2011 09:47

W takim razie jak kąt można sprawdzić w pompie mechanicznej? Mój znajomy mechanik, który zmieniał rozrząd twierdzi, że paski są założone "dobrze" :neutral: Dodam, iż wystarczy pojeździć chwilę, zgasić i wtedy zapala na jeden pyk, po postoju całonocnym natomiast sa dopiero problemy...sprawdzimy świece.
Remigiusz - Czw Wrz 01, 2011 09:48

harpagon83, Sprawdź czy rozrząd jest ustawiony na znaki oraz czy pompa jest na znakach fabrycznych :wink:
harpagon83 - Czw Wrz 01, 2011 10:03

Remi55 No własnie niby jest, a jak samemu da się to sprawdzić? :neutral:
zdenek - Czw Wrz 01, 2011 10:05

harpagon83 napisał/a:
Dodam, iż wystarczy pojeździć chwilę, zgasić i wtedy zapala na jeden pyk, po postoju całonocnym natomiast sa dopiero problemy

Miałem identycznie, przy filtrze paliwa minimalnie dostawało się powietrze na zacisku przewodu paliwa.

pgrad - Sro Wrz 07, 2011 20:46

Powodów może być kilka, np zużyty akumulator, przekaźnik świec,świece żarowe, oberwany kabel,usterka pompy, nieszczelność w ukł. paliwowym. Ale skoro to się dzieje po wymianie rozrządu to:
1. zmień mechanika
2. Kąt wtrysku do ustawienia przy pomocy komputera.

szoso - Czw Wrz 08, 2011 06:31

pgrad napisał/a:
2. Kąt wtrysku do ustawienia przy pomocy komputera.

Tomi napisał/a:
w tym przypadku mowa jest o Roverze 420D, w którym zastosowana jest pompa wtryskowa sterowana mechanicznie. Komputerem nie sprawdzi się kąta wtrysku.

pgrad, nie czytasz co piszą inni :wink:

Tomi - Czw Wrz 08, 2011 17:12

Nie czytam, ponieważ bardzo często zanim odpiszę lub sprostuję admin zamyka temat lub odsyła do odpowiedniego linku. Nie jestem adminem, moderatorem czy też osobą funkcyjną. Dlatego nie widzę potrzeby wychodzić przed szereg :)
szoso - Pią Wrz 09, 2011 06:38

Tomi, ale to nie było do Ciebie
na cytat pgrad odpowiedziałem twoim cytatem :wink:

ukasz0109 - Pią Wrz 09, 2011 19:03

mam ten sam problem...z tego co mowisz, to zostało mi sprawdzenie rozrrządu... masakra wymieniłem juz wszystko i nawet załozyłem zaworek zwrotny...
rtworek - Sob Wrz 10, 2011 18:04

Ja stawiam na kąt wtrysku, mi też cieżko palił na zimnym po ustawieniu jest OK.
pelson91 - Sob Wrz 10, 2011 18:05

to jak się ten kąt wtrysku reguluje? skoro kompem byle jakim nie można, to jak to zrobić? Bo zauważyłem że po nocy pod chmurką mój R420 SDi też kręci dość mozolnie
szoso - Sob Wrz 10, 2011 18:16

pelson91, przecież ty masz sdi i u ciebie można komputerem a temat jest o d/sd
pelson91 - Sob Wrz 10, 2011 18:22

a, ok, nie wiedziałem ;) dzięki za info.

Wejście jest OBD czy jakieś inne?

szoso - Sob Wrz 10, 2011 18:57

takie
rtworek - Nie Wrz 11, 2011 20:40

w jakim SDi można ustawić kont wtrysku ? bo ja niewiem. A miałem ustawiane u Gawina.

[ Dodano: Nie Wrz 11, 2011 21:40 ]
W iTD można.

harpagon83 - Czw Wrz 15, 2011 13:40

Witam! Auto odebrane i zapala ok, mam nadzieję że tak będzie przez zimę :D
Powodem słabego rozruchu były zaśniedziałe bezpieczniki (przekaźniki świec?) od grzania, to te duże grube przy aku. Kąt wtrysku i świece żarowe okazały się niewinne :)
Pozdrawiam!