Zobacz temat - [620 SDI]Szarpanie silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [620 SDI]Szarpanie silnika

Pawello - Czw Wrz 01, 2011 19:23
Temat postu: [620 SDI]Szarpanie silnika
Witam Panów
Mam taki problem, otóż gdy silnik dostanie temperatury, to zaczyna szarpać powyżej 2 tyś obrotów, do 2 tyś obrotów silnik zachowuje się normalnie, nie szarpie, ale gdy silnik przekroczy 2 tyś obrotów to silnik dymi na niebiesko a gdy wcisnę pedał do podłogi to nie da rady wejść na obroty.
Co to może być ?
Pozdrawiam

encor - Czw Wrz 01, 2011 20:20

Moja teoria jest taka, że turbina jest na wykończeniu i gdy wkręcisz go na większe obroty, to ciśnienie w turbinie zasysa olej, który się przepala i to by było wytłumaczenie na niebieski dym, szarpanie i brak mocy.

Jeśli turbina jest na padnięciu, to do 2 tyś auto jakoś będzie się zbierało, bo nie jest potrzebne tak duże doładowanie powietrza, ale po przekroczeniu 2 tyś, silnik potrzebuje dużego doładowania powietrzem, którego nie dostaje, bo nie ma odpowiedniego ciśnienia w turbinie, stąd brak mocy, jeśli dymi na niebiesko to prawdopodobnie spala olej, sprawdź czy nie masz minimalnych ubytków oleju.

Jednak w pierwszej kolejności zrób diagnostykę i zobacz czy są jakieś błędy http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html

Pawello - Czw Wrz 01, 2011 20:47

W diagnostyce wywaliło błąd 34
Tak ale skoro turbina pada ale chyba nie bo przewód z intelcoolera do kolektora ssącego puchnie jak silnik wejdzie na wyższe obroty
a czy w intelcoolerze w srodku ma być czysto bo umnie jest czaro jakby jakaś sadza była w srodku

kruszan - Czw Wrz 01, 2011 22:51

Pawello napisał/a:
W diagnostyce wywaliło błąd 34
Tak ale skoro turbina pada ale chyba nie bo przewód z intelcoolera do kolektora ssącego puchnie jak silnik wejdzie na wyższe obroty
a czy w intelcoolerze w srodku ma być czysto bo umnie jest czaro jakby jakaś sadza była w srodku


na wężu możesz mieć śladowe ilości oleju, i brud, w kolektorze dolotowym tym bardziej osad na ściankach - to naturalne w dieslu (można rozebrać i wyczyścić, poprawić to może pracę i moc nieznacznie) tak samo czujnik doładowania wyczyścić

R.E.D. - Pią Wrz 02, 2011 11:05

kiedy wymieniales filtr paliwa? nie zaciska ci gruszki?
skasuj blad i zobacz czy sie powtorzy :wink:

Kulmas - Pią Wrz 02, 2011 23:05

ja też kiedyś miałem błąd 34. Kąt wtrysku do ustawienia. aha ale najpierw sprawdź kostke i przewody przy pompie paliwa. rozepnij, przeczyść styki, sprawdź czy żaden kabel nie jest uszkodzony.