Zobacz temat - [R416 Tourer] Tylne koła pochylone górą do wewnątrz
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R416 Tourer] Tylne koła pochylone górą do wewnątrz


gierczol - Pią Wrz 02, 2011 11:07
Temat postu: [R416 Tourer] Tylne koła pochylone górą do wewnątrz
Od momentu kupna widziałem, że tylne koła mam pochylone góra do wewnątrz. Opony zjada mi po wewnętrznej stronie. Byłem dziś na ustawieniu całej geometrii, jednak w tym modelu nie ma możliwości ustawiania kąta pochylenia koła. Tuleje wahaczy w porządku, jedynie tulejki stabilizatora do wymiany. Co może być przyczyną takich ustawień kół tylnych ? Można to jakoś wyeliminować i ''postawić'' koła prosto ?
Pyros - Pią Wrz 02, 2011 17:00

Może masz założony niższy zawias, lub sprężyny "sportowe" ?
gierczol - Pią Wrz 02, 2011 20:26

Nie, wiedziałbym o tym ;) Możliwe, że dzieje się tak, gdy sprężyny mają już dosyć?
Tomi - Sob Wrz 03, 2011 09:11

Pyros napisał/a:
Może masz założony niższy zawias, lub sprężyny "sportowe" ?


... lub sprężyny są już "ubiete" i auto siedzi niżej.

gierczol - Sob Wrz 03, 2011 15:50

Tomi, właśnie to musiałbym sprawdzić. Tylko jak? Podlewarować auto w jego tylnej środkowej części, aby koła unosiły się do góry jednocześnie? Wtedy też, gdy będą się prostowały, to oznacza springi do wymiany?
Wojtek88 - Nie Paź 02, 2011 16:44

Mam tak samo z jednym kołem - od strony kierowcy, tył. Opona starta, zrobiona zbieżność.. Kupię nowe opony i zobaczę jak dalej to będzie stało. Oprócz springów jeszcze coś może być powodem?
automechanik - Nie Paź 02, 2011 17:45

Rover 75 mapchylenie tylnych kół w minusie dlatego koła wyglądają tak jak opisujecie.
Regulowana jest tylko zbieżność, zawieszenie jest wielowachaczowe i w tego typu zawieszeniu kąt pochylenia koła jest praktycznie stały niezależnie od obciążenia.
Dopiero skrajnie zużyte sprężyny mogą być przyczyna zbyt dużego kąta pochylenia koła.
Czasem przyczyną może być skrzywienie czopu (ośki piasty) ,zły montaż tulei wachaczy lub żle zamontowane wachacze poprzeczne dolne.

Tomi - Nie Paź 02, 2011 19:56

automechanik napisał/a:
Rover 75 mapchylenie tylnych kół w minusie dlatego koła wyglądają tak jak opisujecie.
Regulowana jest tylko zbieżność, zawieszenie jest wielowachaczowe i w tego typu zawieszeniu kąt pochylenia koła jest praktycznie stały niezależnie od obciążenia.
Dopiero skrajnie zużyte sprężyny mogą być przyczyna zbyt dużego kąta pochylenia koła.
Czasem przyczyną może być skrzywienie czopu (ośki piasty) ,zły montaż tulei wachaczy lub żle zamontowane wachacze poprzeczne dolne.


Górne wahacze są krótsze niż dolne i przy niższym zawieszeniu zawsze robi się nagatyw. Po drugie z racji konstrukcji wielowahaczowej zużycie elementów metalowo-gumowych może również skutkować takim ustawieniem koła.