Zobacz temat - Rover jaki model wybrać?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - Rover jaki model wybrać?

Error_Demon - Pią Wrz 02, 2011 11:53
Temat postu: Rover jaki model wybrać?
Witam,

Jestem nowym użytkownikiem portalu, i nie jestem do końca obeznany w marce Rover. Tak czy inaczej planuję zakup nowego samochodu (pierwszego) i mój wybór padł na Rover dlaczego?
Więc tak przeglądając serwis aukcyjny moto.allegro.pl oglądałem masę różnych samochodów od pospolitych Volkswagenów , przez Ranault, Hondy, Toyoty... ale żadne nie robiły na mnie większego wrażenia do momentu kiedy natrafiłem na aukcje Rovera, oraz Saaba które w podobnej cenie do konkurencji dają wyposażenie o którym w tamtych markach można tylko śnić. Po dłuższym zastanowieniu zdecydowałem jednak że Saab jest zbyt rzadki i ciężko rozwiązać sprawę serwisu oraz kosztów eksploatacji tego samochodu dlatego zdecydowałem że wybiorę Rover, ale nie przyszedłem opisywać tutaj swojej historii.

Sprawa wygląda więc następująco, posiadam 8 tysięcy złotych (wiem że to nie za dużo, ale takie są realia). Poszukuję samochodu którego będę używał na raczej nie długie trasy około 20-25 km dziennie. W grę wchodzi tylko silnik benzynowy + lpg (oczywiście instalację mogę założyć już we własnym zakresie ale całość musi zamknąć się w 8 tysiącach). Jako że czytając opinie o Roverze doszedłem do wniosku że nie ma problemu z awaryjnością więc o to już nie pytam. Kolejna rzecz wygląda następująco przestudiowałem sporo artykułów na temat serii 200, 400, 45, 600 ale nie jestem w stanie zdecydować który będzie najlepszy w tej cenie nie chcę aby auto było zbyt małe, wolę coś średniego jak 400/45, chyba że 200 wcale takie małe nie są. Z drugiej jednak strony zauważyłem że nie ma prawie żadnej różnicy w cenie gdybym wybrał 600.
I tutaj pojawia się wreszcie moje pytanie który z tych samochodów będzie najlepszy w stosunku do danej ceny, czy jest w ogóle sens zakupu przy tak ograniczonym budżecie?
Byłbym bardzo wdzięczny gdyby pojawiły się jakieś linki do aukcji jeśli odpowiedzi na powyższe pytania będą pozytywne. Proszę nie osądzać że nie chce mi się szukać samemu, po prostu nie znam nikogo kto mógłby doradzić mi w sprawie Roverów.
Być może trochę za bardzo się rozpisałem ale próbowałem postawić sprawę najjaśniej jak to możliwe.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

plemaster - Pią Wrz 02, 2011 12:26

Jeśli masz zamiar podróżować w większości we 2 osoby to 200 nie jest taka mała. Z przodu jest całkiem sporo miejsca....niestety z tyłu na dłuższej trasie to tylko dzieci mogą się czuć ok. Bagażnik jak na samochody tej klasy też jest całkiem spory. Jeśli Jeździć ma więcej niż 2 osoby to zaczynaj od 400 ;) . Silniki które oferuje rover w 600tce są w moim odczuciu za słabe do tak dużej budy.....no chyba że benzynowe 2 litry z turbiną ale te silniki podobna baaaaardzo trudno znaleźć w dobrym stanie.
No i dlaczego na wstępie odrzucasz diesla? Roverkowe traktorki są naprawdę udane :)

szoso - Pią Wrz 02, 2011 15:00

plemaster napisał/a:
Silniki które oferuje rover w 600tce są w moim odczuciu za słabe do tak dużej budy

2,0Si i 2,3Si radzi sobie

piter34 - Pią Wrz 02, 2011 15:48

Witaj,

Error_Demon napisał/a:
Sprawa wygląda więc następująco, posiadam 8 tysięcy złotych (wiem że to nie za dużo, ale takie są realia). Poszukuję samochodu którego będę używał na raczej nie długie trasy około 20-25 km dziennie. W grę wchodzi tylko silnik benzynowy + lpg (oczywiście instalację mogę założyć już we własnym zakresie ale całość musi zamknąć się w 8 tysiącach).

Osiem tysięcy na samochód czy na samochód + ubezpieczenie + wszelkie wymagane naprawy (np. wymiana rozrządu) + ewentualne opony na zimę itd. itp.?

Error_Demon - Pią Wrz 02, 2011 17:37

Do ośmiu tysięcy na samochód oraz rejestrację i ubezpieczenie. Elementy eksploatacyjne nie wchodzą w tą cenę a co do napraw to mam nadzieję nie mieć okazji odwiedzać warsztatu przez przynajmniej jakies pół roku, rok. To znaczy drobne naprawy mogą się zdarzyć ale nie tak żebym zostawił ze sobą jakiś kolejny tysiąc.
plemaster - Pią Wrz 02, 2011 17:41

szoso napisał/a:
2,0Si i 2,3Si radzi sobie
właśnie te silniki ciężko podobno znaleźć w dobrym stanie....
szylozbi - Pią Wrz 02, 2011 19:37

Error_Demon napisał/a:
Do ośmiu tysięcy na samochód oraz rejestrację i ubezpieczenie.

Czyli za sam samochód gdzieś do 6500zł. Biorąc pod uwagę jedynie samochody z LPG i jeśli w dodatku chciałbyś go kupić niedaleko Cz-wy to wybór nie jest duży, ale jest. Przedstawiam takie, które sam brałbym pod uwagę:

http://moto.allegro.pl/ro...1779955137.html
http://otomoto.pl/rover-4...-C20309483.html

plemaster - Pią Wrz 02, 2011 19:57

Tej 200 to ktoś słabo przód poskładał ;P
piter34 - Pią Wrz 02, 2011 21:21

plemaster napisał/a:

właśnie te silniki ciężko podobno znaleźć w dobrym stanie....

Hondowskie 2.0 naprawdę ciężko zajechać, więc tutaj bym się nie obawiał. Jednostki 2.3 cierpiały na przypadłości z pękającą głowicą.

plemaster - Sob Wrz 03, 2011 09:57

plemaster napisał/a:
szoso napisał/a:
2,0Si i 2,3Si radzi sobie
właśnie te silniki ciężko podobno znaleźć w dobrym stanie....


Sorry pomyliłem z 2.0 Ti ;)

leszczu - Sob Wrz 03, 2011 15:38

plemaster napisał/a:
Tej 200 to ktoś słabo przód poskładał ;P

Ogólnie w kiepskim stanie. :/

Error_Demon - Sob Wrz 03, 2011 19:48

Po dłuższym zastanowieniu i kilku obliczeniach doszedłem do wniosku że w grę wchodzi jednak również Diesel, ale chciałbym wiedzieć czy są z nim związane dużo większe koszty eksploatacji w porównaniu do benzyny?
ADI-mistrzu - Sob Wrz 03, 2011 19:53

Ja bym powiedział że porównywalne.
plemaster - Sob Wrz 03, 2011 23:56

benzyny nie miałem ale diesla sobie bardzo chwalę....jak na razie praktycznie żadnych kosztów. No i ja ogólnie wolę jeździć dieselkiem