Zobacz temat - [R45] problem z wewnetrznym nadmuchem chyba nie rezystor
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] problem z wewnetrznym nadmuchem chyba nie rezystor

Lukasik - Wto Wrz 13, 2011 09:40
Temat postu: [R45] problem z wewnetrznym nadmuchem chyba nie rezystor
Witam.
Pojawił mi się problem z wewnętrznym nawiewem. Otóż sytuacja jest taka że raz działa a raz nie ale dotyczy to tylko pierwszego biegu wentylatora na pozostałych trzech (2, 3, 4) działa bez zarzutu. Mogę włączać wyższe biegi i wentylator działa natomiast na biegu pierwszym raz działa a raz nie i nie jest to zależne od tego czy ruszam pokrętłem. Zawsze jest włączony na 1 i raz działa a raz nie.
Proszę o pomoc i jakąś poradę co to za ustrojstwo.

gregor13 - Wto Wrz 13, 2011 11:09

Ech te nawiewy. U mnie też raz działa, raz nie i jeszcze nie doszedłem, co to może być. Skoro u Ciebie nie działa na 1-ym biegu, to najprawdopodobniej rezystor dmuchawy szwankuje ale dziwne jest to, że raz działa, a raz nie. Rezystor jest za schowkiem, przykręcony w obudowie od góry na dwa wkręty.
Ja mam klimatronika i u mnie czasami włącza się normalnie (przeważnie rano), czasem po kilkunastu sekundach, a czasami i po 10 minutach jazdy panuje cisza :???:

marcin316 - Wto Wrz 13, 2011 11:30

Lukasik, może wytarł bądź wypalił się jeden styk w pokrętle. W takim wypadku zapewne konieczna będzie jego wymiana. Najlepiej wykręć płytkę z rezystorami i zobacz czy wszystko z nią w porządku. Jeśli tak, to zapewne winowajcą jest wspomniany styk.
Lukasik - Wto Wrz 13, 2011 11:32

No właśnie i tu tkwi problem że raz sie wlacza a raz nie jak by ciągle nie działał to był bym pewien ze to rezystor a tak to normalnie czeski film - nikt nic nie wie. A jak dostac sie do pokretła? można go jakoś normalnie wyjąc bez rozkecania połowy środka(tak jak podczas wymiany zarówek podświetlania pokręteł)?
marcin316 - Wto Wrz 13, 2011 11:33

Toż to ja właśnie o tym włączniku/pokrętle pisałem.
Lukasik - Wto Wrz 13, 2011 11:35

marcin316 ok poprostu w tym samym czasie pisaliśmy. Już poprawiłem.
Robert_ - Wto Wrz 13, 2011 22:04

Możliwe, że to właśnie rezystor.W naszych autach są to po prostu sprężynki, prawdopodobnie została przepalona jedna z nich.
Ja u siebie to ostatno przerabiałem.Co prawda przepalila sie tak, że nie miałem biegu 1 i 2, ale zaobserwowałem, że możnaby splątać zwoje ze sobą i dalej by działało.
Sprawdź i daj znać co wyszło.
U siebie w miejsce rezystora wlutowałem sprężynkę od długopisu o zbliżonych wymiarach.
Działa już dwa miesiące :mrgreen: . Po tygodniu używania sprawdzałem stan sprężynki - w normie. :grin:

Hrabia - Wto Wrz 13, 2011 23:06

Ja u siebie splątałem i od hmm... 4 miesięcy wszystko działa :)
Robert_ - Czw Wrz 15, 2011 07:51

No ja splątać nie za bardzo miałem co. Jak tylko próbowałem je o siebie zahaczyć to się wykruszały :neutral:
gregor13 - Czw Wrz 15, 2011 11:23

U mnie z nadmuchem musi być chyba jakiś problem na łączach. Gdy wentylator się nie załącza i wyjmę przekaźnik a następnie włożę go z powrotem - wentylator zaczyna działać. Po wyłączeniu stacyjki i ponownym jej włączeniu - znów panuje cisza :shock: Podmieniałem już przekaźniki, zakładałem inny i dalej to samo :neutral: Musze chyba wyjąć skrzynkę z bezpiecznikami pod maską, może tam tkwi problem ze stykami :?:
Lukasik - Czw Wrz 22, 2011 09:13

no i sprawa się wyjaśniła. winowajcą był rezystor. przepaliła się sprężynka od pierwszego biegu wentylatora przy samej blaszce i raz stykała a raz nie przylutowałem na nowo i na razie jest dobrze. zobaczymy jak długo.
yagher - Pią Lis 29, 2013 07:48

Proszę o informację gdzie znajdują się te rezystory.
gregor13 - Pią Lis 29, 2013 10:55

yagher napisał/a:
Proszę o informację gdzie znajdują się te rezystory.


Odkręcasz schowek pasażera i za nim masz obudowę wentylatora. Rezystor jest na górze, przykręcony na dwa wkręty.

Bodziek85 - Nie Gru 01, 2013 13:19

starych sprężynek na długo nie uratujecie - najlepiej zrobic porządnie na nowych częściach j.n:

1 bieg wymienia sie na dwa ceramiczne rezystory 5[W] 0,91[Ohm] - takie ostatnio kupowałem, a rezystory łączy się szerogowo i lutuje zamiast sprężynki.

drugi bieg też się czasem przepala - tu można wstawić np 10[W] 1[Ohm] aczkolwiek jest dluższy i ciężej go wlutować

a dorzuce jeszcze moją fotke z reanimacji ;)

marius__ - Sro Gru 04, 2013 21:23

Cześć wszystkim,
ja 3 tygodnie temu też walczyłem z rezystorem, nawiew na 1-szym biegu raz był a raz nie (później to samo z 2-gim się działo), ale zdecydowałem się na zakup takiego:

http://allegro.pl/show_item.php?item=3717290056

i jak na razie zadowolony jestem :) Co prawda nieoryginalny ale działa bez zarzutu :) Pasuje plug&play.

yagher - Pon Gru 09, 2013 16:52

to pojde dalej.. prócz tego że bieg 1 i 2 w ogole nie dzialają to mam problem tez z biegiem 3 i 4 :) - czasami sie włączają a czasem nie. Jakie powinny byc tam rezystory ? spręzynki sie powinno w takim wypadku pozbyć w całosci ? czy ona zostaje, a wymieniam tylko rezystory ?
flapjck1 - Pon Gru 09, 2013 18:11

jak nie dziala ci 4ty bieg to juz nie jest wina rezystorow ( one sa pomijane na 4ce ) tylko raczej silnika, ew mozliwe ze bezpiecznikow lub przekaznika


edit: wlasnie, najbardziej chyba przekaznika, swego czasu strasznie sie naszarpalem zanim doszedlem o co kaman, ( przekaznik pod maska, w glownej skrzynce )

yagher - Czw Gru 12, 2013 07:22

Dzieki za infomacje. udalo sie i dziala :)
adamek.o2 - Wto Maj 06, 2014 07:27

yagher napisał/a:
Dzieki za infomacje. udalo sie i dziala :)


yagher NAPISZ BŁAGAM co po kolei sprawdzałeś i zrobiłeś , że zaczęło działać w pełni ?

grzeesioo - Sro Maj 07, 2014 12:21

Witam,
W moim roverku przestał działać wentylator na 1 i 2 biegu. Czy o taki opornik chodzi?

bociannielot - Sro Maj 07, 2014 13:38

grzeesioo, skoro piszą tam że pasuje to czemu pytasz? a tak na marginesie nie lepiej w elektrycznym cos sobie za 5zł zmajstrowac, są wątki na forum o tych rezystorach :ok: