Zobacz temat - Tomcat Stage II
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Tomcat Stage II

dobryziom - Wto Wrz 13, 2011 17:59
Temat postu: Tomcat Stage II
Tomcat Stage II

Od czasu Stage I zmieniło się niewiele został wyrzucony EBC Greddy ponieważ i tak używałem tylko mapy Hi w to miejsce został założony seryjny zaworek EBC od Audi RS z zakresem do 2,5 bara i możliwością wpięcia w ECU Mastera. Tomcio został ponownie wystrojony z myślą o wypłaszczeniu mapy tym razem na 1,3 bara co dzielnie zniósł, dalsze kręcenie nie miało sensu bo sprzęgło przy pełnym booscie zaczynało już się ślizgać… ( chociaż i tak wytrzymało bardzo dużo jak na serie). Niestety przy hamowaniu nie wytrzymały szpilki kolektora wydechowego było małe bum i wydmuchało uszczelkę. Co się później okazało z uwagi na to że ktoś kto zdejmował wcześniej kolektor je poprzeciągał… miał być prosty zabieg zdjęcia kolektora dania nowych szpilek, wymiany uszczelki i sprawdzenie ponownego na hamowni… a jak widać zmieniło się to w Stage II . Niestety zostały uszkodzone gwinty w głowicy więc trzeba rozwiercić na większe co wiąże się ze zdjęciem głowicy a że nie lubię partactwa chciałem zrobić to porządnie. Jak już zdejmujemy głowice to warto ja obejrzeć :) jak już mamy na wierzchu blok warto zajrzeć do tłoków itd…

Wynikiem tego zostało wyjęte całe serducho :)

Głowica: sprawdzenie, planowanie, nagwintowania pod nowe szpilki kolektora oraz pełnego szlifu czyli full. ( w trakcie prac )

Blok: sprawdzenie bloku silnika, sprawdzenie tłoków i korb – całość trzyma normy miło :) do wymiany jedynie panewki. Kolejno mycie całości oraz wyważenie dynamiczne wału, koła zamachowego, docisku i koła rozrządu. ( w trakcie prac)

Jak już silnik mamy opanowany :)

Sprzęgło: stare jak już pisałem potrafiło się poślizgnąć przy max boost :( w to miejsce wchodzi 4 łapkowy spiek by sprzęgła przy placu Hellera ( ma wytrzymać do 500Nm więc na razie starczy :)) ( zrobione)

Skrzynia: od czasu regeneracji (nowe łożyska w oryginale plus olej) jak na razie chodzi bez zarzutu więc nie ruszam :) jak zacznie się sypać będę myślał. Mam namiar na firmę która wzmacnia nie wiem co dokładnie robią ale niby sprawdzona na razie temat w zawieszeniu…

Turbo: jak się powiedziało A to trzeba powiedzieć B warto dmuchnąć czymś męskim t28? Żadne przejście :bezradny: lecimy w Dual Ball Bearing GT28RS :twisted: oczywiście zaczniemy strojenie od dolnego pułapu bo dmuchnięcie wcześniejszych 1,3 bara może skończyć się awarią więc na razie myślę o jakimś sofcie typu 0,7 max co przy potencjale tej sprężarki może dać ładne stadko koników :rotfl: ( zakupiona wymaga jedynie dorobienia nowego spływu oleju inna flansza, przekręcenia muszli oraz zrobienia gwintów na szpilki pod kolektor)


Projekt nie jest robiony przez żadną firmę tuningowa ani nakładem 50-100 czy milion $. Założenia są dość proste projekt jest robiony w wolnym czasie, własnym nakładem i nie ma trwać latami jak czas pozwoli góra 3 miechy ( silnik został wyjęty w ten weekend a części poszły do zrobienia wczoraj (jak tylko skończą pewnie początek połowa przyszłego tyg. postaram się wygospodarować czas na składnie tego do kupy )

Tu z góry podziękowania dla Michała i Marka za wsparcie pomoc oraz udostępnienie miejsca bez tego na pewno by się nie udało :wink:


Newsy mam nadzieje niebawem ... a na zachętę :)


Raptile - Wto Wrz 13, 2011 18:02

To widzę GRUBO ! ;)
Remigiusz - Wto Wrz 13, 2011 20:44

dobryziom, Normalnie miód cut i orzeszki jak się czyta co masz w planach. Przy takim czymś bym chętnie sam pogrzebał :mrgreen:
dobryziom - Sro Wrz 14, 2011 20:38

newsy... szukam porządnych panewek może jutro coś się ruszy w temacie

małe a cieszy splanowany ogarnięty kolektor :)


Markzo - Sro Wrz 14, 2011 22:40

bosko :D wreszcie coś innego od dłubanych sdi/idt :D oby pg1 zniosła 400Nm :D
Raptile - Czw Wrz 15, 2011 10:29

dobryziom, to jest atak na ile ?
dobryziom - Czw Wrz 15, 2011 10:52

Raptile napisał/a:
dobryziom, to jest atak na ile ?


to nie jest atak na żadną konkretną wartość... będzie ile wyjdzie bo podając zakładane wartości można się nieźle rozczarować przykładów mamy dużo :) stopniowo będziemy zwiększać doładowanie i zobaczymy jak będzie Tomcio reagował później na hamowni zobaczymy jakie stadko się uzbierało :)

Bumelant - Czw Wrz 15, 2011 12:47

Bardzo ładnie. Awarie matką tuningu jak to w życiu :) Najgorsze to sprzęgło - jak to będzie git i skrzynia to luz. Może warto jakieś progresywne doładowanie mu zrobić na niższych biegach. Ile dałeś za wyważenie wału i gdzie to robisz? - ja bym chętnie zakręcił silnik wyżej tylko bez tego to zapomnij - główna przeszkoda to to. Ile niutów było wtedy kiedy seria Pg-1 zaczynało ślizgać. W każdym bądź razie trzymam kciuki. Pozdro!
Raptile - Czw Wrz 15, 2011 13:03

dobryziom, trzymam kciuki żeby te pierdylion km i nm było :)
dobryziom - Czw Wrz 15, 2011 13:41

Cała obróbka silnika łącznie z wyważaniem robiona jest w krasnobrodzka racing ceny będę negocjował za całość jak skończą i będę zadowolony :) Co do poprzedniego sprzęgła Nm bym powyżej 330Nm jednak z tego co się dowiedziałem puszczał lekko uszczelniacz więc mogło być tam trochę oleju i stad poślizgi na wyższym momencie... nowe powinno wytrzymać z zapasem a skrzynia to to wie będę testował. Z doładowaniem będziemy myśleli przy strojeniu bo jeszcze nie wiadomo jak RS będzie u mnie wstawał bo to już spore turbo.

[ Dodano: Czw Wrz 15, 2011 14:41 ]
Raptile napisał/a:
dobryziom, trzymam kciuki żeby te pierdylion km i nm było :)

:)

Bumelant - Czw Wrz 15, 2011 16:03

Ok czyli tam gdzie wszyscy polecają :) Będzie rwało suty na banka - waga nie jest jeszcze duża w stosunku nawet do nowych kompaktów to nie ma co porównywać, jest szpera, nie ma awd - nie ma siły, żeby to wolno jeździło. Z rolki to wogóle bardzo miło powinno być. Raczej braku trakcji bym się bał bardziej przy starcie heheh przy takich parametrach.
Markzo - Czw Wrz 15, 2011 16:14

może byc kolo 280KM czasem :D
Matexx - Czw Wrz 15, 2011 17:17

dobryziom napisał/a:
w to miejsce wchodzi 4 łapkowy spiek


mhm... kiedyś wspominałeś o 6 łapkowym? czemu 4 łapkowy?
słyszałem kiedys że spieki się często wymienia:(... co jeden sezon...
docisk też wzmocniony będziesz miał?

Powodzenia.')_;D.. zapowiada się naprawde zacnie.;) :wink:

dobryziom - Czw Wrz 15, 2011 19:02

Markzo napisał/a:
może byc kolo 280KM czasem :D


dla porównania RS w silniku 1,8T przy 1 barze daje jakieś 290KM...

[ Dodano: Czw Wrz 15, 2011 20:02 ]
Matexx napisał/a:
dobryziom napisał/a:
w to miejsce wchodzi 4 łapkowy spiek


mhm... kiedyś wspominałeś o 6 łapkowym? czemu 4 łapkowy?
słyszałem kiedys że spieki się często wymienia:(... co jeden sezon...
docisk też wzmocniony będziesz miał?

Powodzenia.')_;D.. zapowiada się naprawde zacnie.;) :wink:


zgadza się miał być 6 a w zasadzie 5 ale został mi doradzony przez warsztat taki a więc nie będę się kłócił :) będzie oczywiście ostrzej ale bezpieczniej... co do wymian przebieg takiego spieka zależnie od eksploatacji to 20-30tys. max Docisku nie wzmacniam z dwóch powodów... po wzmocnieniu dostaje reszta układu a co gorsza także skrzynia. Drugi sprawdzili ten co mam i w połączeniu ze spiekiem będzie robił robotę (obecny jest na prawdę mocny co da się odczuć stojąc w korku :)

Matexx - Czw Wrz 15, 2011 19:15

mhm.. szkoda ze tarcze ze spiekami trzeba często wymieniać...
hehe ...tak jak kiedyś pisałeś atak na 300km.. raczej bezproblemowy//;)

a sprzęgło u Kogo?.. Radzikowskiego? chyba juz nie?

dobryziom - Czw Wrz 15, 2011 19:49

Matexx napisał/a:
mhm.. szkoda ze tarcze ze spiekami trzeba często wymieniać...
hehe ...tak jak kiedyś pisałeś atak na 300km.. raczej bezproblemowy//;)

a sprzęgło u Kogo?.. Radzikowskiego? chyba juz nie?


wiesz ten samochód nie jeździ więcej niż 10k rocznie więc wymiana co dwa lata nie jest problemem :)

http://www.sprzegla-regeneracja.pl/

Marrkus - Czw Wrz 15, 2011 21:36

Tłoki i korbowody zostawiasz bez zmian? Ponoć wytrzymają 250-280km ale to być może taki sam mit jak to że PG1 jest tylko do 240 Nm.

Daj kilka fotek rozbebłanego silnika :D

Miałem zamiar tez wyciągnąć silnik i zrobić go po całości ale doszedłem do wniosku że w zasadzie to tylko głowicę mam pękniętą więc skończyło się na nowej głowicy (tzn starej ale po pełnej robocie-szczelność, planowanie, uszczelniacze, obrobienie gniazd, docieranie zaworów). Poniżej głowicy to tylko uszczelki i uszczelniacze. Narazie kompletuję części nawet nie tyle ja co TomaTeam :D

powodzenia

dobryziom - Pią Wrz 16, 2011 08:22

Marrkus napisał/a:
Tłoki i korbowody zostawiasz bez zmian? Ponoć wytrzymają 250-280km ale to być może taki sam mit jak to że PG1 jest tylko do 240 Nm.


korby i tłoki do Tomcia są na prawde solidne nie wygladaja jak słone paluszki w zwykłym NA ten silnik jest na prawde zaprojektowany pod turbo wiadać różnice :) Poza tym jak bez problemu wytrzymały 1,3 bara to też wytrzymaja wiekszą moc ale przy o połowe mniejszym doładowaniu.

Fotek silnika brak ale porobie jak bede odbierał juz zrobiony czysciutki i błyszczący hihih

Raptile - Pią Wrz 16, 2011 08:35

dobryziom, nawiązałeś już współprace z jakąś hurtownią opon ? ;)
dobryziom - Pią Wrz 16, 2011 09:40

Raptile napisał/a:
dobryziom, nawiązałeś już współprace z jakąś hurtownią opon ? ;)



na razie tylko z rafinerią w emiratach arabskich :)

Krzysi3k - Pią Wrz 16, 2011 15:57

dobryziom napisał/a:
Matexx napisał/a:
mhm.. szkoda ze tarcze ze spiekami trzeba często wymieniać...
hehe ...tak jak kiedyś pisałeś atak na 300km.. raczej bezproblemowy//;)

a sprzęgło u Kogo?.. Radzikowskiego? chyba juz nie?


wiesz ten samochód nie jeździ więcej niż 10k rocznie więc wymiana co dwa lata nie jest problemem :)

http://www.sprzegla-regeneracja.pl/

Ja tu regenerowałem sprzęgło i super zrobili :)

Marrkus - Pią Wrz 16, 2011 20:35

dobryziom napisał/a:
korby i tłoki do Tomcia są na prawde solidne nie wygladaja jak słone paluszki w zwykłym NA


I najciekawsze jest to że w zasadzie silnik T16 w wersji NA i turbo jest wewnątrz praktycznie identyczny - inne tłoki i pierścienie - thats all...

Masz o tyle lepiej, ze na 99% siedzą u ciebie tłoki mahle a nie ae jak w późniejszych modelach a co mahle to mahle

Matexx - Pią Wrz 16, 2011 21:18

Marrkus napisał/a:



Masz o tyle lepiej, ze na 99% siedzą u ciebie tłoki mahle a nie ae jak w późniejszych modelach a co mahle to mahle



a do którego roku wsadzali tłoki mahle? i w jakich modelach? TI?

dobryziom - Wto Wrz 20, 2011 17:08

spiek zrobiony wygląda dostojnie :p

teraz tylko czekam na panewki od sympatycznego kolegi Tomiego i można oddać układ do wyważenia dynamicznego i zacząć składać silnik :)


Markzo - Wto Wrz 20, 2011 17:29

lubie to! :D
tronsek - Wto Wrz 20, 2011 17:51

Jak sobie pomyślę o Stage III to :olaboga:
Raptile - Wto Wrz 20, 2011 18:43

Wygląda jak urządzenie teleportacyjne ;)
borek88 - Wto Wrz 20, 2011 19:13

dobryziom, pochwal sie jaki koszt takiego spieku i gdzie??
flapjck1 - Wto Wrz 20, 2011 19:55

kilka postow wczesniej rzucil linke :)
dobryziom - Wto Wrz 20, 2011 20:06

borek88 napisał/a:
dobryziom, pochwal sie jaki koszt takiego spieku i gdzie??


http://www.sprzegla-regeneracja.pl/

cena na prawdę przystępna 380pln (oczywiście oddajesz stare które sprawdzają czy się nadaje do modyfikacji u mnie akurat seryjny National miał przelatane niecałe 10k więc świeżyzna :)

desperado67 - Sro Wrz 21, 2011 03:49

gdybyś pomyślał o wtryskach wodnych(woda z metanolem) zeszedł byś na zużyciu paliwa, zyskał na mocy i przedewszystkim poprawił chłodzenie tłoków(troche zabawy z ECU). Przydała by się także większa chłodnica bo standartowa nie bardzo będzie wyrabiać co spowoduje że wentylatory będą się nonstop włączały.
No ale to Ty jesteś specjalista.

dobryziom - Sro Wrz 21, 2011 11:10

desperado67 napisał/a:
gdybyś pomyślał o wtryskach wodnych(woda z metanolem) zeszedł byś na zużyciu paliwa, zyskał na mocy i przedewszystkim poprawił chłodzenie tłoków(troche zabawy z ECU).


rozwiązanie jest na pewno ciekawe i przynosi fajne efekty ale w silnikach bardzo wysilonych w których jest już zamknięta droga do dalszych modyfikacji... w moim przypadku nie ma to jednak sensu... Jak pisałem wcześniej będę zaczynał od niskiego doładowania i raczej nie sądzę żebym sięgnął poziomu 1,5bara lub wyżej a najczęściej przy takich wartościach ma to zastosowanie gdzie pojawiają się już bardzo wysokie temp. występuje spalanie stukowe itd.. może jak kiedyś zdecyduje się na Stage III to będę myślał chociaż musiałbym zgłębić temat i sprawdzić dlaczego w żadnym mocnym projekcie które widziałem nie był stosowany … wady?

desperado67 napisał/a:
Przydała by się także większa chłodnica bo standartowa nie bardzo będzie wyrabiać co spowoduje że wentylatory będą się nonstop włączały.
No ale to Ty jesteś specjalista.


jeśli układ jest w pełni sprawny to nie widzę możliwości zagotowania poza tym jest wiele fajnych specyfików chłodniczych które dużo lepiej schładzają niż standardowe borygo :) Seryjna chłodnica ma wystarczająca wydajność i na ostatnim setupie nigdy nie udało mi się nawet zbliżyć do czerwonego :) Co do wentylatorów one maja się właśnie często włączać przy ostrej jeździe bo odpowiadają jednocześnie za chłodzenie IC o który bardziej powinienem się martwić :) ale jest już pewna koncepcja.

desperado67 - Pią Wrz 23, 2011 01:20

dobryziom napisał/a:
rozwiązanie jest na pewno ciekawe i przynosi fajne efekty ale w silnikach bardzo wysilonych w których jest już zamknięta droga do dalszych modyfikacji... w moim przypadku nie ma to jednak sensu... Jak pisałem wcześniej będę zaczynał od niskiego doładowania i raczej nie sądzę żebym sięgnął poziomu 1,5bara lub wyżej a najczęściej przy takich wartościach ma to zastosowanie gdzie pojawiają się już bardzo wysokie temp. występuje spalanie stukowe itd.. może jak kiedyś zdecyduje się na Stage III to będę myślał chociaż musiałbym zgłębić temat i sprawdzić dlaczego w żadnym mocnym projekcie które widziałem nie był stosowany … wady?


Nie daje Ci linków do stron anglojęzycznych bo nie wiem jak z twoją znajomością języka,
Ale tu masz gościa który to bardzo ładnie ujął.
http://www.lotus7.pl/foru...e9475ca32c53a1d

A intercooler dobrze się chłodzi N2O

Tu jeszcze jeden link do powyższego tematu.
http://samplerwrc.republika.pl/water.htm
http://www.aquamist.co.uk...ry/gallery.html

Ps. Dziwi mnie że o tym nie wiedziałeś, będąc znawcą silników turbodoładowanych

dobryziom - Pią Wrz 23, 2011 12:12

desperado67 napisał/a:

Ale tu masz gościa który to bardzo ładnie ujął.
http://www.lotus7.pl/foru...e9475ca32c53a1d


bardzo ciekawy z przyjemnością przeczytałem ale tak jak pisałem wcześniej nie do mojego projektu nie do stage II :) autor na początku wyraźnie pisze dokładnie to co pisałem wcześniej:

"Należy pamiętać że wtrysk wody nie powoduje bezposrednio wzrostu mocy silnika, pozwala natomiast zmodyfikować (wysilić) silnik turbo bez negatywnych skutków nieprawidłowego spalania detonacyjnego przez co uzyskujemy wyższą moc i moment obrotowy.W skrócie: prowadzi do przesunięcia granicy występowania spalania stukowego."

u mnie silnik nie będzie miał dużego doładowania, ba będzie nawet mniejsze niż teraz jest więc nie musze walczyć z temp. a tym bardziej ze spalaniem stukowym od tego jest ECU master i strojenie.

desperado67 napisał/a:

A intercooler dobrze się chłodzi N2O


wiem ale taki zestaw tak samo jak aquamist lub cooler wodny to koszt min. 1500pln w górę oczywiście każdy z nich super spełni zadanie ale mi wystarczy że wrzucę większy IC w miejsce dolnej kratki i osiągnę ten sam efekt za 1/3 ceny. Należy też pamiętać że trzeba gdzieś taki kit upchać a dokładnie butle lub zbiornik które też nie są małe a u nas z miejscem słabo...

desperado67 napisał/a:


Tu jeszcze jeden link do powyższego tematu.
http://samplerwrc.republika.pl/water.htm
http://www.aquamist.co.uk...ry/gallery.html
[/quote]

tu również potw. "Systemy wtrysku wody (Waterinjection) praktycznie sa wymagane tylko w silnikach turbodoladowanych i w tych bardzo obciazonych."

desperado67 napisał/a:

Ps. Dziwi mnie że o tym nie wiedziałeś, będąc znawcą silników turbodoładowanych


jak widać wiedziałem tylko jak widzisz rozwiązania bardzo fajne ale dość drogie i dedykowane do samochodów bardzo wysilonych lub z zamknięta droga dalszego tuningu o mocach 500+ ... dlaczego u Ciebie nie ma takiego rozwiązania? :p

hvil - Pią Wrz 23, 2011 13:54

desperado67, propo forum lotus 7 to tam sobie działam i polecam lekturę lotka z silnikiem kossy co poszedł sprzedany do południowych sąsiadów:)
dobryziom - Sro Paź 26, 2011 20:28

nowości kawiorowe zegary Apexi Boost oraz EGT peak i warning z centralką



[ Dodano: Sro Paź 26, 2011 21:28 ]
niestety prace stanęły z powodu dostępności części do silnika... wiec w czasie oczekiwania ogarniam wszystkie problemy mogące wyjść w międzyczasie a które warto zrobić jak już wszystko mam na wierzchu a wiec nowy spływ oleju inne króćce do sprężarki nowe śruby, nowe szpilki, zapas olejów i płynów plus te na docieranie itd..

dzisiaj przyszła paczka z poduchami pod silnikiem z poliuretanu



stara dobra chłodnica po dokładnym obejrzeniu poszła do przeróbki na coś bardziej wydajnego a wiec nowy większy rdzeń :) niby ma się poprawić wydajność o 30% zobaczymy :) ma być na piątek:)

flapjck1 - Czw Paź 27, 2011 21:49

gdzie poduszki lane?
Markzo - Czw Paź 27, 2011 23:12

i jaki ich koszt? ;>
flapjck1 - Pią Paź 28, 2011 07:31

koszt to pewnie z 500 :( ale takie zycie
dobryziom - Pią Paź 28, 2011 08:28

http://www.poliuretan.olkusz.pl/ za te co na fotce 310pln więc koszt jednej gównianej w oryginalne... zatem tanioszka :) zobaczymy jak będą się sprawować w aucie chodzi głownie o amortyzacje drgań czy nie będą przenosić na budę.
greg-si - Pią Paź 28, 2011 08:59

dobryziom, słyszałem że te poliuretany z Olkusza są kiepskie ale oby tak nie było.
Jestem ciekaw co wyjdzie z chłodnicą. Swoją mam już sfatygowaną i myślę właśnie nad inną wydajniejszą bo u mnie w lato potrafił wiatrak chodzić nawet na trasie (przy upale 30 stopni).

flapjck1 - Pią Paź 28, 2011 10:03

to tanioszka! ja za komplet zawieszenia do swojej 400tki w bikopurze zaplacilem grubo ponad tysiaka w sumie :(


a chlodnice to sie kupuje nowa! jakis chinczyk to koszt moze 200 pln :)

greg-si - Pią Paź 28, 2011 10:19

flapjck1 napisał/a:
to tanioszka! ja za komplet zawieszenia do swojej 400tki w bikopurze zaplacilem grubo ponad tysiaka w sumie :(

No ale to nie ma nic wspólnego bo w zawieszeniu masz elementów łącznie ponad 30 a tutaj kilka poduszek silnika ponad 300zł.

flapjck1 - Pią Paź 28, 2011 10:30

oj ma ma

elastomer jako preparat jest tak drogi ze ma znaczacy wplyw na jego cene ilosc uzyta do produkcji danego elementu

dobryziom - Pią Paź 28, 2011 11:07

greg-si napisał/a:
dobryziom, słyszałem że te poliuretany z Olkusza są kiepskie ale oby tak nie było.
Jestem ciekaw co wyjdzie z chłodnicą. Swoją mam już sfatygowaną i myślę właśnie nad inną wydajniejszą bo u mnie w lato potrafił wiatrak chodzić nawet na trasie (przy upale 30 stopni).


najbardziej jestem ciekawy tej bocznej stożkowej oraz dolnej silnika bo te wciskane koliste to sprawdzony temat. W Hondzie gdzie przy swapach ludki non stop urywały i się zalewało klejem do szyb kolega zamontował ich produkcji i 2 lata upalania cisza wiec jestem dobrej myśli :) Chłodnice dzisiaj odbieram zobaczymy co i jak…

[ Dodano: Pią Paź 28, 2011 12:05 ]
flapjck1 napisał/a:
a chlodnice to sie kupuje nowa! jakis chinczyk to koszt moze 200 pln :)


no tak ale do wersji turbo chłodnice już od roku nigdzie niedostępne…

[ Dodano: Pią Paź 28, 2011 12:07 ]
flapjck1 napisał/a:
oj ma ma

elastomer jako preparat jest tak drogi ze ma znaczacy wplyw na jego cene ilosc uzyta do produkcji danego elementu


pół roku temu pytałem ile by kosztowały do mojego komplet zawieszenia to 800pln ale trzeba wysłać im wszystkie elementy... wszystko zależy od tego czy musza robić nowe formy do wylewki...

flapjck1 - Pią Paź 28, 2011 13:53

a jakie sa wymiary tej chlodnicy? moze cos pomoge?

to jest ta z kroccem wywinietym od gory?

dobryziom - Pią Paź 28, 2011 15:04

flapjck1 napisał/a:
a jakie sa wymiary tej chlodnicy? moze cos pomoge?

to jest ta z kroccem wywinietym od gory?


musiałbym ja pomierzyc ale wymiary inne niz w kazdej z serii 200/400 jest troche wieksza i grubsza nie udało sie dobrać nic podobnego...

mam już zrobiona wygląda miodnie jest jeszcze grubsza :)


desperado67 - Pon Paź 31, 2011 21:28

dobryziom napisał/a:
no tak ale do wersji turbo chłodnice już od roku nigdzie niedostępne…

O polsce piszesz czy ogólnie ?upss
http://www.ebay.co.uk/itm...#ht_1572wt_1002

Marrkus - Pon Paź 31, 2011 22:27

Zapewne piszą ogólnie ale w odniesieniu do części OEM lub innych zamienników a nie rzemiosła. To co pokazałeś potrafią wykonać firmy zajmujące się naprawą chłodnic bo to jest chłodnica dorabiana a nie taka która zeszła z linii produkcyjnej
flapjck1 - Pon Paź 31, 2011 22:43

obydwie powyzsze takie sa
jedna to regeneracja na starych tankach ( gdzie robiona? warka? ) a druga to spawane rzemioslo/tuning teoretycznie nie do rozerwania :)

dobryziom - Wto Lis 01, 2011 17:36

desperado67 napisał/a:
dobryziom napisał/a:
no tak ale do wersji turbo chłodnice już od roku nigdzie niedostępne…

O polsce piszesz czy ogólnie ?upss
http://www.ebay.co.uk/itm...#ht_1572wt_1002


chodzi o oryginał... wiec kolego znowu skucha...

[ Dodano: Wto Lis 01, 2011 17:36 ]
flapjck1 napisał/a:
obydwie powyzsze takie sa
jedna to regeneracja na starych tankach ( gdzie robiona? warka? ) a druga to spawane rzemioslo/tuning teoretycznie nie do rozerwania :)


http://www.moto-market.pl/chlodnice-rosloniec/ sprawdzona wyspecjalizowana firma :)

ta z ebay wygląda jak chińczyk trochę się nasłuchałem o takich do s13... nie polecam

flapjck1 - Wto Lis 01, 2011 17:58

ile placiles?
dobryziom - Wto Lis 01, 2011 18:03

500pln

PS obecnie na tapecie są dwa tematy...
pierwszy nigdzie nie mogę znieść króćca olejowego do nowej turbiny przejechałem wszystkie serwisy turbo i nigdzie nie mają takiej średnicy M11... drugi szukam flanszy pod spływ oleju bo również w T25 była inna większa... od czego można taka dopasować jakieś pomysły?





a i gdzie kupić uszczelkę miedzy turbo a DP w normalnej cenie?



ktoś coś poleci?

flapjck1 - Wto Lis 01, 2011 18:42

co do pierwszego to odwiedz w jawczycach na piastowskiej? ( chyba ) taka firme hansaflex - dorabiaja hydraulike silowa i maja wiele przejsciowek i redukcji

widze ze maja tez punkt na jagiellonskiej

http://www.hansa-flex.com...s&m=&ns=2&pns=2

a cena w porzo za chlodnice
mi w warce za chodnie do miniaka zrobili za 300 - tez jestem zadowolony, lepsza jakosc niz nowe chinczyki

hvil - Wto Lis 01, 2011 18:46

Ad. 1 niechaj Ci tokarz dorobi, Ad. 2 ja sobie pod turbo dorabialem sam flansze na cnc, pod spust tez taj chyba daloby rade. A dorabiajac masz 100% pewnosci ze bedzie taka jak potrzebujesz:)
dobryziom - Wto Lis 01, 2011 22:51

flapjck1 napisał/a:
co do pierwszego to odwiedz w jawczycach na piastowskiej? ( chyba ) taka firme hansaflex - dorabiaja hydraulike silowa i maja wiele przejsciowek i redukcji

widze ze maja tez punkt na jagiellonskiej

http://www.hansa-flex.com...s&m=&ns=2&pns=2


mistrz super dzięki jutro jadę sprawdzić namiar:)

flapjck1 napisał/a:
a cena w porzo za chlodnice
mi w warce za chodnie do miniaka zrobili za 300 - tez jestem zadowolony, lepsza jakosc niz nowe chinczyki


do warki za daleko tu miałem bliżej ale co prawda to prawda te firmy robią to nie od dzisiaj i znają się na fachu :)

[ Dodano: Wto Lis 01, 2011 22:51 ]
hvil napisał/a:
Ad. 1 niechaj Ci tokarz dorobi, Ad. 2 ja sobie pod turbo dorabialem sam flansze na cnc, pod spust tez taj chyba daloby rade. A dorabiajac masz 100% pewnosci ze bedzie taka jak potrzebujesz:)


tokarz tak ale zostawiam sobie awaryjnie :) co do CNC będzie drogo jedna uszczelkę pod turbo szukam gdzieś taniej dojścia na gotowe :)

flapjck1 - Wto Lis 01, 2011 23:44

dobryziom napisał/a:
flapjck1 napisał/a:
a cena w porzo za chlodnice
mi w warce za chodnie do miniaka zrobili za 300 - tez jestem zadowolony, lepsza jakosc niz nowe chinczyki


do warki za daleko tu miałem bliżej ale co prawda to prawda te firmy robią to nie od dzisiaj i znają się na fachu :)



wiesz, to taki skrot myslowy, mowie warka, mysle pruszkow ;) http://www.chlodnice-konarscy.com/kontakt.php

dobryziom - Pon Lis 28, 2011 14:38

o i na Racławickiej też maja punkt :) w każdym razie grubsza wydajna chłodnica już jest teraz pozostaje mi ogarnąc wyżej wymienione plus oczekuje na dostawe kompletu uszczelek góra dół silnika. Głowica jest juz zrobiona, do piątku ma być juz skończony dół silniak i wywazony cały układ wirujący a później wygospadarować czas na złozenie :) płyny, filtry i oleje juz zakupione plus te na docieranie. Pozostaje jeszcze kwestia wiekszego IC... ale zebym to zrobił musze pozybyc się zamka maski bo to jedyne miejsce gdzie moge przeprowadzic najmiej inwazyjnie rury... :/

[ Dodano: Pon Lis 28, 2011 14:38 ]
mimo wielu problemów opoźnień np. z upchaniem sprezarki, dobieraniem uszczelek, wezyków, przebianiem splywu itd... wszystko sie udało od weekendu docieranie i sprawdzanie czy nic nie cieknie i działa zgodnie z załozeniami :) mam nadzieje w grudniu wystroic zobaczymy ile to warte :)

borek88 - Czw Gru 01, 2011 22:42

Cytat:
mimo wielu problemów opoźnień np. z upchaniem sprezarki, dobieraniem uszczelek, wezyków, przebianiem splywu itd... wszystko sie udało od weekendu docieranie i sprawdzanie czy nic nie cieknie i działa zgodnie z załozeniami :) mam nadzieje w grudniu wystroic zobaczymy ile to warte :)


czekam na dalsze efekty ile KM i Nm i jak to wytrzymuje sprzęgło i skrzynia
no i oczywiście filmiki i foto
bo tego dość mało w temacie

flapjck1 - Czw Gru 01, 2011 23:10

i wykres z rolek :D
dobryziom - Czw Gru 01, 2011 23:26

jutro jadę montować wskaźniki i go trochę odkurzyć i umyć a w sobotę trasa około 300km.
borek88 - Pią Gru 02, 2011 21:19

a masz gdzieś zdjęcia swojego auta??
może coś wrzuć

dobryziom - Pią Gru 02, 2011 22:44

wskaźniki i centralka apexi założone do tego naprawiłem wyciek wspomagania który się ujawnił... obmyłem również karcherem :) może jutro jakieś foto strzele czemu nie :)