Zobacz temat - [R75] Stuki - poduszka silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Stuki - poduszka silnika

domel101 - Pon Wrz 19, 2011 16:55
Temat postu: [R75] Stuki - poduszka silnika
Witam, mam taki problem, gdy zmieniam biegi lub na niskich obrotach ok 1200(i niskim biegu), dodam gwałtownie gaz to pojawia się taki pojedyńczy stuk z przodu auta, jakby ktoś udeżył młotkiem w metal(lub coś podobnego).Sprzęgło działa poprawnie i biegi wchodzą gładko. Kilka miesięcy temu wymieniałem wachacze i mech. powiedział, że gumki stabilizatora są w kiepskiej kondycji i powoli padają. Jak myślicie, czy to mogą być te gumki, czy raczej coś grubszego się szykuje? Dodam, że te stuki nie zawsze występują.
Dzięki za porady.

emerka - Pon Wrz 19, 2011 17:42

Bez straszenia - u mnie to był jeden z wielu objawów zdechłej dwumasy.
domel101 - Pon Wrz 19, 2011 18:14

tylko, że po dziurach jak soę wjedzie to też słychać ten "stuk", a czytałem o padniętej dwumasie i powiem, że nie mam takich objawów. Ale chętnie wysłucham podpowiedzi i naprawde nie chcę nikogo podważać.
emerka - Pon Wrz 19, 2011 19:34

Takie stukanie to może być również poduszka silnika lub tuleje wachaczy przednich (tylne).
Najlepiej zobaczyć na podnośniku wszystkie elementy gumowe, łączniki i poduszki.

seyfer - Pon Wrz 19, 2011 20:11

a przy jakich prędkościach to czuć ? Jeśli odczuwasz sam rumot silnika to bedzie pewnie 2 mas. U mnie podobne objawy miały akurat sprężyny ale to było przy predkości do 20km'h i ale na szczęście żywot zakończyła na postoju
domel101 - Wto Wrz 20, 2011 05:50

tulejki wymieniane razem z wachaczami. zobacze jeszcze te gumki stabilizatora. a ten stukot znika jak zmieniam biegi tak w okolicach 3000rpm. ogólnie stuk występuje przy niskich obrotach i przy obciążeniu silnika. na "luzie" nic nie ma a autem i silnikiem nie szarpie.
automechanik - Wto Wrz 20, 2011 05:58

Poduszka reakcyjna zespołu napędowego, to ta dolna z wymienną tuleją.
domel101 - Sro Wrz 21, 2011 14:18

automechanik napisał/a:
Poduszka reakcyjna zespołu napędowego

a tak bardziej na chłopski rozum :wink: to poduszka silnika, skrzyni :?:

automechanik - Czw Wrz 22, 2011 08:19

Ta dolna
domel101 - Pią Wrz 23, 2011 18:14

byłem na kanale i zlokalizowałem te stuki. Rzeczywiście wywalona dolna poducha silnika, tak zwana "ósemka". Zna ktoś wymiary tej MAŁEJ tulejki, i czy da się to samemu naprawić bez kupna nowej łapy :?:
Dzięki i Pozdrawiam

HiS - Pią Wrz 23, 2011 18:24

Mam identyczny problem z identycznymi objawami, wpierw myślałem że to drzwi, jakiś zawias, ale te sztywne jak bat i wątpiłem że to od nich tak stuka. Teraz w końcu wiem gdzie szukać, bo szlak mnie trafiał od tego stukania, a nienawidzę takich szmerów w kabinie ;]
domel101 - Sob Wrz 24, 2011 11:52

i po usterce. Mała gumka koszt 11zł, dostęp do prasy aby ją wcisnąć, 30 min. wolnego czasu i o niebo lepiej. Jak przyjdzie mi duża guma(bo w kiepskim stanie, są pęknięcia) to powtórka z rozrywki.
Pozdrawiam wszystkich

haszczyc - Sob Wrz 24, 2011 13:43

domel101, masz zdjęcie tej gumki? i gdzie ją zakupiłeś ?
domel101 - Sob Wrz 24, 2011 19:24

zdjęcia nie mam. a gumke kupiłem u siebie w mieście w takim sklepie dla ciężarowych "protrans", pasuje idealnie i jest z "grzybkami" po obu stronach i koszt 11zł.
najlepiej wyjąć łape i pójść do sklepu, obmierzą, popatrzą i dobiorą.

apples - Sob Wrz 24, 2011 21:02

domel101, napisz chociaż od jakiego samochodu jest. Nie w każdym mieście mogą mieć ta część w sklepie. :wink:

Bądź dobry kolega i zrób to :smile:

sash997 - Sob Wrz 24, 2011 21:09

heh, mam taki sam objaw, stuknięcie przy ruszaniu takie samo jak opisane przez domela, z tym że mam to od początku jak kupiłem auto, w pierwszej kolejności wymieniłem tą dolną poduche na nową, zaznacze też że całe zawieszenie z przodu oprócz amorów i drążka reakcyjnego mam nowe,już z 5 mechaników patrzyło i nic:)stuk jest jak był,aha słychać je wyraźnie z prawej strony
markozalko - Nie Wrz 25, 2011 07:33

Ja tam też się długo nie nacieszyłem ciszą w samochodzie. Zawieszenie na moje oko to ten samochod ma do ...... Od siebie mam taką drogę gdzie kiedyś rury robili i ją połatali. Nie jest to nie wiadomo jaka łatanka ale nie jest też gładki asfalt. Jak jadę tędy to mnie szlag bierze. Cały czas wrażenie jakby coś w bagażniku waliło ale roachodzi się to po całym aucie. Nie mam głowy co to. Amory z tyłu nowe. Boję się że też będę dochodził długo co to jest. Chyba że macie jakies propozycje.
emerka - Nie Wrz 25, 2011 09:14

markozalko napisał/a:
Ja tam też się długo nie nacieszyłem ciszą w samochodzie. Zawieszenie na moje oko to ten samochod ma do ...... Od siebie mam taką drogę gdzie kiedyś rury robili i ją połatali. Nie jest to nie wiadomo jaka łatanka ale nie jest też gładki asfalt. Jak jadę tędy to mnie szlag bierze. Cały czas wrażenie jakby coś w bagażniku waliło ale roachodzi się to po całym aucie. Nie mam głowy co to. Amory z tyłu nowe. Boję się że też będę dochodził długo co to jest. Chyba że macie jakies propozycje.



Guma stabilizatora tylnego? (x2)

HiS - Nie Wrz 25, 2011 10:35

markozalko napisał/a:
Ja tam też się długo nie nacieszyłem ciszą w samochodzie. Zawieszenie na moje oko to ten samochod ma do ...... Od siebie mam taką drogę gdzie kiedyś rury robili i ją połatali. Nie jest to nie wiadomo jaka łatanka ale nie jest też gładki asfalt. Jak jadę tędy to mnie szlag bierze. Cały czas wrażenie jakby coś w bagażniku waliło ale roachodzi się to po całym aucie. Nie mam głowy co to. Amory z tyłu nowe. Boję się że też będę dochodził długo co to jest. Chyba że macie jakies propozycje.


Gumy stabilizatora, tuleje wahacza - chociaż te to zwykle skrzypią.

domel101 - Nie Wrz 25, 2011 11:49

apples napisał/a:
napisz chociaż od jakiego samochodu jest. Nie w każdym mieście mogą mieć ta część w sklepie.
Bądź dobry kolega i zrób to


Specjalnie dla Was i dla sprawy pogrzebałem "tu i tam" :razz: i oto jest biały paragon a na nim : "TULEJA STAB. LUBLIN - 3 TYŁ" :mrgreen:
tak to wygląda




sash997 napisał/a:
stuk jest jak był,aha słychać je wyraźnie z prawej strony


posadz kogoś za kierą, niech wrzuci 1 bieg, noga na hamulec i niech strzela ze sprzęgła, bez gazu, aż będzie stuk, tylko aby nie przesadził, a Ty głowa do komory silnika, słuchać i patrzeć, może ta poducha wywaliła któryś przegub na skrzyni. Bo jak poducha wywalona u mnie była to strasznie silnik rwało do przodu, aż półoski się poddawały.

apples - Pon Wrz 26, 2011 10:04

domel101, :brawo:

Wstawiłem do tematu części http://forum.roverki.eu/v...p=660774#660774 :wink:

domel101 - Pon Wrz 26, 2011 18:17

cieszę się, że mogłem pomóc :wink:
a autko sprawuje się teraz wyśmienicie, teraz to jest klasa w jeździe :mrgreen:

markozalko - Wto Wrz 27, 2011 13:07

To znaczy, ze i u mnie mogą być wyrobione te tulejki (tzn. to są tuleki stabilizatora czy gumy stabizatora)?
domel101 - Wto Wrz 27, 2011 18:35

To nie stabilizator tak jak myślałem na początku, stuki powodowała dolna łapa silnika tzw. "ósemka"



na zdjęciu te tulejki są kolorowe (to jakiś pomysł angoli na naprawe tych tulejek), odrazu masz obraz lokalizacji. Ja miałem tą niebieską wyjechaną na maxa, gumy zero zostala sama rurka, a przy wyciąganiu tej łapy nie ma dużo roboty. Osłona silnika do ściągnięcia, i do wykręcenia 2 śruby na 15 klucz i troche samozaparcia.

markozalko - Sro Wrz 28, 2011 18:39

Tylko u ciebie waliło z przodu a u mnie z tylu coś daje.

[ Dodano: Sro Wrz 28, 2011 19:39 ]
Hura znów forum działa:)
A tak poza tym dziś stwierdziłem że mi wali mocniej jak jest chłodniej, np. z rana. Potem jak cieplej na dworzu mniej to słychać. Czyżby te jakieś gumy albo tuleje sztywniały i taki był efekt? Raczej mi się wydaje że stuki zaczynają sie z przodu choć z tyłu też wali. Ale na bank to prawa strona. \Kiedyś wymieniałem lewą końcówkę drążka a prawej nie może to to.

haszczyc - Sro Wrz 28, 2011 18:54

markozalko, wali ci jak jedziesz po kostce brukowej ?
markozalko - Sro Wrz 28, 2011 19:04

Jak jade po samej kostce to jeszce jest w miarę ale jak są kostki powybijane np. od soli to jedzie się strasznie.
domel101 - Sro Wrz 28, 2011 19:46

jedź na stacje diagnostyczną na "trzepaki", tylko dobrze jakbyś ściągnął płyte pod silnikiem aby lepszy widok był na gumki stabila, a jak masz tam znajomego to Ci da się pobawić pilotem i pomoże znaleźć usterke, a jak nie to $ ( u mnie to kosztuje 20 zł) i też znajdzie :mrgreen:
Boncky - Sro Wrz 28, 2011 20:27

żółta guma ze zdjęcia domela do kupienia za 80 zł w Tedgumie a niebieska już widzę załatwiona:)
haszczyc - Czw Wrz 29, 2011 05:54

czy taka poduszka silnika jest też odpowiedzialna za wibracje całego samochodu na luzie ?
Boncky - Czw Wrz 29, 2011 06:52

haszczyc napisał/a:
czy taka poduszka silnika jest też odpowiedzialna za wibracje całego samochodu na luzie ?


tak takowe zachowanie też może być - znam z własnego przykładu :)

domel101 - Czw Wrz 29, 2011 19:29

Boncky napisał/a:
haszczyc napisał/a:
czy taka poduszka silnika jest też odpowiedzialna za wibracje całego samochodu na luzie ?


tak takowe zachowanie też może być - znam z własnego przykładu :)


a ja akurat wibracji nie miałem, nic a nic. Z tymi wibracjami to poczytaj posty o kole dwumasowym(tak jak to wstępnie mi mówiono, że u mnie padło) lub poszukaj czegoś o szarpaniu silnika. Chyba, że masz tą pewność o tej poduszce.

kacper - Sro Maj 09, 2012 12:55

Witam, uznałem że na początek tu dopytam, mam podobny problem.... postaram się opisać poniżej dokładniej:

Po zmianie biegu powoli i delikatnie wciskam pedał gazu i mam takie szarpnięcie z dodatkiem nazwałbym to pukiem może nie tak metalicznym ale pukiem.
Przy zmianie biegu w sposób przyzwoicie agresywnym szybko wkręcamy się i zmiana 2,3,4,5 praktycznie nic nie słychać nic nie czuć.

Wolne obroty 5 bieg i tu najbardziej odczuwalne tknięcie pedału gazu, szarpnięcie i takie puk,puk bardziej jakby w skrzyni od strony kierowcy słyszalne, jak mega delikatnie zmieniam biegi i mega delikatnie operuje gazem praktycznie nie odczuwalne.

Naturalnie na zimnym jest mniej słyszalne i zauważalne poszarpywanie.
"Mechanik" niby sprawdzał tą dolną łapę i nie widział problemu... help me :roll:

domel101 - Sro Maj 09, 2012 20:26

ja po wymianie tej małej gumki miałem troche spokoju, ale teraz duża guma się posypała i stuku puku powróciło(dokładnie tak jak Ty opisałeś) i też słychać tak jakby ze skrzyni. ale otwórz maskę, odpal silnik, jedna osoba w aucie niech się bawi gazem(agresywnie puszcza i dodaje)
a Ty pooglądaj zachowanie dużej gumy. ja tak je wyczaiłem. i teraz duża guma rusza się nawet o 2-3cm

markozalko - Wto Maj 15, 2012 15:25

Wymieniłem dolną poduszkę na nową od TomaTeam i było oki przez 2 tygodnie. Teraz podczas ruszania ale bardziej żywego, i zmianie biegów potem słychać taki pojedynczy stuk. raz jakby z tyłu z prawej strony a czasem jakby z przodu. Jak ruszam delikatnie tego nie ma. Czy to tez objaw tej poduszki czy może coś innego? Oj ile ja nerw wsadziłem w te poduszki i kasy, a drżenie na kierownicy teraz mam dość spore, szczególnie rano jak jest chłodniej. Reszta może być tylko tera ten stuk :(
domel101 - Wto Maj 15, 2012 20:00

posprawdzaj gumki stabilizatora i łączniki stabilizatorów. Jeszcze kwestia małej gumi w tej łapie silnika co tą dużą wymieniałeś, miałeś ją na wierzchu to trzeba było odrazu wymienić (pasuje od lublina 3, poczytaj temat od początku, tam opisałem) chyba, że była idealna
haszczyc - Wto Maj 15, 2012 21:59

markozalko, ja drżenie kierownicy mocne miałem przez uszkodzoną gruszkę olejową tą która z tego co pamiętam wymieniłeś po wymianie jest cisza.. :) jak ktoś pisał najlepiej od razu wszystkie poduszki na raz wymienić gdyż jedna uszkodzona uszkadza kolejne... i tu akurat przyznam temu komuś rację ... bo u mnie jest dokładnie tak samo ... wszystkie były naderwane
markozalko - Sro Maj 16, 2012 05:19

domel101 napisał/a:
posprawdzaj gumki stabilizatora i łączniki stabilizatorów. Jeszcze kwestia małej gumi w tej łapie silnika co tą dużą wymieniałeś, miałeś ją na wierzchu to trzeba było odrazu wymienić (pasuje od lublina 3, poczytaj temat od początku, tam opisałem) chyba, że była idealna


Ja wymieniałem później całą tą poduszkę na nową, czyli i duży i mały wkład są nowe. Po założeniu tej poduszki poczułem również różnicę, ale drżenie którego nie miałem na wkładzie z Tedgumu to teraz mam.
Morał taki: Każda poduszka założona ma swoje dobre i złe strony. Widać nie jest to samo co oryginał. A te stuki ciort wie może to nie poduszka bo chyba tak szybko by się nie wyrobiła po 2 tygodniach tym bardziej że jest New.

[ Dodano: Sro Maj 16, 2012 06:19 ]
Tak sobie przypomniałem czy takie stuki również może powodować łożysko koła tylnego? Wcześniej mi szumiało a teraz ten szum jakby przycichł tylko że stuki czasem się wydają jakby z tego tylnego koła.

Bo to, że auto jak było na podnośniku i mechanik niczym nie podpierał silnika przy wymianie tej dolnej nie ma chyba wpływu.

domel101 - Sob Maj 19, 2012 19:43

czy uszkodzony duży wkład gumowy poduszki silnika albo uszkodzone łączniki stabilizatorów mogą być przyczyną takich objawów jak: delikatne szarpanie na 5 biegu i przy prędkości 65-70 km/h i na 4 biegu 50-55km/h.
jarqo1981 - Sro Maj 23, 2012 18:43

kacper napisał/a:
delikatnie wciskam pedał gazu i mam takie szarpnięcie z dodatkiem nazwałbym to pukiem może nie tak metalicznym ale pukiem
ja mam automat, ale właśnie takie mam objawy, zacznę od wymiany poduszek, tej gruszki(olejowa tak?) i w tej ósemce zmienię te gumeczki na ,,power flex'' jak kolega domel101, ta górna poduszka wygląda ok :/ dodam że na zakrętach bardziej drży mi kiera. ps.rozumiem że to są te jedyne 3 poduszki w aucie tak? http://www.iparts.pl/auto...463-100538.html
haszczyc - Sro Maj 23, 2012 20:49

jarqo1981, 4 są:) poduszki jeśli olejowa to wymień na nową bądź od Freelandera
jarqo1981 - Czw Maj 24, 2012 18:23

haszczyc napisał/a:
4 są:) poduszki jeśli olejowa to wymień na nową bądź od Freelandera
dziękować za uświadomienie, kłaniać się nisko ;) te poduchy z prawej, na łapie i grucha wydają się ok, w weekend jadę na podnośnik i zobaczę dokładnie ,,ósemkę'' i tą http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-KKU106483 ps.jak wymienię, to tylko na nowe, oryginały, power flex, albo lemforder(o ile oni to robią). Pozdr!
haszczyc - Czw Maj 24, 2012 18:46

jarqo1981, gruszka ma to do siebie że pęka na samej górze i czasem ciężko zobaczyć że jest uszkodzona u mnie np tak było więc sprawdź ją jeszcze raz bo to ona głownie jest winowajcą
jarqo1981 - Sob Cze 02, 2012 16:28

...poduszki dobre, więc nie wiem co jest odpowiedzialne za szarpanie :(
domel101 - Sob Cze 02, 2012 19:44

może łączniki stanilizatora lub gumki na nim są padnięte
jarqo1981 - Sob Cze 02, 2012 20:58

...co ma stabilizator do szarpania podczas ruszania? On ma inne zadanie, w Pl mam w124 z 1987r, stabilizator jest już taki wyrobiony w miejscach gdzie są gumy, że nowe nic nie dają, muszę go wymienić, objawy? Auto przechyla się na boki jak łódz :) a nie szarpie podczas ruszania...fakt, tam jest na tył napęd, ale zaryzykuję i kupie ,,ósemke' 'power flex http://www.powerflex.co.uk/products/75-2670/1.html do roverka, może nie widać na oko, że jest wyrobiona? Jak to nie pomoże to nie wiem...
domel101 - Nie Cze 03, 2012 07:57

no masz racje z tym stabilizatorem. a trzęsie Ci budą na wolnych obrotach albo jakieś podobne objawy?
jarqo1981 - Nie Cze 03, 2012 13:07

...tylko i wyłącznie jak jest zimny, jak to diesel, jak ciepły to super...
domel101 - Nie Cze 03, 2012 20:39

no to nie przychodzi mi nic innego tylko poduchy. jak uda Ci się ten temat ogarnąć to pisz.
markozalko - Pią Cze 29, 2012 07:57

jarqo1981 napisał/a:
...tylko i wyłącznie jak jest zimny, jak to diesel, jak ciepły to super...


Jak rano odpalam auto gdzie jest powiedzmy 10-15 stopni to czuję dość mocno drżenie budy i kierownicy. Potem też drży ale nie aż tak. Aż się boję jak będzie zima co to będzie się działo. Ja pierdziu z tymi poduszkami. Na wkładzie tadgumu tak nie drżało jak na nowej z TomaTeam. Ale za to pierdział wkład ze hej.

domel101 - Wto Lip 03, 2012 15:39

przysłali mi z TEDGUMA duży wkład łapy tylny, tylko, że zamówiłem od Land Rovera Freelandera aby pasowała do benzyny a oni mi wysłali z Rovera 75 diesel. Pytanie, będzie ten wkład pasować czy odsyłać :?:
dafit - Wto Lip 03, 2012 23:40

też sie zastanawiam czy w dieslu takie same te gumy bo u mnie w miescie w sklepie mają w katalogach tylko od diesla wkład
domel101 - Sro Lip 04, 2012 14:15

ten wkład ma takie same wymiary jak w benzynie, także pasuje diesel i benzyna tylko może być różnica w twardości gumy - tak wyczytałem wczoraj wieczorem na forum

[ Dodano: Sro Lip 04, 2012 15:15 ]
a napiszecie jak wymieniacie te duże wkłady, bo chcę się za to zabrać a nie bardzo wiem czy da się to jakimś domowym sposobem zrobić

haszczyc - Sro Lip 04, 2012 14:49

domel101, tylko i wyłącznie prasa:) podjedź gdzieś do mechanika to ci to zrobi
domel101 - Pon Lip 16, 2012 15:41

dzięki, czyli tak jak wymieniałem mały wkład, tylko, że u wujka na prasce domowej roboty.

[ Dodano: Pon Lip 16, 2012 16:41 ]
w tą sobotę wymieniłem duży wkład poduszki silnika z TedGuma i nie mam żadnych stuków, szarpań ani innych przykrości a mały wkład zaadaptowany z Lublina wygląda po roku użytkowania jakby był wczoraj założony

vonglass - Sro Sie 29, 2012 11:33

Jeszcze nie właziłem pod swojego Roverka, ale na 99% padła mi dolna poduszka. Górne wyglądają ładnie, a wibracje na postoju i podczas jazdy są coraz gorsze. Znalazłem polecany przez was wkład w sklepie TEDGUM, ale jest jeszcze POWERFLEX:
http://www.inter-rally.pl...ver_75-490.html

Czy ktoś kupił i jeździ na tych gumach? Cenowo wychodzi to między gumowym wkładem (w dodatku tylko dużym) a kompletnym oryginałem MG ROVER...

apples - Sro Sie 29, 2012 18:41

vonglass napisał/a:
Czy ktoś kupił i jeździ na tych gumach?
Chyba tylko angole http://forum.roverki.eu/v...p=661202#661202
chdn - Czw Sie 30, 2012 06:32

Nie tylko :)
Sam ostatnio wymieniłem tylne tuleje wahaczy przednich na Powerflexa (wkłady).
Cena przystępna, raz na długi czas :) Całe gumy urywały mi się średnio co rok :(
Auto prowadzi się teraz jak po sznurku, koło nawet nie drgnie :) Na normalnych gumach nie był cudowny w prowadzeniu. Szkoda że nie ma powerflexów do tylnego zawieszenia :(
Dolną poduszkę silnika też mam z wkładami powerflexa. Wszystko gra i buczy jak trzeba ;)

vonglass - Czw Sie 30, 2012 08:28

chdn napisał/a:
Nie tylko :)
Sam ostatnio wymieniłem tylne tuleje wahaczy przednich na Powerflexa (wkłady)

O, super :) A gdzie kupowałeś wkłady i jak długo czekałeś na przesyłkę?

apples - Czw Sie 30, 2012 09:11

Tu mają http://autoracing.pl/p/21...iuretanowe.html
apples - Pią Sie 31, 2012 05:45

chdn napisał/a:
Szkoda że nie ma powerflexów do tylnego zawieszenia :(
Szukaj do BMW według numerów http://forum.roverki.eu/v...p=459274#459274
chdn - Pią Sie 31, 2012 06:29

Dzięki :)
Powerflexa nie znalazłem, ale są innej firmy: Strongflex

sopel86lodz - Czw Lis 14, 2013 19:50

Witam, posiadam rovera 75 2l v6 mam uszkodzona poduszke reakcyjna moje pytanie brzmi czy bedzie pasowac ta poduszka z diesla do mojego auta? drugie pytanie czy te tuleje pasuja do niego i czy zdaja egzamin jesli sie je wymieni http://allegro.pl/poliure...3673997587.html ?
rafalmis1 - Czw Lis 14, 2013 20:15

Zakładaj polimer będziesz bardzo zadowolony. Z diesla chyba ma inną twardość, nawet sobie nią głowy nie zawracam tylko polimer
Balas87 - Wto Cze 03, 2014 10:43

hej co to może być głuche stuki przy ruszaniu i to nie zawsze nie raz tak silne że wyczuwalne jakby z pod tunela środkowego. Sprzęgło działa płynnie żadnych uderzeń na pedale sprzęgła nie czuć.
mossy - Wto Cze 03, 2014 11:32

u mnie również podobny problem, przy puszczaniu pedału sprzęgła podczas zmiany biegów występuje głuchy stuk gdzieś jakby z tyłu i do tego przyhamowanie silnikiem i szarpnięcie. Przy powolnym popuszczaniu sprzęgła z nieco dużą ilością gazu jest w porządku. Czyżby to była dwumasa?
Balas87 - Wto Cze 03, 2014 11:51

wątpie pewnie tak jak umnie jakaś część gumowa zużyta
cin1391 - Sob Cze 20, 2015 08:56

Panowie, mnie zaraz ch... strzeli. Wymieniłem poduchę gruszkę i wszystkie moje problemu z trzęsieniem ustały. Ale ostatnio pojawiły się takie objawy:
1. Pojedyncze stuknięcie podczas ruszania.
2. Bujnięcie samochodem po odjęciu gazu na 4 lub 5 biegu przy prędkościach 70-90 kmh, taka żabka na moment.
3. Delikatne bujanie samochodem na postoju na biegu jałowym. Nie takie trzęsienie, jak przywywalonej gruszce, a raczej bujanie, jakby ktoś wiercił się na siedzeniu i wprowadzał zawieszenie w ruch.

Podejrzewałem dwumas, ale nie mam innych objawów chatakterystycznych dla dwumasy - nie wydaje odgłosów. Test ruszania z 2biegu (poza wdpomnianym wcześniej stuknięciem) przechodzi pozytywnie. Test kopania w pedał gazu jadąc 3tya obrotów na 3cim biegu też nie powoduje odwzwania dwumasy. Test gwałtownego przyspieszania na 5 biegu od 1000 obr. Na minutę również pozytywnie - płynnie przyspiesza bez terkotania i telepania.

Czy realne jest, aby te objawy powodowała poduszka 8?