Zobacz temat - [R416Si] Ubywa płynu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416Si] Ubywa płynu

bolec0000 - Nie Wrz 25, 2011 20:57
Temat postu: [R416Si] Ubywa płynu
Witam ubywa mi płynu, na postoju po nocy jest mokro pod autem, zauważyłem ze płyn cieknie po kolektorze wydechowym.
Pierwsze gdzie go zauważyłem to strzałka na zdjęciu, skąd to może cieknąc?

shilus82 - Nie Wrz 25, 2011 21:56

albo cieknie spod głowicy (niedobrze) albo spod tego króćca,w który wkręcony jest czujnik temperatury (to już lepiej, bo nie rozbebeszysz połowy silnika),a króciec jest podpięty do rury chłodnicy, tylko nie pamiętam której :)
des - Nie Wrz 25, 2011 22:51

Ja tam obstawiam uszczelkę kolektora ssącego. Jak u mnie padła to też zbierała się na tej "półeczce" tyle, że z lewej strony.
sTERYD - Nie Wrz 25, 2011 23:19

jw. tylko u mnie się dokładnie w pokazanym miejscu zbierał płyn :cool:
bolec0000 - Pon Wrz 26, 2011 10:50

myslicie panowie ze to uszczelka kolektora sącego a plyn by sie pojawial az przy kolektorze wydechowym az taką by droge przebywal i dopiero splywal na dól,bo rozumiem ze plastikowy to kolektor ssący a przy chlodnicy to wydechowy???a to sie dzieje przy wydechowym
Adrian - Pon Wrz 26, 2011 10:55

Silnik jest minimalnie pochylony w przód i płyn może sobie spływać.
wooy11 - Pon Wrz 26, 2011 12:13

Miałem podobnie, płyn pojawiał sie raz z prawej , raz z lewej strony przy kolektorze wylotowym, wyciek zaczynał się na wysokości uszczelki pod głowice. Wyciek występował tylko po zgaszeniu silnika ( kiedy stygł ) i kiedy na drugi dzień go odpaliłem to w momecie rozgrzewania widać było dokładnie jak wydostaje sie z pod uszczelki pod głowicą....wyciek w miare rozgrzewania sie silnika ustawał, dodatkowo w momencie kiedy płyn wypływał, było czuć dziwny zapach ( tylko prosze się nie smiac :) ) jak by przypalonej wody ( płynu ). Jezdziłem tak jakieś 10 miesiecy dolewajac co jakis czas płyn a w końcu zrobiłem uszczelke. Jak silnik ostygnie wyczyść go do sucha i następnego ranka jak odpalisz auto poogladaj okolice kolektora wylotowego ( pod nim też ) bedziesz widział co się dzieje.
bolec0000 - Pon Wrz 26, 2011 18:03

czyli jednak skupic sie nauszczelce od kolektora ssącego? a jezeli to ta uszczelka to wymiana w warunkach garazowych bez kanału z podstawowymi narzedziami jest trudna czy lepiej odac specjaliscie??
Adrian - Pon Wrz 26, 2011 19:33

Dwa browarki, kilka podstawowych kluczy i dasz radę. :wink: Musisz spuścić płyn chłodniczy i odkręcić 7 śrubek w kolektorze. Przeszukaj Forum, to znajdziesz dokładniejszy opis.
des - Pon Wrz 26, 2011 19:48

Podstawowa rzecz to klucz nasadowy (13) z przedłużką, reszta to już umiejętności manualne.
bolec0000 - Wto Wrz 27, 2011 20:27

to juz ostsnie pytanie w sprawie kolektora ,byłem w sklepie i podobno tam są 2 uszczelki do kolektota jakas górna i dolna ,nie wiem którą kupic a moze obydwie??
wooy11 - Wto Wrz 27, 2011 20:36

chyba się nie dogadałeś co do silnika, w serii K jest jedna uszczelka pod kolektor dolotowy, takie poczworne okulary z cienkiej gumy, w oryginale są koloru zielonego, ja swego czasu kiupowałem u siebie zamiennik za 15 zł koloru czarnego.

http://www.iv.pl/images/47390972965329094402.jpg

kqba - Sob Paź 22, 2011 18:39

Powiedzcie mi, czy płyn trzeba spuścić cały, czy tylko do wysokości odpowietrznika?
des - Sob Paź 22, 2011 18:42

Wg. bez sensu spuszczać tylko trochę płynu. Jak już będziesz miał dolny wąż od chłodnicy wyjęty to lepiej wylać cały i zalać nowym.
Aczkolwiek możesz tylko do odpowietrznika.