|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [620Ti] Śruby kolektora i uszczelka
BorysOpole - Czw Wrz 29, 2011 22:49 Temat postu: [620Ti] Śruby kolektora i uszczelka Zaczeło mi przepuszczać na kolektorze wydechowym na łączeniu z silnikiem od strony pod alternatorem , chciałbym to zrobić czy ktoś się orientuje jakie tam śruby wchodzą żeby nowe założyć bo jedna wydaje mi się że jest urwana, oraz czy przy tej operacji trzeba planować kolektor
Marrkus - Pią Wrz 30, 2011 20:58
Szpilka to śruba M10 - da się dokupić w motoryzacyjnych (nie musi być dokładnie do R620Ti ważne by rozmiar, skok gwintu i długość pasowały) . W ostateczności uciąć długa śrubę (mniej eleganckie ale awaryjnie działa - jedyny minus to niewiadomo jak zareaguje śruba na wysokie temp.).
Planować głowicy pod kolektor nie trzeba ale sam kolektor warto by sprawdzić i ewentualnie splanować jeśli nie powykręcał się zbyt mocno można użyć pasty do wydechów celem uszczelnienia (byle nie przegiąć z ilością bo wyciśnie się podczas dokręcania i jeszcze do śmigła się przyklei )
BorysOpole - Pią Wrz 30, 2011 21:59
gdzieś znalazłem informację żeby użyć śrub o twardości 10,9 takie można dostać ?
Marrkus - Sob Paź 01, 2011 07:23
większa ilość węgla w stali na pewno nie zaszkodzi. szpilki i nakrętki b.często są galwanizowane i pomimo pracy w ciężkich warunkach nie korodują . Ostatnio dorabiałem szpilki do LR Freelander 1.8L i użyłem właśnie śrub o podwyższonej twardości
davidlive - Sob Paź 01, 2011 08:15
niepolecam stosowania pas, wczoraj w pracy zakładałem turbinke po regeneracji i jak odbierałem ja od chłopaków z zakładu to mówili że absolutnie nie można nic smarować.
mówią że połowa problemów z turbinami to własnie jakies syfy lądujące w niej.
Daj dobrą uszczelke skręć mocno i równomiernie i ma śmigać.
Pasty do wydechów twardnieją i robią sie jak kamień po prostu dodaj do tego 80tyś obrotów turbiny i problem gotowy .
Marrkus - Nie Paź 02, 2011 03:32
O paście napisałem już wyżej - moim zdaniem stosować można a nawet trzeba gdy zachodzi taka potrzeba i tylko wtedy. oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest zadbanie do dobre miejsce styku ale czasami lepiej dołożyć pasty niż zebrać za dużo np z głowicy. Grunt by robić wszystko z głową i z umiarem i w stosownych ilościach - zbyt obfite smarowanie nigdy i nigdzie się nie sprawdza
davidlive - Pon Paź 03, 2011 06:21
dokładnie , tak jak piszesz, posmarujesz pompę wody to kawałki poleca w układ to tez nie jst dobre bo wrócą do pompy i narobią bałaganu
BorysOpole - Pon Paź 03, 2011 12:41
Jeszcze pytanie czy w silnikach prze i po lifcie były te same uszczelki kolektora wydechowego
mój silnik to ten z kopułką
Marrkus - Pon Paź 03, 2011 19:26
Każdy silnik serii T ma takie same uszczelki kol.wydech.
BorysOpole - Sro Paź 12, 2011 15:45
Mam jeszcze jeden problem z uszczelka kolektora dolotowego są dwa rodzaje mój silnik to ten z kopułką która jest tą właściwą
dobryziom - Sro Paź 12, 2011 19:58
obydwie góra i dół...
BorysOpole - Sro Paź 12, 2011 21:42
dzięki a kojarzysz może jakie śruby mają rozmiar i czy gwint jest normalny
dobryziom - Czw Paź 27, 2011 19:05
BorysOpole napisał/a: | dzięki a kojarzysz może jakie śruby mają rozmiar i czy gwint jest normalny |
normalny i chyba 8mm
|
|