Zobacz temat - [R214] dziwny wyciek płynu chłodniczego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] dziwny wyciek płynu chłodniczego

made07 - Pon Paź 03, 2011 14:12
Temat postu: [R214] dziwny wyciek płynu chłodniczego
Witam!
Mam problem z moim roverkiem 200, 1.4, 16v, 98r.
Ogólnie mam wyciek płynu chłodniczego. Wszystkie węże, chłodnica itp są szczelne. Płyn ucieka zawsze po przejściu z gorącego silnika na zimny (czyli wchodzę do auta, jadę gdzieś, odstawiam na noc, wracam rano i jest plama pod silnikiem i pusty zbiornik wyrównawczy) Auto się nie grzeje, nie mam masła, po prostu sam wyciek. Płyn ucieka jakby spod głowicy... (spływa po bocznych ścianach silnika) Padła diagnoza że uszczelka pod głowicą. Choć sam mechanik mówił że sprawa wygląda dziwnie i dopiero po konsultacji z innym mechanikiem stwierdził że jest możliwe. Oddałem auto... Wymienili w aucie uszczelkę, szpilki, wyczyścili wszystko, sprawdzili ciśnienie/szczelność głowicy (nie pamiętam dokładnie na czym sprawdzenie polegało) ale ogólnie z głowicą wszystko jest w porządku. Przez 2 dni wszystko wydawało się ok... lecz wyciek znów się pojawił w tym samym miejscu. Oddałem znów auto... sprawdzili pompę (jest w porządku) i dokręcili mocniej szpilki (wcześniej były dokręcone "książkowo"). No i przez chwile znów wszystko wydawało się być dobrze lecz wyciek znowu się pojawił...
Tu z dalszymi czynnościami się zatrzymałem... Jakieś pomysły?? Może ktoś miał lub spotkał się z podobnym problemem ?? Bardzo proszę o pomoc...

siejson - Pon Paź 03, 2011 15:06

mialem identyczny problem kapalo na zimnym silniku, na goracym wszysto okej,zrob tak jak silnik bedzie stygl to poloz sie pod autoi zobacz czy ci nie kapie gdzies w okolicach rorzadu,jesli stamtad to wszystko wskazuje na pompe wody, jesli mowisz ze masz okres dwoch dni ze wszystko jest wporzadku to winowajca jest uszczelka ktora znajduje sie w pompie moze akurat gdy sprawdzali twoja pompe byl okres ze bylo okej identycznie bylo u mnie ,wymienilem pompe i jest okej z twojego opisu wszystko wskazuje na uszkodzona uszczelke pompy lub sama pompa
made07 - Wto Paź 04, 2011 21:41

wyciek znajduje sie między silnikiem a filtrem powietrza

[ Dodano: Wto Paź 04, 2011 21:41 ]
dzięki za pomoc :P

pskoora - Pon Sie 12, 2013 18:29

Witam chciałem odświeżyć temat jako że mam ten sam problem co kolega.Otóż na zimnym silniku wycieka płyn chłodniczy w sporawych ilościach.Podkładałem kartonu pod spód i okazało się że cieknie gdzieś między blokiem silnika a filtrem powietrza.Po paru nieudanych wizytach u mechanika i jego nietrafionych próbach naprawy mam już dość.Może ktoś ma jakiś pomysł co to może być?z góry dzieki
leszczu - Pon Sie 12, 2013 18:45

Albo cieknie z pod głowicy albo uszczelka kolektora ssącego puszcza.
bortomasz - Wto Sie 13, 2013 01:39

made07, witam. udało Ci się zdjagnozowac dokładnie co było przyczyną i jak to naprawić?
Marcin1985 - Sob Lip 05, 2014 16:59

Witam.
Mam ten sam problem. Od kilku dni ucieka plyn chlodniczy w duzych ilosciach. W poniedzialek zalalem do max a dzis jest ponizej min...
Zrobilem fotke miejsca gdzie cieknie moim zdaniem i obstawiam ze to z pompy.
Ale wolalbym sie doradzic przed oddaniem auta do mechanika.
Dzieki

leszczu - Nie Lip 06, 2014 15:02

Pompa wody.
Marcin1985 - Nie Lip 06, 2014 16:54

Dzięki "Leszczu"!!!

http://www.eurocarparts.com/water-pump-gasket

Jak myślisz która będzie pasować do mojego silnika (1,4 16V 2003) i czy ciężko to wymienic samemu??

leszczu - Wto Lip 08, 2014 10:09

Trzeba rozpinać rozrząd żeby ja wymienić.
Lnino - Wto Gru 09, 2014 20:27

Witam,
Mam można powiedzieć że też mam ten sam problem z plynem chłodniczym. Tylko że dzisiaj zauważyłem wyciek po obu stronach bloku po stronie kolektora wydechowego. Od rozrządu bym zrozumiał że to pompa, ale od strony filtra powietrza? do tego jak jest zimny silnik mega dymi na bialo.
Ma ktoś jakieś pomysly oprócz uszkodzenia uszczelki głowicy?

zacekpl - Sro Gru 10, 2014 07:41

Lnino napisał/a:
Ma ktoś jakieś pomysly oprócz uszkodzenia uszczelki głowicy?


Uszczelka kolektora ssącego.

leszczu - Sro Gru 10, 2014 15:55

Lnino, pokaz fotki ??
Lnino - Sro Gru 10, 2014 21:58

Rano przed pracą zrobię foto tylko nie wiem jak je dodać.
Dodatkowym objawem jest to że czasem pracuje tak jakby na 3 cylindrach (takie mam wrażenie). Czasem tak jest na zimnym silniku a czasem po zagrzaniu jak się przejadę kawałek.

NoPE - Sro Gru 10, 2014 22:22

Lnino napisał/a:
tylko nie wiem jak je dodać

Zewnętrzny hosting zdjęć i linkujesz bezpośrednio do zdjęcia.

Lnino - Sro Gru 10, 2014 23:03

NoPE, jakby mógł prosić po polsku bo jestem mega laikiem.
NoPE - Sro Gru 10, 2014 23:53

Wchodzisz np. tu
-wybierasz plik/obrazek/zdjęcie na przycisku "wybierz plik"
-po wybraniu klikasz na zielony przycisk Zapodaj!
-załaduje Ci się obrazek i kopiujesz jego link czyli adres
-wchodzisz na forum i pisząc posta klikasz na znacznik IMG i wklejasz ten skopiowany adres

jest jeszcze kwestia hotlinkowania (direct link - link bezpośredni) ale to innym razem.

Jeśli używasz Chrome to z prawokliku masz komendę "Kopiuj adres URL grafiki"

Felipe987 - Czw Gru 11, 2014 09:53

Opowiem jaki ja miałem wyciek, może komuś to pomoże :) Jakiś czas po kupnie Rovera zauważyłem, że ubywa mi płynu, najszybciej uciekało w zimne dni. Okazało się, że zerwany jest gwint jednej szpilki przy króćcu, który wychodzi z głowicy w okolicach filtra powietrza. Woda spływała po głowicy a następnie po łączeniu z blokiem co mogło wyglądać na walniętą uszczelkę. Przegwintowanie załatwiło sprawę ;) Dodam, że tata w R75 1,8 miał taki sam problem.
Harry - Czw Gru 11, 2014 11:18

mi leciało z okolic kolektora wydechowego- to był HGF
Lnino - Czw Gru 11, 2014 13:17

http://zapodaj.net/e3f82460a9286.jpg.html
http://zapodaj.net/5a4e2816450ea.jpg.html
http://zapodaj.net/e3f82460a9286.jpg.html
w pierwszych 2 miejscach objaw się pojawił po przejechaniu jakiś 10 km na ciepłym silniku później tego nie widziałem.
Ostatnio mam wrażenie że na 4 kolektorze ssącym jest cały czas mokro.

robsson78 - Czw Gru 11, 2014 18:28

Uszczelka kolektora ssącego do wymiany.
Lnino - Pią Gru 12, 2014 00:05

Właśnie analizowałem wszystkie możliwości decyzja padła, zamawiam komplet uszczelek i uszczelniaczy zaworów. Taki mały remont silnika. Chyba dobry pomysł.
leszczu - Sob Gru 13, 2014 11:48

Jak nie kopci na niebiesko pod odpaleniu to nie warto robić uszczelniaczy zaworowych.
Lnino - Sob Gru 13, 2014 12:27

Na niebiesko nie kopci, ale chyba zaczyna na biało, tak jakby płyn palił.
A przy okzji jak będzie główka zdjęta to i tak oddam do szlifu. Zawsze to szczelniejszy silnik.