Zobacz temat - [R200]Świeca za pompą
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200]Świeca za pompą

machi12 - Wto Paź 04, 2011 22:28
Temat postu: [R200]Świeca za pompą
Witam,
właśnie wróciłem z działki. Mam poważny problem. Kupiłem autko w kwietniu R200 i stwierdziłem że na zimę wymienię świece. Zabrałem się za tą ostatnią za pompą. Co się okazało. Świeca sfatygowana jest, i najprawdopodobniej nigdy nie wymieniana. I trochę się zdenerwowałem bo 4 h nad nią ślęczałem i nic nie zdziałałem.
W jaki sposób mogę odkręcić pompę żeby przy zakładaniu nie ponosić dodatkowych konsekwencji?
Proszę o pilną pomoc gdyż jutro rano planuje to zrobić

Remigiusz - Wto Paź 04, 2011 22:32

machi12 napisał/a:
W jaki sposób mogę odkręcić pompę żeby przy zakładaniu nie ponosić dodatkowych konsekwencji?


Nie wymieniaj jej bo to nie jest konieczne i nie wiele wpłynie na rozruch zima jak 3 inne sa sprawne. Tle razy już ten temat był wałkowany tutaj :roll:

machi12 - Wto Paź 04, 2011 22:42

Kolega od którego kupiłem rovera wymieniał te 3 sztuki w jesieni rok temu. Na NGK, i już przy wilgoci jesiennej tego roku łapie mi za drugim rozgrzaniem po 3 sekundach kręcenia :/ poza tym trochę sfatygowałem tę świece :(
azer - Sro Paź 05, 2011 08:15

http://www.roverki.pl/zro...nikach-idt.html
Jugol - Sro Paź 05, 2011 08:58

azer, ale kolega nie ma silnika iDT, tylko SD, a tam jest i ciaśniej i trudniej ;)
kruszan - Sro Paź 05, 2011 09:01

machi12, nic innego Cię nie czeka jak wyjęcie pompy ;/ możesz ją tylko poluzować i odchylić na bok, ale tak czy siak musisz całą odkręcić, potem na nowo ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu, pracy dużo i nie ma lekko, można bez komputera na znak na wale, aczkolwiek można nie uzyskać idealnej dokładności, lepiej koniec końców sprawdzić potem na kompie czy wszystko dobrze...

sam to przerabiałem, trochę pracy Cię czeka... :)

tronsek - Sro Paź 05, 2011 09:25

Jugol napisał/a:
azer, ale kolega nie ma silnika iDT, tylko SD, a tam jest i ciaśniej i trudniej
Właśnie że w silnikach SD jest łatwiej niż w iDT: http://www.roverki.pl/por...ece-zarowa.html
Trudniej jest w silnikach SDi. Tam bez zrzucania pompy się nie obejdzie.

kruszan - Sro Paź 05, 2011 09:41

ahh edit, on nie ma intercoolera, ja już dam widziałem i za SD :P
machi12 - Sro Paź 05, 2011 10:40

Panowie, mojemu ojcu (złota rączka) udało się stworzyć klucz który się zmieścił :) obyło się bez odkręcania pompy natomiast musiałem wąż od chłodzenia odłączać :P
kruszan - Sro Paź 05, 2011 11:33

machi12 napisał/a:
Panowie, mojemu ojcu (złota rączka) udało się stworzyć klucz który się zmieścił :) obyło się bez odkręcania pompy natomiast musiałem wąż od chłodzenia odłączać :P


ale co ma chłodzenie do pompy? wąż trzeba/można odłączyć przy okazji świecy numer 1, a ta za pompą nie ma nic do chłodzenia :D ?

pewnie powyginany ładnie, ale gratulacje, bo roboty z pompą trochę jest :ok:

Jugol - Sro Paź 05, 2011 12:31

tronsek napisał/a:
Trudniej jest w silnikach SDi.

Moja pomyłka- fakt :taa:

Raptile - Sro Paź 05, 2011 13:56

SD i SDI bardzo dobrze odpala na 3 świecach uwazam ze wymiana tej za pompą to szkoda/czasu/nerwów ;)
kruszan - Sro Paź 05, 2011 14:45

niby tak, ale brak 4tej świecy powoduje obciążenie i co za tym idzie szybsze zużywanie się tych 3ch pierwszych, silnik przez 1wsze sekundy nie równo pracuje - jeden gar zostaje w tyle, może przykopcić itd.

wiadomo to kosztuje więcej, ale ja uważam, że utykać to można śmieci w koszu a nie takie cuda w autku :) które się kocha zresztą :) albo wszystko albo nic :)

szoso - Sro Paź 05, 2011 15:09

kruszan napisał/a:
niby tak, ale brak 4tej świecy powoduje obciążenie i co za tym idzie szybsze zużywanie się tych 3ch pierwszych

że co? to jakieś bajki :wink:
a jak ja mam fabrycznie tylko 3 świece to tak samo jakby tą jedną odłączyć :wink:
4 świecę jeśli jest spalona należy odłączyć
czy do 3 czy 4 dociera taki sam prąd, nie ma żadnych obciążeń, szybszego zużywania i innych cudów na kiju

Raptile - Sro Paź 05, 2011 15:28

kruszan, niewiem o czym piszesz. U mnie są sprawne 3 odkąd go mam w zimie przy -30 od pierwszego pierdnięcia. Jak jest zimno to i 5 świec ci nie pomoze zatrzesie sie przykopci przez chwile i tyle, urok starych disli
Tomi - Sro Paź 05, 2011 15:50

machi12 napisał/a:
Kolega od którego kupiłem rovera wymieniał te 3 sztuki w jesieni rok temu. Na NGK, i już przy wilgoci jesiennej tego roku łapie mi za drugim rozgrzaniem po 3 sekundach kręcenia :/ poza tym trochę sfatygowałem tę świece :(


To sprawdź przekaźnik świec żarowych lub kąt wtrysku. Wilgoć klekotom nie szkodzi... a jedynie niska temperatura.
kruszan napisał/a:
potem na nowo ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu,


Silnik wyskoprężny charakteryzuje się zapłonem samoczynnym. Ustawia się jedynie kąt wtrysku.
Kąt wyprzedzenia zapłonu ustawiało się kiedyś w silnikach benzynowych.
kruszan napisał/a:
niby tak, ale brak 4tej świecy powoduje obciążenie i co za tym idzie szybsze zużywanie się tych 3ch pierwszych, silnik przez 1wsze sekundy nie równo pracuje - jeden gar zostaje w tyle, może przykopcić itd.

wiadomo to kosztuje więcej, ale ja uważam, że utykać to można śmieci w koszu a nie takie cuda w autku :) które się kocha zresztą :) albo wszystko albo nic :)


We wcześniejszych wersjach były tylko 3 i nie wpływa to w znaczący sposób na eksploatację... no może w temperaturze poniżej _10 st. C.
Raptile napisał/a:
kruszan, niewiem o czym piszesz. U mnie są sprawne 3 odkąd go mam w zimie przy -30 od pierwszego pierdnięcia. Jak jest zimno to i 5 świec ci nie pomoze zatrzesie sie przykopci przez chwile i tyle, urok starych disli


Taki urok wszystkich klekotów :P

kruszan - Sro Paź 05, 2011 17:36

ja natomiast słyszałem, że w silnikach z 3ma świecami ze względu na brak 4tej świecy w komorze 4go cylindra zwiększono ciśnienie - dlatego tam jej nie ma i nie wpływa to negatywnie na rozruch zimnego silnika, tam gdzie są 4 świece, sprawne powinny być 4, to moje zdanie...

Cytat:
Tomi,Silnik wyskoprężny charakteryzuje się zapłonem samoczynnym. Ustawia się jedynie kąt wtrysku.
Kąt wyprzedzenia zapłonu ustawiało się kiedyś w silnikach benzynowych.


jak zwał tak zwał, błąd ale wiadomo o co chodzi, kąt wtrysku :P

generalnie róbta co chceta bo mnie zjeta :oops: :shock:

:mrgreen:

Tomi - Sro Paź 05, 2011 20:11

kruszan napisał/a:
ja natomiast słyszałem, że w silnikach z 3ma świecami ze względu na brak 4tej świecy w komorze 4go cylindra zwiększono ciśnienie - dlatego tam jej nie ma i nie wpływa to negatywnie na rozruch zimnego silnika, tam gdzie są 4 świece, sprawne powinny być 4, to moje zdanie...


Po pierwsze brak świecy w dieselu ma znaczenie tylko w ciągu kilku miesięcy w ciągu roku i tylko przy rozruchu. Jeśli na jednym cylindrze miałbyś większą kompresję, to chyba jego normalną pracą była by nierówna praca... tylko dlatego aby ładniej odpalał w zimne dni. Trochę to nielogiczne :P

szoso - Czw Paź 06, 2011 09:06

kruszan napisał/a:
ja natomiast słyszałem, że w silnikach z 3ma świecami ze względu na brak 4tej świecy w komorze 4go cylindra zwiększono ciśnienie

ciśnienie jest równe na wszystkich 4 cylindrach, kolejna bajka :wink: