Zobacz temat - Zakończenie umowy u dostawcy internetu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Prawo i ubezpieczenia - Zakończenie umowy u dostawcy internetu

krist - Czw Paź 06, 2011 13:01
Temat postu: Zakończenie umowy u dostawcy internetu
Witam.
1 listopada kończy mi się umowa u dostawcy internetu (NPLAY). Znalazłem innego, który oferuje lepsze warunki. Dzisiaj byłem w NPLAYu, aby poinformować ich o tym, że nie chcę dalej kożystać z ich usług.
Miła pani powiedziała, że przyszedłem za późno. Obowiązuje 30 dniowy okres wypowiedzenia umowy i muszę opłacić jeszcze rachunek za listopad.
Ja jej odpowiedziałem, że nie chcę rezygnować z umowy, a jedynie nie chcę jej przedłużać.
Dowiedziałem się, że w przypadku niepodpisania nowej umowy na czas określony, automatycznie wchodzą w życie warunki umowy na czas nie określony. Oczywiście warunki te są gorsze.
Czy takie zachowanie jest legalne? Czy mogę cokolwiek z robić? Dzwoniłem do rzecznika praw konsumenta, ale telefonicznie nie udzielają żadnych porad, a najbliższy termin to druga połowa przyszłego tygodnia.
W grę wchodzą dosyć niewielkie pieniądze, ale chodzi mi bardziej o zasadę. Strasznie zirytowało mnie to, że gdybym ja chciał rozwiązać umowę przed czasem, to posypały by się kary. Natomiast jak chcę zgodnie z umową, z dniem jej końca, podziękować za usługę to okazuje się, że tez nie mam do tego prawa.

A żeby było jeszcze ciekawiej to nowa umowa nie będzie na mnie, ale na innego współlokatora mieszkania. Gdybym chciał pozostać w NPLAYu, pani zaproponowała mi NATYCHMIASTOWĄ rezygnację z umowy z dniem 1 listopada, a współlokator podpisał by nową. I wtedy nie byłoby żadnego problemu z rozwiązaniem umowy.

Alexi - Czw Paź 06, 2011 15:59

Do dnia 1 listopada możesz złożyć wypowiedzenie. Najlepiej do siedziby głównej faxem (szybko i masz dowód wysłania). Ja w ten sam sposób wypowiadam umowę ubezpieczenia np. Liczy się by dotarła ona do dnia 1 listopada.
tronsek - Czw Paź 06, 2011 16:35

alexi napisał/a:
Do dnia 1 listopada możesz złożyć wypowiedzenie. Najlepiej do siedziby głównej faxem (szybko i masz dowód wysłania). Ja w ten sam sposób wypowiadam umowę ubezpieczenia np. Liczy się by dotarła ona do dnia 1 listopada.
To ma jedynie zastosowanie w przypadku ubezpieczeń (np. OC samochodu). Natomiast jeżeli chodzi o świadczenie usług telekomunikacyjnych, to obowiązuje 30-dniowy okres wypowiedzenia, czyli wypowiedzenie należy złożyć na co najmniej 30 dni przed końcem umowy, a nie jeden dzień przed jej końcem.

Wyciąg z regulaminu NPLAY:
Cytat:
6. W przypadku, gdy na 30 dni przed upływem okresu, na który
została zawarta Umowa, Abonent nie zawiadomi Operatora,
że nie zamierza w dalszym ciągu korzystać z usług
świadczonych przez Operatora, wówczas Umowę zawartą na
czas określony uważa się za przedłużoną na czas nieokreślony.
7. Każda ze stron może rozwiązać Umowę bez podania przyczyn
z zachowaniem 30 dniowego okresu wypowiedzenia
skutkującego na ostatni dzień Okresu Rozliczeniowego.
W tym okresie nadal są naliczane opłaty wynikające
z Umowy. Wypowiedzenie Umowy przez Stronę jest
skuteczne pod warunkiem zachowania formy pisemnej
i przesłania go drugiej stronie listem poleconym lub
dostarczenia osobiście.


Niestety krist, Miła pani ma rację.
A TUTAJ cały regulamin NPLAY.

Alexi - Czw Paź 06, 2011 20:42

Ok przepraszam za wprowadzenie w błąd. A co jeśli mamy jakiś sprzęt w dzierżawie? Musimy go oddać 30 dni przed końcem umowy czy jak ? Bo ja bym to tak właśnie rozumiał.
tronsek - Pią Paź 07, 2011 04:55

alexi napisał/a:
Musimy go oddać 30 dni przed końcem umowy czy jak ?
Wszystko jest opisane w umowie co i jak. Sprzęt dzierżawiony oddaje się po rozwiązaniu umowy.
Alexi - Pią Paź 07, 2011 08:05

A że jeszcze tak się dopytam. Jeśli umowa przejdzie w na czas nieokreślony to wtedy możemy ją zerwać kiedy tylko chcemy tak? Dzięki za tamto mi też się przyda bo czeka mnie rezygnacja z Cyfrowego PolSzatana.
tronsek - Pią Paź 07, 2011 08:08

alexi napisał/a:
Jeśli umowa przejdzie w na czas nieokreślony to wtedy możemy ją zerwać kiedy tylko chcemy tak?
W umowach na czas nieokreślony, też obowiązuje 30-dniowy okres wypowiedzenia.
Brt - Pią Paź 07, 2011 09:51

Czasem jest jeszcze opcja miesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiaca lub ze skutkiem na koniec okresu rozliczeniowego. Czyli może czasem tak wyjść, ze prawie 2 miesiące będziesz musiał jeszcze opłacić ... wszystko zależy od zapisów w umowie.

W PLAYu (telefon) o ile się nie mylę, to jest właśnie ze skutkiem na koniec okresu rozliczeniowego. Czyli jak mam okres rozliczeniowy do 22 każdego miesiąca, to jak wypowiem dziś umowę 07.10, to będę musiał zapłacić rachunki do 22.11.

I niestety jak tronsek napisał .... miła pani ma rację :bezradny:

darek_wp - Pią Paź 07, 2011 17:47

alexi napisał/a:
mi też się przyda bo czeka mnie rezygnacja z Cyfrowego PolSzatana

Tutaj uważaj, ponieważ w CP obowiązuje 3 miesięczny okres wypowiedzenia. Najlepiej wysyłać je listem poleconym za potwierdzeniem odbioru bo papierki lubią "zginąć" w CP.

Alexi - Pią Paź 07, 2011 20:52

Kurde 3 miesięczny ? No to po ptakach :/ U mnie w listopadzie się kończy.