Zobacz temat - [freelander 2,0 2000r] Wolna wtyczka koło filtra paliwa?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [freelander 2,0 2000r] Wolna wtyczka koło filtra paliwa?

tuarek - Pią Paź 21, 2011 09:49
Temat postu: [freelander 2,0 2000r] Wolna wtyczka koło filtra paliwa?
Witam

1. Niedawno podczas wymiany wysprzęglika znalazłem na wiązce przewodów, które znajdują się obok filtra paliwa nie podłączonął wtyczkę. Wie ktoś co to jest i po co?
Na zdjęciu w kółeczku
TUTAJ



2. Czeka mnie wymiana uszczelki nad miską olejową - jeśli ktoś już to robił to niech podpowie na co powinienem się przygotować i czy jestem w stanie zrobić to samodzielnie w garażu?

SyntaX - Pią Paź 21, 2011 10:13

Moderator SyntaX informuje:
Proszę poprawnie wklejać linki zgodnie z kodem HTML.


[ Dodano: Pią Paź 21, 2011 10:13 ]
Co do uszczelki - Jak kiedyś w życiu śrubki kręcił to da radę. :mrgreen:

Tam nie ma wielkiej filozofii.
Przy okazji skoro już miskę zdejmujesz to ja bym zrobił silnikowi płukankę takim oto preparatem. Engine Flush
Na pewno wyjdzie to na dobre.
Przed założeniem dokładnie umyj miskę olejową i oczyść ranty bardzo dokładnie.
Należny ją dokręcić odpowiednim momentem żeby nie zerwać gwintów.
Możesz dokręcić na oko nie zakładać osłony pod silnik i podjechać do jakiegoś najbliższego warsztatu co mają odpowiedni klucz niech sprawdzą.
Podstawa to dokładne umycie miski i silnika tam gdzie styka się uszczelka.
W rave masz kolejność dokręcania śrub.
Rób to z wyczuciem.

win32 - Pią Paź 21, 2011 10:32

Wtyczka jest dla wersji benzynowej- służy do podłączenia tzw Purge Control Valve czyli - zawór od oparów (benzyna ma w miejscu filtra paliwa w dieslu zbiornik na opary)
Częściowo wiązki są wspólne dla obu modeli więc można czasem znaleźć takie kwiatki w różnych częściach samochodu :)

Ja ci polecę inne rozwiązanie :twisted:
Uszczelkę od miski olejowej wywal w cholerę jasną (po drugiej cieknącej uszczelce mi się znudziło), poskładaj całość na uszczelniacz do misek aluminiowych tak jak się to robi w sporej części nowszych aut (VW/Audi/BMW). Problem z podciekaniem z uszczelki jest rozwiązany raz na zawsze (chyba ze masz krzywą miskę :mrgreen: )

Możesz użyć Elringa -EL036161 do kupienia w InterCarsie za ok 45 zł. Tego używa grupa VAG na pierwszy montaż misek.

3 lata mam , nawet kropelki nie uronił, a od razu jak zrzucisz olej to wymień o-ringi przewodów olejowych pompa <-> chłodnica (tanie po 2 zł chyba) i oceń stan przewodów bo złączki lubią korodować i będzie ciekło.

Dodatkowo warto ocenić czy nie cieknie przy deklu pompy jak już olej zlany.
Cytat:
Na pewno wyjdzie to na dobre.

Ojjj... albo skończy z utratą szczelności silnika... :cry:

t15690b - Pią Paź 21, 2011 12:54

tu popieram kolegę win 32, długo eksploatowanych silników, nie płukał bym raczej, bo może być problem ze szczelnościa :)
tuarek - Nie Paź 23, 2011 16:22

Cytat:
W rave masz kolejność dokręcania śrub
.

W wersji RAVE, którą posiadam nie ma silnika L, jest następca - TD4.

SyntaX - Nie Paź 23, 2011 17:38

Na PW posłałem Tobie dane do zalogowania się na mój dysk sieciowy.
Tam masz rave :)