Zobacz temat - [R25]Problem z wycieraczkami
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25]Problem z wycieraczkami

maciek73 - Sob Paź 22, 2011 12:50
Temat postu: [R25]Problem z wycieraczkami
Mam problem z wycieraczkami przy R25. Mianowicie... wczoraj wieczorem uruchomiłem wycieraczki, coś stuknęło i przestały działać. Silniczek pracuje jednak nie wiem jak dostać się do samego mechanizmu wycieraczek. Prosze o podpowiedź.
tronsek - Sob Paź 22, 2011 13:03

maciek73 napisał/a:
jak dostać się do samego mechanizmu wycieraczek.
Trzeba zdemontować podszybie. Silniczek masz w komorze silnika i najprawdopodobniej w silniczku pękło kółko zębate. Zobacz ten temat: http://forum.roverki.eu/v...zek+wycieraczek
azor77 - Sob Paź 22, 2011 16:09

maciek73 napisał/a:
Mianowicie... wczoraj wieczorem uruchomiłem wycieraczki, coś stuknęło i przestały działać. Silniczek pracuje jednak nie wiem jak dostać się do samego mechanizmu wycieraczek

E tam, zapewne spadło cięgno mechanizmu wycieraczek z silniczka. Żeby się do tego dostać musisz zdjąć podszybie i zobaczysz cały mechanizm :wink:

maryba - Sob Paź 22, 2011 18:09

azor77 napisał/a:
maciek73 napisał/a:
Mianowicie... wczoraj wieczorem uruchomiłem wycieraczki, coś stuknęło i przestały działać. Silniczek pracuje jednak nie wiem jak dostać się do samego mechanizmu wycieraczek

E tam, zapewne spadło cięgno mechanizmu wycieraczek z silniczka. Żeby się do tego dostać musisz zdjąć podszybie i zobaczysz cały mechanizm :wink:


TRUE , TRUE .. jeżdziłęm pół roku ze zdjętym podszybiem zanim kupiłem cięgna do R200

Spada jabłko i będzie juz spadać - musisz wymienić ramiona - a niestety od angola nie pasują - zdejmi podszybie i spokojnie szukaj wersji EURO - jak ci spadnie to szybkim ruchem ręki możesz założyc - Moja żona po krótki przeszkoleniu raz sama założyła :)

Chester - Sob Paź 22, 2011 19:05

nie trzeba nic wymieniać wystarczy wiertarka, wiertło fi 4,2, śrubka fi 4 i nakrętki 2szt, podkładki 2szt.
Wyciągamy silnik, cięgno od wycieraczek składamy do kupy na wierzchu wiercimy na wylot otwór delikatnie powiększamy otwór w cięgnie i składamy wszystko w aucie, następnie śrubka podkładki i nakrętki dobrze wykonać kontrę założyć podszybie i cieszyć się z dobrze wykonanej pracy.

U mnie taki patent przejechał już ponad 15kkm

azor77 - Sob Paź 22, 2011 19:14

Chester, dokładnie tak zrobiłem w mojej byłej 214-tce i ten patent się sprawdza. Koszty niewielkie, tylko trzeba mieć zdolności manualne :mrgreen:
maryba - Sob Paź 22, 2011 19:16

azor77 napisał/a:
Chester, dokładnie tak zrobiłem w mojej byłej 214-tce i ten patent się sprawdza. Koszty niewielkie, tylko trzeba mieć zdolności manualne :mrgreen:


:) i wczesnie przed zakupem trafić na taki post ....:)

maciek73 - Wto Paź 25, 2011 18:48

Dziękuję za pomoc. Niestety nie zdążyłem jeszcze zdemontować podszybia ale może uda mi sie poradzić z tym problemem.

---------------------------------------------------------------------------------
No i po problemie (mam nadzieję :) ) Wypadła gałka cięgna. Przewierciłem, założyłem śrubkę i dział. Dzięki jeszcze raz za podpowiedź.