Zobacz temat - [rover 200 1.4 8v] Brak iskry,nie podają wtyski kręci!!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [rover 200 1.4 8v] Brak iskry,nie podają wtyski kręci!!

pirdola - Wto Paź 25, 2011 14:05
Temat postu: [rover 200 1.4 8v] Brak iskry,nie podają wtyski kręci!!
Witam..Zakupiłem wczoraj Roverka 200 rok 97 z silnikiem 1.4 8v,mianowicie problem z odpaleniem a dokładnie brak iskry,oczywiście autko kręci gaśnie kontrolka od alarmu pilot działa jak powinien,słychać pompkę paliwa..Wymieniłem cewke(prąd dochodzi do cewki),palec kopułka,przewody oki,bezpieczniki sprawdzone,czujnik położenia wału wymieniony..i jak iskry nie było tak nie ma:/ Może ktoś wie czego szukać i gdzie??
kzrr - Wto Paź 25, 2011 14:34

A kable ?

Masz tak że zapala na chwile i odrazu gaśnie ? Może aku ? Może coś z masą ?

ADI-mistrzu - Wto Paź 25, 2011 14:49

Możliwe że padł czujnik położenia wału, możesz albo wykręcić listwę wtryskową i zobaczyć czy sika paliwem lub podłączyć diodę z rezystorem i zobaczyć czy będzie migać w czasie kręcenia.
pirdola - Wto Paź 25, 2011 14:51

KzrrNie zapala..nawet na chwilkę,kręce rozrusznkiem i nie ma iskry sprawdzane na świecy..Aku i masa oki
ADI-mistrzu - Wto Paź 25, 2011 14:57

pirdola, sprawdź to co napisałem, pewnie w tym jest problem.
pirdola - Wto Paź 25, 2011 14:58

Pisałem wcześniej czujnik położenia wału wymieniłem,a jeśli chodzi o paliwo pompka pracuje czyli podaje paliwo na wtryski,zresztą nie ma chyba nic wspólnego z iskrą w aucie..Z tego powodu nie mogę go odpalić:/
ADI-mistrzu - Wto Paź 25, 2011 15:04

Sprawdź czy wtryski sikają mimo wszystko, sporo się wyjaśni.
pirdola - Wto Paź 25, 2011 15:22

ADI-mistrzu Sprawdziłem wtrsyki nie podają:/,do listwy paliwo pompka podaje..
ADI-mistrzu - Wto Paź 25, 2011 15:28

Czyli ECU pewnie nie wie co się dzieje z silnikiem. Albo czujnik dalej jest walnięty, albo coś z wiązką kabli, albo ECU uszkodzony (ale to akurat wątpię).

Może też gdzieś jest coś zatkane, możesz jeden wtryskiwacz wyjąć z listwy i zobaczyć czy paliwo poleci jak pompa zadziała. Tylko wsadź tam jakaś rurkę i do słoika, bo Ci wszystko obleje :razz:

pirdola - Wto Paź 25, 2011 15:39

Co do czujnika położenia wału,wsadziłem na 100% dobry czujnik z roverka na chodzie wiec to dopada..Zatkane nie jest leci paliwo pompka daje ciśnienie na listwe..Ecu czyli komputer sterujący?? to taraz tak,,jeśli kupił bym Ecu o tych samych numerach MKC 104014 czy nie będzie problemu z immo?? Poszukam jeszcze może któryś z kabli w wiązce jest przetarty..
ADI-mistrzu - Wto Paź 25, 2011 15:43

Tak ECU to główny komputer sterujący pracą silnika.

Będzie problem, musiał byś wtedy go na komputer T4 zaciągnąć aby ECU przeprogramować. Często da się naprawić takie sprzęty, już kilka ożywiłem.

pirdola - Wto Paź 25, 2011 19:57

I dalej ten sam problem..Miał ktoś taki przypadek??
ADI-mistrzu - Wto Paź 25, 2011 20:04

Czyli nie znalazłeś problemu z przewodem? Najlepiej jest wziąć oscyloskop i zmierzyć na pinie czujnika wału bezpośrednio przy wtyczce ECU, wtedy będzie wiadomo czy sygnał w ogóle dochodzi.

Przypuszczam że mógł uszkodzić się w ECU układ formowania impulsów z czujnika położenia wału.

pirdola - Sro Paź 26, 2011 14:10

Witam ponownie:)..Ciąg dalszy problemu,,Udało mi się chwilowo wyłączyć immo miałem to sczęście że miałem kod (http://www.roverki.pl/zrob-to-sam/423-immobiliser-w-roverku-serii-200-i-400.html) chciałem mieć pewność że nie zablokował,i nie odpalił :/czyli już prawie pewne że całe zamieszanie jest przez ECU MKC 104014 dam znać jak kupie drugi czy coś pomogło..Jeszcze jedno pytanie ..Czy po wymianie ECU i wyłączeniu immo tym kodem właśnie roverek powinien odpalić??przerabiał to ktoś?
Kozik - Sro Paź 26, 2011 14:20

pirdola napisał/a:
Czy po wymianie ECU i wyłączeniu immo tym kodem właśnie roverek powinien odpalić??przerabiał to ktoś?


a kod czasami nie jest przypisany do ECU?

ADI-mistrzu - Sro Paź 26, 2011 14:49

pirdola nie odpali, ECU i IMMO są ze sobą sprzężone.
Po wymianie ECU będziesz musiał jechać na komputer T4 aby je ze sobą zestroić.

P.S.
Czasem ludzi nie mogę zrozumieć, podaje się najłatwiejsze i najtańsze rozwiązania a i tak każdy robi po swojemu...
Pisałem aby sprawdzić przewód czy się nie uszkodził, koszt góra 20zł (za miernik) lecz czytam że ktoś kupuje ECU za powiedzmy 150zł + 100zł zestrojenie ich na T4 :/
No ale...

pirdola - Sro Paź 26, 2011 15:16

ADI-mistrzu O który przewód Ci chodziło?? Ten od czujnika położenia wału?
ADI-mistrzu - Sro Paź 26, 2011 15:19

Tak dokładnie ten, aby sprawdzić jego ciągłość od wtyczki czujnika położenia wału aż do wtyczki do ECU. Miernik ustawiacz na pomiar diod lub oporności i sprawdzasz między końcami.
pirdola - Sro Paź 26, 2011 17:43

ADI-mistrzu Przewód od czujnika położenia wału do ECU sprawdzony,jest oki!Sprawdziłem jeszcze raz czujnik oraz koło zamachowe czy przypadkiem nie jest czymś zabrudzone,,wszystko wygląda tak jak powinno,czyli chyba stawiam jednak na ECU ale...Roverek stał dość długo na totalnie rozładowanej baterii i zastanawiam się czy to jakoś też nie wpłyneło na usterkę..I jeszcze jedno masa ta która idzie na pas przedni była oberwana trzymała się na włosku to może mieć wpływ na ECU?
ADI-mistrzu - Sro Paź 26, 2011 17:52

ECU nie zapisuje prawie nic do pamięci ulotnej więc nic nie powinno się stać.
Po poprawieniu masy też nic nie pomogło?

Spróbuj zrobić jeszcze jeden test, przekręć kluczyk na 2 pozycję i odepnij wtyczkę od czujnika temperatury, powinien się włączyć wentylator.
Drugi test to w czasie gdy kluczyk jest na 2 pozycji posłuchania czy alternator cichutko piszczy.

Jeśli obydwa testy przeszły ok, to oznacza że ECU coś ma problem z sygnałem od czujnika położenia wału (może to być w nim problem).
Jeśli ani wentylator się nie włączył ani alternator nie piszczy, to ECU po prostu nie działa, może to być wina np braku zasilania.
I tutaj bym wiedział chyba jaka jest przyczyna problemu... auto kupiłeś już z tym problemem?

pirdola - Sro Paź 26, 2011 18:21

ADI-mistrzu Autko kupiłem juz z tym problemem:/ ..I tak zrobiłem,, czyli wyciągłem wtyczke od czujnika temp (brązowy) i cisza alternator milczy jak zaklęty..Czyli jak przypuszczałem ECU padł..Aaa i pdłączyłem mase wcześniej..Co myślisz??
ADI-mistrzu - Sro Paź 26, 2011 18:23

Przypuszczam że ktoś przeciągnął po jego obudowie przewodem masowym i przepalił jedną ścieżkę, to się zdarza :wink:

Trzeba otworzyć ECU i zobaczyć która się przepaliła i ją połączyć. Możesz tez mi wysłać dobre zdjęcia ECU w środku to też poszukam :wink:

pirdola - Sro Paź 26, 2011 18:50

Brak troksa do rozkręcenia:/Byłem wcześniej z serownikiem u kogoś kto ma troszkę większe pojęcie jak ja,rozebraliśmy ECU ale tylko osłone,nic nie było widać..Na allegro znalazłem taki sam sterownik te same numery (http://allegro.pl/komputer-sterownik-rover-200-nr-mkc104014-i1875768913.html) zobaczymy..
ADI-mistrzu - Sro Paź 26, 2011 19:08

Ja bym tego próbował naprawić, ale to już Twoja wola, od razu informuje że samochód od razu nie odpali, najpierw na komputer T4 będziesz musiał się wybrać.
pirdola - Sro Paź 26, 2011 19:24

Komputer T4 czyli chodzi o immo?jeszcze mnie coś zaskoczy:/..
ADI-mistrzu - Sro Paź 26, 2011 19:46

Komputer T4 to urządzenie do zmiany parametrów i diagnostyki samochodów.
Tylko tym da się zestroić nowy ECU ze starym IMMO, inaczej nie będzie to działać (zabezpieczenie przed kradzieżą przez podmianę ECU).

Krótko mówiąc, IMMO, ECU i piloty są ze sobą sparowane, jeśli chcesz coś podmienić to musisz jechać na T4 aby przypisali Ci nową rzeczy (czyli jak u Ciebie inne ECU).

Dlatego też tak nalegam aby spróbować naprawić stare ECU, jest mniej z tym zabawy niż z kupnem nowego i szukania kogoś kto ma T4 i doholowania tam autka.

pirdola - Czw Paź 27, 2011 08:30

Właśnie dostałem złą wiadomość,zakupiony wczoraj ECU nie mają go na stanie dokładnie chodzi o numery MKC104014,i teraz już sam nie wiem..Z tego co się oriętuje to one muszą być te same co na stary sterowniku??ADI-mistrzu chyba wyjdzie na to że będe musiał reanimować swoje ECU..
Kozik - Czw Paź 27, 2011 08:33

żeby nie potrzebować T4 i nie programować wszystkiego to potrzebujesz np taki zestaw http://allegro.pl/kompute...1860499174.html

komp + immo + pilot

ADI-mistrzu - Czw Paź 27, 2011 14:07

Albo tak jak Kozik pokazał, cały zestaw :wink:
Lub reanimacja ECU, to już Twoja decyzja.

pirdola - Pią Paź 28, 2011 18:34

Witam,,Nareszcie odpaliłem Roverka,dziś przyszedł mi ECU+immo,koszt nie wielki ale nie porzebny stres:)jak by ktoś chciał znalazłem Firme która specjalizuje się tylko w tej marce.Teraz tak,,,wymieniłem immo + ECU odpalił bez problemu tylko że delikatnie się świeci dioda od alarmu nie wiem czemu,zapaliła się kontrolka od poduszki SRS,i chodzi czały czas pompka paliwa przy włączonym silniku dosyć głośno,co do SRS przy wymianie immo i ECU chyba powinno się wymienić sensor poduszek dostałem w komplecie..Co myślicie??
ADI-mistrzu - Pią Paź 28, 2011 19:02

Z diodą nie wiem, SRS przypuszczam że masz poduszkę tylko kierowcy a te które wstawiłeś obsługiwało także pasażera, dlatego teraz zgłasza Ci błąd.

Pompa ma chodzić wraz z silnikiem, ale jeśli bardzo głośno pracuje to znaczy że prawdopodobnie jest zatarta i niedługo padnie.

P.S.
Co masz zamiar zrobić ze starym ECU i IMMO ?

pirdola - Pią Paź 28, 2011 19:13

Dwie SRS poduszki mam,sensoru nie przekaładałem został ten który był..ECU i IMMO +dwa pilociki narazie spakowałem w pudełeczko potrzebujesz coś takiego?zaproponuj coś:)ECU było otwierane ale nikt nic tam nie dotykał..
ADI-mistrzu - Pią Paź 28, 2011 19:17

To sprawdź wtyczki pod siedzeniami od strzelb (napinacze pasów), lubią się obluzowywać.

Z ECU nie wiem, myślałem aby jakiś załatwić i dokładnie przebadać co tam jest, jak wygląda komunikacja i spróbować opracować interfejs do diagnostyki, ale jak na razie nie mam kasy na takie rzeczy :/

pirdola - Pią Paź 28, 2011 19:24

ADI-mistrzu,Kozik, dzięki za pomoc,narazie temat raczej zakończony..