Zobacz temat - [R600SDi] Problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R600SDi] Problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika

encor - Pon Paź 31, 2011 23:18
Temat postu: [R600SDi] Problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika
Witam,

Koledzy potrzebuje pomocy w znalezieniu problemu, otóż auto bardzo ciężko odpala gdy jest zimne, zazwyczaj po nocy (po odpaleniu widać chmurkę białego dymu), w ostatnim czasie dołączyły również lekkie skoki obrotów i lekkie szarpanie podczas jazdy, z tymże czasem ono jest a czasem go nie ma.

http://www.youtube.com/watch?v=fv8kNSZA0Ak

Oczywiście Roverek został podpięty pod komputer, jednak żądnego błędu nie wykazało. Kąt wtrysku wynosi 4.30 stopnia, w załączniku wydruk z diagnostyki.

Sprawdzaliśmy również świece każdą z osobna, jak również napięcie świeć pod obciążeniem i wszystko było idealnie, więc świece raczej odpadają.

Dodam, że w wakacje miałem wymieniany kompletny rozrząd oraz uszczelkę pod głowicą jednak dopiero teraz, gdy noce są zimne zaobserwowałem ciężkie zapalanie, oraz od kilku dni lekkie szarpanie. W czasie, gdy silnik pracuje nie równo, pod maską słychać bzyczenie, jednak nie wiem czy dochodzi ono z EGR'u czy z pompy wtryskowej.

Diagnosta stwierdził, że kąt wtrysku jest prawidłowy i polecił mi sprawdzenie kompresji na cylindrach, jednak auto jest dynamiczne, nie ma żadnych spadków mocy, więc wydaje mi się, że kompresja powinna być dobra.

Dzięki za odpowiedzi i Pozdrawiam

empe - Wto Lis 01, 2011 00:15

Wymieniany rozrząd więc kąt wtrysku ale skoro twierdzisz, że jest 4 to niby mieści się w tolerancji. Chociaż można się z tym też pobawić ;)
Skaczące obroty i szarpanie to pewnie sławna wiązka przewodów przy pompie.
Kolejną przyczyną problemów z odpalaniem może być cofające się paliwo do zbiornika.

Wszystko było wałkowane na forum wielokrotnie więc odsyłam do wyszukiwarki ;)

R.E.D. - Wto Lis 01, 2011 15:23

dokladnie tak jak empe pisze - mi to wyglada na zapowitrzajacy sie/zapchany uklad paliwa - objaw mialem taki sam

da sie utrzymac obroty na stalym poziomie trzymajac gaz w jednej pozycji? np okolo 3000tys?

encor - Wto Lis 01, 2011 19:52

Dzisiaj rano przed odpaleniem próbowałem podpompować gruszką paliwo, jednak nic to nie dało, auto odpala tak samo, więc myślę, że paliwo raczej się nie cofa.

Obroty falują delikatnie, między 750 a 800 obrotów, jadąc na 5 biegu np. 100 km/h nie odczuwa się szarpania, jednak przyspieszając na innych biegach jest to odczuwalne. Układ paliwa nie powinien być zapchany, filtr paliwa wymieniałem rok temu, jakieś 20 tys km jest przejechane na tym filtrze.

Jeśli chodzi o kąt wtrysku, to można samemu go przestawić w inny sposób niż przestawiając rozrząd ?

R.E.D. - Wto Lis 01, 2011 20:52

encor napisał/a:
filtr paliwa wymieniałem rok temu, jakieś 20 tys km jest przejechane na tym filtrze.

mi po 3 miesiacach sie zapchal i po przejechaniu kilku tys - fakt, ze przyczynikla sie do tego niska temperatura, ale jednak warto wymienic - ja po takim przebiegu to w benzynie juz wymienialem :wink:

sprawdz czy na wyzszych obrotach trzyma rowno - mi np po przytrzymaniu na okolo 3000 po jakis 30-40 sekundach spadal skokowo do coraz nizszych obrotow :roll: