Zobacz temat - [r 200]Światła drogowe razem z mijania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r 200]Światła drogowe razem z mijania

jrdarus1 - Wto Lis 01, 2011 10:09
Temat postu: [r 200]Światła drogowe razem z mijania
Witam wszystkich użytkowników forum

Męczy mnie to że gdy przełączam ze świateł mijania na drogowe to palą sie tylko długie a chciał bym żeby się świeciły drogowe i mijania razem . Czy jest to możliwe ? Jak tego dokonać? Ponieważ nie chce grzebać na oślep żeby czegoś nie spartolić (żarówki h4)
.
Albo słabo szukałem albo takiego tematu nie ma jak cos to przepraszam i prosze o oświecenie .

Dziękuje i pozdrawiam

rovek - Wto Lis 01, 2011 10:23

Odpuść, żarówki będą się strasznie szybko palić a i sama wiązka będzie się przegrzewała.
jrdarus1 - Wto Lis 01, 2011 11:09

Z całym szacunkiem ale pytałem się jak tego dokonać . W wielu samochodach te światła działają razem i jakoś jest wszystko ok. zresztą nie będę jeździł na długich nie wiadomo ile, dużo w nocy nie jeżdżę a czasami dobrze by było przywalić dobrym światłem.

czekam na odp thx

AndrewS - Wto Lis 01, 2011 11:23

nie wiem jak w nowszych, ale w starszych R kanciakach przy zmianie na drogowe zapalaja sie w sumie 4 zarowki, z mijania na drogowe, plus dodatkowe w srodku maski blizej grila H3 lub H7

u mnie w 125p kanciaku daje tak ustawic przelacznik, ze pali sie jedno i drugie włókno i powiem ze przy zapalonych 4 zarowkach drogowych, te mijania wypadaja blado :-)

Brt - Wto Lis 01, 2011 11:45

Generalnie producenci pewnie nie bez powodu przy żarówkach H4 wymuszają palenie sie albo włókna mijania albo drogowego ... myslę, że właśnie ze względu na trwałość żarówki lub bardziej raczej odbłyśnika (może po prostu "spłynąć" ) i instalacji (nie jest przygotowana na takie prądy).... a co do wykonania, to wystarczy połączyć ze sobą styki od świateł mijania i drogowego w żarówce poprzez diodę (o prądzie min. 10A) Dioda zablokuje przepływ prądu od mijania do drogowych, ale zezwoli na przepływ prądu w drugim kierunku.
AndrewS - Wto Lis 01, 2011 13:58

Brt napisał/a:
żarówki lub bardziej raczej odbłyśnika (może po prostu "spłynąć" )


dokładnie, moj nad zarowka juz jest podkatowany, oczywiscie wszystko w instalacji jest w serii

jrdarus1 - Wto Lis 01, 2011 14:06

Brt, Dzięki za odp, jeszcze pomyśle nad tymi światłami ale raczej po waszych wypowiedziach zrezygnuję.
Brt - Wto Lis 01, 2011 20:27

Niestety długie światłą w R200 słabo oświetlają pfrzestrzeń przed autem i rozumiem chęć poprawy tej sytuacji. Wydaje mi się, że pozostanie tylko założyć inne zarówki i/lub dołożyć przekaźniki w instalację (poprawi to zasilanie i jednocześnie troche jasnosć świecenia, lub założyć lampy typu "angel eyes" i masz wtedy oddzielny reflektor na światłą mijania i drogowe. Trzecia ewentualność ... po prostu się przyzwyczaić ;)
jrdarus1 - Wto Lis 01, 2011 20:44

Wybieram opcje nr. 3 bo na nowe lampy mnie nie stac a zarówki mam philips vision plus i być może pokombinuje z przekaźnikami. Dzieki wielkie
Chester - Wto Lis 01, 2011 21:05

jrdarus1, polecam montaż przekaźników :)
jrdarus1 - Wto Lis 01, 2011 21:10

Chester, a możesz mi wyjaśnić co i jak trzeba zrobić bo ja laik
AndrewS - Wto Lis 01, 2011 22:03

yyyy to w R200 na światłach nie ma przekaznika ?? caly prad idzie przez przełącznik przy kierownicy ??
nie wierze,
to juz w kanciaku takowy byl i to tym z avatara

Wydryszek - Sro Lis 02, 2011 09:26

Ja teżlekko ubolewam nad światłami w trudniejszych warunkach, szkoda że nie da się legalnie i poprawnie zaadaptować HID'ów bo różnica jest znaczna w oświetleniu.
Brt - Sro Lis 02, 2011 09:37

AndrewS napisał/a:
yyyy to w R200 na światłach nie ma przekaznika ?? caly prad idzie przez przełącznik przy kierownicy ??
nie wierze,

też nie wierzyłem ;)

AndrewS - Sro Lis 02, 2011 22:31

Brt napisał/a:
też nie wierzyłem


eeee to instalacja wprost zaprojektowana pod zarowki 100W :twisted: , razem z przewodami mozna tez odrazu szukac pajaka pod kierownice :lol:

Brt - Sro Lis 02, 2011 22:58

u mnie były po zakupie założone 100W ... i oprócz funkcji grzałki to bida z nędzą była ;) ... założyłem dobre normalne żarówki i już lepiej było ... póxniej była wymiana lamp + dołożenie przekaźnika i wymiana przewodów + nowe zarówki i w końcu ze swieczek zrobiły się światła :)
kzrr - Sro Lis 02, 2011 23:07

Brt coś ostatnio mówiłeś o tym przekaźniku :)

Jak, co i dlaczego tak drogo :D tak łopatologicznie poprosze :)

jrdarus1 - Sro Lis 02, 2011 23:17

kzrr napisał/a:
Jak, co i dlaczego tak drogo :D tak łopatologicznie poprosze :)

Ja również

Brt - Czw Lis 03, 2011 09:30

eee czy drogo ... koszt materiałów to jakieś ze 20 PLN ... robota dla elektryka nietrudna ... dla nieelektryka to może być trochę czarna magia ... generalnie chodzi o to, żeby główny prąd na żarówki szedł tylko od aku przez bezpiecznik, przekaźnik do żarówki a nie przez pół samochodu. To powoduje, że spadek napiecia po drodze jest minimalny i na żarówke idzie wyższe napiecie, co powoduje, ze jaśniej swieci. Co do samego wykonania, to nie jestem w stanie tak w ciemno bez samochodu narysować schematu i opisać co trzeba zrobić. Łopatologicznie to trzeba wstawić przekaźnik, którego sterowanie będzie wzięte z obecnej zarówki, a zasilanie części roboczej z akumulatora przez bezpiecznik. Średnio kumaty elektryk da sobie z tym radę. Ja dorobiłem sobie kawałek nowej instalacji, na grubszych przewodach i zasilonych prosto z alternatora, i zrobiłem to tak, żeby w razie czego łatwo było wrócić do "fabryki" ... ale możliwych rozwiazań jest kilka ...

Proponuję zrobić mały eksperyment i na zapalonych światłach dodatkowym przewodem podać plus z akumulatora na żarówkę (górny styk żarówki H4 ten poziomy jest od włókna mijania) i powinno być widać jaki efekt da założenie przekaźnika. Pozatym jeśli macie stare reflektory to bym się pobawił w rozklejenie i wyczyszczenie lustra i szybki przedniej. Wszystkie te zabiegi razem powinny przynieść poprawę oświetlenia.

Bartek8508 - Czw Lis 03, 2011 11:21

A ja bym polecił podłączyć do świateł drogowych halogeny w zderzaku. Nie przegrzejesz lamp, nie obciążysz instalacji i dobrze oświetlisz drogę przed autem. Jak nie masz orginalnych można kupić za 50zł o podobnym kształcie i podłączyć na przekaźniku tak jak napisał Brt. Kiedyś ojciec miał tak podłączone w Polonezie powiem Ci, że jak zapalał taki komplet to trawa na poboczu się paliła :wink: Można podłączyć to pod 3 pozycyjny klawisz (1 wyłączone, 2 włączone przeciwmgielne, 3 włączone przeciwmgielne z drogowymi).
rovek - Czw Lis 03, 2011 11:26

Bartek8508, to bardzo dobry pomysł, światła drogowe + halogeny dają bardzo dobry efekt.
Kozik - Czw Lis 03, 2011 12:24

ja mam zrobione przekaźniki + dodatkowo mostek (przy światłach drogowych zapalają się również światła mijania), działało to u mnie na żarówkach h4 bez żadnych problemów przez dłuższy czas, teraz mam w EA H1 więc jak wiadomo 4 osobne żarówki, ale zasada działania ta sama. Ja osobiście nie zauważyłem jakiejś większej jasności świecenia żarówek po założeniu przekaźników ale z pewnością "rogi" dłużej pożyją ;)

oto schemat który sobie narysowałem i wg którego zrobiłem


[ Dodano: Czw Lis 03, 2011 12:24 ]
rovek napisał/a:
Bartek8508, to bardzo dobry pomysł, światła drogowe + halogeny dają bardzo dobry efekt.


przy przeglądzie albo przy kontroli na drodze efekt już nie będzie tak dobry ;)

Bartek8508 - Czw Lis 03, 2011 14:24

Cytat:
przy przeglądzie albo przy kontroli na drodze efekt już nie będzie tak dobry ;)

Świateł drogowych używasz jak jesteś "sam na drodze", układ możesz odłączyć jednym przyciskiem więc nie wiem za co mogą wlepić mandat. Można zrobić wszystko zgodnie z przepisami montując zamiast przeciwmgielnych reflektory dalekosiężne. Problem w tym że autorowi tematu ciemno robi się przed autem a nie 200m dalej :wink: