Zobacz temat - [R25 1.6 109km] Czujnik temp. powietrza oraz odpalanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 1.6 109km] Czujnik temp. powietrza oraz odpalanie

samuro - Sob Lis 05, 2011 10:05
Temat postu: [R25 1.6 109km] Czujnik temp. powietrza oraz odpalanie
Witam, pisałem już post w tej sprawie ale nikt na razie nie potrafi mi pomóc wiec odświeżam temat, http://forum.roverki.eu/v...p=631240#631240
Dotyczy zielonego czujnika temperatury powietrza w kolektorze a dokładniej brak wtyczki do tego czujnika. Dodam ze jest to auto MG ZR 160 tylko został wymieniony silnik na 1.6 110km.
Nie wiem czy ten czujnik jest w każdym silniku czy tylko w 1.8 160km.

Druga sprawa to poranny problem z odpalaniem, mianowicie tylko jak odpalam ten pierwszy raz kreci chwile oraz juz prawie łapie i w końcu odpala, jakby nie mógł załapać. Czasami potrafi za pierwszym razem odpalic normalnie. Jak go zaraz po odpaleniu zgaszę to pali normalnie. Dodam że kable, świece, cewki, filtr powietrza są w praktycznie nowe.

Trzecia sprawa dotyczy czujnika halla koło cewek a mianowicie jesli podepnę komputer (nie testbook tylko jakis Magnati Marelli) wyskakuje mi błąd tego czujnika. Jak skasuje błąd to na wyłączonym silniku juz nie ma tego błędu ale jak tylko odpale natychmiast sie pojawia. Nie wiem do końca za to ten czujnik odpowiada bo jedni mówią ze tylko do odpalania a drudzy że potrzebny jest do pracy silnika. Jak mu sciągne wtyczke to nic sie nie zmienia.

Czwarta sprawa to jak włącze klime to strasznie drży kierownica, lewarek.oraz cała karoseria, czuje to na sobie jakby dostał strasznego obciążenia. Wymieniłem wszystkie poduszki oprócz olejowej. ale niby wygląda zdrowo. Może są jakieś inne przyczyny tego zjawiska.

Piąta sprawa to luz na dolnym kole pasowym bodajże na klinie. Jest on moze milimetrowy czy można z takim luzem zle ustawic rozrząd? można tak jezdzic? a jeśli kwalifikuje sie to do wymiany to co wymienic?

Wiele godzin szukałem konkretów ale tak naprawdę ciężko znalezc w tym przypadku coś wyczerpującego.
Proszę o porady i sugestie. Jeśli potrzeba jakieś szczegółowe dane lub zdjęcia piszcie natychmiast zrobię.

marhew - Sob Lis 05, 2011 22:56

a ja zastanawiam się, czy ma on jakiś wpływ na uruchomienie automatycznego ssania i czy odgrywa jakas role w dawkowaniu paliwa- wplyw na spalanie. Z niecierpliwością czekam na rozwiniecie tematu.
Drwal85 - Nie Lis 06, 2011 09:17

za ssanie odpowiada czujnik temperatury płynu :)
Adrian - Nie Lis 06, 2011 09:42

samuro napisał/a:
Nie wiem czy ten czujnik jest w każdym silniku czy tylko w 1.8 160km.

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-NNK10001 Ja śmigam teraz z odłączonym tym czujnikiem i wydaje mi się, że mi samochód troszkę lepiej chodzi (czuć to na LPG szczególnie)
samuro napisał/a:
Druga sprawa to poranny problem z odpalaniem, mianowicie tylko jak odpalam ten pierwszy raz kreci chwile oraz juz prawie łapie i w końcu odpala, jakby nie mógł załapać.

Ja bym jeszcze filtr paliwa wymienił.

Co do czujnika:

Intake air temperature sensor
The intake air temperature sensor is located in the
side of the inlet manifold. This sensor is of the
negative temperature coefficient (NTC) type,
designed to reduce its resistance with increasing
temperature. The ECM receives a signal
proportional to the temperature of the intake air.
When used in conjunction with the signal from the
manifold absolute pressure sensor the ECM can
calculate the volume of oxygen in the air and adjust
the quantity of fuel being injected to achieve
optimum fuelling of the engine.

samuro - Nie Lis 06, 2011 09:56

Witam, powiedz kolego ile ci pali bez tego czujnika bo ja nei potrafie zejść poniżej 9 litrów, poprostu sie nie da i to na benzynie.
Adrian - Nie Lis 06, 2011 10:13

Mi spalanie się nie zmieniło po odpięciu tego czujnika. Jakie masz obroty na zimnym/ciepłym silniku? Sondę lambda sprawdzałeś?
samuro - Nie Lis 06, 2011 10:25

Zimny 1200 obr. ciepły ok. 850 obr. a sondy wymieniłem obydwie z auta o przebiegu 30 tyś km. A tak w ogóle dzięki za zainteresowanie bo widzę że to moje problemy to czarna magia na tym forum :razz:
marhew - Nie Lis 06, 2011 11:32

a ja mam czujnik płynu nowy, sonde lambda nową (NGK), zmieniony TPS, jeden mechanik zrobił wsad z mapami do sterownika, bo stwierdził że się "rozjechały" i auto po odpaleniu na zimno jak miało 800 obr tak ma nadal i po zagrzaniu ma również 800, słabo jedzie i pali minimum 12 litrów- w trasie...
Orientuje się ktoś z was, jakie macie max czasy wtrysków benzyny? Szczególie widac to na mapach gazowych. Wg mnie cos jest nie tak właśnie z czasami wtrysków i mapą, gdyż u mnie nie jest ona linią prostą i czasy wtrysków sięgają 15 ms.

samuro - Sro Lis 09, 2011 19:34

Ja mam prawie wszystko powymieniane i dalej są problemy tym bardziej mieszkam na podkarpaciu i tam juz niestety bociany zawracają. :sad: Co do twojego pytania nie potrafię ci pomóc to ale mysle że to co ci koleś wgrał to lipa ja bym wrócił do nominału i nie kombinował.

[ Dodano: Sro Lis 09, 2011 19:34 ]
Witam, wracam do mojego pierwszego postu i czekam na jakieś podpowiedzi.